Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 19 mar 2014, 10:57

A jak z przewodami paliwowymi pod maską? Trzeba dorabiać?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 mar 2014, 21:57

!StaSiu pisze:A jak z przewodami paliwowymi pod maską? Trzeba dorabiać?
Jak chcesz, trzeba, nie trzeba. Kwestia podejścia,

W ABT i tak miałeś końcówki nie zarobione, więc albo zarabiasz od strony listwy, a przy przewodach na opaskę, albo robisz dobrze i wymieniasz całościowo przewody i zarabiasz im końcówki z odpowiednim złączem. Te fabryczne bardzo ciężko zarobić.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 23 mar 2014, 23:24

A jaki jest gwint w listwie wtryskowej? Znalazlem fajne koncowki do przewodow tylko nie wiem z jakim gwintem kupic.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 12 kwie 2014, 12:34

Witam Panowie. Nosze sie z zamiarem powrotu do wspanialej 80ki celem wsadzenia do niej 1,8T. Z tematu dowiedzialem sie wiele przydatnych informacji. Chcialbym tylko zapytac czy jest jakas wersja silnikowa ktorej warto szukac bo bedzie najprostsza przy takim swapie? Zdaje sobie sprawe ze np hamulce w budzie po abt beda mniejsze jak po ng, ale zalezy mi glownie na informacjach odnosnie tego co znajduje sie pod maska oraz kabelkologii. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 kwie 2014, 11:49

myśle, że najlepszą komorą w jaką włożyć inny silnik jest b4 seryjnie V6. Dorabia się tylko nowe łapy.


ktoś kiedyś prosił o zdjęcie mnie na pw. Wklejam tutaj choć nic nie widać...
Obrazek

tu wielkie podziękowania raz jeszcze dla chmiela za kierunek ;-)

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 05 maja 2014, 12:38

Troszkę chaotycznie jest to wszystko napisane, a na PW nie otrzymałem odpowiedzi, więc pytam tutaj jeszcze raz dla świętego spokoju. Lewa łapa (od kierowcy) ma być z ABT itp, a prawa od pasażera z AEB tak? Druga sprawa niewyjaśniona w błotniku mamy filtr węglowy czy to jest, co z nim? Zostawiamy czy podłączamy do układu paliwowego AEB?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 maja 2014, 18:28

!StaSiu pisze:Troszkę chaotycznie jest to wszystko napisane, a na PW nie otrzymałem odpowiedzi, więc pytam tutaj jeszcze raz dla świętego spokoju.
Przepraszam, że jest chaotycznie. Przepraszam, że nie umiesz tego zrozumieć. Przepraszam, że nie odpisałem na Twoje ente pytanie na PW i FB, ale wybacz, gdybym miał odpisywać wszystkim na takie pytania jak mi zadałeś musiał bym siedzieć 10godzin dziennie na forum. Jak ktoś chce to zrozumie, jakoś tyle osób przekłada te silniki i daje sobie rade, tutaj filozofia jest taka sama jak przy wymianie filtra oleju. Wystarczy chcieć.

A z układem EVAP'u możesz zrobić co Ci się żywnie podoba.

Pozdro :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 maja 2014, 21:10

Próbny rozruch mojego swapa

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 06 maja 2014, 12:11

Sagem zamiast pisać wywody i marudzić, że ktoś czegoś nie rozumie to wystarczyło napisać pyt. 1 tak/nie pyt.2 tak/nie i już byś pomógł. Ale dziękuję poradzę sobie bez łaskawej pomocy. Pamiętaj tylko, żeby jak Ty robiłeś to Tobie też pomagali.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 maja 2014, 23:05

Sagem uważaj na trole :mrgreen:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 08 maja 2014, 08:08

Filtr ten służy także, jako odpowietrzenie układu paliwowego, powinien być zastosowany, lub jakieś inne customowe rozwiązanie...

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 16 maja 2014, 20:33

EDIT:

na dzień dzisiejszy szukam nadal dawcę.. pytania są poniekąd nieaktualne.

Co mnie interesuje na chwilę obecną, to jak wygląda kwestia chłodzenia - zostaje stara chłodnia, czy wpada z 1.8t - pasuje czy trzeba coś przerabiać? Jak wygląda kwestia montażu licznika...?

jeszcze raz maly edit:

czy silnik moze pochodzic z dawcy ktory mial automat..? czy jest to jakis problem?
jezeli skrzynia jest np manualna, to mozna wrzucic komplet np z A4, czy skrzynka zostaje z 80'tki?

i kolejny edit:

dokładam pytanko.. - myślałem nie jednokrotnie o 4 bucie.. - myślałem ze trzeba przerabiać podłogę itd.. więc odpuściłem temat, teraz z nudów i zastanawianiu się nad sensem zmiany silnika i kosztami a przy okazji polowaniu na godnego dawcę doczytałem że w B4 (mam avant'a), podłogi nie trzeba ruszać.. co więcej, niby to samo co B5 - czyli wychodzi na to że jak kupię A4 Avanta z 1.8T Q - to przekładam praktycznie wszystko z pod maski i nadwozia i mam B4 1.8TQ? :D Czy nie do końca jest to tak..?

[ Dodano: 2014-06-01, 14:33 ]
Panowie bardzo proszę o odpowiedzi na powyższe pytania bo jestem przed zakupem ewentualnego dawcy...

zagląda tutaj ktoś jeszcze?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 cze 2014, 16:59

Skoro "męczysz" na pw przy niedzieli, postaram się po raz enty co nie co rozjaśnić, w sumie to i tak napisze to co już było NAPISANE w tym temacie.. ;-)
panda86 pisze:Co mnie interesuje na chwilę obecną, to jak wygląda kwestia chłodzenia - zostaje stara chłodnia, czy wpada z 1.8t - pasuje czy trzeba coś przerabiać? Jak wygląda kwestia montażu licznika...?
Wedle życzenia, możesz zostawić starą, możesz wrzucić większą z 1.8T. Wystarczy zastosować od V6 z B4 na belce od V6 i wszystko mamy praktycznie bez rezania. Pozostaje kwestia węży i wyjść w chłodnicy, było wiele rodzai w A4 - na opaski, na szybko złączki czy na to i na to w jednej chłodnicy. Do jakiś nie wielkich mocy ( powiedzmy do 300 KM ) wystarczy mała chłodnica z B4.
panda86 pisze:czy silnik moze pochodzic z dawcy ktory mial automat..? czy jest to jakis problem?
jezeli skrzynia jest np manualna, to mozna wrzucic komplet np z A4, czy skrzynka zostaje z 80'tki?
Może pochodzić z automata i pasuje pod każda skrzynie z A4 i B4. Jedyną kwestią do ogarnięcia musi byc komputer silnika od manuala.
panda86 pisze: czyli wychodzi na to że jak kupię A4 Avanta z 1.8T Q - to przekładam praktycznie wszystko z pod maski i nadwozia i mam B4 1.8TQ? :D Czy nie do końca jest to tak..?
Nie do końca to jest tak. Niestety pomimo treściwych wypowiedzi są też te siejące zamęt - np. wystarczy kupić dawce, przełożysz wszystko w 2 dni i mamy quattro - niestety to nie takie proste.

Na dawce najlepiej polecił bym Ci avanta, a nawet avanta z 2.8 pod maską, lecz takiego znaleźć tanio nie jest łatwo. Generalnie większość części pasuje z A4, cały zawias tylny, ale potrzeba jeszcze troche rzeczy. Bak jest inny w A4, potrzebujesz też przedniej ławy na dwie łapy skrzyni, pompy ABS i układu hamulcowego który w A4 jest inny, trzeba ZROBIĆ mocowanie podpory wału, mocowanie przedniej łapy dyfra, ogarnąć tylne mocowania sanek, bo przyspawanie nakrętek to nie najlepsza opcja, szczególnie jak chcemy zrobić dobrze.

Ogólnie rzecz biorąc jest sporo "myków" nad którymi trzeba trochę posiedzieć i pomyśleć, ale dla kogoś ogarniętego temat do przejścia .

Powodzenia :-)

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 01 cze 2014, 17:13

Dziękuję ślicznie za szybką reakcję!

Jak wygląda kwestia licznika, podchodzi do deski w zamian za B4?

Przedniej ławy? Niespotkałem się jeszcze z takim określeniem, chodzi o przednią belkę, czy tak zwane sanki / wózek pod silnik?

Zakładając że mam A4 Q to rozumiem że mam skrzynię i dyfer? - niestety nie jest to kombi i nie wiem jak wygląda kwestia rozstawu.. czy np wał nie będzie za krótki i wystarczy tylko wsadzić np tego z avanta..

cholerka.. czyli z tym quatro to nie takie P&P do końca jak myślałem.. - z jednej strony nie ma wielkiej rzeżby jak spawanie podłogi.. z drugiej, musiałbym mieć kogoś kto mi te łąpy i mocowania dobrze przyspawa i w odpowiednich miejscach.. :roll:

Czy ktoś na forum zajmuje się takimi rzeczami?

Pozdrawiam i przepraszam za niedzielę, jednak jeżeli wszystko będzie SI to jutro jade zarezerwować A4 1.8T Q :) jeżeli nawet nie wrzuce Q w tym roku to myślę że następnym już tak.. chociaż dobrze było by ogarnąć to za jednym razem... eehhhh te kombinacje.... <ok>

dziękuję, pozdrawiam!
panda.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 cze 2014, 17:54

panda86 pisze:Jak wygląda kwestia licznika, podchodzi do deski w zamian za B4?
Podchodzi, jest minimalnie źle spasowany górą, ale po co Ci licznik od A4?
panda86 pisze:Przedniej ławy? Niespotkałem się jeszcze z takim określeniem, chodzi o przednią belkę, czy tak zwane sanki / wózek pod silnik?
Tak, sanki, w każdym quattro skrzynia jest mocowana na dwie łapy do sanek, w ośkach prócz V6 jest jedna łapa. Wał, dyfer, skrzynia to to samo. Dyfer A4 różni się tym że nie ma mechanicznej blokady mechanizmu, ale da się to przełożyć z dyfra B4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl