Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] wahacz luz- gumy

andrzej1

[B4 1Z] wahacz luz- gumy

Post autor: andrzej1 » 16 mar 2008, 17:55

Jak w temacie - dziś zobaczyłem, że mam dość duży luz na gumach w przednim lewym wahaczu. Objawy były takie, że na dziurach od jakiegoś czasu było coraz głośniej, a w tygodniu dwa razy na skręconych kołach w prawo przy lekkich nierównościach było słychać w lewym przednim zawieszeniu mocny stuk. Myślałem, że przegub no ale wychodzi że to te gumy/tuleje na wahaczu. Użyłem lewarka i sprawdziłem luzy ruszając kołem góra-dół. Czuć i widać jak wahacz na przedniej gumie się rusza w tym momencie i pewnie od tego mam te stuki na nierównościach.
Nie jestem mechanikiem ale majstrować lubię dotychczas sam wymieniałem wszystkie płyny filtry, gumy na przegubach, klocki hamulcowe i teraz pytanie czy sam i jak dam radę wymienić zaznaczone na zdjęciu części.
Nie dysponuję kanałem - tylko lewarki i ewentualnie postawienie samochodu potem na czymś -zabezpieczenie.
Możecie mi powiedzieć jak ta część się fachowo nazywa- guma czy tuleja?
Jakie narzędzia muszę mieć do wymiany tego domowym ale skutecznym sposobem. Jakiś fachowy ściskacz do wciśnięcia nowego i jakiś "wyciskacz":) do wyciągnięcia tych gum.?
No i na koniec jakiej firmy polecacie kupić nowe gumy. Czytałem już trochę o nazwach więc głównie w tym wątku chodzi mi o to aby ktoś napisał krok po kroku jak to wymienić samemu.
Z góry dziękuję Obrazek

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 mar 2008, 18:04

Możecie mi powiedzieć jak ta część się fachowo nazywa- guma czy tuleja?
Metalowo gumowa tuleja wachacza