[1.8 RU LPG] - (B3) jak wzmocnić silnik ??
Podniesienie mocy silnika wolnossącego to pewien Święty Gral wyznawców szkoły tuningu.
Tutaj zbiór małych malutkich zmian przynosi większy efekt ogólnie podzielić to można na:
Modyfikacje dolotu zapewne to wiesz, modyfikacje silnika, zapewne to też, modyfikacje wydechu oczywiście i mamy tjunink ale..
Jednak nikt nie pisze o jednym podstawowym, głównym zabiegu....przywróceniu silnika do stanu pierwotnego zacznijmy może od tego że motor w twoim bolidzie ma pewnie przelatane z 300tys km z duzym hakiem, zatem głowica do roboty, prawdopodobnie pierścienei żyją jednak proponuje pomierzyć ciśnienei i próbę oklejową wykonać, założe sie ze jeden cilinder ma z 8 atm , ciekawe jak wygląda sam gaźnik, czy może nie potrzeba wymiany uszczelek dysz, może podstawa sie rozleciła, sa przedmuchy lewe powietrze (chociaż w dzisiejszym ustroju winno napisać sie prawe)kurde pewnie tak...
Ale zakładamy, iż silnik to nówka ze sklepu albo włożyłeś z 1500 zł w kapitałkę zatem dlaczego nam nie ciągnie hmmmm o kurde LPG z instalacją mieszalnikową, weź do ręki "linjałkęm" i pomierz powierzchnie gardziel w gaźniku oraz w samym mikserze i co wyjdzie o kurde z 25% mniej ma mikser a po co otóz by zwiększyć prędkość powietrza, i by silnik miał równiejsze obroty jałowe. zatem mamy wąskie gardlo fuck...a gdzie legendy o stożkach, power rurach rezonasie w dolocie otóż w dupęcji....bo mamy mikser
A teraz zacznij od podstaw zrób głowicę sadze ze 300-400 zł starczy(zawsze możesz zebrać z glowicy jakies 0,5mm - 1 mm troche podniesiesz stopień spręzania co z paliwem 98 + wyprzedzenie da się odczuć już byle nie bylo stukowego spalania), pomierz ciśnienie... jak masz serie, to wywal mikser z gażnika, zdejmij gaźnik, wyczyść, zobacz czy nie ma luzów przedmuchów, podjedz na analizator spalin zobacz jak tam mieszaneczka na PB, zatankuj dobrego paliwka + dodaj kilka stopni na aparaciku zapłonowym + pożadny wklad filtra + oczywiscie sprawdz stan zaworu odcinającego gorące powietrze znad kolektora bo może sie zaciał, stan węza ktory dorpwadza chlodne powietrze zzewnątrz i sie przejedź...... i co ciągnie? ha magia? jednak realia są takie że musimy założyc LPG bo to Polska
(Historyja prawdziwa sprawdzona na noim 1,6 PP )
Tutaj zbiór małych malutkich zmian przynosi większy efekt ogólnie podzielić to można na:
Modyfikacje dolotu zapewne to wiesz, modyfikacje silnika, zapewne to też, modyfikacje wydechu oczywiście i mamy tjunink ale..
Jednak nikt nie pisze o jednym podstawowym, głównym zabiegu....przywróceniu silnika do stanu pierwotnego zacznijmy może od tego że motor w twoim bolidzie ma pewnie przelatane z 300tys km z duzym hakiem, zatem głowica do roboty, prawdopodobnie pierścienei żyją jednak proponuje pomierzyć ciśnienei i próbę oklejową wykonać, założe sie ze jeden cilinder ma z 8 atm , ciekawe jak wygląda sam gaźnik, czy może nie potrzeba wymiany uszczelek dysz, może podstawa sie rozleciła, sa przedmuchy lewe powietrze (chociaż w dzisiejszym ustroju winno napisać sie prawe)kurde pewnie tak...
Ale zakładamy, iż silnik to nówka ze sklepu albo włożyłeś z 1500 zł w kapitałkę zatem dlaczego nam nie ciągnie hmmmm o kurde LPG z instalacją mieszalnikową, weź do ręki "linjałkęm" i pomierz powierzchnie gardziel w gaźniku oraz w samym mikserze i co wyjdzie o kurde z 25% mniej ma mikser a po co otóz by zwiększyć prędkość powietrza, i by silnik miał równiejsze obroty jałowe. zatem mamy wąskie gardlo fuck...a gdzie legendy o stożkach, power rurach rezonasie w dolocie otóż w dupęcji....bo mamy mikser
A teraz zacznij od podstaw zrób głowicę sadze ze 300-400 zł starczy(zawsze możesz zebrać z glowicy jakies 0,5mm - 1 mm troche podniesiesz stopień spręzania co z paliwem 98 + wyprzedzenie da się odczuć już byle nie bylo stukowego spalania), pomierz ciśnienie... jak masz serie, to wywal mikser z gażnika, zdejmij gaźnik, wyczyść, zobacz czy nie ma luzów przedmuchów, podjedz na analizator spalin zobacz jak tam mieszaneczka na PB, zatankuj dobrego paliwka + dodaj kilka stopni na aparaciku zapłonowym + pożadny wklad filtra + oczywiscie sprawdz stan zaworu odcinającego gorące powietrze znad kolektora bo może sie zaciał, stan węza ktory dorpwadza chlodne powietrze zzewnątrz i sie przejedź...... i co ciągnie? ha magia? jednak realia są takie że musimy założyc LPG bo to Polska
(Historyja prawdziwa sprawdzona na noim 1,6 PP )
Napisze co pomogło. Wcześniej te rzeczy były też robione, ale pewnie źle lub w złej kolejności.
- wymiana podstawy gaźnika (parę miesięcy wcześniej była wymieniana, ale mechanik znalazł małą dziurkę i trzeba było wymieniać)
- regulacja i czyszczenia gaźnika
- ustawienie zapłonu
- regulacja gazu u gazownika
Teraz według mnie i mojego ojca auto jest ok. 35% mocniejsze. Teraz jestem pewny, że gaźnik ma wpływ na jeżdżenie na gazie. Mechanik powiedział, żeby auto dobrze jeździło na gazie to musi na początku dobrze jeździć na benzynie.
[ Dodano: 2013-04-03, 20:01 ]
Zmniejszyło się również spalanie z 15 do 11,7 i to w zimie na krótkiej trasie
- wymiana podstawy gaźnika (parę miesięcy wcześniej była wymieniana, ale mechanik znalazł małą dziurkę i trzeba było wymieniać)
- regulacja i czyszczenia gaźnika
- ustawienie zapłonu
- regulacja gazu u gazownika
Teraz według mnie i mojego ojca auto jest ok. 35% mocniejsze. Teraz jestem pewny, że gaźnik ma wpływ na jeżdżenie na gazie. Mechanik powiedział, żeby auto dobrze jeździło na gazie to musi na początku dobrze jeździć na benzynie.
[ Dodano: 2013-04-03, 20:01 ]
Zmniejszyło się również spalanie z 15 do 11,7 i to w zimie na krótkiej trasie
Co do zwiększenia mocy gażnikowca na gazie znaczny wpływ ma dolot.
Pierwsze co by należało zrobić to załóż głowicę z kolektorem ssącym od 1.8 NE, wytnij "jeża",spoleruj kolektor ssący, ale nie na lustro, podnieś stopień sprężania do 11, załóż kolektor wydechowy z portkami od ABK, przebij pierwszy tłumik, załóż gażnik od poldka + dwa reduktory LPG. Wszystko odpowiednio wystrój i gwarantuję Ci, że Twoje auto pojedzie więcej jak 200km/h na LPG, a na benzynce z 10km więcej.
Co do gażnika to przerób go w taki sposób:
https://audi80.pl/b3-18s-jv-modyfika ... t46656.htm
Pierwsze co by należało zrobić to załóż głowicę z kolektorem ssącym od 1.8 NE, wytnij "jeża",spoleruj kolektor ssący, ale nie na lustro, podnieś stopień sprężania do 11, załóż kolektor wydechowy z portkami od ABK, przebij pierwszy tłumik, załóż gażnik od poldka + dwa reduktory LPG. Wszystko odpowiednio wystrój i gwarantuję Ci, że Twoje auto pojedzie więcej jak 200km/h na LPG, a na benzynce z 10km więcej.
Co do gażnika to przerób go w taki sposób:
https://audi80.pl/b3-18s-jv-modyfika ... t46656.htm
turbofin, co masz na myśli zwiększyć sprężanie? Planowanie głowicy? Na chwilę obecną mam wsadzoną głowicę z VW golfa 1.8 RP, gaźnik z poloneza leży i czeka. Jutro przebijam środkowy tłumik. Co jeszcze można zrobić żeby szybciej na benzynie latał? Czy wałek np. z silnika 2.0l podpasuje pod głowice z 1.8? I jaka w ogóle jest różnica pomiędzy silnikiem 1.8 75 km a 1.8 90 km? Bo z tego co wyczytałem to też jest inny skok tłoków. Więc czy nie lepiej dać blok silnika z jakiegoś 1.8 90 km, zastosować do tego gaźnik z FSO? Męczy mnie już tydzień czasu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80. Zleży od silnika np 1.8 90KM NE ma stopień sprężania 10:1 a 1.8 PM ma taką samą moc (choć) deko niższy moment obrotowy przy stopniu sprężania 9:1 chyba też inny wałek, inne portki wydechy (wszystko jest opisane w książce).SzymonTG pisze:I jaka w ogóle jest różnica pomiędzy silnikiem 1.8 75 km a 1.8 90 km?
EDIT zapomniałem o tym co chciałeś porównać 1.8 75KM jak RU, ma stopień sprężania 9:1 najłagodniejszy wałek.
Wszystkie mają zawory takiej samej średnicy.
Reasumując:
Daje portki od 2.0 zauważyłem że są coś ala 4;3;1 + dwu rurkę
Gaźnik FSO
Wałek rozrządu od jakiegoś 1.8 90 KM( czy może 2.0 ABK albo ABT)
Czytałem i różnicy nie ma w średnicach tłoków. Bloki są takie same jak w np. SF
Zwiększyć stopień sprężania po przez splanowanie na 10;1
aldi, Chodziło mi o różnice pomiędzy tymi silnikami w sensie co daje że z tego samego silnika 1.8 osiągają 90 km, a mój Ru ma tylko 75km, choć w piątek robię przegląd i przy okazji hamownie mam za darmo to zobaczę czy na pewno mam te 75 bo czuję że parę uciekło ...
Pozdrawiam!
Daje portki od 2.0 zauważyłem że są coś ala 4;3;1 + dwu rurkę
Gaźnik FSO
Wałek rozrządu od jakiegoś 1.8 90 KM( czy może 2.0 ABK albo ABT)
Czytałem i różnicy nie ma w średnicach tłoków. Bloki są takie same jak w np. SF
Zwiększyć stopień sprężania po przez splanowanie na 10;1
aldi, Chodziło mi o różnice pomiędzy tymi silnikami w sensie co daje że z tego samego silnika 1.8 osiągają 90 km, a mój Ru ma tylko 75km, choć w piątek robię przegląd i przy okazji hamownie mam za darmo to zobaczę czy na pewno mam te 75 bo czuję że parę uciekło ...
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków