[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Widzę, że nie tylko mnie męczysz na PW.
Zadam własne pytanie; po co męczyć sie z 80tką, skoro i tak chcesz kupić A4?!?! Na Twoim miejscu poszukałbym młodszego samochodu z napędem i silnikiem jaki sobie życzysz... Takie swapy i przekładki nigdy nie są P&P i później nikt tego nie chce naprawiać. Chyba, że jesteś mechanikiem, tylko wtedy nie rozumiem pytań :roll: :-|
Miłej niedzieli...
Zadam własne pytanie; po co męczyć sie z 80tką, skoro i tak chcesz kupić A4?!?! Na Twoim miejscu poszukałbym młodszego samochodu z napędem i silnikiem jaki sobie życzysz... Takie swapy i przekładki nigdy nie są P&P i później nikt tego nie chce naprawiać. Chyba, że jesteś mechanikiem, tylko wtedy nie rozumiem pytań :roll: :-|
Miłej niedzieli...
Nie jestem mechanikiem, tylko pasjonatem. Mam 80'tkę ale też A4 w rodzinie i A4 mi się po prostu nie podoba. Moje dzieciństwo i pasja samochodami to właśnie lata 90'te i te samochody najbardziej są mi bliskie, po za tym mają charakter i dusze - to moje prywatne spostrzeżenia, dlatego chce się w to bawić. Chociaż buda "stara" to uwielbiam jak siedzi w tym nowsza technika, i te "dziadki" zawstydzają niejeden nowy samochód na trasie..
Wracając do tematu, licznik z A4 chciałem zamontować ze względu na obrotek, oraz "wyskalowanie", no i nie wiem czy nie siedzi w nim immo... - myślę też o nowszej wersji z FIS'em - ale to może bardziej w przyszłości..
Ok, czyli generalnie wygląda tak że mogę wziąć dawce z Q! silnik wrzucić z moją skrzynką i będzie SI, a jak będę miał wszystkie graty to założyć napędy itd...
No nic, na chwilę obecną nie mam więcej pytań, jeżeli auto okaże się warte zakupu to biorę i przekładam.. jak nie to dalej będę się zastanawiał co robić z moim ABT..
Dziękuję, pozdrawiam
panda.
Wracając do tematu, licznik z A4 chciałem zamontować ze względu na obrotek, oraz "wyskalowanie", no i nie wiem czy nie siedzi w nim immo... - myślę też o nowszej wersji z FIS'em - ale to może bardziej w przyszłości..
Ok, czyli generalnie wygląda tak że mogę wziąć dawce z Q! silnik wrzucić z moją skrzynką i będzie SI, a jak będę miał wszystkie graty to założyć napędy itd...
No nic, na chwilę obecną nie mam więcej pytań, jeżeli auto okaże się warte zakupu to biorę i przekładam.. jak nie to dalej będę się zastanawiał co robić z moim ABT..
Dziękuję, pozdrawiam
panda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Immo w liczniku było od 97-98 roku bo wcześniej było to osobne pudełko nawet takie samo jak na końcu produkcji Audi 80. Wyłączenie immo to też osobny temat, są emulatory w cenie około 100zł, wyłącznie w oprogramowaniu sterownika albo montaż liczników albo pudełka od immobilisera.panda86 pisze:Wracając do tematu, licznik z A4 chciałem zamontować ze względu na obrotek, oraz "wyskalowanie", no i nie wiem czy nie siedzi w nim immo... - myślę też o nowszej wersji z FIS'em - ale to może bardziej w przyszłości..
Przekodowanie komputera ze skrzyni automatycznej na manualną to żaden problem. Wystarczy zwykły vag, nawet nie trzeba żadnego pinu znać. Nawet niektórzy posiadacze TDI z manualną skrzynią przekodowują sterownik silnika pod skrzynię automat bo lepiej odpala (większa dawka startowa bo automat stawia większy opór).Może pochodzić z automata i pasuje pod każda skrzynie z A4 i B4. Jedyną kwestią do ogarnięcia musi byc komputer silnika od manuala.
Witam
Mam pytanie odnośnie różnic pomiędzy blokiem 1.8 20V ADR a blokiem 1.8T AEB (i innymi 1.8T). Czy punkty mocowania łap silnika do bloku są w tych samych miejscach? Jeśli tak, to prawdopodobnie problem przekładki silnika 1.8T, do komory gdzie było wcześniej V6, załatwiają wlaśnie z ADR'a, który występował w Audi Cabrio od 1997. Silnik w Cabrio (tylko ADR) był mocowany na poduszkach przykręcanych do podłużnic, takich samych jak V6. Nie mogę znaleźć zdjęć komory Cabrio z ADR, więc nie jestem do końca pewny.
Mam pytanie odnośnie różnic pomiędzy blokiem 1.8 20V ADR a blokiem 1.8T AEB (i innymi 1.8T). Czy punkty mocowania łap silnika do bloku są w tych samych miejscach? Jeśli tak, to prawdopodobnie problem przekładki silnika 1.8T, do komory gdzie było wcześniej V6, załatwiają wlaśnie z ADR'a, który występował w Audi Cabrio od 1997. Silnik w Cabrio (tylko ADR) był mocowany na poduszkach przykręcanych do podłużnic, takich samych jak V6. Nie mogę znaleźć zdjęć komory Cabrio z ADR, więc nie jestem do końca pewny.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Są te same.choody92 pisze:Mam pytanie odnośnie różnic pomiędzy blokiem 1.8 20V ADR a blokiem 1.8T AEB (i innymi 1.8T). Czy punkty mocowania łap silnika do bloku są w tych samych miejscach?
ADR wisi na zwykłych poduszkach przykręcanych do stałych łap na podłużnicach jeśli mowa o Audi Cabrio.choody92 pisze: Jeśli tak, to prawdopodobnie problem przekładki silnika 1.8T, do komory gdzie było wcześniej V6, załatwiają wlaśnie z ADR'a, który występował w Audi Cabrio od 1997. Silnik w Cabrio (tylko ADR) był mocowany na poduszkach przykręcanych do podłużnic, takich samych jak V6
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=69591
W tym temacie autor pisze, że użył łap z ADR i widać na jednym ze zdjęć:
że silnik wisi na poduszkach z V6.
Przeszukałem troche internet i znalazłem zdjęcia komory silnika z Cabrio ADR.
Może niewiele, ale widać na nich fragment poduszek z V6
W tym temacie autor pisze, że użył łap z ADR i widać na jednym ze zdjęć:
że silnik wisi na poduszkach z V6.
Przeszukałem troche internet i znalazłem zdjęcia komory silnika z Cabrio ADR.
Może niewiele, ale widać na nich fragment poduszek z V6
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Zgadza się, tylko łapa przykręcana do budy np. strona lewa, ma inny numer według etki V6 a ADR, i z tego co patrzę ( i nie wynika to tylko z mas silników, choć pewien nie jestem ) to samo mocowanie łapy do podłużnicy jest takie same ( ADR I V6 ) sama poduszka jest w innym miejscu ( ADR bliżej w stronę kierowcy ) i nie wiadomo czy silnik usiądzie.
Druga kwestia to dostępność łap od Cabrio ADR, nowa kosztuje 1200PLN brutto, zamienników nie widać a o używkach nie wspomnę.. ta z C4 V6 jest już całkiem inna. W tych pieniądzach ktoś bez problemu zrobi custom mocowania na obie strony. A kwestia dopasowania łapy od silnika do poduszki to już prostszy temat, jest tego tyle ( a wiele na te same mocowania ) że idzie coś dobrać.
Wolał bym chyba poduszki od V6 i dobieranie łapy która na tym usiądzie, choć to i tak rozwiązuje tylko przedliftowe 1.8T, bo potem mocowane są jeszcze inaczej.
Druga kwestia to dostępność łap od Cabrio ADR, nowa kosztuje 1200PLN brutto, zamienników nie widać a o używkach nie wspomnę.. ta z C4 V6 jest już całkiem inna. W tych pieniądzach ktoś bez problemu zrobi custom mocowania na obie strony. A kwestia dopasowania łapy od silnika do poduszki to już prostszy temat, jest tego tyle ( a wiele na te same mocowania ) że idzie coś dobrać.
Wolał bym chyba poduszki od V6 i dobieranie łapy która na tym usiądzie, choć to i tak rozwiązuje tylko przedliftowe 1.8T, bo potem mocowane są jeszcze inaczej.
Ja napiszę tak, mam Avanta 94' fabrycznie z ADA i jestem w trakcie swapu, skusiłem się na niego bo rzekomo wszystko pasuje i siada bez problemu. Po 3 tygodniach mam już dość tej przekładki, po prostu rzygam tym i wielce żałuję że w ogóle to robiłem, lepiej było sprzedać to auto i kupić inne :mrgreen:
Wkładam silnik AJL czyli mocniejsze AEB z A4 po lifcie w quattro i teraz obalanie mitów z forum:
-Po przekręceniu łapy od strony kierowcy z mojego ADA i rozwierceniu łapy od strony pasażera od silnika AJL wcale nie siada silnik P&P na poduchy Taka jest prawda, poduszkę od pasażera trzeba dokręcać na siłę bo się krzywi, ciągnięta przez silnik z powodu za krótkiej łapy o jakieś 1.5-2cm żeby siadło tak jak od strony kierowcy czyli luźno, swobodnie naszło pionowo na szpilkę poduszki. Od strony pasażera po sadzeniu silnika, szpilka poduszki leci pod kątem w stronę silnika, poduszka jest bardzo napięta jak na mój gust i nie wróżę jej długiego żywotu, tak jak napisałem wyżej żeby siadło swobodnie na szpilkę poduszki będącą w pionie to brakuje jakieś 1,5 do 2cm bo prawie że poduszka mija się z łapą.
-Co do podstawy akumulatora przy podszybiu to polecam jednak usunąć i przenieść akumulator przy zbiorniczku wspomagania lub do bagażnika. Tutaj kolega Sagem jednak miał rację, szkoda tylko że nie wspomniał o jednym szczególe gdy jednak chciałem pozostać przy tej podstawie akumulatora i złamałem sobie króciec wodny, który jest z tyłu głowicy, taki plastikowy z czujnikiem pionowo do góry. Nie da rady mieć tej podstawy bo się za cholerę nie minie z nią ten króciec (choć na fotach w necie widziałem że została i nawet była zamknięta plastikowa pokrywa, może jest na to jakiś myk ale ja nie mam pojęcia jaki po przekonaniu się na włąsnej skórze) nawet jeśli dość sporo podetniemy tą podstawę to i tak dupa bo nadal pozostaje problem z rurką metalową odmy, która nie minie się z podstawą i trzeba by też przerabiać ten układ odmy. Więc dla wszystkich, którzy będą swapowali, wywalajcie tą podstawę od razu bo wtedy jest najłatwiej wrzucić ten silnik
Na razie to tyle, zobaczymy co jeszcze wyjdzie po drodze, teraz muszę usunąć podstawę z silnikiem w komorze bo niestety nikt nie chce pomóc, nikt nie odpisuje jak by to była jakaś tajemnica rodem z Pentagonu :lol: Nigdy więcej żadnych swapów w Audi, te auta się do tego nie nadają, szkoda czasu i kasy a elektryka w tych autach to jakaś tragikomedia, burdel w kablach pod skrzynką bezpieczników, upchane byle upchnąć, jeden wielki pęk kabli i złapane opaskami heh, bubel nad bublami co się jedynie potwierdziło teraz w praniu
Pozdro wszystkim
Wkładam silnik AJL czyli mocniejsze AEB z A4 po lifcie w quattro i teraz obalanie mitów z forum:
-Po przekręceniu łapy od strony kierowcy z mojego ADA i rozwierceniu łapy od strony pasażera od silnika AJL wcale nie siada silnik P&P na poduchy Taka jest prawda, poduszkę od pasażera trzeba dokręcać na siłę bo się krzywi, ciągnięta przez silnik z powodu za krótkiej łapy o jakieś 1.5-2cm żeby siadło tak jak od strony kierowcy czyli luźno, swobodnie naszło pionowo na szpilkę poduszki. Od strony pasażera po sadzeniu silnika, szpilka poduszki leci pod kątem w stronę silnika, poduszka jest bardzo napięta jak na mój gust i nie wróżę jej długiego żywotu, tak jak napisałem wyżej żeby siadło swobodnie na szpilkę poduszki będącą w pionie to brakuje jakieś 1,5 do 2cm bo prawie że poduszka mija się z łapą.
-Co do podstawy akumulatora przy podszybiu to polecam jednak usunąć i przenieść akumulator przy zbiorniczku wspomagania lub do bagażnika. Tutaj kolega Sagem jednak miał rację, szkoda tylko że nie wspomniał o jednym szczególe gdy jednak chciałem pozostać przy tej podstawie akumulatora i złamałem sobie króciec wodny, który jest z tyłu głowicy, taki plastikowy z czujnikiem pionowo do góry. Nie da rady mieć tej podstawy bo się za cholerę nie minie z nią ten króciec (choć na fotach w necie widziałem że została i nawet była zamknięta plastikowa pokrywa, może jest na to jakiś myk ale ja nie mam pojęcia jaki po przekonaniu się na włąsnej skórze) nawet jeśli dość sporo podetniemy tą podstawę to i tak dupa bo nadal pozostaje problem z rurką metalową odmy, która nie minie się z podstawą i trzeba by też przerabiać ten układ odmy. Więc dla wszystkich, którzy będą swapowali, wywalajcie tą podstawę od razu bo wtedy jest najłatwiej wrzucić ten silnik
Na razie to tyle, zobaczymy co jeszcze wyjdzie po drodze, teraz muszę usunąć podstawę z silnikiem w komorze bo niestety nikt nie chce pomóc, nikt nie odpisuje jak by to była jakaś tajemnica rodem z Pentagonu :lol: Nigdy więcej żadnych swapów w Audi, te auta się do tego nie nadają, szkoda czasu i kasy a elektryka w tych autach to jakaś tragikomedia, burdel w kablach pod skrzynką bezpieczników, upchane byle upchnąć, jeden wielki pęk kabli i złapane opaskami heh, bubel nad bublami co się jedynie potwierdziło teraz w praniu
Pozdro wszystkim
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków