Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje układu wtryskowego-rezystor

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje układu wtryskowego-rezystor

Post autor: karol121 » 06 lut 2008, 18:41

czy moze mi ktos wytłumaczyc dlaczego nie mozna podpiac sobie takiego oporniczka do silników z przepływka bosh :?: na czym dokladnie to polega :?: bo jak narazje nikt dokladnie tego nie opisal
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 11:16 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 06 lut 2008, 18:46

Kolego było wiele razy opisane dokładnie. Przepływka to tylko znak rozpoznawczy a chodzi tu dokładnie o pompe paliwową

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 lut 2008, 18:52

bylo napisane ze sie spali ale co nikt nie napisal i dlaczego

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 06 lut 2008, 22:49

Rezystory, oporniczki, boxy.... prosta droga do rozpieprzenia silnika :mrgreen:

pozdr

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 07 lut 2008, 06:49

nic ci sie nie spali (przynajmniej mi sie nie spalilo) Mam b4 z 92 i niestety pompe na potencimetrze (okragla wtyczka) jezeli masz tez taka to mozesz zapomniec o oporniku.Pozdro

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 lut 2008, 07:45

hej brylantoos witam ja własnie próbuje udowodnic ze moze i sie da t zrobic z tym opornikiem bo jak on jest wpinany do czujnika temperatury paliwa nie do powietrza tak jak pisal Minion tzn ze sie da to zrobic tylko trzeba taki oporniczek wpiac pod 5 i 6 pin a ty wpinałes pod 2 i 3 tak :?:

[ Dodano: 2008-02-07, 08:19 ]
rezystancja czujnika temo paliwa http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62641.html

[ Dodano: 2008-02-07, 11:50 ]
brylantoos a ty pod jakie piny to podpinałes :?:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 07 lut 2008, 12:36

A nie pod 4 i 7my :?:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 lut 2008, 12:51

czujnik temp paliwa pod 5 i 6 wtyczka okragla przpływka bosh nast potencjometryczny, a ty RaKo jak masz wtyczke :?:

[ Dodano: 2008-02-08, 10:33 ]
wiem juz ze na 100% ze wstawiajac opornik w piny 2 i 3 nic nie da gdyz wtegy opornik wpinamy w równoleg potenjometru ale nie wiem jakby sie nastawnik zachowal wpinajc w szereg opornik na wyjsciu potencjom do ECU co by spowodowalo zmniejszenie napiecia

[ Dodano: 2008-02-21, 18:58 ]
witam ponownie teraz juz wiem ze na 100% da sie podpiac rezystor do nastawnik potencjometrycznego tylko trzeba go wpiac w szereg na wyjsciu potencjometra wtedy zmniejszy sie napiecie idace do ECU a co za tym idzie dawka zwiekszy sie <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 10:48

podstawową wadą chip'a jest jego cena a podstawową wadą rezystora to że nie należy go podłączać na stałe :-/ co do silnika to nie ma żadnego znaczenia czy dawkę zwiększamy rezystorem czy zmieniając mapę <ok>

..no ale gdybyśmy wszyscy zakładali rezystory to z czego żyli by chiptunerzy :?:

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 10 mar 2009, 11:53

UKI_XX pisze:co do silnika to nie ma żadnego znaczenia czy dawkę zwiększamy rezystorem czy zmieniając mapę <ok>
jeśli sądzisz, że chiptuning polega na zwiększaniu dawki paliwa, to jesteś w lekkim błędzie <ok>

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 10 mar 2009, 12:48

UKI_XX pisze: ..no ale gdybyśmy wszyscy zakładali rezystory to z czego żyli by chiptunerzy :?:
z montowania większych suszarek ;) nie wiem jak inni ale ja bym nigdy nie założył rezystora do mojego samochodu nawet jakby dawał +100% PS/Nm za 10gr... To nie oto chodzi moim zdaniem... eh :-/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 18:01

PawelG pisze: jeśli sądzisz, że chiptuning polega na zwiększaniu dawki paliwa, to jesteś w lekkim błędzie <ok>
no jak wolisz, ciśnienie doładowania też można zwiększyć za pomocą rezystora <ok>
a skoro piszesz, że nie polega na zwiększaniu dawki paliwa to skąd niby mają się wziąć te dodatkowe konie i Nm :?: do pewnego stopnia mapa doładowania zostaje jak była a zmieniasz mapę paliwową a więc więcej koni to paliwa a jak chcesz więcej to podnosisz również ciśnienie doładowania i tu nie ma żadnego znaczenia czy ciśnienie jak i dawka są ustawione za pomocą komputera czy oszukując czujniki :-P

silnik jest tylko obiektem fizycznym zamieniającym energię zawartą w paliwie na energię mechaniczną i dla niego nie ma żadnego znaczenia jak ma podane paliwo i powietrze a jedynie ilość paliwa i powietrza <ok>

MAPI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 31 sie 2008, 11:35
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: MAPI » 10 mar 2009, 23:24

a co z kątem wtrysku :?: ...też oszukasz oporniczkiem :?:

przerobienie mapy paliowej nie polega na podniesieniu jej w całości :-P
paliwa dodaje sie tylko tam ,gdzie daje najlepszy efekt...i jest najlepiej wykorzystane
to samo z doładowaniem ,ustawieniem monentu obrotowego ,ograniczeniem dymienia itd....

pozdrowionka

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 11 mar 2009, 10:16

MAPI pisze:a co z kątem wtrysku :?: ...też oszukasz oporniczkiem :?:

przerobienie mapy paliowej nie polega na podniesieniu jej w całości :-P
paliwa dodaje sie tylko tam ,gdzie daje najlepszy efekt...i jest najlepiej wykorzystane
to samo z doładowaniem ,ustawieniem monentu obrotowego ,ograniczeniem dymienia itd....

pozdrowionka
Pewnie wszyscy nie wiedzą ale MAPI jest tunerem i zna się na rzeczy...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 mar 2009, 16:30

ale z kątem wtrysku to też wyskoczyłeś :-P skoro mam ustawiony na 52 to zmienisz mi za pomocą programu na 65 bez przekręcania pompy :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl