Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
arturG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:03
Lokalizacja: Zabikowo\podlaskie

Post autor: arturG » 18 kwie 2015, 21:43

Acha. To bede musial sie umowic z kolega. Rozumiem ze te mocowania wezme orginalne z avanta.rozwierce na zgrzewach i przyspawam w sedanie. Sa tam jakies wyznaczone miejsca czy wziasc szczegolowe pomiary z avanta?

dartweider

Post autor: dartweider » 19 kwie 2015, 09:55

arturG pisze:Acha. To bede musial sie umowic z kolega. Rozumiem ze te mocowania wezme orginalne z avanta.rozwierce na zgrzewach i przyspawam w sedanie. Sa tam jakies wyznaczone miejsca czy wziasc szczegolowe pomiary z avanta?
Wiesz co ja wezmę przykład z sagema i pod mocowanie dyfra dwa kawałki kątownika przyspawam widziałem, że on spawał org. mocowanie tylko pod wał ale myślę że zastosowanie płaskownika odpowiednio wygiętego da rade i spełni swoje zadanie. Co do wymiarów i ustawień jak zastosujesz org wycięty z auta to raczej z podporą dyfru nie będzie za dużo ustawiania "wskoczy sama" inaczej z podporą wału tam chyba trzeba będzie dobrze ustawić

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 19 kwie 2015, 16:46

Podporę mostu daj ori tak jak piszesz rozwierć na spawach, podpora wału to tylko dwa kątowniczki więc czy dzasz ori czy coś dorobisz to będzie dobrze... Do skrzyni 6g musisz dać krótszy wał (skrócić u tokarza ori albo szukać, ja osobiście skróciłem i jest ok tylko tokarz musi być ogarnięty...) Wybierak skrzyni biegów jest inny i to też musisz sobie ogarnąć... Ja osobiście polecam przeznaczyć jeden weekend na przełożenie tylnego zawieszenia a drugi na skrzynie i duperele, których jest mnóstwo. Pamiętaj, że jak będziesz się spieszył to stracisz więcej czasu na poprawki i w sumie stracisz tylko nerwy... <ok>

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 31 maja 2015, 14:42

Gdzie powinien się znajdować zbiorniczek podciśnienia od blokady dyfra w sedanie ? Avancie jest za tylną lampą po stronie kierowcy a w sedenie gdzie się znajdował ? Bo raczej się nie zmieści tam .

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 01 cze 2015, 01:21

Za boczkiem bagażnika po stronie pasażera <ok>

Daavid725
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 gru 2012, 11:43
Lokalizacja: LCH

Post autor: Daavid725 » 10 lip 2015, 17:29

Czytałem właśnie ten temat, bo nie wiedziałem ze taki SWAP z quattro da się zrobić i myślałem że jakieś 1Z'ty wychodziły z Q ale pewnie takiej nie znajdę, bo w takich nie dalekich planach mam zamiar nabyć właśnie 80-tke z 1Z i chciałem właśnie pod maskę wrzucić AELa, a teraz się jeszcze o tym quattro naczytałem, a co wy byście myśleli o takim właśnie zestawie 2.5 TDI+6g+Q, orientuje się ktoś czy dyfer z A6 podszedł by do B4.

dartweider

Post autor: dartweider » 10 lip 2015, 17:51

Daavid725 pisze:Czytałem właśnie ten temat, bo nie wiedziałem ze taki SWAP z quattro da się zrobić i myślałem że jakieś 1Z'ty wychodziły z Q ale pewnie takiej nie znajdę, bo w takich nie dalekich planach mam zamiar nabyć właśnie 80-tke z 1Z i chciałem właśnie pod maskę wrzucić AELa, a teraz się jeszcze o tym quattro naczytałem, a co wy byście myśleli o takim właśnie zestawie 2.5 TDI+6g+Q, orientuje się ktoś czy dyfer z A6 podszedł by do B4.
AEL fajna sprawa ale niestety most nie podejdzie z a6.Możesz dać skrzynie z a6 ale musisz dobrac dyfer z a4 ew. 80 z takimi samymi przełożeniami jak skrzynia. Niestety nie było Q w tdi 80:(

Daavid725
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 02 gru 2012, 11:43
Lokalizacja: LCH

Post autor: Daavid725 » 10 lip 2015, 18:48

A coś się może stać jeśli dam skrzynie z A6 a dyfer z 80??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 lip 2015, 21:21

Daavid725 pisze:A coś się może stać jeśli dam skrzynie z A6 a dyfer z 80??
er-

Nic się nie stanie, jak dobierzesz odpowiednie przełożenie dyfer-skrzynia to możesz wkładać skrzynie z RS5 :)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 11 lip 2015, 20:57

Mam pytanie z innej beczki , czy quattro miały taki kawałek kątownika przykręconego po obydwu stronach ? W ośce nigdy tego nie widziałem , w dawcy mam . I do czego to w ogóle służyło ?

Obrazek

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 11 lip 2015, 21:38

A to nie zwykły dystans żebyś podłogą nie przytarł?

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 12 lip 2015, 02:55

Mam to samo w coupe ośka. Właśnie wczoraj zastanawiałem się po co to jest...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4754
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2015, 09:09

To jest standard prawie w każdym V6 tam wydech i katalizatory są nisko więc myślę że to po to aby nie powiesić samochodu do nich. Ale i tak w na naszych koleinach często da się przypiłować przednią część układu wydechowego.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 26 sie 2015, 14:20

właśnie sprawdziłem w etce i faktycznie jest to po taka dodatkowa ochrona wydechu żeby nie zniszczyć go całkowicie <ok>


jak przełożyć ten wlew od TDI do baku quattro ? widać jest łączenie ale nie wiem czy to zgrzane jest , wklejone ? . Podgrzać to i próbować wyjąć ?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/VERY ... 4coCJIKnrJ

i co do pompy PD , wyjąć tą pompkę z tego koszyka i włożyć ją do baku co była pompka z v6 ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Gt3L ... WDnTpKwMkp

dartweider

Post autor: dartweider » 26 sie 2015, 23:37

wujo1 pisze:jak przełożyć ten wlew od TDI do baku quattro ? widać jest łączenie ale nie wiem czy to zgrzane jest , wklejone ? . Podgrzać to i próbować wyjąć ?
z tego co się sam dowiedziałem to wąskie gardło należy wyciąć a obudowy czyli tych zgrzewów nie ruszać.

Co do pompki nie mam pojęcia niech się wypowie ktoś inny. Ja to wyrwałem cały ten koszyk z baku i jak bedę wkładać spróbuję przerobić stary wkład tdi. Mam zamiar go przedłużyć bo jest aktualnie ok 3-4cm za wysoko i jakoś pływak dostosować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl