Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Jak podniesc moc + debata o silnikach Turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 19 wrz 2008, 11:02

Labek koszta są zawsze przy jednych i przy drugich jakie to w zależności od modyfikacji jakie kto chce robić, koledze chyba chodziło o to ze przykładowo 1,8 t z 97 roku miało te 150 koni, diesle w 97 fabrycznie miały zazwyczaj ok 110 czyli jest różnica w mocy ale też w moment obr jest inny między benzyną a dieslem.

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 19 wrz 2008, 12:32

WOJTEK26 pisze:Wiem ze mozna w dieslu wyciągnąc taka oc ale jakim nakładem kosztów nieporównywalnie wiekszymi niz przy PB.
Dla przykładu xD bardzo realny przykład xD:
Program + wtryski + ECU, za to wszytko można się spokojnie zmieścić w cenie 2000pl, z 1Zeta z tymi modami można wyciągnąć ile ? 135Ps i 320nm spokojnie, niech ktoś weźmie sobie 2k i pomodzi za taką kase np ABK zęby objechał takiego 1Zeta...

Soooory za OT :oops: :oops:

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 19 wrz 2008, 17:37

ok nie zgodzęsie z Tobą, dajesz zły przykłada taki 1Z Ma turbinę. Więc na starcie już ma przewagę, ABK silnik atmosferyczny wiec co to za porównanie. Porównaj mody przy jakimś innym śilniku benzynowym ale takim, który fabrycznie wyszedł uzbrojony w Turbo wtedy będziesz miał adekwatny wynik. Uturbienie silnika, a mody silnika z turbo to 2 różne sprawy

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 19 wrz 2008, 17:48

Niewiem po co wogóle porównywać TPB i TDI jak to dwa rozne silniki.... Łaczy je literka T <ok>

promo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lip 2008, 18:43

[b4 2.0 ABK] Jak podniesc moc + debata o silnikach Turbo

Post autor: promo » 26 wrz 2008, 18:13

Mam pytanko? A mianowicie chciałbym podnieśc moc mojej niuni ze 115 na wiecej.Czytając pare pościków pomyslałem o turbinie.Szukałem troche ale jedynie co znalazłem to turbina od diesla,a ja mam benzynke.Czy moge wstawić coś takiego czy szukac konkretnie do benzyny?
A jak juz znajde samą turbinę to co jeszcze będę potrzebował?konkretnie?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 23:04 przez promo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 26 wrz 2008, 20:27

Wiele osób pytało już o tego typu sprawy na tym forum i chyba żadna się nie zdecydowała bo temat upadał. Kiedyś na AKP była uturbiona 2.3 ale nie wiem jakie to było turbo.
Zaraz pojkawi się mnóstwo wypowiedzi typu: "sprzedaj i kup coś mocniejszego" - w sumie racje.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 wrz 2008, 08:37

8S3 pisze:Kiedyś na AKP była uturbiona 2.3 ale nie wiem jakie to było turbo.
To było malenkie turbo z Gnojownika a dokładnie było to kkk k03 coś co siedziało w golfie MK3 1.9 TD ;-)

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 27 wrz 2008, 10:01

Myśle, że na doładowaniu 0.X bara powinno pośmigać. Jeszcze trzebaby odprężyć silnik.
a reszte napisal Solskier <ok>
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2008, 22:36 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

szymon4417
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2008, 23:32

Post autor: szymon4417 » 28 wrz 2008, 21:28

Nie wiem jak jest z ABK ale np. silnik z golfa III 2.0 115KM bez zadnych przeróbek jesli jest zdrowy to wytrzymuje 1,5 bara.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 28 wrz 2008, 22:31

I ile km wytrzymuje 10 ?? Hahahah co za bzdura <ok> Przy sprezaniu 11 czy tam 12 i dokladasz turbo robi sie "TROCHE PONAD NORME" hahah chcialbym to zobaczyc <ok>
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 23:00 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

szymon4417
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2008, 23:32

Post autor: szymon4417 » 28 wrz 2008, 22:59

Chodziło mi dokładnie o silnik 2E. Tu masz link: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... torder=asc
przeczytaj post evolutiona - który w tym temacie jest starym wyjadaczem, złożył już nie jeden silnik, tak na marginesie to teraz składa golfa mk2 v8 3,6 turbo...
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 23:01 przez szymon4417, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 29 wrz 2008, 00:12

Kilka miesięcy temu widziałem na zlocie w Lublinie uturbionego golfa III ale już nie pamiętam czy 1.8 czy to może 2.0,ale na bank 4 cylindry 8 zaworów i wtrysk.Turbo było od 1Z <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 wrz 2008, 06:26

szymon4417 pisze:Nie wiem jak jest z ABK ale np. silnik z golfa III 2.0 115KM bez zadnych przeróbek jesli jest zdrowy to wytrzymuje 1,5 bara.
"A świstak siedzi i zawija w te sreberka......"

W VW siedzi odpowiednik silnika ABK - czyli 2E.
Jak "zdrowemu" silnikowi ABK dasz doładowanie na poziomie 1,5 bara to w przypadku braku paliwa możesz nawet opału zatankować bo będzie pracował jak silnik z samoczynnym zapłonem.
No chyba, że ktoś wciska turbo w silnik typu "padaka".

Sorry za sarkazmy, ale Panowie na litość poczytajcie trochę teorii.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 29 wrz 2008, 11:12

Doszedłem do 17 strony i nie doczytałem żeby EVO ( czlowiek zagadka ) napisał coś o tym. że bez przeróbek silnik wytrzymuje 1.5 bara a nawet pisał o 2.X, ale to byla mowa o KUTYCH tłokach i korbach... Pewnie się nie domyslasz, że np do silnika 1.8 16V wchodzą tloki z S2. Wiec fakt to moze być dalej 2.0 ( ale tylko w nazwie) ale odpreżony, tloki z jakiegoś innego silnika karby też. Ale tego raczej od Evo sie nie dowiesz.

Tak na marginesie to ten golf mial byc gotowy chyba kolo kwietnia... <ok>

P.S.
Zacytuj temat ze bez przeróbek 2.0 wytrzymuje 1.5 Bara, bo szczerze niechce mi sie czytać 60 stron... A skoro to widziałeś to pewnie wiesz na której stronie.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2011, 23:02 przez labek, łącznie zmieniany 1 raz.

szymon4417
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2008, 23:32

Post autor: szymon4417 » 29 wrz 2008, 15:17

Otóż ten temat jest również o golfie 2e turbo, ale nie składanym przez evolutiona tylko kogo innego. Evolution jednak często się w nim wypowiadał gdyż sam złożył wcześniej golfa turbo.
Post o którym pisałem wcześniej to przedostatni post na 53 stronie.

Jeśli chodzi o mnie, ja mimo iż wiem że taki silnik jest w stanie znieść 1,5 bara, to bym tyle nie dmuchnął. Wiadomo że żywot silnika byłby wtedy krótszy. Ale skoro 2e znosi takie ciśnienie to śmigałbym sobie spokojnie na 0,9-1,1 bara

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl