Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] Wyciek oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

[B4 ABC] Wyciek oleju

Post autor: boskijacek447 » 04 wrz 2009, 19:58

Witam od jakiegoś c zasu borykam sie w swoim wozie z wycikiem oleju którego nie moge nigdzie zlokalizować
Na pewno nie kapie mi spod oslony zaworów.. dałem nowe uszczelki na silikon
płyny w zbiorniczku od płynu chłodniczego nei przybywa i jest czysty
oleju tez tylko ubywa
od spodu miska olejowa nie przecieka
a olej ciagle znika..
wymyłem w granicach rozsądku spód silnika i zauważam ze alternator upaprał sie w oleju oraz rura doprowadzajaca do niego powietrze
osłona pod silnikiem zachalpana była abrdzie z tyłu
z prawej strony gowicy widze czasami smażacy sie na kolektorze olej tzn dym z niego
Moze ktos podpowie na co zwracac uwgae podczas szukania wycieku.. bo ewidentnie silnik go nie spala
Może to byc uszczelka pod głowica.. czy może góra miski olejowej??..
Prosze o jakies rady <buu>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 04 wrz 2009, 20:39

Pościągaj wszystkie osłony,umyj silnik benzyną ekstrakcyjną(pędzelek,szmatka) i zaglądaj za każdym razem jak dojedziesz gdzieś pokrywa w górę i sprawdzasz.Jak trzeba to folia czy kocyk w bagażnik i pod auto też zerkniesz.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 04 wrz 2009, 22:11

Zobacz też czy nie ma oleju w okolicy filtra powietrza- przewodzie, bądź obudowie. Sprawdź czy czasem nie leci z pod filtra oleju i czy w okolicach paska rozrządu jest sucho (pod obudową z przodu silnika)

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 04 wrz 2009, 23:48

Dolot powietrza jest suchy.. olej niedawno też wymienialem i założony jest drugi filtr nie widzialem zeby spod niego ciekło
,ale z przodu silnika za paskiem rozrządu moze coś wyciekać bo kapie na alternator i chyba tam wygląda to najgorzej..
wydaje mi sie że wyciek jest gdzieś w środku wysokosci silnika bo góra jest sucha na dole nie widać zeby coś kapało.. cięzki przypadek <osohozi>
Myśle jeszcze nad uszczelka pod głowica wymieniana była jakies 2lata temu ale to juz nie to co orginał.. <osohozi> z drugiej strony jednak nie widze zeby w plynie chłodzącym był olej czy na odwórt

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 05 wrz 2009, 00:09

Sprawdź jeszcze zaślepkę skrzyni korbowej znajduje się ona miedzy głowicami pod kolektorem jak się postarasz to dojrzysz. V6 lubią tam cieknąć.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 05 wrz 2009, 07:21

Sprawdz tu sprawdz tam...jak silnik jest brudny lub ma na sobie olej z jakiegoś tam wycieku to od miejsca wycieku do dołu będzie brudny i nie można określić czy to z jednego punktu cieknie czy więcej.Wyczyść i obserwuj.To nie jest takie trudne.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 08 wrz 2009, 21:55

znalazlem już usterke i przeciek jest na simmeringu wokół wałka rozrządu przy kole od paska...
teraz tylko myśle jak sie tam dostać, jutro staruje z pracami :-/

Awatar użytkownika
gregb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 sie 2008, 23:00
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: gregb4 » 21 wrz 2009, 10:32

Witam kolego z tymi v6 -kami to jest tak że one lubią cieknąc u mnie wyciek był spod głowic ale początkowo nie mogłem w to uwierzyc i oszukiwałem sam siebie że to spod dekla komory korbowo tłokowej 3 razy rozbierałem ten dekiel wymieniałem uszczelki pod nim aż w końcu przyjąłem to że to jednak głowice koszty ściągnięcia głowic mnie przeraziły i powiedziano mi że to może nie przynieśc skutku wiec zdecydowałem się na dociskanie głowic na niektórych szpilkach było sporo luzu podobno v-ki na przeglądzie co któryś tam trzeba dokrecac głowice tak mi powiedział kolega który pracuje w serwisie że tak powinno się robic ale nikt tego nie praktykuje u kolegi w 2.8 też cieknie z głowic ale on nic nie robił jeździ dalej i dolewa u mnie pomogło dociśnięcie szpilek przestało się lac z niej troche sie jeszcze poci ale nie ma tragedii zmieniłem olej z mobila na valvoline max life i zużycie oleju się zmniejszyło razem z wyciekiem na 10 tys km dolewam jakis 1l do 1,5l oleju zalezy od stylu jazdy to chyba jest w normie zwłaszcza że v-lubią olej i na mobilu przed dokręceniem głowic na 10 tys km dolałem 4 litry oleju na postoju zostawiałem wszędzie plamy oleju a teraz czysto

Pozdro!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl