Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Jak podniesc moc + debata o silnikach Turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 02 paź 2008, 16:02

seryjne sprzęgło jest dośc wytrzymałe w sumie jedyne co warto by zmienić to jego docisk bo zmiana tarczy na spiek to nie dobre rozwiązanie dla kogoś kto uzywa auta na codzień co do układu korbowego to jest on w stanie wytrzymac moze znacznie wieksze niz mogło by se wydawać jedyne co mozna zmienic to panewki ale i one przy takim doładowaniu jake da kompresor powinny spokojnie wytrzymać

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 02 paź 2008, 20:34

Jest jeszcze sprzeglo od pana Radzikowskiego ;-)

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 03 paź 2008, 14:42

tak pan Radzikowski robi sprzęgła ale spieki które nie nadają sie do codziennej jazdy miejskiej no chyba ze chodzi o wzmocnienie seryjnego czyli po prostu wzmocnienie docisku czyli spręzyny centralnej poza tym seryjne sprzęgło spokojnie wytrzyma przecierz nikt nie będzie ruszał gwałtownie przez cały czas jedynie sporadycznie w związku z czym seryjne sprzegło spokojnie wytrzyma

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2013, 22:31

Wątek zmiany przepływomierza wydzieliłem. Jeśli ktoś korzysta z powiadomień e-mailowych o nowych postach i śledził ten wątek przepływomierza w tym temacie niech włączy śledzenie tematu do którego zostało wydzielone: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=75291
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 22:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 sty 2013, 22:34

Akurat Radzikowskiemu to wychodzi jedno sprzegło a drugie nie, tak juz ma. Audi ma duza srednice tarczy wiec wystarczy oddac do nabicia okładzina kewlarową i przeniesie odrazu duzo wiekszy moment.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 06 sty 2013, 19:55

Panowie a myślał ktoś o soft turbo? Tylko nie do ABK tylko do ABT. Chciałbym wykożystac turbo z 1.9TDi. Nie chce dmuchać dużo chociaz ABT i tak ma niższy stopień sprężania, chodzi bardziej o to czy to turbo sie nada. Wiadomo sa opinie że to turbo blokuje przepływ spalin na wyższych obrotach ale czy przy ciśnieniu 0,5 bara też to wystapi?
Chiałbym poprostu troche podnieść moc ale nie dlatego że szukam max mocy tylko szukam paru koni wiecej i ciekawią mnie takie projekciki.

Intelcooler mógłbym wsadzić ale też nie koniecznie korekcje dawki i kąta zapłonu mysle że dało by sie ogarnąc np. DEC'em

co myslicie o takim projekcie?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 sty 2013, 20:11

Montujac swinie mozna by cos tam podmuchać. Jednak turbo i 1.9 trzeba by przeliczyc pewnie bedzie puchło 0.5 bara jest pewnie w zasiegu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2013, 20:52

Trzeba by mieć mapę sprawności tej turbosprężarki, później policzyć i sprawdzić na mapie czy turbo do radę dla docelowej mocy.

Tutaj jest fajna stronka pokazująca na gotowe wyliczenia na mapie turbosprężarki: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 06 sty 2013, 21:11

no własnie jest silnik z hyundaia 1.5 turbo i tam napewno siedzi soft turbo bo nawet coolera nie ma. Ciekawe czy da sie tak bez coolera te 0.5 dmuchnąć na tym turbie? NIby turbo małe ale i moc docelowa nie wielka wiec przepływ spalin nie koniecznie musiałby być blokowany

[ Dodano: 2013-01-06, 21:38 ]
No dobra a ma ktoś taką charakterystykę tej sprężarki z 1.9 TDI? Mysle tez nad sprężarką i kolektorem z 2.5 tylko nie wiem która ma lepsza charakterystykę do 2.0 benzyny

Awatar użytkownika
dr.ziolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2008, 23:24
Imię: Sławek
Lokalizacja: Dąbrowa Trn./Tarnów

Post autor: dr.ziolo » 05 lut 2013, 20:17

Panowie możecie doradzić kto z klubowiczów lub ewentualnie z zewnątrz może uczynić chip do ABK?? Jakie konkretne korzyści może to dać? Jak ze spalaniem??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 lut 2013, 20:45

dr.ziolo pisze:Jakie konkretne korzyści może to dać?
Żadnych, praktycznie.
dr.ziolo pisze:Jak ze spalaniem??
Co najwyżej, na chama go podleje.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 05 lut 2013, 21:24

Wychodzi ze ABK nie ma zadnego potencjalu, takie wozidelko idealne do LPG <ok>

Jak chcesz moc to swap na 1.8T.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 25 lut 2013, 12:31

Wg mnie najlepiej bylo by uzyskac seryjne 115KM, czyli zrobić pierscienie, kolektory wypolerowac, wyczyscic podstawowe rzeczy dolotu powietrza, sprawdzic przeplywke, a dopiero wtedy bawic sie w ceramizowanie tlokow, planowanie glowicy oraz jakieś ostre wałki i panewki do tego. Obstawiam, że wiekszosc osob powie o tym "glupota" no ale jak ktos chce akurat miec ten silnik no to co bronic... jak juz wycisniesz z takich drobnych rzeczy troche kucykow pewnie z max 10-20 (może!) to wtedy jakąś wydajniejszą pompe paliwową, wieksze wtryski(lub nie...) a jakies tam soft turbo itd to ja tam nie wiem... ale wg mnie lepiej zwiekszyc kompresje w cylindrze poprzez wczesniej wymienione sposoby. Co do turbo to wiecej wg mnie sie wyda za ECUmastera niż za samą turbine... jak już uturbiać to lepiej V'ke :mrgreen:

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 27 gru 2013, 01:22

Turbofin ponoć kombinuje coś z digifantem. Wcześniej stworzył kompressor do gażnikowego 1,8 i ponoć śmigało ;) Też bym propnował wtryski od g60, a może większą część osprzętu wsadzić do abk i przy małym doładowaniu powinno dorównać g60, jeśli nie lepiej. Jeżeli odprężać, to za bardzo nie znam rozwiązania. Może kanapkę z uszczelek pod głowicą?

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 30 gru 2013, 10:55

Digi I jest dobrą opcją, bo już jest z auta doładowanego. Minusem w tym przypadku jest mała ilość ludzi, którzy wykonają korektę softu.

Nie ponoć tylko naprawdę jeździło :-D Oglądałem audi Turbofina, ładnie to tam wszystko poupychał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl