[B4] Łożysko w kolumnie kierownicy
[B4] Łożysko w kolumnie kierownicy
Panowie mam pytanie dotyczące łożyska jak w temacie, konkretnie chodzi mi o łożysko umieszczone zaraz za kierownicą
Problem mam taki że przy większych nierównościach czuć jak kierownica podskakuje, jedyne co moim zdaniem mogło dostać luzu to łożysko. Może jest ktoś kto już tam swoje rączki wsadzał :?: <ok> i mógłby coś podpowiedzieć.
Problem mam taki że przy większych nierównościach czuć jak kierownica podskakuje, jedyne co moim zdaniem mogło dostać luzu to łożysko. Może jest ktoś kto już tam swoje rączki wsadzał :?: <ok> i mógłby coś podpowiedzieć.
A więc temat obadany. Rozbebeszyłem wszystko. Zgodnie z tym co mówiliście dokręciłem te śruby ale to nie to.
Irek pisze celowo bo kierownice mam tą samą co ty i może kiedyś wystąpi u ciebie to samo. Problem tkwił w połączeniu podstawy poduszki która jest przykręcona do kierownicy. Połączenie jest z elementów gumowych które się najprawdopodobniej wypracowały i poducha podskakiwała na dziurach. Dwie podkładki M10 załatwiły sprawę, podłożyłem je pod śruby mocujące żeby docisnęły te gumki i luz zniknął.
Irek pisze celowo bo kierownice mam tą samą co ty i może kiedyś wystąpi u ciebie to samo. Problem tkwił w połączeniu podstawy poduszki która jest przykręcona do kierownicy. Połączenie jest z elementów gumowych które się najprawdopodobniej wypracowały i poducha podskakiwała na dziurach. Dwie podkładki M10 załatwiły sprawę, podłożyłem je pod śruby mocujące żeby docisnęły te gumki i luz zniknął.
Witam jestem posiadaczem Audi 80 z silnikiem 1.9TD AAZ w wersji sedan i mam taki problem że lata mi kierownica góra dól bok bok rusza się razem ze stacyjką zdjąłem wczoraj tą obudowę pod kierownicą i zobaczyłem że rusza się cała kolumna kierownicza ale niby wszystkie śruby są tam poodkręcane co może być tego przyczyną??? miał ktoś już taki problem?? czy może to być niebezpieczne?? proszę o pomoc z góry dzięki.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, to jest właśnie Procon Ten.rufus-20 pisze:idzie tam przy kolumnie taka linka stalowa
Wydaje mi się, że luz masz na połączeniu kolumny z wzmocnieniem deski rozdzielczej. Po prostu przy tym systemie, kolumna nie jest połączona bezpośrednio z nadwoziem, tylko przez jeszcze jakiś element (kurcze już nie pamiętam jak to jest skonstruowane). Musisz to sam obadać, albo poczekać na kogoś bardziej zaznajomionego w temacie. Sprawdziłbym to u siebie w aucie, ale nie mam tego systemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
aldi, kiedyś komuś reanimowałem Procon Ten, ale było to lata temu i za nic nie mogę sobie przypomnieć, jak to jest dokładnie skonstruowane. Wydaje mi się, że sztyca kolumny jest połączona z wspornikiem za pomocą jakiś tulejek czy nitów, które podczas kolizji są ścinane.aldi pisze:Wydaje mi się że gdy system zadziała to łamie ten wspornik idący od karoserii.