[b4 2.0 ABK] Jak podniesc moc + debata o silnikach Turbo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
seryjne sprzęgło jest dośc wytrzymałe w sumie jedyne co warto by zmienić to jego docisk bo zmiana tarczy na spiek to nie dobre rozwiązanie dla kogoś kto uzywa auta na codzień co do układu korbowego to jest on w stanie wytrzymac moze znacznie wieksze niz mogło by se wydawać jedyne co mozna zmienic to panewki ale i one przy takim doładowaniu jake da kompresor powinny spokojnie wytrzymać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
tak pan Radzikowski robi sprzęgła ale spieki które nie nadają sie do codziennej jazdy miejskiej no chyba ze chodzi o wzmocnienie seryjnego czyli po prostu wzmocnienie docisku czyli spręzyny centralnej poza tym seryjne sprzęgło spokojnie wytrzyma przecierz nikt nie będzie ruszał gwałtownie przez cały czas jedynie sporadycznie w związku z czym seryjne sprzegło spokojnie wytrzyma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wątek zmiany przepływomierza wydzieliłem. Jeśli ktoś korzysta z powiadomień e-mailowych o nowych postach i śledził ten wątek przepływomierza w tym temacie niech włączy śledzenie tematu do którego zostało wydzielone: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=75291
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 22:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Panowie a myślał ktoś o soft turbo? Tylko nie do ABK tylko do ABT. Chciałbym wykożystac turbo z 1.9TDi. Nie chce dmuchać dużo chociaz ABT i tak ma niższy stopień sprężania, chodzi bardziej o to czy to turbo sie nada. Wiadomo sa opinie że to turbo blokuje przepływ spalin na wyższych obrotach ale czy przy ciśnieniu 0,5 bara też to wystapi?
Chiałbym poprostu troche podnieść moc ale nie dlatego że szukam max mocy tylko szukam paru koni wiecej i ciekawią mnie takie projekciki.
Intelcooler mógłbym wsadzić ale też nie koniecznie korekcje dawki i kąta zapłonu mysle że dało by sie ogarnąc np. DEC'em
co myslicie o takim projekcie?
Chiałbym poprostu troche podnieść moc ale nie dlatego że szukam max mocy tylko szukam paru koni wiecej i ciekawią mnie takie projekciki.
Intelcooler mógłbym wsadzić ale też nie koniecznie korekcje dawki i kąta zapłonu mysle że dało by sie ogarnąc np. DEC'em
co myslicie o takim projekcie?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba by mieć mapę sprawności tej turbosprężarki, później policzyć i sprawdzić na mapie czy turbo do radę dla docelowej mocy.
Tutaj jest fajna stronka pokazująca na gotowe wyliczenia na mapie turbosprężarki: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
Tutaj jest fajna stronka pokazująca na gotowe wyliczenia na mapie turbosprężarki: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
no własnie jest silnik z hyundaia 1.5 turbo i tam napewno siedzi soft turbo bo nawet coolera nie ma. Ciekawe czy da sie tak bez coolera te 0.5 dmuchnąć na tym turbie? NIby turbo małe ale i moc docelowa nie wielka wiec przepływ spalin nie koniecznie musiałby być blokowany
[ Dodano: 2013-01-06, 21:38 ]
No dobra a ma ktoś taką charakterystykę tej sprężarki z 1.9 TDI? Mysle tez nad sprężarką i kolektorem z 2.5 tylko nie wiem która ma lepsza charakterystykę do 2.0 benzyny
[ Dodano: 2013-01-06, 21:38 ]
No dobra a ma ktoś taką charakterystykę tej sprężarki z 1.9 TDI? Mysle tez nad sprężarką i kolektorem z 2.5 tylko nie wiem która ma lepsza charakterystykę do 2.0 benzyny
Wg mnie najlepiej bylo by uzyskac seryjne 115KM, czyli zrobić pierscienie, kolektory wypolerowac, wyczyscic podstawowe rzeczy dolotu powietrza, sprawdzic przeplywke, a dopiero wtedy bawic sie w ceramizowanie tlokow, planowanie glowicy oraz jakieś ostre wałki i panewki do tego. Obstawiam, że wiekszosc osob powie o tym "glupota" no ale jak ktos chce akurat miec ten silnik no to co bronic... jak juz wycisniesz z takich drobnych rzeczy troche kucykow pewnie z max 10-20 (może!) to wtedy jakąś wydajniejszą pompe paliwową, wieksze wtryski(lub nie...) a jakies tam soft turbo itd to ja tam nie wiem... ale wg mnie lepiej zwiekszyc kompresje w cylindrze poprzez wczesniej wymienione sposoby. Co do turbo to wiecej wg mnie sie wyda za ECUmastera niż za samą turbine... jak już uturbiać to lepiej V'ke :mrgreen:
Turbofin ponoć kombinuje coś z digifantem. Wcześniej stworzył kompressor do gażnikowego 1,8 i ponoć śmigało Też bym propnował wtryski od g60, a może większą część osprzętu wsadzić do abk i przy małym doładowaniu powinno dorównać g60, jeśli nie lepiej. Jeżeli odprężać, to za bardzo nie znam rozwiązania. Może kanapkę z uszczelek pod głowicą?