Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 01 cze 2014, 19:01

Widzę, że nie tylko mnie męczysz na PW.

Zadam własne pytanie; po co męczyć sie z 80tką, skoro i tak chcesz kupić A4?!?! Na Twoim miejscu poszukałbym młodszego samochodu z napędem i silnikiem jaki sobie życzysz... Takie swapy i przekładki nigdy nie są P&P i później nikt tego nie chce naprawiać. Chyba, że jesteś mechanikiem, tylko wtedy nie rozumiem pytań :roll: :-|

Miłej niedzieli...

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 01 cze 2014, 23:03

Nie jestem mechanikiem, tylko pasjonatem. Mam 80'tkę ale też A4 w rodzinie i A4 mi się po prostu nie podoba. Moje dzieciństwo i pasja samochodami to właśnie lata 90'te i te samochody najbardziej są mi bliskie, po za tym mają charakter i dusze - to moje prywatne spostrzeżenia, dlatego chce się w to bawić. Chociaż buda "stara" to uwielbiam jak siedzi w tym nowsza technika, i te "dziadki" zawstydzają niejeden nowy samochód na trasie..

Wracając do tematu, licznik z A4 chciałem zamontować ze względu na obrotek, oraz "wyskalowanie", no i nie wiem czy nie siedzi w nim immo... - myślę też o nowszej wersji z FIS'em - ale to może bardziej w przyszłości..

Ok, czyli generalnie wygląda tak że mogę wziąć dawce z Q! silnik wrzucić z moją skrzynką i będzie SI, a jak będę miał wszystkie graty to założyć napędy itd...

No nic, na chwilę obecną nie mam więcej pytań, jeżeli auto okaże się warte zakupu to biorę i przekładam.. jak nie to dalej będę się zastanawiał co robić z moim ABT..

Dziękuję, pozdrawiam
panda.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 cze 2014, 08:59

panda86 pisze:Wracając do tematu, licznik z A4 chciałem zamontować ze względu na obrotek, oraz "wyskalowanie", no i nie wiem czy nie siedzi w nim immo... - myślę też o nowszej wersji z FIS'em - ale to może bardziej w przyszłości..
Immo w liczniku było od 97-98 roku bo wcześniej było to osobne pudełko nawet takie samo jak na końcu produkcji Audi 80. Wyłączenie immo to też osobny temat, są emulatory w cenie około 100zł, wyłącznie w oprogramowaniu sterownika albo montaż liczników albo pudełka od immobilisera.
Może pochodzić z automata i pasuje pod każda skrzynie z A4 i B4. Jedyną kwestią do ogarnięcia musi byc komputer silnika od manuala.
Przekodowanie komputera ze skrzyni automatycznej na manualną to żaden problem. Wystarczy zwykły vag, nawet nie trzeba żadnego pinu znać. Nawet niektórzy posiadacze TDI z manualną skrzynią przekodowują sterownik silnika pod skrzynię automat bo lepiej odpala (większa dawka startowa bo automat stawia większy opór).

choody92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2011, 17:24

Post autor: choody92 » 19 cze 2014, 22:58

Witam

Mam pytanie odnośnie różnic pomiędzy blokiem 1.8 20V ADR a blokiem 1.8T AEB (i innymi 1.8T). Czy punkty mocowania łap silnika do bloku są w tych samych miejscach? Jeśli tak, to prawdopodobnie problem przekładki silnika 1.8T, do komory gdzie było wcześniej V6, załatwiają wlaśnie z ADR'a, który występował w Audi Cabrio od 1997. Silnik w Cabrio (tylko ADR) był mocowany na poduszkach przykręcanych do podłużnic, takich samych jak V6. Nie mogę znaleźć zdjęć komory Cabrio z ADR, więc nie jestem do końca pewny.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 19 cze 2014, 23:14

choody92 pisze:Mam pytanie odnośnie różnic pomiędzy blokiem 1.8 20V ADR a blokiem 1.8T AEB (i innymi 1.8T). Czy punkty mocowania łap silnika do bloku są w tych samych miejscach?
Są te same.
choody92 pisze: Jeśli tak, to prawdopodobnie problem przekładki silnika 1.8T, do komory gdzie było wcześniej V6, załatwiają wlaśnie z ADR'a, który występował w Audi Cabrio od 1997. Silnik w Cabrio (tylko ADR) był mocowany na poduszkach przykręcanych do podłużnic, takich samych jak V6
ADR wisi na zwykłych poduszkach przykręcanych do stałych łap na podłużnicach jeśli mowa o Audi Cabrio.

choody92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2011, 17:24

Post autor: choody92 » 19 cze 2014, 23:35

http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=69591

W tym temacie autor pisze, że użył łap z ADR i widać na jednym ze zdjęć:
Obrazek
że silnik wisi na poduszkach z V6.
Przeszukałem troche internet i znalazłem zdjęcia komory silnika z Cabrio ADR.
Może niewiele, ale widać na nich fragment poduszek z V6
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 19 cze 2014, 23:55

Zgadza się, tylko łapa przykręcana do budy np. strona lewa, ma inny numer według etki V6 a ADR, i z tego co patrzę ( i nie wynika to tylko z mas silników, choć pewien nie jestem ) to samo mocowanie łapy do podłużnicy jest takie same ( ADR I V6 ) sama poduszka jest w innym miejscu ( ADR bliżej w stronę kierowcy ) i nie wiadomo czy silnik usiądzie.

Druga kwestia to dostępność łap od Cabrio ADR, nowa kosztuje 1200PLN brutto, zamienników nie widać a o używkach nie wspomnę.. ta z C4 V6 jest już całkiem inna. W tych pieniądzach ktoś bez problemu zrobi custom mocowania na obie strony. A kwestia dopasowania łapy od silnika do poduszki to już prostszy temat, jest tego tyle ( a wiele na te same mocowania ) że idzie coś dobrać.

Wolał bym chyba poduszki od V6 i dobieranie łapy która na tym usiądzie, choć to i tak rozwiązuje tylko przedliftowe 1.8T, bo potem mocowane są jeszcze inaczej.

choody92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2011, 17:24

Post autor: choody92 » 20 cze 2014, 00:02

Może i masz racje :-) Tylko zastanawia mnie to jak w temacie z s2 forum silnik siadł na łapach z v6 bez problemu. No ale cena nowej łapy z ADR powala, i chyba taniej i szybciej jest zrobić je od podstaw.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 cze 2014, 00:08

choody92 pisze:Tylko zastanawia mnie to jak w temacie z s2 forum silnik siadł na łapach z v6 bez problemu.
Łapa od silnika do poduchy dobrana od czegoś tam i tyle.

maslu888
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:04
Lokalizacja: Lębork

Post autor: maslu888 » 26 cze 2014, 17:09

Witam. Posiadam audi 80 avant z 1994r 2.0 16v ACE. Mozecie podpowiedziec jak wyglada ze swapem w tym przypadku?. Elektryka. Czujniki. Mocowanie na lapach, wtryski,skrzynia. ;)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 cze 2014, 19:13

maslu888 pisze:Witam. Posiadam audi 80 avant z 1994r 2.0 16v ACE. Mozecie podpowiedziec jak wyglada ze swapem w tym przypadku?. Elektryka. Czujniki. Mocowanie na lapach, wtryski,skrzynia. ;)
Trzeba pisać co dwie strony to samo? Ciężko cofnąć i przeczytać? Na pierwszej stronie jest wszystko napisane.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 26 cze 2014, 19:31

u mnie jest włozony AEB w bude po ADR i wszystkie łapy pasują P&P jakby ktoś potrzebował to potwierdzić :).

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 05 wrz 2014, 21:02

Is there any chance to put AEB engine in B4 without ADR engine mounts.
I know driver side fits from ABK,ABT, but for pasanger side i can only buy new 300&#8364; (to much expensive) <buu> <buu>

Kicman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 sty 2007, 21:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kicman » 06 wrz 2014, 12:03

Ja napiszę tak, mam Avanta 94' fabrycznie z ADA i jestem w trakcie swapu, skusiłem się na niego bo rzekomo wszystko pasuje i siada bez problemu. Po 3 tygodniach mam już dość tej przekładki, po prostu rzygam tym i wielce żałuję że w ogóle to robiłem, lepiej było sprzedać to auto i kupić inne :mrgreen:

Wkładam silnik AJL czyli mocniejsze AEB z A4 po lifcie w quattro i teraz obalanie mitów z forum:
-Po przekręceniu łapy od strony kierowcy z mojego ADA i rozwierceniu łapy od strony pasażera od silnika AJL wcale nie siada silnik P&P na poduchy :-P Taka jest prawda, poduszkę od pasażera trzeba dokręcać na siłę bo się krzywi, ciągnięta przez silnik z powodu za krótkiej łapy o jakieś 1.5-2cm żeby siadło tak jak od strony kierowcy czyli luźno, swobodnie naszło pionowo na szpilkę poduszki. Od strony pasażera po sadzeniu silnika, szpilka poduszki leci pod kątem w stronę silnika, poduszka jest bardzo napięta jak na mój gust i nie wróżę jej długiego żywotu, tak jak napisałem wyżej żeby siadło swobodnie na szpilkę poduszki będącą w pionie to brakuje jakieś 1,5 do 2cm bo prawie że poduszka mija się z łapą.

-Co do podstawy akumulatora przy podszybiu to polecam jednak usunąć i przenieść akumulator przy zbiorniczku wspomagania lub do bagażnika. Tutaj kolega Sagem jednak miał rację, szkoda tylko że nie wspomniał o jednym szczególe gdy jednak chciałem pozostać przy tej podstawie akumulatora i złamałem sobie króciec wodny, który jest z tyłu głowicy, taki plastikowy z czujnikiem pionowo do góry. Nie da rady mieć tej podstawy bo się za cholerę nie minie z nią ten króciec (choć na fotach w necie widziałem że została i nawet była zamknięta plastikowa pokrywa, może jest na to jakiś myk ale ja nie mam pojęcia jaki po przekonaniu się na włąsnej skórze) nawet jeśli dość sporo podetniemy tą podstawę to i tak dupa bo nadal pozostaje problem z rurką metalową odmy, która nie minie się z podstawą i trzeba by też przerabiać ten układ odmy. Więc dla wszystkich, którzy będą swapowali, wywalajcie tą podstawę od razu bo wtedy jest najłatwiej wrzucić ten silnik ;-)

Na razie to tyle, zobaczymy co jeszcze wyjdzie po drodze, teraz muszę usunąć podstawę z silnikiem w komorze bo niestety nikt nie chce pomóc, nikt nie odpisuje jak by to była jakaś tajemnica rodem z Pentagonu :lol: Nigdy więcej żadnych swapów w Audi, te auta się do tego nie nadają, szkoda czasu i kasy a elektryka w tych autach to jakaś tragikomedia, burdel w kablach pod skrzynką bezpieczników, upchane byle upchnąć, jeden wielki pęk kabli i złapane opaskami heh, bubel nad bublami co się jedynie potwierdziło teraz w praniu ;-)

Pozdro wszystkim

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 wrz 2014, 14:21

BlackT pisze:I know driver side fits from ABK,ABT, but for pasanger side i can only buy new 300&#8364; (to much expensive) <buu> <buu>
Some people leave original (right/passanger side) AEB mount (part screwed to engine). And they drilled bigger hole in these part for rubber mount screw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl