Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] uszczelka...

Tomek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:30

[B4 1.9 1Z 90KM] uszczelka...

Post autor: Tomek_33 » 27 lip 2013, 14:42

Serdecznie witam jako że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę to chcę zapytać o jedną uszczelkę a konkretnie jaki może być jej nr katalogowy i gdzie to kupić.
Nie znam się na tym więc zrobiłem zdjęcie. Próbowałem na sylikon wysokotemperaturowy (hgdzieś na forum wyczytałem) ale jakoś nie zdało egzaminu jak widać na załączonym zdjęciu:
http://zapodaj.net/126806c17697b.jpg.html
http://zapodaj.net/7923ee7b0b55c.jpg.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2013, 15:36


Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 27 lip 2013, 15:41

12spamowa pisze:Próbowałem na sylikon wysokotemperaturowy
Gdzie tam na silikon jak tam idzie 1Bar :shock:
Ta uszczelka w aso kosztuje coś koło 20pln, w zamienniki nie ma się co bawić.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2013, 15:43

axell pisze:, w zamienniki nie ma się co bawić.
Nie ma zamiennika, kiedys pytalem w sklepie i chcialem zakupic żeby miec na zapas to mówili ze tylko z aso.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 27 lip 2013, 15:57

Krzysiek 84 pisze:Nie ma zamiennika,
Kiedyś mi kostrz mówił że jest jakiś materiał z którego można to wyciąć i zdaje egzamin, ale moim zdaniem szkoda zachodu.

Tomek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:30

Post autor: Tomek_33 » 27 lip 2013, 16:49

Dziękuje bardzo Panowie, ta uszczelka ma jakąś nazwę? nie chce się zbłaźnić dzwoniąc do ASO :P
mam jeszcze pytanko co do innego problemiku, mianowicie sztanga ta od gruszki turbo czasem się zacina/przywiesza nie wiem jak to opisać. Jak rozruszam kombinerkami - ręką nie dałem rady to już słychać i lekko czuć że turbo pompuje. Macie jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 27 lip 2013, 17:16

12spamowa pisze:Dziękuje bardzo Panowie, ta uszczelka ma jakąś nazwę? nie chce się zbłaźnić dzwoniąc do ASO :P
tak jest to uszczelka nad kolektorem ssącym :) Ja za tą uszczelkę płaciłem ~28PLN

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 27 lip 2013, 17:36

Mam to złożone bez uszczelki na silikonie wysokotemperaturowym i ciśnienie 0.9 bara wytrzymuje już 3 lata, podstawa to oczyścić, odtłuścić i powinno być dobrze.

A koledze widać po fotkach przydała by się wolna odma, nie było by wtedy tyle oleju w kolektorze.

Tomek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:30

Post autor: Tomek_33 » 27 lip 2013, 18:02

Czytałem o wolnej odmie, zaślepieniu EGR itp. Ale nie przekonuje mnie to. Ma to pozytywny skutek jakiś?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 27 lip 2013, 19:38

12spamowa pisze:Czytałem o wolnej odmie, zaślepieniu EGR itp. Ale nie przekonuje mnie to. Ma to pozytywny skutek jakiś?
To przeczyść sobie icka bo tam pewnie masz już sporo oleju poskręcaj wszystko. Pojeździj kilka tyg. zrobi się znowu muł wtedy docenisz wolną odmę :]

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 lip 2013, 01:07

12spamowa pisze:Czytałem o wolnej odmie, zaślepieniu EGR itp. Ale nie przekonuje mnie to. Ma to pozytywny skutek jakiś?
Wolna odma powoduje czysty dolot. Wyobraź sobie, że opary oleju z drobinkami kurzu mielone są przez turbinę. Wszystko było by ok gdyby nie fakt, że kręci się ona z prędkościami powyżej 100 000 rpm. :shock:

Niby setne części grama się odłożą na wirniku ale przy tej prędkości będzie to "ważyć" o wiele więcej. Później oczywiście turbo do regeneracji lub wymiany bo się zrobią luzy.

Teraz EGR. Zwykle ciężko spotkać w pełni sprawny układ: zawór EGR i zawór podciśnieniowy. Jeżeli którekolwiek jest nieszczelne lub nie domaga nie ma właściwego doładowania (bo spaliny uciekają przez rurkę z harmonijką i nie napędzają należycie turbiny). A jak nie ma doładowania robi się dym i spalanie wzrasta bo ECU nadrabia paliwem.

A kto za to płaci sam wiesz.

Tomek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:30

Post autor: Tomek_33 » 28 lip 2013, 10:45

Rozumiem, robi się mały off top za co przepraszam adminów. Koledzy czy moglibyści w wolnej chwili podrzucić jakiś link do czyszczenia intercolera, icek=intercoler si? jeśli chodzi o zaślepienie EGR i wolną odmę trzeba się poważnie zastanowić wobec takich argumentów.

Pytanie z innej beczki, w związku z tym że autko nie zbiera mi się jakbym chciał testowałem zawór N75 poprzez zmostkowanie odpowiednich przewodów. Przed całą opecacją bujałem autko do 160, po zmostkowaniu autko leciało tak samo na tym samym odcinku. to normalne?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 lip 2013, 11:25

tak icek=intercooler Jest ciut zabawy ale nie jest to skomplikowane. :] Rozkręcasz cały dolot, zderzak też zdejmij będzie wygodniej. Tylko nie rób tego jeśli nie zrobisz wolnej odmy/oil catch tanka.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 lip 2013, 13:16

12spamowa pisze:Rozumiem, robi się mały off top za co przepraszam adminów. Koledzy czy moglibyści w wolnej chwili podrzucić jakiś link do czyszczenia intercolera, icek=intercoler si? jeśli chodzi o zaślepienie EGR i wolną odmę trzeba się poważnie zastanowić wobec takich argumentów.

Pytanie z innej beczki, w związku z tym że autko nie zbiera mi się jakbym chciał testowałem zawór N75 poprzez zmostkowanie odpowiednich przewodów. Przed całą opecacją bujałem autko do 160, po zmostkowaniu autko leciało tak samo na tym samym odcinku. to normalne?
ad odby, egr, wg mnie to tak blacha rzecz ze nie warto sie nad tym zastanawiac, jak wyczyscilem u siebie dolot, kolektor ssacy to az zal mi bylo tej pracy dlatego uwolnilem odme, po 2ch latach jazdy w srodku sucho i droznie

wiele osob z tego forum ma to juz zrobione, z chipem, bez chipa i nic sie nie dzieje.

ja tej uszczelki tez nie mialem po kupnie, w aso dostalem za nie duza kase.
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Tomek_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:30

Post autor: Tomek_33 » 28 lip 2013, 20:53

Jasna sprawa czyli warto sie zająć egr i odmą! co z ickiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga