Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - filtr stozkowy w AAD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 wrz 2009, 13:41

Easyrider pisze:gdyby mi zależało na basowym dźwięku z silnika, prędzej bym sobie wywiercił dziurę w tłumiku
Dziura w tłumiku też może być szkodliwa :-P

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 wrz 2009, 15:54

Easyrider że Chojnacki to łebski gość owszem zgadzam się.Ale czytając jego stronę pominołeś mały szczegół "silniki współczesne" słowo klucz.W konstrukcjach wywodzących się z lat 70-80tych (a te w B3 i B4 były projektowane właśnie w tym okresie) jest spora rezerwa mocy.Zbudować dobry dolot jest trudno i trzeba mieć więcej niż trochę pojęcia i praktyki w modyfikacjach.Trwałość silnika zależy od jakości filtra.Rezonans można łatwo wyeliminować poprzez zastosowanie silikonowych połączeń w dolocie.
Temat wygląda następująco:W B3 i B4 można zrobić dolot poprawiający nieco fabrykę i efekty dzwiękowe ale nie jest to proste(wyjątek stanowi 7A w którym lepiej dolotu nie ruszać ew.wkładka).W konstrukcjach które mają parę latek np.3,5latki budowa nowego dolotu ma sens tylko przy totalnym hardcorze typu zakucie motorka lub uturbienie.Dlatego że nowsze konstrukcje są bardziej wysilone i dopracowane,a więc rezerwy fabryczne są mniejsze.

Pisałem na temat stożków wiele razy i parę innych osób także(takich osób które mają na tyle wiedzy aby pisać coś więcej niż "bez sensu" lub "bez sensu to nic nie da").
Mam wrażenie że szukajka oraz to co tam zostało zgromadzone w większości wypadków się marnuje.

Awatar użytkownika
kamilk85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 lip 2009, 18:15
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kamilk85 » 24 wrz 2009, 18:58

a o takiej wkladce sportowej ( niby ) ktos cos napisze http://moto.allegro.pl/item747777479_fi ... ml#gallery :?: po 1 :!: to czy ona mi pasuje ( wymiary itd. ), mam b3 z 91 z silnikiem 2,0 ( jest LPG ). nigdy nie zmienialem filtra i nie wiem czy ten akurat tam wejdzie ( 338X135 ), z ciekawosci bym go kupil 8-)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 wrz 2009, 22:01

kamilk85, Simota ma produkty na zadowalającym poziomie i cenowo nie jest to K&N bardzo dobry ale i bardzo kosztowny.
Skoro nigdy nie wymieniałeś filtra to najwyższy czas,otwórz zmierz filtr i porównaj wymiary na stronie aukcji są podane więc nie widze problemu.

Nie bądz leń ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl