Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Turbina KKK 03-003 regeneracja czy wymiana?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

[B4 1.9 AAZ] Turbina KKK 03-003 regeneracja czy wymiana?

Post autor: simon78 » 10 maja 2011, 18:09

Witam. W moim aucie najprawdopodobniej skończyła się turbinka. Silnik 1.9 TD AAZ rocznik 1994, a turbinka to KKK 03-003/94995 o nr 028145701R. Objawy sia takie, turbinka gwiżdże sobie aż miło i to nawet "bez gazu", gdy obroty spadają. Ale przede wszystkim puszcza olej, bo sztanga u dołu turbiny jest mokra od, a poza tym z jakiegoś miejsca, dokładnie nie potrafie tego zlokalizować, olej zalewa mi łapę silnika. I teraz mam pytanie czy lepiej regenerować czy szukać używki, i czy musi ona posiadać dokładnie takie samo oznaczenie jak moja i pochodzić z audi b4? A jeżeli regenerować to czy ktoś moze polecić jakiś zaufany zakład w województwie dolnośląskim lub opolskim.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 22:16 przez simon78, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 maja 2011, 18:17

A wężę dolotowe są morke od oleju? Co do zewnętrznych wycieków to sie wstrzymaj. Moja turbina również "lała" a okazało się, że przyczyną było nieszczelne połączenie przewodów olejowych z turbem.

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 10 maja 2011, 19:33

Właśnie wszystkie węże przy turbinie są suche, a przynajmniej nic nie widać. To w takim razie co i jak mam sprawdzić?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 maja 2011, 20:35

Gwizdanie ma się z grubsza nijak do stanu turba ;-) Kolego radzę powycierać WSZĘDZIE tam gdzie mokre od oleju, skontrolować jego poziom w silniku. Następnie odpalamy autko, toczymy się do zagrzania, czekamy jeszcze niecałe drugie tyle co zajęło nagrzanie płynu chłodniczego i pi%^a. Przepałuj zdrowo i zobacz skąd Ci zacieka dopiero. Tylko po pałowaniu nie gaś od razu :-) Mi łapę silnika zalewało spod dekla zaworów, ogólnie całą lewą stronę silnika miałem w oleju.

Co do regeneracji to zależy jak trafisz, zresztą tak samo jak z ori używką. Nówka kosztuje koło 2 koła papieru więc nieopłacalna sprawa ;-) Kontroluj ile przepala Ci oleju, bądź ile go gubi. Sprawdź też czy dymi auto na siwo czy niebiesko itp.

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 10 maja 2011, 21:11

Dzieki za rady jutro to sprawdzę. Ogólnie jednak z tłumika właśnie wcale nie dymi, a oleju musiałem dolać około litra po przejechaniu 5 kkm. Poza tym mechanik po sprawdzeniu turbiny stwierdził. że ma luzy, ale nie widziałem jak to sprawdzał. Mozna to samemu zrobić?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 maja 2011, 21:24

simon78 pisze:a oleju musiałem dolać około litra po przejechaniu 5 kkm.
Jakiś anorektyk ten silnik :mrgreen:
simon78 pisze:Mozna to samemu zrobić?
Zdejmujesz gumowy wąż łaczący filtr powietrza z turbiną, wkładasz tam dwa palce, chwytasz za oś wirnika i ruszasz nią. 1mm luzu to naprawdę dobrze. Przy 2-3mm trzeba pomyśleć o regeneracji.
simon78 pisze:Poza tym mechanik
"Paaaaaniieeee.... toż to stary wóz. Wymień na nowy. Wogóóóóóleeee i turbo, i tłoki, i silnik. No doooobraaa, otwórz Pan maskę."
<ok>

Mi też mówili - masz 22 letniego diesla, to on musi być wolny, dymić i palić jak smok bo to 22 letni diesel starej konstrukcji. I cały czas udowadniam, że nie mają racji.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 maja 2011, 22:30

simon78, jak z rury nie kopci to znaczy olej ani gorącą ani zimną stroną nie puszcza. Musisz mieć gdzieś wyciek. Gdyby puszczało gorącą stroną, z rury jak z ikarusa na siwo/szaro - gryzący dym. Jak zimna strona niedomaga to na niebiesko. W sumie 1l na 5tys km to no całkiem sporo, niby dopuszczalne jest 1l na 1k km ale w jakim stanie wtedy silnik jest :-P Umyj motorownie i szukaj wycieku ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 maja 2011, 23:01

BorysTDI pisze:1l na 1k km ale w jakim stanie wtedy silnik jest
Wcale nie przeszkadza to temu, aby mieć 10s do setki i spalanie ON na poziomie 5-5.5l w cyklu mieszanym. Aha, w zimę pali od kopa bez przyśpieszacza, na słabym aku i puszczającym rozruszniku :mrgreen:
Dalej nie wiem gdzie ten olej znika.
Kolega simon ma AAZ a więc coś pokrewnego 1.6TD.

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 11 maja 2011, 00:29

No to teraz wiem już trochę więcej. I tak to jest jak liczy się na zaufanego mechanika, nie patrzysz mu na ręce, a ten odp....a fuchę i radzi szukać nowej turbawki. Dzięki za rady i w takim razie szukam źródła wycieku.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 11 maja 2011, 09:48

Odkręć oba węże od turbiny i sprawdź czy nie masz tam oleju. Jak go nie ma to raczej cieknie z innego miejsca: uszczelka dolotu, odma...

Awatar użytkownika
simon78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 17:39
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: simon78 » 11 maja 2011, 20:15

Po sprawdzeniu węży sytuacja wygląda tak, że wąż łaczący turbine z filtrem powietrza i odmą jest suchy, a ten drugi krótszy wąż miał wilgotny osad, jakby nagar i nie było to płynne, ani nie wygladało to jak zalane olejem, ale też suche nie było. I teraz nie wiem czy tak ma być czy też oba węże muszą być suche jak pieprz?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 maja 2011, 20:20

Jak to tylko wilgotny osad to tak ma być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga