Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Silnik - ciśnienie oleju - problem i ostrzeżenia

Wszystko co tyczy się silników V6
amon

[AAH] Silnik - ciśnienie oleju - problem i ostrzeżenia

Post autor: amon » 01 maja 2008, 12:43

jak przejadę jakis nie długi odcinek z predkościa ponad 170\h to zaczyna w trakcie świecić lampka oleju i cos piszczy w kabinie trwa to ok 20sekund i spokój jest po pewnym czasie znów tak sie robi :evil: silnik jest po kapitalce rok temu nie cały =======pomocy========
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 12:14 przez amon, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 01 maja 2008, 14:11

1.Posprawdzaj czujniki bo kontrola dynamiczne oleju się odzywa,
2. może minicheck masz walniętym ale stawiam jak wyżej na czujnik przy filtrze oleju, odłączony lub przełamany przewód, zwłaszcza przy szarym czujniku oleju
3. może filtr oleju masz jakiś dziwny wsadzony albo zapchany :?:

masz zegarki dodatkowe w panelu środkowym :?:

amon

Post autor: amon » 01 maja 2008, 14:46

zegarków nie mam niestety ale to tylko sie dzieje jak przekraczam 170 i pozniej jak jade wolno to nadal to jest a jak auto ostygnie ok15 min znów jest ok

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 03 maja 2008, 00:13

Podjedź do mechanika niech sprawdzi ciśnienie oleju. Radzę uważać bo objawy wskazują na zbyt niskie ciśnienie przy dużym obciążeniu i wysokiej temperaturze oleju co jest zabójcze dla silnika.
80 B4, 2.0 E + LPG

amon

Post autor: amon » 03 maja 2008, 10:43

Zaczyna dymić jak się zagrzeje :cry: <mur>

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 03 maja 2008, 19:31

Jaki kolor tego dymu ??
80 B4, 2.0 E + LPG

amon

Post autor: amon » 03 maja 2008, 23:55

dym był taki siwo niebieski spuściłem 4litry oleju i jest ok nie dymi juz ani nie czuć spalin ale nadal przy wiekszych prędkosciach zapala sie lampka i jakieś coś gdzies piszczy :evil:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 04 maja 2008, 10:09

Sprawdź ciśnienie na zwykłym manometrze wtedy będziesz pewny co do wartości. Elektronik zawsze będzie więcej kłamał, oczywiście w przypadku wskaźników samochodowych.
KorNoLio

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 13:01

amon pisze:dym był taki siwo niebieski spuściłem 4litry oleju i jest ok nie dymi juz ani nie czuć spalin ale nadal przy wiekszych prędkosciach zapala sie lampka i jakieś coś gdzies piszczy :evil:
Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju... Ale jak to spuściłeś 4 litry oleju, wymieniłeś go czy co ?? Sprawdzałeś już cisnienie manometrem ?? Lampka się zapala bo jest niskie ciśnienie, a ten dzwięk to brzęczyk w minicheck'u informuje cię że ciśnienie spadło tak nisko, że dalsza jazda jest niebespieczna dla silnika. Sprawdź jak najszybciej co się dzieje z ciśnieniem !! <krzyk>
80 B4, 2.0 E + LPG

amon

Post autor: amon » 04 maja 2008, 13:30

aktualnie nie mam jak sprawdzic bo weekend jest ale jutro podjade do znajomego i wezme manometr i bede sprawdzał oleju było poprostu za duzo o 4litry tak mi wymienili i z tego co tez zauważylem wlali ni pół syntetyk a bestia ma przejechane ponad 400tys pojade tez do nich i afere nakrece bo takich jaj nie widziałem jeszcze jak mam teraz przez FACHOCÓW :evil: :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 04 maja 2008, 17:10

:evil: :shock: takich jaj to jeszcze nie słyszałem,żeby o 4 litry wlać za dużo oleju.
Może po takim zabiegu padł czujnik od ciśnienia oleju,i dlatego ciągle brzęczy,
aż szkoda mysleć jakie ciśnienie powstawało w silniku z takim nadmiarem,próba dla wszelkich simmeringów,uszczelek itd :-/
Takich "FACHOWCÓW" zgłosiłbym do odpowiednich władz za partactwo i działanie na szkodę klienta. Niewiarygodne że ktoś taki zajmuje się auto naprawą :shock:
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 12:06 przez Darek 80b3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 17:10

No to pięknie, jak było ża dużo oleju to mogło powywalać uszczelniacze, uszkodzić pompę oleju, zawór regulacji ciśnienia lub nawet łożyskowanie wału korbowego. I przez to możesz mieć teraz takie ciśnienie do bani. To że wlali półsyntetyk to mniejsze zło, żależy w jakiej kondycji przed tym wypadkiem był silnik. Jak popełnili tak karygodny błąd to masz prawo egzekwować kosztów naprawy od tych "FACHOWCÓW".
80 B4, 2.0 E + LPG

amon

Post autor: amon » 04 maja 2008, 20:50

po wylaniu oleju jest ok nie dymi a silnik suchy więc uszczelki dały rade ale probowałem jest nadal jak jade ponad 170 i zwolnię to sieci i piszczy 3razy pod rząd ale jak jade ponad 150 jest ok ale mieszkam 3km od miasta w ktorym pracuje to nie moge jeździć tyle sprobuje jeszcze jakis gęsty olej wlać i dopiero zmieżyć ciśnienie tylko jaki olej teraz wlać?

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 22:43

Szkoda forsy na nowy olej, nawet jakbyś miał wlać zwykły mineralny. Moja rada, kup jakiś miernik i sam zmierz ciśnienie. To niewiele więcej niż nowy olej a będziesz miał pewność co się dzieje z silnikiem.
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 maja 2008, 07:40

zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, szkoda, że nie masz dodatkowych wskaźników, to by wiele wyjaśniło, ale objawy są bardzo niepokojące, silnik prawdopodobnie na wykończeniu, ale to się okaże jak zmierzysz ciśnienie na wysokich obrotach.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga