Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z '94] Turbosprężarka - problem (olej)

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

[B4 1Z '94] Turbosprężarka - problem (olej)

Post autor: BorysTDI » 03 cze 2010, 17:19

Witam, moja turbinka pluje olejem. Oto fotki:

Góra silnika:

Obrazek Obrazek Obrazek

Dół:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak widać nie wygląda to za ciekawie, ale jak myślicie, jest nadzieja że to z odmy tak napluwa do turbo a nie ono samo puszcza zimną stroną? Zafekany cały dół.

Oleju zjada tylko przy duszeniu, na zimnym zasuwa trochę na niebiesko jak się depnie. Na wirniku kompresora nie wyczułem wielkich luzów. Pompuje do 0.9bar'a (najpierw daje na 1,2 ale potem zbija do 0.9 i tak aż do 4500obr/min). Olej jaki mam to Castrol 10W40.

Trzeba regenerować/wymieniać turbawkę czy najpierw zająć się wolną odmą, jak radzicie. Niestety to jest poważna kasa, nówka ori kosztuje koło 2,5 koła papieru, ale nie zamierzam aż tyle kasy ładować w to.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 17:50 przez BorysTDI, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2010, 17:24

Odłacz odmę na początek ,u mnie też ciutkę puszczała w dolot .Zastosowałem dodatkową odmę ,taką od vw 1,3 benzyna .Teraz wszystko zostaje w tej dodatkowej,siedzi pomiedzy grzybem w pokrywie rozrządu a dolotem ;-)

[ Dodano: 2010-06-03, 17:27 ]
BorysTDI pisze:nówka ori kosztuje koło 2,5 koła papieru,
ocipiałeś :shock: nikt o zdrowych zmysłach nie dał by tyle za turbinę ,jest tyle używek że można jeszcze namierzyć jakąś w miarę zdrową

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 03 cze 2010, 17:50

To zapodam sobie catch tanka na dniach.

A nowej nawet nie zamierzałem kupować, chciałem tylko się zorientować i mnie zatkało. Czyli optymistycznie do sprawy podchodząc, można przyjąć że takie ilości oleju wypluła odma? Słabo to widać na zdjęciu ale właśnie rura do IC i dolotowa do turbo są zafekane najmocniej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2010, 18:50

BorysTDI pisze:Słabo to widać na zdjęciu ale właśnie rura do IC i dolotowa do turbo są zafekane najmocniej.
Mówiąc szczerze to nie zerknąłem na resztę zdjęć bo mi się za długo otwierają ;-) .Na nich wyrażnie widać że zapaćkane jest wszystko ale z zewnątrz .Pisząc o odmie miałem na myśli śladowe ilości oleju w dolocie po odkręceniu rury gumowej od dolotu .U ciebie ewidentnie skądś chlapie na zewnątrz a jak wszystkie rury szczelne to co najmniej dziwne .Sprawdż czy ci nie cieknie z pod pokrywy zaworów ,bo to bardziej prawdopodobne niż odma w twoim przypadku

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 03 cze 2010, 20:29

Jutro pościągam wszystkie przewodziki przeszkadzające i wytrę ten syf, przegonie go porządnie i zobaczę gdzie mam plujke bandytę. Dodam iż po przyduszeniu w kabinie czuć specyficzny zapach frytek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 cze 2010, 22:19

BorysTDI pisze:Dodam iż po przyduszeniu w kabinie czuć specyficzny zapach frytek
Bo ci się pewnie oliwa na kolektorze wydechowym smaży :mrgreen:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 cze 2010, 10:51

obejrzyj sobie dokładnie wąż między przepływką a turbiną i zobaczysz że od miejsca podłączenia odmy będzie pełno oleju, jakby turbina puszczała olej to ciekawe jak miałaby to robić przed wirnikiem :?: jedyne miejsca gdzie może się pojawić olej z turbiny to jej wylot i część gorąca czyli wydech ;-)

jakby ten olej co masz na pierwszym zdjęciu był z turbiny to musiałaby się kręcić w drugą stronę ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 maja 2011, 20:18

Podepnę się pod temat.
Mi z kolei olej podcieka z tego przewodu (dodam że najlepsze czasy tej rurki już dawno minęły)
Obrazek
Uszczelniałem go już parokrotnie, wyciek pojawia się po dość ostrym bucie (ostatnio po próbie ok 170km/h). Uszczelniłem dokładniej zostawiłem do wyschnięcia i znowu ok 150 km/h i przewód delikatnie spocony. Sam przewód nie jest problemem, szukam jakiegoś zamiennika. Pytanie z skąd ten olej ( dodam że nie sprawdzałem przewodu od turbo do ic)?
Jest możliwość żeby cofało kolektorem dolotowym czy to raczej turbina?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 maja 2011, 21:01

axel_gumis pisze:Jest możliwość żeby cofało kolektorem dolotowym
Nie ma
axel_gumis pisze: czy to raczej turbina?
albo co bardziej prawdopodobne ,ssie odmą co jest raczej normą ,przy przebiegach naszych audic ;-) Odepnij ,sprawdż

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 maja 2011, 21:04

on ma wolną odmę :mrgreen:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 maja 2011, 21:05

MUNIOR pisze:ssie odmą co jest raczej normą ,przy przebiegach naszych audic ;-) Odepnij ,sprawdż
Widać na foto gdzie idzie odma ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 maja 2011, 23:05

gibaj pisze:on ma wolną odmę
axel_gumis pisze:Widać na foto gdzie idzie odma
Nie zauważyłem ;-) w takim razie albo wywala z ic to co tam naleciało zanim zrobiłeś wolną odme ,albo puszcza turbo stroną ciśnieniową

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 04 maja 2011, 07:10

MUNIOR pisze:w takim razie albo wywala z ic to co tam naleciało zanim zrobiłeś wolną odme ,albo puszcza turbo stroną ciśnieniową
Turbo mi pompuje ładnie (tu nie mam problemu) co do oliwy z odmy to fakt przed uwolnieniem po stronie suchej na wirniku było mokro (teraz susza).
To jak zaczynać diagnozę, sprawdzić najpierw przewód do ic?
Jeżeli to z ic to czym go czyścić?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 04 maja 2011, 20:05

JA,też podepnę się pod temat,bo mnie też kopci olej i to w bardzo znacznych iliściach,ale uszczelniacze zaworowe wymienione,strona dolotu sucha,w IC brak oleju,nawet nie jest specjalnie wilgotny,a teraz,jak delikatnie obchodzę się z gazem oleju ubywa dużo mniej,silnik nie butowany wcale żywcem PSJ,ale jak dostanie po zaworach to już sytuacja przedstawia się nie ciekawie,na trasie 400km,połowa autostrada średnia przelotowa 120/130, podchodząca pod 180 to już łyka 1litr.

Turlam się w miasto,światła postój ok 2 min,pierwsze ruszenie i niebieska zasłona dymna i tak się powtarza do póki silnik się nie wystudzi,na tą trasę założyłem OCT po 1200km był nadal pusty,teraz najważniejsze pytanie to uwalone turbo czy pierścienie,prosił bym o porady jak wylkuczyć jedną z możliwości.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 04 maja 2011, 20:13

Mi moczy na kolektorze dolotowym, ale to są takie ilości że nawet na bagnecie tego nie widzę. Odkręć ten przewód co pokazałem na zdjęciu wyżej to będziesz wiedział czy to od strony turbo ci leje.
AB4 pisze:podchodząca pod 180 to już łyka 1litr.
Kurde to już strasznie dużo, zresztą jak w ic sucho to raczej nie turbo.
AB4 pisze:ruszenie i niebieska zasłona dymna
Jak niebieska to pierścionki raczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga