Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B4 2.0 ABT] Rozrusznik, akumulator nie daje rady?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Vastray
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2019, 19:30

[B4 2.0 ABT] Rozrusznik, akumulator nie daje rady?

Post autor: Vastray » 31 lip 2019, 13:23

Witam forumowiczów. Jeśli piszę w złym dziale proszę o przeniesienie. Można się w nich nieźle pogubić. Od wczorajszego dnia moja B4 z 92 zaczęła słabo kręcić. Wczoraj po południu pojechałem po jedną rzecz do miasta, wracając męczyłem się z nią około poł godziny żeby zagadała. Problem wygląda następująco gdy długo stoi ma ciężko odpalić lub wcale nie odpala(w sensie odpala ale ma strasznie ciężko kręcić rozrusznikiem) np z rana ledwo co kręci, ale w końcu normalnie załapuje i równo trzyma obroty nie gubi zapłonu, więc go wykluczyłem dodam że ostatnio wymieniałem świece i kable. Akumulator na nie odpalonym wskazywał chyba 12.7V (ładowany 2 dni temu ponieważ wróciłem z zagranicy i był wyczerpany) Obstawiam akumulator lub rozrusznik. Łączenia kabli wszelkie od klem do masy przy silniku i budzie od aku wyczyściłem papierkiem, przy rozruszniku też, nawet przy cewce. Mój tata jeszcze obstawia poziom elektrolitu w akumulatorze. Czy to może mieć coś do rzeczy? Dołączam film na którym jako tako kręci ale widać że za słabo. Czasami jest jeszcze gorzej. Jako załącznik nie chciał przejść :) https://megawrzuta.pl/download/86a1b154 ... eeba7.html
Pozdrawiam okok

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8023
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2019, 18:06

ABT nigdy nie pali od dotkniecia...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5156
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 lip 2019, 19:34

Vastray, <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do Polskiego K

Vastray
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2019, 19:30

Post autor: Vastray » 31 lip 2019, 20:45

Jarewa pisze:ABT nigdy nie pali od dotkniecia...
Jerewa tu nie chodzi o to czy pali od strzała, o to nie mam żadnego problemu i o tym też słyszałem że ABT'ki kręcą te 2 obroty wałem nim odpalą. Ale chodzi o to że nie odpala normalnie, kontrolki przygasają rozrusznik jakby był lekko sklinowany? i nie miał jak się obracać ale odpala. Na filmiku jest jeszcze dość okej, często jest gorzej jakby ledwo co kręcił naprawde minimalnie a mimo to odpali.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11367
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Pieterb » 31 lip 2019, 20:54

Vastray, dobrze by było sprawdzić aku jakimś bocznikiem ale i sam rozrusznik też może wymagać regeneracji.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Vastray
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2019, 19:30

Post autor: Vastray » 02 sie 2019, 14:11

Zamówiłem rozrusznik, ale nie ma zbyt dużego dostępu bez kobyłek lub kanału by odkręcić śrubę 16mm trzymającą rozrusznik od skrzyni. Ma ktoś może jakieś porady? Spod akumulatora też próbowałem oczkowym płaskim bo nakładka jest za długa i się nie mieści. Czy naprawdę trzeba po to demontować wydech? bezradny_

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8023
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sie 2019, 15:07

No nie przesadzaj w abt idzie od gury ściągnąć nawet z zamkniętymi oczami.. Jest tyle miejsca że nawet rozrusznik od tira by wszedł.

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 604
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 sie 2019, 15:42

Vastray pisze:Zamówiłem rozrusznik
Nowy czy używany? Może wystarczy w starym tylko czyszczenie, smarowanie, ewentualne skasowane nadmiernego luzu wzdłużnego i wymiana szczotek oraz tulejek... Bardzo szybko i łatwo się go rozbiera.
PieterB pisze:dobrze by było sprawdzić aku jakimś bocznikiem
Mówisz o mierniku prądu rozruchowego? To dość dobry pomysł.

Miałem ten sam problem, ale zimą jak zaczęły się mrozy po kilka stopni w dół i co ciekawe na obu używanych akumulatorach. Rozrusznik tylko wyczyściłem i nasmarowałem nie przejmując się niewielkimi pęknięciami naokoło kosza przekładni i dalej to samo. Po wymęczeniu tematu przez całą zimę - po prostu wymieniłem akumulator na nowy, przy okazji zamontowałem radio na takie bez stand-by i po sprawie. I już ponad rok spokoju niezależnie od temperatur.
Jarewa pisze:No nie przesadzaj w abt idzie od gury ściągnąć nawet z zamkniętymi oczami..
W ABK tylko od spodu jest sensowny dostęp i przy tym dość mało miejsca, ale mając zestaw różnych kluczy i przedłużek da radę to zrobić bez ściągania portek wydechu.
W ABT to podejrzewam, że łatwiej będzie. Ew. obadać czy po zdjęciu obudowy filtru jest lepszy dostęp.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”