Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 06 kwie 2014, 20:34

Dajesz mi do zrozumienia , że jednak blok jest w średnim stanie ponieważ śladów honowania praktycznie nie widać?
Jeśli chodzi o same honowanie to nie jest dla mnie żadnym problemem żeby je zrobić , rzecz tylko w tym aby cylinder trzymał jakiś wymiar.
Przejrzałem parę ofert i jest kiepsko ze stanem tych bloków. Mam na oku jeszcze jeden ale także czekam na zdjęcia.
Co do temp. jakiś miesiąc ,dwa temu przed rozłożeniem silnika w ogóle straciłem już temp na zegarach. Wskazówka nie podnosiła się nawet milimetra. Kupiłem już komplet drugich oryginalnych czujników to po złożeniu silnika ogarne temat.

[ Dodano: 2014-04-07, 15:08 ]
Zajrzałem do autodaty. Czy możliwe jest aby dokręcanie stopek odbywało się z następującymi siłami :korbowe 20NM + 180*, główne 60NM + 180*?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 kwie 2014, 19:27

mesiah pisze:korbowe 20NM + 180*, główne 60NM + 180*?
Sprawdziłem w programie tolerance data i jest tak samo. Z zaznaczeniem że to jest dla nowych i naoliwionych śrub.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 07 kwie 2014, 19:53

Ok , dzięki. Cały czas stoję z tematem bloku. Jeśli komuś rzuci się w oczy coś sprawdzonego proszę dać znać bo mnie zima zastanie z tym autem.

Awatar użytkownika
stawsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 16 lut 2014, 19:24
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: stawsz » 07 kwie 2014, 20:19

ja mam swój poprzedni słupek AAH ale muszę zrzucić głowice i zajrzeć do niego w jakim jest stanie - na bank jest po 190000 km ale też sie zagrzał i głowice sa do roboty - jak bede miał chwile to podjadę po niego do mechanika i powiem Ci co i jak

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 07 kwie 2014, 20:34

Byłoby super:)

[ Dodano: 2014-04-07, 22:12 ]
Kolejne zdjęcia kolejnego bloku. Tym razem 350 + wysyłka za blok , tłoki z korbami i wał. Wygląda to także średnio. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d1 ... abcb7.html

Awatar użytkownika
stawsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 16 lut 2014, 19:24
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: stawsz » 07 kwie 2014, 23:11

mesiah pisze:Byłoby super:)

[ Dodano: 2014-04-07, 22:12 ]
Kolejne zdjęcia kolejnego bloku. Tym razem 350 + wysyłka za blok , tłoki z korbami i wał. Wygląda to także średnio. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d1 ... abcb7.html
Trochę lepszy od twojego :-D ale nie dużo - skórka za wyprawkę
Nie wiem czy nie najlepszym rozwiązaniem będzie ogarnięcie na nowo twojego - z takiego szukania to faktycznie zima Cię może zastać i nie pojeżdzisz w lato

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 07 kwie 2014, 23:25

Ok tylko jaki to może być koszt? W grę wchodzi chyba tylko tulejowanie. Jeśli koszt zamknie się w kwocie maks 100zł cylinder to mogę jeszcze tą kasę odżałować. Jeśli więcej to bezsensu zabawa.

Awatar użytkownika
stawsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 16 lut 2014, 19:24
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: stawsz » 07 kwie 2014, 23:44

mesiah pisze:Ok tylko jaki to może być koszt? W grę wchodzi chyba tylko tulejowanie. Jeśli koszt zamknie się w kwocie maks 100zł cylinder to mogę jeszcze tą kasę odżałować. Jeśli więcej to bezsensu zabawa.
myślę ze śmiało sie zmieścisz sie w tej kwocie - piersza firma z brzegu po wyszukiwarce google

tulejowanie

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 07 kwie 2014, 23:47

W okolicy mam tylko dwóch magików więc sprawdzę temat. Tak czy inaczej oferta aktualna. Jeśli ktoś coś ma/znajdzie niech da znać.

[ Dodano: 2014-04-08, 18:12 ]
Jeszcze jedna sprawa. Szukałem ale zdania są sprzeczne. Czy w tym aucie jest dwumas i trzeba go jakoś regenerować itp przy wymianie sprzęgła? Strasznie przenosiło mi drgania na skrzynie. Cały czas czułem na drążku drgania. Może to wina poduszek ale przeczytałem właśnie wątek o AAH w sedanie i tam koleś regenerował niby bo mu drgało. Może to zależy od rocznika?

[ Dodano: 2014-04-08, 20:36 ]
Poszperałem trochę i jak do tej pory najtańsze tuleje z tych lepszych to mahle 90zł/szt więc nie ma opcji zmieścić się w 100zl za cylinder. Jest jeszcze opcja wziąć tłoki +0.50 Nural (tłok , pierścienie , sworzeń) i zrobić szlif bez tulejowania. Wyjdzie praktycznie to samo cenowo a będzie mimo wszystko raczej lepiej niż tuleje i stare tłoki. Tłoki znalazłem po 130zl/szt. Jak za nowe myślę cena extra. Szukam cały czas bloku ale jest nędznie.

Awatar użytkownika
stawsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 16 lut 2014, 19:24
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: stawsz » 09 kwie 2014, 22:44

jest dwumas - pisane o tym wiele razy

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 10 kwie 2014, 00:24

zawsze jak padało hasło ABC/AAH dwumas to zaczynały się kłótnie i temat kończył się bez rozwiązania. Tematu zbytnio nie śledziłem.
Wał wyjęty , jest prosty i trzyma wymiar. Oddałem go do polerki. Panewki korbowe/główne leża i czekają. Korbowody dostały nowe tuleje sworzniowe co by nie było , że luz się zrobił po złożeniu.
Namierzyłem (niestety tylko 4szt) tłoki 0.50 za 110zł/szt (nowe nural , pierścienie , sworzeń). 2 musiałbym gdzieś dobrać. Zanim zrobię następny krok chce się upewnić. Dać tłoki nad wymiar czy tulejować blok na nominał? Cenowo wyjdzie podobnie.
Nowego bloku jak nie było tak nie ma. Namierzyłem jeden silnik w stanie bdb z wyglądu , niby poniżej 200tys przebiegu. Było wszystko ładnie dopóki nie kazałem kolesiowi zmierzyć kompresji bo silnik na aucie jeszcze i wygadał się niechcący , że ma manometr. Nic się już nie odezwał;) Banda oszustów i naciągaczy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 kwie 2014, 00:42

Jak wyjmiesz silnik to zobaczysz czy jest dwumas na własne oczy. I będziesz mógł sprawdzić czy nie ma za dużego luzu.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 10 kwie 2014, 00:54

Motor jest wyjęty. Inaczej bym nie wyjął wału. Odkręciłem tylko na szybkiego docisk i go nie oglądałem zbytnio. Muszę w ogóle się doszkolić bo pewnie gdyby leżał dwumas i zwykłe koło to bym nie rozróżnił.
Pytanie było czysto teoretyczne bo próbuję to wszystko jakoś wstępnie podliczyć i obawiałem się jakiś "regeneracji" za 800zł.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 kwie 2014, 01:12

Przy dwumasie tarcze sprzęgła masz bez tych sprężyn tlumiacych drgania. I jedną część dwumasu można przekrecić względem drugiej (ile uda się przekręcić zależy od stopnia zużycia).
Jak jest rozwalony to też może stukać ale w benzynowych silnikach słyszałem stukanie tylko w BMW gdzie ktoś często pali gumę, kręci bączki albo strzela ze sprzęgła. Charakterystyczne jest to że stuknięcie słychać przy gaszeniu

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 10 kwie 2014, 11:47

Nie miałem takich objawów i wychodzi na to , że jednak mam ten dwumas. Czyli wszystko gra i sama tarcza do wymiany.
Czy wszystkie poduszki pod silnikiem w B4 są takie same? Różnią się wymiarami bądź twardością zależnie od silnika? Muszę wymienić jedną z dwóch tą od strony kierowcy. Śruba zaczęła się obracać w gumie i musiałem ją rozwiercić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga