Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Restart zegarów

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

[B4 ABK] Restart zegarów

Post autor: 12adriatexs15 » 14 lut 2011, 19:12

Witam.
Jak w innym temacie pisałem, że mam problem z zegarami, gdyż nie poruszają się. https://audi80.pl/przelaczniki-zespolone-zegary-stacyjka-vf99.htm
Mam teraz takie pytanko, gdy uporam się z tym problemem, to jak zrobić, aby po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zegary przekręciły się do maksymalnej pozycji i wróciły na swoje miejsce?? Znajomy ma coś takiego w swoim sportowym Mitsubishi, tylko on to już miał jak go kupił. Bardzo mi się to podoba. Jak ktoś robił coś takiego, albo wie jak to zrobić proszę o podanie mi dobrej rady.
Pozdrawiam Adrian.

PS: Chodzi mi tu o taki efekt. http://www.youtube.com/watch?v=2oTcVcvoyqE&feature=related

lub taki

[ Dodano: 2011-02-15, 17:50 ]
Znalazłem na pewnym forum coś takiego "Jeżeli prędkościomierz jest elektroniczny to sprawa jest prosta. Robisz dwa generatory np. na NE555, które dają taki sam sygnał jak dostaje obrotomierz i prędkościomierz przy pełnych wskazaniach. Po włączeniu zapłonu, np. przy użyciu dwóch przekaźników podajesz te sygnały np. na 2 sekundy do wskaźników i gotowe. Jeżeli nie wiesz o czym piszę do daj se spokój :D
A jeżeli wiesz to do dzieła. Można też wykorzystać prosty mikrokontroler jeżeli umiesz jakiś programować."

Jestem lekkim laikiem w sprawach elektroniki. Czy mógłby mi ktoś pomógł przetłumaczyć to na prostszy język i jak ktoś by miał czas to zrobić jakiś schemat jak to podłączyć.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 21:27 przez 12adriatexs15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 lut 2011, 21:25

zasada dzialania
gdy kluczyk nie jest w stacyjce, kondensator jest podpiety pod plus "staly", i jest naladowany do pelna, gdy przekrecimy kluczyk wtedy PK3 przelaczy styk i poda napiecie na tranzystor z kondensatora, dopuki sie kondensator nie rozladuje tranzystor bedzie przewodzil prad i bedzie zalaczal PK1, gdy kondensator sie rozladuje, tranzystor sie zablokuje i rozlaczy PK1

moj glos przeciw :mrgreen:
- jak to slusznie zauwazyl Kuba (kubik) w jednym z postow w a80 wskazowki wolno sie wychylaja i powracaja, i dlatego jeszcze raz pisze ze nikle szanse na zastosowanie ... moze byc sytuacja, ruszajac autem przypuscmy ze nam zgasnie, wtedy szybko zapalmy bo sie z tylu inni kierowcy denerwuja ze blokujemy np krzyzowke, i co wtedy? bedzie trzeba chwilke poczekac az zegary zrobia "test" i dopiero uruchamiamy silnik?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 04 mar 2011, 10:00

A więc z racji tego że temat jest ciekawy, w nie długim czasie przystępuję do badań nad tym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 04 mar 2011, 16:22

kubik, jak byś coś takiego podłączył, to daj znać jak wyszło, bo ja czekam do lata, na razie garaż zajęty meblami z remontu, a na dworze ręce grabieją.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 04 mar 2011, 22:20

Jutro jadę po graty do auta i mam nadzieję wycyganić zegary do testów <ok>

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 mar 2011, 06:46

Myślę, że trzeba by było podać do zegarów odpowiednie napięcie przez odpowiedni czas do odpowiednich pinów :-/

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 05 mar 2011, 07:25

kubik pisze:A więc z racji tego że temat jest ciekawy, w nie długim czasie przystępuję do badań nad tym rozwiązaniem.
Mnie również zainteresowało wię zakasać treba ręce i do dzieła <ok>

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 12adriatexs15 » 25 mar 2011, 19:51

I jak postępy, ma ktoś coś nowego. Ja dziś coś próbowałem na gołych zegarach (bez auta, w domu) i kiepskie efekty. :/

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 kwie 2011, 08:02

Szukam, czytam i trochę zgłupiałem.
Na elektrodzie znalazłem informację że w naszych zegarach obrotomierz to licznik częstotliwości a prędkościomierz to licznik impulsów sterowanych masą.
Myślę że prędkościomierz można wychylić podając na chwilę masę.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 10:20

kubik pisze:Myślę że prędkościomierz można wychylić podając na chwilę masę.
no niewiem, na tym filmiku co zalaczylem wyzej, widac ze sygnal dodatni, np z glosnikow daje rade wychylac, im glosniej gra tym wiecej sie wychyla,
... kurde, tak mi sie nie chce licznika wyjmowac

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 kwie 2011, 12:59


Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 13:39

czyli wypadaloby zbudowac dodatkowo przetwornik napiecie czestotliwosc dla obrotka.. niestety niemam licznika na testy, a swojego poki dziala nie ruszam

odnosnie predkosciomierza, mozna by przewod (brazowo czerwony) co i idzie z czujnika predkosci na krotko zewrzec do masy i powinien ruszyc sie predkosciomierz (w celu przekonania sie czy rzeczywiscie sterowanie jest masa)
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 13:43 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 kwie 2011, 13:41

Szara80tkaTdi pisze:odnosnie predkosciomierza, mozna by przewod (brazowo czerwony) co i idzie z czujnika predkosci na krotko zewrzec do masy i powinien ruszyc sie predkosciomierz (w celu przekonania sie czy rzeczywiscie sterowanie jest masa)
A jak mu to zaszkodzi ?
Szara80tkaTdi pisze:czyli wypadaloby zbudowac dodatkowo przetwornik napiecie czestotliwosc dla obrotka.
Ok. Tylko że narazie mamy tylko info o napięciu wejściowym a nie wiemy nic o częstotliwości.

Powiem tak. Póki nie zbiorę wystarczającej ilości informacji na ten temat nic z licznikiem nie zrobię. Gdyby to było sterowane napięciem to już bym to opanował ale narazie jestem do tego za krótki.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 13:50 przez Kubik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 13:57

otoz to, moze i niemoze, dlatego srednio mi sie usmiecha testowanie na swoim liczniku, oraz srednio usmiecha mi sie caly uklad,

wypadaloby sprawdzic miernikiem jakie tam napiecia sie pojawaiaja na tym przewodzie srodkowym w czujniku predkosci, podczas b. wolnego krecenia kolem, np podniesc lewarkiem lewe strone i krecic kolem na zaplonie,

czestotliwosciomierz mam, wiec to dzis sprawdze na tym czujniku co sie tam pojawia
... ech, czego sie nie robi dla klubu AUDI 80 :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 kwie 2011, 14:42

Toć to jest mój film ale zajuchcony z Youtube :evil:
O ten właśnie: http://fliiby.com/file/418303/t6rhyrc1nn.html
To ja go nagrałem zanim zamontowałem sobie obrotomierz, w tym prędkościomierzu była uszkodzona elektronika i podłączyłem wyprostowany sygnał z głośników prosto pod cewkę prędkościomierza, obrotomierz sterowałem poprzez małe trafo i udało mi się osiągnąć efekt widoczny na filmie. Sprawny prędkościomierz też da się wysterować w rytm muzyki ale tu sprawa jest nieco bardziej skomplikowana ponieważ trzeba mu dostarczać impulsy masowe na wejście.

Sprawny prędkościomierz żeby wychylać w rytm muzyki to trzeba mu podać na odpowiednie piny zasilanie 12V (już nie pamiętam które) a na pin wejścia sygnału prędkości podajemy impulsy masowe kluczowane w rytm muzyki. Do tego wyśmienicie nadaje sie przekaźnik kontaktronowy i ja właśnie tak bawiłem się prędkościomierzem od Audi 100, który jest elektronicznie taki sam jak te w 80tkach <ok>. Do obrotka potrzebne też jest zasilanie 12V a sygnał do jego sterowania bierzemy z małego trafa sieciowego podłączonego do jakiejś mikrowieży uzwojeniem niskiego napięcia, z kolei jeden koniec uzwojenia sieciowego podpinamy na wejście sygnału obrotów, drugi koniec tego uzwojenia dajemy na masę zasilania obrotka. Trzeba przy uruchamianiu powoli podkręcać głośność na mikrowieży i na 100% nic złego się nie stanie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl