Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 RU LPG] - (B3) jak wzmocnić silnik ??

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 16 sie 2012, 12:28

Zmiana gaźników czy montaż wtrysku nie przyniesie w zasadzie żadnych pozytywnych efektów ponieważ i tak jeździsz na gazie.

machmat93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 paź 2010, 01:13

Post autor: machmat93 » 16 sie 2012, 16:57

Czyli zostaje mi jeździć tak jak jest albo zmienić auto??

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 17 wrz 2012, 22:14

Witam.
Trzeba zmienić głowicę. Znajdź taką od silnika SF, zregeneruj, załóż i masz 90 KM.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 18 wrz 2012, 13:28

Podniesienie mocy silnika wolnossącego to pewien Święty Gral wyznawców szkoły tuningu.
Tutaj zbiór małych malutkich zmian przynosi większy efekt ogólnie podzielić to można na:

Modyfikacje dolotu zapewne to wiesz, modyfikacje silnika, zapewne to też, modyfikacje wydechu oczywiście i mamy tjunink ale..
Jednak nikt nie pisze o jednym podstawowym, głównym zabiegu....przywróceniu silnika do stanu pierwotnego zacznijmy może od tego że motor w twoim bolidzie ma pewnie przelatane z 300tys km z duzym hakiem, zatem głowica do roboty, prawdopodobnie pierścienei żyją jednak proponuje pomierzyć ciśnienei i próbę oklejową wykonać, założe sie ze jeden cilinder ma z 8 atm ;), ciekawe jak wygląda sam gaźnik, czy może nie potrzeba wymiany uszczelek dysz, może podstawa sie rozleciła, sa przedmuchy lewe powietrze (chociaż w dzisiejszym ustroju winno napisać sie prawe)kurde pewnie tak...
Ale zakładamy, iż silnik to nówka ze sklepu albo włożyłeś z 1500 zł w kapitałkę zatem dlaczego nam nie ciągnie hmmmm o kurde LPG z instalacją mieszalnikową, weź do ręki "linjałkęm" i pomierz powierzchnie gardziel w gaźniku oraz w samym mikserze i co wyjdzie o kurde z 25% mniej ma mikser a po co otóz by zwiększyć prędkość powietrza, i by silnik miał równiejsze obroty jałowe. zatem mamy wąskie gardlo fuck...a gdzie legendy o stożkach, power rurach rezonasie w dolocie otóż w dupęcji....bo mamy mikser

A teraz zacznij od podstaw zrób głowicę sadze ze 300-400 zł starczy(zawsze możesz zebrać z glowicy jakies 0,5mm - 1 mm troche podniesiesz stopień spręzania co z paliwem 98 + wyprzedzenie da się odczuć już byle nie bylo stukowego spalania), pomierz ciśnienie... jak masz serie, to wywal mikser z gażnika, zdejmij gaźnik, wyczyść, zobacz czy nie ma luzów przedmuchów, podjedz na analizator spalin zobacz jak tam mieszaneczka na PB, zatankuj dobrego paliwka + dodaj kilka stopni na aparaciku zapłonowym + pożadny wklad filtra + oczywiscie sprawdz stan zaworu odcinającego gorące powietrze znad kolektora bo może sie zaciał, stan węza ktory dorpwadza chlodne powietrze zzewnątrz i sie przejedź...... i co ciągnie? ha magia? jednak realia są takie że musimy założyc LPG bo to Polska

(Historyja prawdziwa sprawdzona na noim 1,6 PP )

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 22 wrz 2012, 22:07

LUKASZdiy,
Z silnikiem RU jest dużo prościej. Od silnika SF, który ma 90 KM, różni się tylko wałkiem rozrządu. Właśnie ten wałek powoduje, że zamiast 75 KM, mamy od ręki 90 KM.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 24 wrz 2012, 01:22

Masz racje, jednak to nie zmienia faktu iż silnik musi być w dobrym stanie, i od tego należy zaczynać wszytkie mody

machmat93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 paź 2010, 01:13

Post autor: machmat93 » 03 kwie 2013, 19:58

Napisze co pomogło. Wcześniej te rzeczy były też robione, ale pewnie źle lub w złej kolejności.
- wymiana podstawy gaźnika (parę miesięcy wcześniej była wymieniana, ale mechanik znalazł małą dziurkę i trzeba było wymieniać)
- regulacja i czyszczenia gaźnika
- ustawienie zapłonu
- regulacja gazu u gazownika

Teraz według mnie i mojego ojca auto jest ok. 35% mocniejsze. Teraz jestem pewny, że gaźnik ma wpływ na jeżdżenie na gazie. Mechanik powiedział, żeby auto dobrze jeździło na gazie to musi na początku dobrze jeździć na benzynie.

[ Dodano: 2013-04-03, 20:01 ]
Zmniejszyło się również spalanie z 15 do 11,7 i to w zimie na krótkiej trasie

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 05 kwie 2013, 17:34

Co do zwiększenia mocy gażnikowca na gazie znaczny wpływ ma dolot.

Pierwsze co by należało zrobić to załóż głowicę z kolektorem ssącym od 1.8 NE, wytnij "jeża",spoleruj kolektor ssący, ale nie na lustro, podnieś stopień sprężania do 11, załóż kolektor wydechowy z portkami od ABK, przebij pierwszy tłumik, załóż gażnik od poldka + dwa reduktory LPG. Wszystko odpowiednio wystrój i gwarantuję Ci, że Twoje auto pojedzie więcej jak 200km/h na LPG, a na benzynce z 10km więcej.

Co do gażnika to przerób go w taki sposób:
https://audi80.pl/b3-18s-jv-modyfika ... t46656.htm

machmat93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 paź 2010, 01:13

Post autor: machmat93 » 09 cze 2013, 12:00

turbofin jaki jest mniej więcej koszt takiej modyfikacji jak opisałeś ??

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 09 cze 2013, 19:20

Jak sobie sam wszystko zrobisz to wyjdzie z 600 zł. Ceny części są różne dlatego jest to oriętacyjna cena. ;-)

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 31 lip 2013, 00:12

turbofin, co masz na myśli zwiększyć sprężanie? Planowanie głowicy? Na chwilę obecną mam wsadzoną głowicę z VW golfa 1.8 RP, gaźnik z poloneza leży i czeka. Jutro przebijam środkowy tłumik. Co jeszcze można zrobić żeby szybciej na benzynie latał? Czy wałek np. z silnika 2.0l podpasuje pod głowice z 1.8? I jaka w ogóle jest różnica pomiędzy silnikiem 1.8 75 km a 1.8 90 km? Bo z tego co wyczytałem to też jest inny skok tłoków. Więc czy nie lepiej dać blok silnika z jakiegoś 1.8 90 km, zastosować do tego gaźnik z FSO? Męczy mnie już tydzień czasu :-/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 lip 2013, 12:05

SzymonTG pisze:I jaka w ogóle jest różnica pomiędzy silnikiem 1.8 75 km a 1.8 90 km?
Zobacz w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80. Zleży od silnika np 1.8 90KM NE ma stopień sprężania 10:1 a 1.8 PM ma taką samą moc (choć) deko niższy moment obrotowy przy stopniu sprężania 9:1 chyba też inny wałek, inne portki wydechy (wszystko jest opisane w książce).
EDIT zapomniałem o tym co chciałeś porównać 1.8 75KM jak RU, ma stopień sprężania 9:1 najłagodniejszy wałek.
Wszystkie mają zawory takiej samej średnicy.

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 06 sie 2013, 22:51

Reasumując:

Daje portki od 2.0 zauważyłem że są coś ala 4;3;1 + dwu rurkę
Gaźnik FSO
Wałek rozrządu od jakiegoś 1.8 90 KM( czy może 2.0 ABK albo ABT)
Czytałem i różnicy nie ma w średnicach tłoków. Bloki są takie same jak w np. SF
Zwiększyć stopień sprężania po przez splanowanie na 10;1

aldi, Chodziło mi o różnice pomiędzy tymi silnikami w sensie co daje że z tego samego silnika 1.8 osiągają 90 km, a mój Ru ma tylko 75km, choć w piątek robię przegląd i przy okazji hamownie mam za darmo to zobaczę czy na pewno mam te 75 :-P bo czuję że parę uciekło ...
Pozdrawiam!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sie 2013, 23:40

SzymonTG pisze:aldi, Chodziło mi o różnice pomiędzy tymi silnikami w sensie co daje że z tego samego silnika 1.8 osiągają 90 km, a mój Ru ma tylko 75km,
Przecież wypisałem na podstawie danych z książki co wiadomo, są 3 silniki 1.8 90KM wypisałem dwa z nich, nie było w książce JN-a.

Awatar użytkownika
SzymonTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 sty 2013, 23:16
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: SzymonTG » 07 sie 2013, 15:38

No dobrze, dobrze... A możesz tylko powiedzieć mi czy to co wypisałem da jakieś pozytywne skutki? I czytałem na forum golfa że można też zasadzić głowicę całą z 2.0? Niby ma większą średnice zaworów?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl