Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 18 paź 2013, 12:56

AUQ to silnik poprzeczny. Więc przy montażu trzeba będzie uwzględnić to, że turbo, miska olejowa i kolektory nie podejdą.

Awatar użytkownika
Freeway
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 16 lip 2009, 00:26

Post autor: Freeway » 18 paź 2013, 13:48

Dzięki Mabro, czas szukać jakiegoś motoru

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 30 paź 2013, 23:03

jest jeszcze AWT na ME7.5, szły od 2000 roku, zastanawiam się nad takim do siebie, czy ktoś się zagłębiał w temat i wie czy duża różnica w wiązce w porównaniu z AEB?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 31 paź 2013, 08:40

hubos21 pisze:jest jeszcze AWT na ME7.5, szły od 2000 roku, zastanawiam się nad takim do siebie, czy ktoś się zagłębiał w temat i wie czy duża różnica w wiązce w porównaniu z AEB?
Duża nie duża, sporo zmian z racji większej ilości czujników , zawsze Panowie w sklepach będą dawać Ci zwykły filtr oleju, tutaj potrzebny jest wielki, jak np. w AMB, mnie to denerwuje.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 31 paź 2013, 09:05

próbuję poszukać jakiś opis wiązek APU, AWT ale na razie z marnym skutkiem, zastanawiam się czy wiązka z AWT ma dołożone tylko inne przewody czy też cała kabelkologia i jej oznaczenie kolorami jest zupełnie inna niż w AEB czy część przewodów jest wspólna

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2013, 11:03

Kilka minut szukania:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2382842.html
Chyba że schemat z autodaty/infotecha/itp. są niezadowalające

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 07 gru 2013, 21:52

W B3 lepiej mocowania spawać do podłużnicy czy można śmiało do sanek robić?

Awatar użytkownika
Paweł Olsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł Olsztyn » 07 gru 2013, 22:50

lascik pisze:W B3 lepiej mocowania spawać do podłużnicy czy można śmiało do sanek robić?
Rozsądniej było by wy spawać mocowania do podłużnic, zawsze jakby Cię wzięło na dłubanie przy zawieszeniu/ławie nie ma problemu. Dodatkowo chyba mnie problemów będzie z wy spawaniem mocowań niż kombinowaniem z ułożeniem silnika na ławie.

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 08 gru 2013, 18:41

Jak w sankach mocowania będą spełniać tak samo swoje zadanie jak dorobione do podłużnic to raczej zrobię do sanek. Sanki bym wyjmował tylko do wymiany tulejek a tak to nic więcej z nimi bym nie robił. Niedawno wyjmowałem by wymienić wszystkie tulejki to silnik podwiesiłem. Ale to jeszcze dużo czasu do przekładki, więc jeszcze mam sporo czasu by to przemyśleć.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 12 gru 2013, 08:57

sagem pisze:
hubos21 pisze:jest jeszcze AWT na ME7.5, szły od 2000 roku, zastanawiam się nad takim do siebie, czy ktoś się zagłębiał w temat i wie czy duża różnica w wiązce w porównaniu z AEB?
Duża nie duża, sporo zmian z racji większej ilości czujników , zawsze Panowie w sklepach będą dawać Ci zwykły filtr oleju, tutaj potrzebny jest wielki, jak np. w AMB, mnie to denerwuje.
Ano, i tam bodaj regulator ciśnienia paliwa jest w filtrze.

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 19 gru 2013, 07:26

Witam , znalazłem jeszcze jedną rozpiskę pinów sterownika silnika AEB 1,8 T , pozdrawiam Tadeusz.
Obrazek[/URL] Obrazek Obrazek

pawlikowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 cze 2012, 15:45
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pawlikowski90 » 16 lut 2014, 00:12

lascik pisze:Jak w sankach mocowania będą spełniać tak samo swoje zadanie jak dorobione do podłużnic to raczej zrobię do sanek. Sanki bym wyjmował tylko do wymiany tulejek a tak to nic więcej z nimi bym nie robił. Niedawno wyjmowałem by wymienić wszystkie tulejki to silnik podwiesiłem. Ale to jeszcze dużo czasu do przekładki, więc jeszcze mam sporo czasu by to przemyśleć.

Jeśli chodzi o tuleje w ławie to polecam wstawić tuleje aluminiowe zamiast ori, ława na gumie nie ma najmniejszego sensu w samochodzie w którym zwieksza się osiągi. Zobaczysz ile lepiej bedzie sie prowadził a i zawsze jeden problem mniej ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lut 2014, 10:30

tadeuszm pisze:Witam , znalazłem jeszcze jedną rozpiskę pinów sterownika silnika AEB 1,8 T , pozdrawiam Tadeusz.
W tym PDFie z którego jest rozpiska jest jeszcze niżej schemat starszego AEBa na czterech kostkach. Może jak go znajdę gdzieś to wrzucę.

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Pokrywa zaworów od AWT do AEB

Post autor: tadeuszm » 24 lut 2014, 12:08

Witam Panowie , czy można założyć pokrywę zaworów z odpowietrzeniem z silnika np. AWT , AGU , do AEB a stare odpowietrzenie zaślepić , czy jest jakaś różnica konstrukcyjna w tych silnikach , bo to odpowietrzenie skrzyni korbowej w AEB jest niezbyt udane , pozdrawiam Tadeusz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 24 lut 2014, 16:49

tadeuszm pisze:Witam Panowie , czy można założyć pokrywę zaworów z odpowietrzeniem z silnika np. AWT , AGU , do AEB a stare odpowietrzenie zaślepić , czy jest jakaś różnica konstrukcyjna w tych silnikach , bo to odpowietrzenie skrzyni korbowej w AEB jest niezbyt udane , pozdrawiam Tadeusz.
Można

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl