[ALL] Air Ride
Szczerze to watpie ze kto kolwiek sie w to bawil, juz bysmy pewnie o tym wiedzieli
Dorwij sobie najpierw kolumne McPersona z amorem na przod, amorki na tyl do tego poduszki tak jak tam jest pokazane 3 miechy. Zloz sobie jedna tak jak na tamtej stronie, zobaczysz jak Ci to wyjdzie mozesz pozniej zalozyc u mechanika i sprawdzic jak to smiga na sucho (bez instalacji pod to)
Gadalem kiedys z gosciem z cultstyle.pl "Cichy" on wlasnie zrobil juz nie jeden air-ride. Najlepszymi zaworami do sterowania poduszkami byly by zwykle zawory trojdrozne do pneumatyki przemyslowej z tzw polozeniem zerowym (ale one zazwyczaj maja cewki na 24V ) . Ale mozna smialo uzyc zaworow chocby do instalacji LPG. Najdrozej wyjdzie nas zbiornik oraz dobry kompresor, najlepiej dwu tlokowy. Ale zbiornik mozna zrobic z buli po gasnicy takiej sredniej chocby (nie wiem ile one waza, ale wagowa dzieli sie tez gasnice) Wszystko mozna zrobic na szybkozloczkach i tak bylo by chyba najlatwiej (ale nie najtaniej) i mamy pewnosc ze nam nie zeskoczy wezyk z opaska a tak by sie moglo zdarzyc. Ogolnie to poduszki mozna kupic taniej niz na tej stronie. W Rubenie w Czechach jest fabryka Mozna podjechac do jakiegos sklepu z czesciami do ciezarowek. Nie jest to skomplikowane i jakos specjalnie trudne do wykonania. Podalem chyba gotowy przepis na takie zawieszenie.
Tu macie poloweczke gosci z Bielska, a konkretnie z okolic Bielska.
Ogladalem ja kiedys, jak wpadli na spota pod Tesco. Ale nie pogadalem za dlugo, swoja droga jak opusci najnizej to mocowaniem wachacza trze o asfalt. Nie wiem jakie zawory zastosowali nie dopytalem sie, ale panel kontrolny mial juz profi, ladnie zabudowana butla z 3 kompresorami w bagazniku (2 male i jeden wiekszy).
Dorwij sobie najpierw kolumne McPersona z amorem na przod, amorki na tyl do tego poduszki tak jak tam jest pokazane 3 miechy. Zloz sobie jedna tak jak na tamtej stronie, zobaczysz jak Ci to wyjdzie mozesz pozniej zalozyc u mechanika i sprawdzic jak to smiga na sucho (bez instalacji pod to)
Gadalem kiedys z gosciem z cultstyle.pl "Cichy" on wlasnie zrobil juz nie jeden air-ride. Najlepszymi zaworami do sterowania poduszkami byly by zwykle zawory trojdrozne do pneumatyki przemyslowej z tzw polozeniem zerowym (ale one zazwyczaj maja cewki na 24V ) . Ale mozna smialo uzyc zaworow chocby do instalacji LPG. Najdrozej wyjdzie nas zbiornik oraz dobry kompresor, najlepiej dwu tlokowy. Ale zbiornik mozna zrobic z buli po gasnicy takiej sredniej chocby (nie wiem ile one waza, ale wagowa dzieli sie tez gasnice) Wszystko mozna zrobic na szybkozloczkach i tak bylo by chyba najlatwiej (ale nie najtaniej) i mamy pewnosc ze nam nie zeskoczy wezyk z opaska a tak by sie moglo zdarzyc. Ogolnie to poduszki mozna kupic taniej niz na tej stronie. W Rubenie w Czechach jest fabryka Mozna podjechac do jakiegos sklepu z czesciami do ciezarowek. Nie jest to skomplikowane i jakos specjalnie trudne do wykonania. Podalem chyba gotowy przepis na takie zawieszenie.
Tu macie poloweczke gosci z Bielska, a konkretnie z okolic Bielska.
Ogladalem ja kiedys, jak wpadli na spota pod Tesco. Ale nie pogadalem za dlugo, swoja droga jak opusci najnizej to mocowaniem wachacza trze o asfalt. Nie wiem jakie zawory zastosowali nie dopytalem sie, ale panel kontrolny mial juz profi, ladnie zabudowana butla z 3 kompresorami w bagazniku (2 male i jeden wiekszy).
Fajnie to wygląda ale dźwięk kompresora szaleńczy hehe.
A co do budowy trzeba zadbać o szczelność wszystkich złączek dla własnego bezpieczeństwa. No i żeby to już jakoś wyglądało wypadało by zabudować ciekawie elementy. A tak wg. mnie to największą zabawę mogą przysporzyć sterowniki tej zabawki bo jak ktoś nie miał z tym do czynienia to będzie ciężko. Ale jest wykonalne kwestia dostania części i skręcenia by chodziło a później testowanie modzenie i dopieszczanie by wyglądało.
A co do budowy trzeba zadbać o szczelność wszystkich złączek dla własnego bezpieczeństwa. No i żeby to już jakoś wyglądało wypadało by zabudować ciekawie elementy. A tak wg. mnie to największą zabawę mogą przysporzyć sterowniki tej zabawki bo jak ktoś nie miał z tym do czynienia to będzie ciężko. Ale jest wykonalne kwestia dostania części i skręcenia by chodziło a później testowanie modzenie i dopieszczanie by wyglądało.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Ty piszesz o dość drogim wydaniu.Ja wykonuje wiekszość elementów sam (dobra tokarka i nie ma tajemnic) np.poduszki zawieszenia pochodzą od kabin aut ciężarowych firmy tuningowe równiez je stosują.Jedyny spory wydatek to profesjonalny kompresor no i pare drobnych elementow.Calość najlepiej zbudowac na nowych amorach tutaj poilecam wkłady Koni(dobra cena i sprawdzone jeżeli chodzi o tego typu mody).Nie szacowalem ale w okolicy 3tyś da rade się spiąć.
panowie ale nie sztuka jest wsadzić marketowy kompresor który waży 20 kg i będzie bił powietrze w układ przez 30 min ;/ po czym zeby podnieść auto znowu 30 min będzie trzeba czekać. Dobry kompresor do air chodzi o mały kompresorek kosztuje około 1300 zł i na tym nie ma co oszczędzać evo3 a jak z jednostką sterującą w jaki sposób chcesz ją zamontować i z czego żeby to miało ręce i nogi. to raz a dwa nie warto na wszystkim oszczędzać bo pamiętajcie ze tu też chodzi o bezpieczeństwo bo nie wyobrażam sobie gdzie przy 120 km/h pojawia sie nieszczelność i nagle opada jeden bok samochodu na glebe wątpie że są tu osoby które w tej sytuacji wyprowadzą samochód. No i na sam koniec dochodzi kwestia załatwienia przeglądu bo żadna stacja na legalu nas nie puści
Znajomy w terenówce ma zawieszenie na miechach od tira, daje to rade, bardzo dobrze wybiera nierownosci. Kompresor ma firmy ARB. Kazde kolo ma osobny zawor sterujacy i system samopoziomowania, podczas pracy potrafi sie wlaczyc kompresor w celu wyrownania cisnenia, juz kombinuje aby zalozyc mechaniczny kompresor napedzany paskiem.
tu zapodaje link do tej audi a4 na air są tam zdjęcia zawiechy tylko nie pamiętam na której :roll:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4066808
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4066808
Słyszalem o montażu kompresora z mercedesa firmy bodajże Wabco od zawieszenia nivo z tym że jego wydajność na pokazy na pewno się nie nada a bardziej do rekreacyjnego uzytku i mozna go kupic stosunkowo tanio.Co do samej regulacji to opiera sie na prostym panelu a calośc jest sterowana poprzez elektrozawory.