[b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
[b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny
Wiem ze tematów było sporo ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mam silnik 1V z golfa 2 silnik ten posiada turbo kk14 i pompe wtryskowa od mojego poprzedniego silnika 1.6D JK. W pompie trochę zwiększyłem dawkę paliwa i samochód nawet dobrze przyspiesza, ale gdy podkręcę jeszcze odrobinę to jeszcze lepiej się zbiera ale juz niezle dymi... chcialbym dlatego lekko zwiekszyc cisnienie w turbinie ale nie za bardzo wiem jak. Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
Mam silnik 1V z golfa 2 silnik ten posiada turbo kk14 i pompe wtryskowa od mojego poprzedniego silnika 1.6D JK. W pompie trochę zwiększyłem dawkę paliwa i samochód nawet dobrze przyspiesza, ale gdy podkręcę jeszcze odrobinę to jeszcze lepiej się zbiera ale juz niezle dymi... chcialbym dlatego lekko zwiekszyc cisnienie w turbinie ale nie za bardzo wiem jak. Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
Paweeel822
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [b3 1.6 TD 1V] Podkracanie turbiny
Lepiej żebys kupił taki do 2 barów , będziesz miał dokładniejsze wskazania i bardziej wyraźne do odczytania.Paweeel822 pisze: Nie mam manometru, tzn mam ale taki od sprężarki i ma skale do 8barow chyba i on raczej nie podejdzie?
Bez manometru to raczej nie zabieraj się do regulacji turbo. 8 bar skala to mało dokładny pomiar będzie, chociaż ja posługuję się takim z Gazpromu ze skalą 6 bar ale jest duży i bardzo precyzyjny.
Co do regulacji kiedyś w moim Golfiku uzyskałem bez trudu nawet 1 bar ale przy wyższych obr. dopiero. Ostatecznie zostawiłem na 0,7. Sama regulacja polegała na wykręceniu lub wkręceniu śrubki (dokładnie nie pamiętam) w gruszce przy turbinie. Potrzebny był klucz płaski oczkowy i imbusowy.
Zobacz tutaj:
http://imageshack.us/photo/my-images/214/img1126e.jpg/
Co do regulacji kiedyś w moim Golfiku uzyskałem bez trudu nawet 1 bar ale przy wyższych obr. dopiero. Ostatecznie zostawiłem na 0,7. Sama regulacja polegała na wykręceniu lub wkręceniu śrubki (dokładnie nie pamiętam) w gruszce przy turbinie. Potrzebny był klucz płaski oczkowy i imbusowy.
Zobacz tutaj:
http://imageshack.us/photo/my-images/214/img1126e.jpg/
Moje audi:
https://audi80.pl/moja-skarbonka-aud ... t64667.htm
Diagnostyka VAG, Chiptuning,itp.
Sprzedam sterowniki silników 1.9TDI i 2.5TDI 16bit po chiptuningu
https://audi80.pl/moja-skarbonka-aud ... t64667.htm
Diagnostyka VAG, Chiptuning,itp.
Sprzedam sterowniki silników 1.9TDI i 2.5TDI 16bit po chiptuningu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Ja podłączałem do takiego króćca na aluminiowym kolanku dolotu zaślepionym takim czopkiem gumowym.
Moje audi:
https://audi80.pl/moja-skarbonka-aud ... t64667.htm
Diagnostyka VAG, Chiptuning,itp.
Sprzedam sterowniki silników 1.9TDI i 2.5TDI 16bit po chiptuningu
https://audi80.pl/moja-skarbonka-aud ... t64667.htm
Diagnostyka VAG, Chiptuning,itp.
Sprzedam sterowniki silników 1.9TDI i 2.5TDI 16bit po chiptuningu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
no tak wiem, narazie nie mam funduszy... A oryginalna pompa z 1v ma tloczki 8 mm wiec juz moja z jk jest lepsza:)
[ Dodano: 2012-03-27, 22:46 ]
Wracając do tematu to nie znalazłem żadnego miejsca gdzie można by bylo podłączyć manometr... Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie - czy jest u mnie takie cos jak zawor bezpieczeństwa? Bo zauważyłem dzisiaj ze np na 3 biegu turbo ciągnie tylko do 4,2tys obrotów a potem jakby przestawało... Jeżeli jest taki zawór to gdzie go szukac:)?
[ Dodano: 2012-03-27, 22:46 ]
Wracając do tematu to nie znalazłem żadnego miejsca gdzie można by bylo podłączyć manometr... Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie - czy jest u mnie takie cos jak zawor bezpieczeństwa? Bo zauważyłem dzisiaj ze np na 3 biegu turbo ciągnie tylko do 4,2tys obrotów a potem jakby przestawało... Jeżeli jest taki zawór to gdzie go szukac:)?
Paweeel822
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
Paweeel822, Zaworu spustowego szukaj na kolektorze dolotowym.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Ale jak on wyglada?andi77 pisze:Paweeel822, Zaworu spustowego szukaj na kolektorze dolotowym.
Umieszczam pod spodem parę zdjęć jeżeli jest na zdjęciu widoczne to proszę zaznacz mi to jakoś:)
zdjecie pierwsze
zdjecie drugie
zdjecie trzecie
Ostatnio zmieniony 28 mar 2012, 21:05 przez Paweeel822, łącznie zmieniany 2 razy.
Paweeel822
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
http://pinbpajeczno.republika.pl/1.6td.b3.turbo.shtml tutaj masz o zaworze
[ Dodano: 2012-03-28, 21:05 ]
Sprawdź jak mocno jest wkręcona śruba w nim jeżeli się da wkręć ją głębiej to przy wyższym ciśnieniu dopiero się otworzy.
[ Dodano: 2012-03-28, 21:10 ]
Ale u Ciebie na kolektorze nie widać tego zaworu może jest w innym miejscu?
[ Dodano: 2012-03-28, 21:05 ]
Sprawdź jak mocno jest wkręcona śruba w nim jeżeli się da wkręć ją głębiej to przy wyższym ciśnieniu dopiero się otworzy.
[ Dodano: 2012-03-28, 21:10 ]
Ale u Ciebie na kolektorze nie widać tego zaworu może jest w innym miejscu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
z tego co tam wyczytałem to faktycznie mogę nie mieć tego zaworu...
[ Dodano: 2012-03-28, 21:51 ]
a jeszcze jedno mnie meczy... Bo już wiem gdzie te turbo się podkręca, ale gdzieś kiedyś na forum wyczytałem ze tam przy tym podkręcaniu może się ten zawór zapiec i turbo będzie waliło cały czas na maxa??Jak to sprawdzić??Jeszcze nic nie kręciłem ta śruba od turba bo nie wiem gdzie ten manometr podpiąć...
[ Dodano: 2012-03-28, 21:51 ]
a jeszcze jedno mnie meczy... Bo już wiem gdzie te turbo się podkręca, ale gdzieś kiedyś na forum wyczytałem ze tam przy tym podkręcaniu może się ten zawór zapiec i turbo będzie waliło cały czas na maxa??Jak to sprawdzić??Jeszcze nic nie kręciłem ta śruba od turba bo nie wiem gdzie ten manometr podpiąć...
Paweeel822
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH
Silniki TD po za 1V każdy masz zwór bezpieczeństwa na dolocie, tylko niektóre 1V go nie miały,
i Ty kolego go nie masz. co do podkręcania to tak jak koedzy Ci pisali. najpierw manometr, najlepiej ze skalą do 2 barów ale ja na Twoim miejscu z racji króciutkiej skrzyni poszukałbym czegoś większego jeśli o turbo chodzi.
np T3, K24, a jeśli masz apetyt na naprawdę dużą moc to szukaj jakiegoś HOLSET'a HX27W lub HX30, ewentualnie ich odpowiedników. np z KKK K!6.
a jak chcesz sprawdzić czy się nie zapiekoto najpierw się zaopatrz w manometr, i na drogę, czwórka jakieś 2500rpm i but w podłogę. jak nie masz zapieczonego zaworu to ciśnienie będzie nie więsze niż 0,8 bara
a jak masz kompresor w domu to napompuj do butli 2 bary, ( nie więcej bo możena uszkodzić zawór WG) i dmuchnij w króciec na zaworze WG. w momencie kiedy przestaniesz dmuchać w WG i odsuniesz pistolet to powinno stuknąć w nim.
i Ty kolego go nie masz. co do podkręcania to tak jak koedzy Ci pisali. najpierw manometr, najlepiej ze skalą do 2 barów ale ja na Twoim miejscu z racji króciutkiej skrzyni poszukałbym czegoś większego jeśli o turbo chodzi.
np T3, K24, a jeśli masz apetyt na naprawdę dużą moc to szukaj jakiegoś HOLSET'a HX27W lub HX30, ewentualnie ich odpowiedników. np z KKK K!6.
a jak chcesz sprawdzić czy się nie zapiekoto najpierw się zaopatrz w manometr, i na drogę, czwórka jakieś 2500rpm i but w podłogę. jak nie masz zapieczonego zaworu to ciśnienie będzie nie więsze niż 0,8 bara
a jak masz kompresor w domu to napompuj do butli 2 bary, ( nie więcej bo możena uszkodzić zawór WG) i dmuchnij w króciec na zaworze WG. w momencie kiedy przestaniesz dmuchać w WG i odsuniesz pistolet to powinno stuknąć w nim.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga