Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 14:37

Już po zawodach bo wszystko rozebrane ale na przyszłość jak najbardziej się przyda.
Jak do tej pory wszystko jest ok tylko powiedźcie jak z tym ustawieniem rozrządu. Było dobrze czy nie? Doczytałem się historii o obróconym jednym walku o 180. Objawy takie jak u mnie. Palił normalnie , jechał prawie normalnie ale trzęsło silnikiem i szarpało lekko przy jeździe ze stałą prędkością. Tylko jak to możliwe? Oglądałem podkładki na koła wałków i nie da się ich odwrotnie założyć nawet gdybym się uparł. Mają napis front i bodaj ta stroną mają iść w kierunku chłodnicy a zamienić małą z dużą dziurą miejscami się nie da.. Jeśli wałki byłyby obrócone tak jak pisze bzibzi to podkładki nie ustawiłyby się dużymi otworami do środka przy GMP. Dobrze myślę?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totalnie mnie oświeciło. Niby telepało silnikiem przed remontem ale fakt faktem jedna głowica była sporo mocniej planowana z powodu wgnioty w komorze spalania (coś z kolektora wpadło). Suma sumarum czy dwie głowice w vałkach nie powinny być identyczne? Różnice w stopniu sprężania itp?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 15:06

nie pamiętam jak te kola były mocowane na walkach wiec tylko domniemałem ze jakos jest to zle ustawione . Może walki sa odwrotnie zalozone na głowicach . Teraz musisz zamontować wszystko tak żeby znak na wale był walki ustawione tak jak mowilem i pierwszy tlok w gorze . Co do planowania mocniejszego na pewno będą roznice w ciśnieniach ale na pewno nie będzie to miała większego znaczenia . Gorzej z ustawieniem rozrządu złym i mozliwoscia stukania zaworu w tlok .

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 15:21

1 czy 3? Chyba 3 ma być w GMP przy ustawieniu wału na znak z obudowy. Żeby zamienić wałki głowicami ktoś musiałby przełożyć blachę z wałka który jest po stronie kierowcy bo tam znajduje się hall i z niej bierze odczyt. No ale.. Jak ktoś by chciał to czemu nie (trzeba odkręcić tą blachę żeby wymienić np. tylny simering)

Dla potomnych: NIE DA SIĘ ZAMIENIC WAŁKÓW MIEJSCAMI (głowicami). W ogóle nie pasują. Mają podpory w innych miejscach i różnią się średnicą w danych miejscach.
Także ta teoria upadła. Wydaje mi się tez , że wałków też nie da się obrócić względem osi o ile ustawia się na blokadę (duża mała dziura w podkładkach). Bez blokady jak toś by chciał to ustawi do środka dużą , mała dziura zamiast dwóch dużych i ma jeden wałek przestawiony o 180 stopni. To tylko słowa laika i może mam jakieś inne wałki i podkładki niż reszta. Suma sumarum nie wiem czemu krzywki wałka są źle ustawione w momencie ustawienia rozrządu na znakach jak trzeba.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 15:37

pierwszy cylinder w gore wykręć swiece i sprawdz jakims srubokretem czy jest u goru i znak na wale tez wtedy msi się zgrywać wtedy walki na pierwszym krzywki w gore na 6 w dol iwtedy kola na walki tak żeby było jak ma być

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 mar 2014, 15:59

W filmie który wcześniej pokazywałeś wyglądało OK miałeś wał jak do ustawiania rozrządu i krzywki na 3 cylindrze były do góry. Jakby któryś wałek był obrócony o 180° to nie chodziłby na 3 cylindry bo zapłon pojawiał by się podczas wydechu.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 16:06

U mnie w żadnym wypadku 1 tłok nie jest w górze jak znak z koła pasowego zgrywa się z obudową. 3 owszem ale nie 1.
Na filmiku wszystko jest ustawione na znaki i przy tym ustawieniu 3 tłok wypadał w GMP a nie 1. Teraz będę miał jaja ze złożeniem tego do kupy coś czuje. Jak ustawiam 1 w GMP tak jak piszesz koło się kompletnie nie zgrywa.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 mar 2014, 16:09

Przecież napisałem że mając 3 tłok w GMP miałeś krzywiki na góry też na 3cim cylindrze.
Jak ustawisz dowolny tłok w GMP to krzywki na wałku na tym cylindrze będziesz miał w górę albo w duł.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 16:15

masz zle przykrecone kolopasowe na wale na to wygląda . pierwszy cylinder ten od pasa przedniego po lewej stronie stojąc przed silnikiem ma gyc w GMP i wtedy musi być znak na wale na znaku , jeśli tak nie jest jest zle zalozone kolo na wale

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 16:19

Ok rozumiem. Czyli tak czy inaczej ustawiając wał na znak to jednak 1 tłok musi być w GMP?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 16:25

takkkk

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 mar 2014, 16:30

bzibzi, ale on ma tym znaku 3 tłok w GMP i to by pasowało bo w V6kach ustawia się rozrząd na 3cim tłoku gmp. Wtedy te fasolki powinny być otworami poziomo (małymi na zewnątrz dużymi do środka).

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 16:53

No o to chodzi , że na 3 wypada dobrze a na 1 nie wypada nic. Bynajmniej u mnie. Przez to całe zamieszanie.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 17:05

hmmm powiem szczerze ze teraz to sam się zamieszałem , znak na wale zawsze wskazuje GMP pierwszego cylindra , to skoro tutaj jest na 3 to z piatym musi wtedy być . no to wtedy by się zgadzalo jak na filmie

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 mar 2014, 17:29

Tylko że tutaj od ustawiania paska rozrządu jest 3 cylinder, nawet w jakiejś serwisówce jest tak opisane.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 17:49

to rozrząd ok był wiec , wiec co powoduje tłuczenie nadal nie wiadomo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga