Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK

Post autor: Woonski^ » 06 gru 2017, 19:17

Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B4 z uszkodzonym silnikiem ( dziura w tłoku, prawdopodobnie przeskoczył rozrząd, mniejsza z tym )

Kupując auto w karcie pojazdu jak i w dowodzie było wpisane 85kW/115km
Rzeczywiście jak na moje NIE fachowe oko jest tak zwyky 90 konny silnik na monowtrysku, a tak przynajmniej przypuszczam ze względu na okrągły fltr powietrza.

Kupiłem drugą 80tke rozbitka ze 115 konnym silnikiem.

I teraz cała zabawa. Wiadomo, że jest trochę roboty zeby zrobić kompletnego swapa z 90 na 115.
Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ? Po to żeby gaz na jednopunkt założyć ?

Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?

Pytam, bo w zasadzie jest samochód, obok stoi dawca a każdy mechanik jak usłyszy o przekładce to cmeka. Wolę się upewnić że to na pewno ABT a nie ABK.

Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?

Z góry przepraszam za mój tok myśli wyżej wypisany ale to moja pierwsza tego typu przygoda z samochodem.

A może zna ktoś kogoś z mazowieckiego co by się tego zadania podjął ? dobani_

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 06 gru 2017, 19:35

Oznaczenie silnika masz wybite na bloku, stojąc przodem do auta jest to po prawej stronie.
ABT owszem, ma 90km jednak jest to silnik bezkolizyjny więc ta dziura w tłoku po zerwaniu rozrządu rzuca tutaj cień wątpliwości - bo nie tylko ABT w 80-tkach miało okrągły filtr. Może to jakieś 1.8 z B3. Rzuc okiem na blok silnika i będziesz wiedział.

[ Dodano: 2017-12-06, 19:35 ]
Dodatkowo we wnęce na koło zapasowe masz nalepkę a tam napisane, jaki silnik był fabrycznie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 gru 2017, 19:39

Woonski^ pisze:Nie chce mi się wierzyć że ktoś kiedyś zrobił kompletną przekładkę na słabszy motor, bo po co ?
jeszcze mało widziałeś
Woonski^ pisze:Są jakieś oznaczenia na bloku czy gdzieś żeby to potwierdzić że to napewno 90 konny ABT ?
a pewnie że są

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że zakładając abk zamiast abt instalacja lpg idzie też do przeróbki i najlepiej na IV gen bo z I czy II gen wcześniej czy później będziesz miał spore kłopoty.
Woonski^ pisze:Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
jest tu parę takich tematów zerknij a będziesz wsio wiedział. Mi się nie chce tego po raz kolejny pisać. przykład https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... 104015.htm

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 06 gru 2017, 20:25

Auto robie dla siebie. Co do gazu to jesli silnik bd dobrze się sprawował wpakuje sekwencje. Koszta kosztami byle by się ktos tego podjął i chcial to zrobić. Powiecie gdzie dokladnie na bloki szukac kodu silnika ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 gru 2017, 22:24

Jeden mechanik zaoferował mi również przekładkę silnika ze 115 i że podłączy go tak jak tą 90 i ten gaz który jest też będzie na tym silniku chodził. Czy jest coś takiego wgl możliwe ?
Tak. Pewnie zostawi monowtrysk bo wywalenie wiązki komputera to ściagnie całego wnętrza a już za to bardziej zawaleniu mechanicy biorą po 300zł.

Wg. mnie nie ma to ekonomicznego sensu komuś to zlecać a i samemu jeśli ma się dużo wolnego czasu to może.
Tu masz wybity numer silnika: https://obrazki.elektroda.pl/2766266200_1327351913.jpg
I zobacz na naklejce we wnęce koła zapasowego czy masz wpisane ABT czy ABK bo może tylko tłumacz się pomylił albo masz przebijane numery nadwozia...

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 09:53

No to co zrobić w takim wypadku ?
ABT jest złom, dziura w tłoku, ciekawe czy tylko w jednym bo tylko pierwszy sprawdzałem, silników ABT wgl nie ma w mojej okolicy, baaa, nawet części nie ma.
Po za tym kupiłem tą drugą 80 tke ze 115 i jest nawet dobrej kondycji, co lepsze ma nawet klimatyzacje którą też chciałbym do swojej przełożyć. Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata. Koszty kosztami, tego nie uniknę ale chce żęby to było w kupie i chulało dobrze bezradny_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 gru 2017, 10:03

A nie możesz jeździć dawcą?
Woonski^ pisze: Chce zrobić auto dla siebie i żeby było na lata.
Tylko mechanik coś źle podłączy z elektryką po przekładce i będzie źle jeździć to będziesz latami się męczyć. Ilu to ludzie sprzedaje samochody w których nikt nie może dojść do ładu.

Nie wiem czy nie wyjdzie ci tyle samo kupienie sprawnego samochód co płacenie mechanikom za taki swap.

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 15:22

Dawca rozbity ...

[ Dodano: 2017-12-07, 15:22 ]
Dodam, że patrzyłem na naklejkę w kole zapasowym i tam też jest ABK :/

Dziś dzwoniłem do jednego majstra.

Powiedział żeby przełożyć silnik od tej 115 bo tylko kolektor itd. od 90 i podłączyć ten gaz co jest i jeździć. Powiedział, że tak będzie najtaniej i najprościej.

Na czym to dokładnie polega ?
Bo nie ukrywam ale na 5 mechaników tylko jeden miałby wgl chęć podjąć sie kompletnej przekładki ze 115 a reszta chce przekładać sam silnik i zrobić tak żeby chodziło na monowtrysku z ABT.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2017, 15:57

Będzie, sensu albo całość albo nic taka mieszanina to tylko problemy pchanie się w problemy. Niby podobne silniki ale jednak jest różnica w słupku i to spora

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 17:53

Mógłbyś nieco przybliżyć te "pchanie się w problemy" ?

[ Dodano: 2017-12-07, 17:53 ]
Pytam, bo Ty np mówisz "albo całość albo nic " a inni mówią żeby zrobić inaczej bo, jak to mechaniory określają " Wisz Pan jak to je z temi przekładkami, zara Ci coś będzie nie działać a to kostka inna a to inaczy podiętę"

Sam powoli głupieje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2017, 18:03

No bo pchasz sie w problemy, a to będzie spalanie stukowe a to kolektor nie pasuje a to że wiecej pali itd. Wiec wyjdzie jedna wielka kicha.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 07 gru 2017, 19:59

Woonski^, Weź jeszcze pod uwagę, że mechanik jest od wielu samochodów, audi, nissanów fordów itd. a tu na forum masz kolegów którzy siedzą albo tylko w A80 albo głównie w tym aucie, a niektórzy z nich, jak koledzy wyżej zjedli już nawet zęby na pewnych tematach - więc pchając sie w takie rzeczy jak przekładki w A80 raczej słuchałbym doświadczonych kolegów z forum :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2017, 21:00

Wystarczy poczytać temat "hybryda abk/abt" myślisz ze on jest pierwszy który to chce zrobić...

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 07 gru 2017, 21:31

Spoko, ja tu nikogo nie krytykuję, auto mam raptem od tygodnia i każda Wasza odpowiedź w tym temacie to dla mnie jakaś nowa ciekawostka za co Wam z góry dziękuję.

Ja nie chce na siłę zrobić miksować te 115 na gratach od 90 ale jaki mam wybór ?

Nikt nie chce podjąć się kompletnego swapa na 115 mimo tego że mam kompletny samochód na przekładkę.

Dochodzi jeszcze ta opcja że jeśli w dowodzie, karcie pojazdu a co lepsze na nalypce w wanience koła zapasowego jest wbite jak wół ABK to może ktoś jakimś innym sposobem wsadził tam te ABT.

Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 gru 2017, 23:34

Woonski^ pisze: Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?
To popularna przeróbka jeśli ktoś nie ogarnia wymiany kostki stacyjki albo wkładki stacyjki (zależy co się zepsuło).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl