Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 18:15

No i o to mi od początku chodziło. Nie ukrywam , że jestem wkurzony. Miałem jednak nadzieje , że był źle ustawiony gnojek. Nie wiem już co robić ale nie odpuszczę. Według tego rysunku na bank był dobrze ustawiony. Nie wiem czemu telepie motorem i co stuka. Ba , głowica która dostała strzała i była ostro planowana to ta druga od strony kierowcy (niby ta która jest cicha, chyba , ze się tak niesie) z tego co pamiętam to 6 tłok dostał tak , że pierścienie stanęły. Pomyślcie dobrze co jeszcze zostało do sprawdzenia samemu na podwórku. Nie chce dawać się więcej dymać mechanikom. To jest w ogóle nie możliwe , żeby to była któraś szklanka prawda?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 19:42

może szklanke blokuje bądź zawor krzywy lub tez spuchnięty . Ponaciskaj na zawory trzonkiem młotka i zobaczy czy jednakowo chodza i się nie przycinają w prowadnicach . wspominales ze dwie szklanki cos nizej siedziały co z nimi ?

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 19:57

Dwie pierwsze szklanki. Te od rozrządu , jedna z prawej głowicy i druga z lewej. Są niżej od reszty. Wygląda to identycznie z dwóch stron jakby tak miało być fabrycznie. Trudno określić ile ale coś ok 2-3mm może. Na pewno rzuca się to w oczy.

Wciskałem przed chwilą wszystkie szklanki. Zawory chodzą idealnie bez żadnych problemów. Jedyne sprężyny zaworowe wydają się mieć różną twardość co jest mocno wyczuwalne. Za chwilę wstawię filmik jak wygląda sprawa z różnicą wysokości szklanek. Nie śmiejcie się , nie miałem żadnego liniału tej długości.

Jak widać na filmie na cylindrze nr 3 jest to samo więc nie tylko pierwsze dwa od strony rozrządu. ktoś się pomylił i założył mi krótsze/dłuższe zawory czy jakiś inny defekt? Pierwszy raz widzę coś takiego.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 23 mar 2014, 21:46

co do roznej twardości sprężyn może być tak ze sprezyna poprostu peknie i wtedy faktycznie może wydawac rozne dzwieki dziwne silnik . nie wiem już co ci napisac nie widze tematu trudno na odleglosc ocenic może być tak ze szklanki nie trzymają i ten będzie bardziej miękko jak naciskasz . Wogole zlokalizowales miejsce w którym stuka lewa czy prawa glowica ? . Pamietam jak swoje pierwsze V kupilem tez walilo strasznie na głowicach , szklani wymieniałem dalej nic później zaworek cudowny wymianilem i przestalo mój nie miał spodu tylko obudowa było bez sprężynki z zaworkiem .

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 23 mar 2014, 22:05

Wygląda na to , że stuka prawa głowica (od pasażera). Nie twierdzę , że któraś sprężyna jest miękka tylko czuć różnice miedzy nimi. Oba zaworki sprawdzone , są kompletne i działają jak trzeba. W poście wyżej na filmiku widać jak podają olej. A co z różną wysokością samych szklanek? Wszystko jest w normie czy jednak coś odstawili przy składaniu? Wyjąłem szklanki i wszystkie są identycznych wymiarów.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 23 mar 2014, 23:01

jak wymianiali zawory to może jakies cuda wstawili o innej wyskosci minimalnie kto wie ciężko gdybac już . sprawdz szczelność na garach bo kto wie co się tam dzieje a później to już tylko zrzucanie wszystkiego pozostaje . szkalnki mówisz takie same ze srodka mierzyles do gornej płaszczyzny wysokości?

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 23 mar 2014, 23:28

Sprawdzić szczelność na garach tzn kompresje? Szczerze mówiąc żałuję , że nie zrobiłem tego przed rozbiórką bo mam w tej chwili krótką drogę do zwalenia głowic no ale trudno. Szklanki mierzone tak jak trzeba i są takie same. Po wymianie szklanek i złożeniu rozrządu jak nie ucichnie będę słuchał , załatwiłem już sobie stetoskop. Jeśli okaże się , że to sworzeń bądź panewka to będę chyba robił to od spodu (zwale miskę). Powiedz mi.. Panewki główne chyba wolniej się zużywają niż korbowodowe? Chodzi o to , że bez wyjęcia całego silnika i tym samym wału nie wymienię głównych bo nie będzie jak.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 24 mar 2014, 08:59

U mnie jak podejrzewałem sworzeń tłoka to facet zrobił tak:
1. gaz w podłogę do 4000 obrotów
2. od razu zgaszenie silnika

Jak po zgaszeniu będzie stukać to znaczy że sworzeń tłoka. U mnie była cisza.

Generalnie na zimnym coś mi klepie, niby szklanki, zrobiłem tak już 30 000 km i jedynie na zimno jest diesel. Najlepiej chodzi silnik jak go przegonię tak do 180 km/h. Wtedy nic nie stuka, nic nie klepie. Podejrzewam te zaworki zwrotne pod kolektorem, ale nie mam czasu się tym zająć.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 mar 2014, 10:14

mesiah pisze: Chodzi o to , że bez wyjęcia całego silnika i tym samym wału nie wymienię głównych bo nie będzie jak.
Powinna dać się je obrócić i wyjąć bez wyciągania wału. Kumpel pamiętam tak robił w jakiś silniku.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 24 mar 2014, 10:23

Dzięki johny , coś nowego. Wypróbuje jak złoże motor.
Pomyślałem o tym przez chwilę ale sobie darowałem. Myślałem , że wał będzie je za bardzo dociskał do górnej podpory. A jak z wymiarem panewek? Nie bardzo się w ty orientuje. Chyba trzeba kupić nominalne bo bodaj wał nie miał żadnego szlifu jeszcze.

Przyjrzałem się zaworom dokładnie. Wygląda na to , że różnią się długością końcówki zaworów. Licząc od zabezpieczenia sprężyny do miejsca gdzie opiera się szklanka. krótko mówiąc mierząc od sprężyny zaworowej do końca zaworów różnice wychodzą takie jak różnice w wysokości szklanek na filmiku. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na wypadanie zapłonów i nierówna prace ale czas otwarcia zaworów chyba jest ważny i przez taki układ z ich różną długością zmienia się.
Mam już komplet nowych szklanek który czek ana zamontowanie. Szukam tylko info na temat tych zaworów , nie chce rozbierać wszystkiego od nowa do ich wymiany skoro zostało odkręcić kolektor i zwalić głowice.

[ Dodano: 2014-03-25, 18:15 ]
Wygląda na to , że będę musiał zdejmować głowice. Gadałem z kolesiami którzy robili remont bo w necie nic nie znalazłem. Nie widzieli tego na oczy ale twierdzą ze zawory mogły się spotkać z tłokami delikatnie. Różnicę są zbyt duże żeby tak to zostawić.

[ Dodano: 2014-03-26, 18:29 ]
Obie głowice zdjęte. Zero śladów na tłokach. Zawory ideał , gładzie cylindryczne ideał. Płyn chłodniczy stał ze dwie godz w garach i nic nie zeszło ze stanu. Teraz pytanie. Zwalać miskę i wyjmować tłoki? Nie wiem czy to nie jakiś cholerny sworzeń. Później będą jaja jeśli zacznie stukać znowu.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 27 mar 2014, 22:47

ja bym wyciagnal i przejrzal bo i tak już masz większość rozebrane .

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 28 mar 2014, 00:04

Ok. W sobotę wywalam tłoki. Zwrócić na coś szczególną uwagę jak będę je oglądał?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 28 mar 2014, 10:26

na wszystko hee szukasz nie wiadomo czego do końca wiec paczaj wszystko . Zawsze możesz sobie odpuscic ale majac to prawie na wierzchu ja bym przejrzal .

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 28 mar 2014, 10:42

Tak zrobię. Dzisiaj doszedł nowy kolektor więc postanowiłem po raz drugi zajrzeć do starego. Czemu jest kurde cały w świeżym oleju? odkręciłem tylko dolną część i cała się świeciła. Położyłem i olej ściekł na dno. Będzie go ok 50ml gdzieś. Może więcej. No i odmy zabite białą mazia. Przed zimą były czyszczone i uszczelniane.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 28 mar 2014, 12:47

w swiezym oleju to trochę dziwne . odmy zapychają się bardzo często bynajmniej mi .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga