[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
Już po zawodach bo wszystko rozebrane ale na przyszłość jak najbardziej się przyda.
Jak do tej pory wszystko jest ok tylko powiedźcie jak z tym ustawieniem rozrządu. Było dobrze czy nie? Doczytałem się historii o obróconym jednym walku o 180. Objawy takie jak u mnie. Palił normalnie , jechał prawie normalnie ale trzęsło silnikiem i szarpało lekko przy jeździe ze stałą prędkością. Tylko jak to możliwe? Oglądałem podkładki na koła wałków i nie da się ich odwrotnie założyć nawet gdybym się uparł. Mają napis front i bodaj ta stroną mają iść w kierunku chłodnicy a zamienić małą z dużą dziurą miejscami się nie da.. Jeśli wałki byłyby obrócone tak jak pisze bzibzi to podkładki nie ustawiłyby się dużymi otworami do środka przy GMP. Dobrze myślę?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totalnie mnie oświeciło. Niby telepało silnikiem przed remontem ale fakt faktem jedna głowica była sporo mocniej planowana z powodu wgnioty w komorze spalania (coś z kolektora wpadło). Suma sumarum czy dwie głowice w vałkach nie powinny być identyczne? Różnice w stopniu sprężania itp?
Jak do tej pory wszystko jest ok tylko powiedźcie jak z tym ustawieniem rozrządu. Było dobrze czy nie? Doczytałem się historii o obróconym jednym walku o 180. Objawy takie jak u mnie. Palił normalnie , jechał prawie normalnie ale trzęsło silnikiem i szarpało lekko przy jeździe ze stałą prędkością. Tylko jak to możliwe? Oglądałem podkładki na koła wałków i nie da się ich odwrotnie założyć nawet gdybym się uparł. Mają napis front i bodaj ta stroną mają iść w kierunku chłodnicy a zamienić małą z dużą dziurą miejscami się nie da.. Jeśli wałki byłyby obrócone tak jak pisze bzibzi to podkładki nie ustawiłyby się dużymi otworami do środka przy GMP. Dobrze myślę?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totalnie mnie oświeciło. Niby telepało silnikiem przed remontem ale fakt faktem jedna głowica była sporo mocniej planowana z powodu wgnioty w komorze spalania (coś z kolektora wpadło). Suma sumarum czy dwie głowice w vałkach nie powinny być identyczne? Różnice w stopniu sprężania itp?
nie pamiętam jak te kola były mocowane na walkach wiec tylko domniemałem ze jakos jest to zle ustawione . Może walki sa odwrotnie zalozone na głowicach . Teraz musisz zamontować wszystko tak żeby znak na wale był walki ustawione tak jak mowilem i pierwszy tlok w gorze . Co do planowania mocniejszego na pewno będą roznice w ciśnieniach ale na pewno nie będzie to miała większego znaczenia . Gorzej z ustawieniem rozrządu złym i mozliwoscia stukania zaworu w tlok .
1 czy 3? Chyba 3 ma być w GMP przy ustawieniu wału na znak z obudowy. Żeby zamienić wałki głowicami ktoś musiałby przełożyć blachę z wałka który jest po stronie kierowcy bo tam znajduje się hall i z niej bierze odczyt. No ale.. Jak ktoś by chciał to czemu nie (trzeba odkręcić tą blachę żeby wymienić np. tylny simering)
Dla potomnych: NIE DA SIĘ ZAMIENIC WAŁKÓW MIEJSCAMI (głowicami). W ogóle nie pasują. Mają podpory w innych miejscach i różnią się średnicą w danych miejscach.
Także ta teoria upadła. Wydaje mi się tez , że wałków też nie da się obrócić względem osi o ile ustawia się na blokadę (duża mała dziura w podkładkach). Bez blokady jak toś by chciał to ustawi do środka dużą , mała dziura zamiast dwóch dużych i ma jeden wałek przestawiony o 180 stopni. To tylko słowa laika i może mam jakieś inne wałki i podkładki niż reszta. Suma sumarum nie wiem czemu krzywki wałka są źle ustawione w momencie ustawienia rozrządu na znakach jak trzeba.
Dla potomnych: NIE DA SIĘ ZAMIENIC WAŁKÓW MIEJSCAMI (głowicami). W ogóle nie pasują. Mają podpory w innych miejscach i różnią się średnicą w danych miejscach.
Także ta teoria upadła. Wydaje mi się tez , że wałków też nie da się obrócić względem osi o ile ustawia się na blokadę (duża mała dziura w podkładkach). Bez blokady jak toś by chciał to ustawi do środka dużą , mała dziura zamiast dwóch dużych i ma jeden wałek przestawiony o 180 stopni. To tylko słowa laika i może mam jakieś inne wałki i podkładki niż reszta. Suma sumarum nie wiem czemu krzywki wałka są źle ustawione w momencie ustawienia rozrządu na znakach jak trzeba.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie w żadnym wypadku 1 tłok nie jest w górze jak znak z koła pasowego zgrywa się z obudową. 3 owszem ale nie 1.
Na filmiku wszystko jest ustawione na znaki i przy tym ustawieniu 3 tłok wypadał w GMP a nie 1. Teraz będę miał jaja ze złożeniem tego do kupy coś czuje. Jak ustawiam 1 w GMP tak jak piszesz koło się kompletnie nie zgrywa.
Na filmiku wszystko jest ustawione na znaki i przy tym ustawieniu 3 tłok wypadał w GMP a nie 1. Teraz będę miał jaja ze złożeniem tego do kupy coś czuje. Jak ustawiam 1 w GMP tak jak piszesz koło się kompletnie nie zgrywa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków