[B4 1Z '94] Turbosprężarka - problem (olej)
[B4 1Z '94] Turbosprężarka - problem (olej)
Witam, moja turbinka pluje olejem. Oto fotki:
Góra silnika:
Dół:
Jak widać nie wygląda to za ciekawie, ale jak myślicie, jest nadzieja że to z odmy tak napluwa do turbo a nie ono samo puszcza zimną stroną? Zafekany cały dół.
Oleju zjada tylko przy duszeniu, na zimnym zasuwa trochę na niebiesko jak się depnie. Na wirniku kompresora nie wyczułem wielkich luzów. Pompuje do 0.9bar'a (najpierw daje na 1,2 ale potem zbija do 0.9 i tak aż do 4500obr/min). Olej jaki mam to Castrol 10W40.
Trzeba regenerować/wymieniać turbawkę czy najpierw zająć się wolną odmą, jak radzicie. Niestety to jest poważna kasa, nówka ori kosztuje koło 2,5 koła papieru, ale nie zamierzam aż tyle kasy ładować w to.
Góra silnika:
Dół:
Jak widać nie wygląda to za ciekawie, ale jak myślicie, jest nadzieja że to z odmy tak napluwa do turbo a nie ono samo puszcza zimną stroną? Zafekany cały dół.
Oleju zjada tylko przy duszeniu, na zimnym zasuwa trochę na niebiesko jak się depnie. Na wirniku kompresora nie wyczułem wielkich luzów. Pompuje do 0.9bar'a (najpierw daje na 1,2 ale potem zbija do 0.9 i tak aż do 4500obr/min). Olej jaki mam to Castrol 10W40.
Trzeba regenerować/wymieniać turbawkę czy najpierw zająć się wolną odmą, jak radzicie. Niestety to jest poważna kasa, nówka ori kosztuje koło 2,5 koła papieru, ale nie zamierzam aż tyle kasy ładować w to.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 17:50 przez BorysTDI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odłacz odmę na początek ,u mnie też ciutkę puszczała w dolot .Zastosowałem dodatkową odmę ,taką od vw 1,3 benzyna .Teraz wszystko zostaje w tej dodatkowej,siedzi pomiedzy grzybem w pokrywie rozrządu a dolotem
[ Dodano: 2010-06-03, 17:27 ]
[ Dodano: 2010-06-03, 17:27 ]
ocipiałeś :shock: nikt o zdrowych zmysłach nie dał by tyle za turbinę ,jest tyle używek że można jeszcze namierzyć jakąś w miarę zdrowąBorysTDI pisze:nówka ori kosztuje koło 2,5 koła papieru,
To zapodam sobie catch tanka na dniach.
A nowej nawet nie zamierzałem kupować, chciałem tylko się zorientować i mnie zatkało. Czyli optymistycznie do sprawy podchodząc, można przyjąć że takie ilości oleju wypluła odma? Słabo to widać na zdjęciu ale właśnie rura do IC i dolotowa do turbo są zafekane najmocniej.
A nowej nawet nie zamierzałem kupować, chciałem tylko się zorientować i mnie zatkało. Czyli optymistycznie do sprawy podchodząc, można przyjąć że takie ilości oleju wypluła odma? Słabo to widać na zdjęciu ale właśnie rura do IC i dolotowa do turbo są zafekane najmocniej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mówiąc szczerze to nie zerknąłem na resztę zdjęć bo mi się za długo otwierają .Na nich wyrażnie widać że zapaćkane jest wszystko ale z zewnątrz .Pisząc o odmie miałem na myśli śladowe ilości oleju w dolocie po odkręceniu rury gumowej od dolotu .U ciebie ewidentnie skądś chlapie na zewnątrz a jak wszystkie rury szczelne to co najmniej dziwne .Sprawdż czy ci nie cieknie z pod pokrywy zaworów ,bo to bardziej prawdopodobne niż odma w twoim przypadkuBorysTDI pisze:Słabo to widać na zdjęciu ale właśnie rura do IC i dolotowa do turbo są zafekane najmocniej.
obejrzyj sobie dokładnie wąż między przepływką a turbiną i zobaczysz że od miejsca podłączenia odmy będzie pełno oleju, jakby turbina puszczała olej to ciekawe jak miałaby to robić przed wirnikiem :?: jedyne miejsca gdzie może się pojawić olej z turbiny to jej wylot i część gorąca czyli wydech
jakby ten olej co masz na pierwszym zdjęciu był z turbiny to musiałaby się kręcić w drugą stronę
jakby ten olej co masz na pierwszym zdjęciu był z turbiny to musiałaby się kręcić w drugą stronę
Podepnę się pod temat.
Mi z kolei olej podcieka z tego przewodu (dodam że najlepsze czasy tej rurki już dawno minęły)
Uszczelniałem go już parokrotnie, wyciek pojawia się po dość ostrym bucie (ostatnio po próbie ok 170km/h). Uszczelniłem dokładniej zostawiłem do wyschnięcia i znowu ok 150 km/h i przewód delikatnie spocony. Sam przewód nie jest problemem, szukam jakiegoś zamiennika. Pytanie z skąd ten olej ( dodam że nie sprawdzałem przewodu od turbo do ic)?
Jest możliwość żeby cofało kolektorem dolotowym czy to raczej turbina?
Mi z kolei olej podcieka z tego przewodu (dodam że najlepsze czasy tej rurki już dawno minęły)
Uszczelniałem go już parokrotnie, wyciek pojawia się po dość ostrym bucie (ostatnio po próbie ok 170km/h). Uszczelniłem dokładniej zostawiłem do wyschnięcia i znowu ok 150 km/h i przewód delikatnie spocony. Sam przewód nie jest problemem, szukam jakiegoś zamiennika. Pytanie z skąd ten olej ( dodam że nie sprawdzałem przewodu od turbo do ic)?
Jest możliwość żeby cofało kolektorem dolotowym czy to raczej turbina?
Turbo mi pompuje ładnie (tu nie mam problemu) co do oliwy z odmy to fakt przed uwolnieniem po stronie suchej na wirniku było mokro (teraz susza).MUNIOR pisze:w takim razie albo wywala z ic to co tam naleciało zanim zrobiłeś wolną odme ,albo puszcza turbo stroną ciśnieniową
To jak zaczynać diagnozę, sprawdzić najpierw przewód do ic?
Jeżeli to z ic to czym go czyścić?
JA,też podepnę się pod temat,bo mnie też kopci olej i to w bardzo znacznych iliściach,ale uszczelniacze zaworowe wymienione,strona dolotu sucha,w IC brak oleju,nawet nie jest specjalnie wilgotny,a teraz,jak delikatnie obchodzę się z gazem oleju ubywa dużo mniej,silnik nie butowany wcale żywcem PSJ,ale jak dostanie po zaworach to już sytuacja przedstawia się nie ciekawie,na trasie 400km,połowa autostrada średnia przelotowa 120/130, podchodząca pod 180 to już łyka 1litr.
Turlam się w miasto,światła postój ok 2 min,pierwsze ruszenie i niebieska zasłona dymna i tak się powtarza do póki silnik się nie wystudzi,na tą trasę założyłem OCT po 1200km był nadal pusty,teraz najważniejsze pytanie to uwalone turbo czy pierścienie,prosił bym o porady jak wylkuczyć jedną z możliwości.
Turlam się w miasto,światła postój ok 2 min,pierwsze ruszenie i niebieska zasłona dymna i tak się powtarza do póki silnik się nie wystudzi,na tą trasę założyłem OCT po 1200km był nadal pusty,teraz najważniejsze pytanie to uwalone turbo czy pierścienie,prosił bym o porady jak wylkuczyć jedną z możliwości.
Mi moczy na kolektorze dolotowym, ale to są takie ilości że nawet na bagnecie tego nie widzę. Odkręć ten przewód co pokazałem na zdjęciu wyżej to będziesz wiedział czy to od strony turbo ci leje.
Kurde to już strasznie dużo, zresztą jak w ic sucho to raczej nie turbo.AB4 pisze:podchodząca pod 180 to już łyka 1litr.
Jak niebieska to pierścionki raczej.AB4 pisze:ruszenie i niebieska zasłona dymna