hehe...co ma piernik do wiatraka :?:UKI_XX pisze:ale z kątem wtrysku to też wyskoczyłeś skoro mam ustawiony na 52 to zmienisz mi za pomocą programu na 65 bez przekręcania pompy :?:
wartość którą podałeś jest to statyczny kąt wtrysku...ważny parametr do poprawnego odpalania silnika... ustawia sie go mechanicznie przekręcając pompe.....
ale :!:
w pompie vp 37 występuje takie coś jak zaworek N108 (zawór kąta początku wtrysku)
znajduje sie w dolnej części pompy i posiada 2 kabelki...jak myślisz co steruje tym zaworkiem :?:
podpowiem Ci że komputer ...a na jakiej podstawie ?....na podstawie mapy kąta wtrysku...którą modyfikuje sie jak każdą inną mape odpowiedialną za osiągi silnika podczas chiptuningu
jak Cie to nie przekonuje to weź vaga i zrób> test elementów wykonawczych ...jako pierwszy odezwie sie własnie zaworek N108....a jak dalej nie dowierzasz to wejdz w vagiem w silnik>grupa 04 włącz >nastawy podstawowe(basigseting) i obserwuj jak komputer steruje owym zaworkiem i jak zmienia sie kąt wtrysku
oczywiście zrobisz to tylko wtedy gdy masz dostępne te grupy!
to tyle na temat kąta ...którego napewno nie wysterujesz oporniczkiem
nie bede tu pisał epopei na temat jak ważny jest to parametr ....i wzajemnej zleżności kilku innych występujących w programie które mają wpływa na zachowanie silnika ....wystarczy że popatrzysz u siebie ile wywala Ci z rury niedopalonej ropki.....i wnioski nasuwają sie same
pozdrowionka