Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 SD]Nie działa regulacja prędkości nawiewu

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 10 sty 2009, 17:54

jak sie dostać do tej opornicy? czeka mnie wymiana i nie wiem jak sie za to zabrac
Opornica znajduje sie za schowkiem(przynajmniej w moim B4 tak było),musisz odkręcić schowek,i opornica będzie u góry komory nawiewów,z wytyczką z 4 kabelkami.
czester-11 pisze:teaz sie przylacze u mnie nie dziala tylko 2 bieg..reszta dziala bez zarzutu
Szukaj w przełączniku,najpewniej to będzie wypalony jakiś styk.

leon_no3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2008, 21:45
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: leon_no3 » 13 sty 2009, 10:59

I ja równierz się dołacze i czy ma ktos jakis patent zeby wyciągnąć przełącznik bo jak tak rzuciłem okiem to nie widziałem żadnych śrubek, a nie chce czegos połamać?:P

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 sty 2009, 11:47

Uszkodzenie opornicy objawia sie działaniem nadmuchu na 4 biegu lub nie działanie wogóle. Uszkodzenie styków w przełaczniku objawia sie nie działaniem nawiewu na nie których biegach. Co do wyjecie przełacznika jest mozliwe po wyjeciu tunelu srodkowego, inaczej nie wyjdzie, no chyba ze uda sie wypiąc linki co jest ryzykowne, moga sie ułamac uchwyty i wtedy mogiła.

aawol

Post autor: aawol » 13 sty 2009, 21:47

latem przerabiałem temat przełącznika nadmuchu - proponuję zacząć od demontażu popielniczki a następnie tunelu środkowego. Wyciągniesz na tyle żeby w mało komfortowych warunkach obejrzeć mechanizm - ja proponuję ostrożne odpięcie linek - będziesz miał komfort pracy. Co do samego przełącznika użyłem drobnego papieru ściernego (240 o ile pamiętam) a następnie preparat poprawiający przewodzenie prądu .
Jest tak że najczęściej wypalają się styki, które najwięcej pracują.
Przy okazji proponuję nasmarować linki i trybiki - zawsze to tarcie mniejsze :-D

garbi89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 05 lip 2008, 16:18
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: garbi89 » 24 mar 2009, 23:20

witam mam ten sam problem u mnie działa nadmuch tylko na 3 i 4 biegu sprawdzałem opornice jest ok wyciągnąłem cały panel przeczyściłem i nic kupiłem nawet używany panel za grosze niby 100% sprawny i nic aż w końcu sprawdziłem prąd w wtyczce i mam prąd tylko w 2. jaka może być tego przyczyna i jak zrobić żeby działało?

Scoopex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 lis 2008, 19:45
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: Scoopex » 25 mar 2009, 01:26

Ooo, widze że częsty problem :mrgreen: U mnie działa tylko 4 i 2 bieg, a między nimi dmuchawa wieje jak na 4, to znaczy tak samo mocno wieje na 1,3,4 biegu, tylko przy 2 wieje słabiej. Tego chyba jeszcze nie było? :-D

Awatar użytkownika
lukas22-78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:26

Post autor: lukas22-78 » 04 maja 2009, 22:38

Więc prawdopodobnie problem tkwi w plastikowym kole zębatym po zewnętrznej stronie panelu.To koło odpowiada za stykanie lub odłączanie styków .Prawdopodobnie plastik na powierzchni został wytarty i styki są zwarte cały czas . Proponuje wyjąć to koło i za pomocą plastiku i lutownicy nadlać wytarte miejsce na obwodzie.Demontaż nie wymaga zdjęcia tunelu tylko uwaga przy odczepianiu zabezpieczeń trzech linek( 3 kolory) aby nie połamać.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 gru 2010, 21:02

U mnie działa tylko 4 bieg więc pewnie opornica. I tu mam pytanie, da się to jakoś naprawić? Kupiłem wprawdzie używkę na szrocie, działały wszystkie biegi z tą wadą że wszystkie z tą samą prędkością obrotową wiatraka :-?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 19 gru 2010, 00:20

Zakładając że to opornica (a nie np. blaszki przy panelu nawiewów) to wystarczy zrobić obejście :-P jak zdemontujesz sobie już tą opornice to zauważysz że na zewnątrz idzie jeden rezystor. Wystarczy zrobić obejście jego zwykłym kablem ;-) Ja tak zrobiłem u siebie i mogę powiedzieć że działa już ponad miesiąc :mrgreen: Jak chcesz możesz kupić inna ale nigdy nie wiesz na co trafisz i czy będzie działać a przy tych temperaturach nawiew jest niezbędny...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 gru 2010, 00:26

podziękował, spróbuję nawet jutro. Mnie też jazda na full nawiewie zaczyna wyprowadzać z równowagi

[ Dodano: 2010-12-20, 15:00 ]
I faktycznie obejście poskutkowało, lata nawiew na wszystkich biegach. Zauważyłem też że opornica się nagrzewa i z tego co wyczytałem ten rezystor zmostkowany odpowiada za temperaturę. Dla pewności przylutował bym tam jakiś inny rezystor. Wie ktoś może czym można to zastąpić. Gdzieś w necie pisali że takie rezystory stosuje się np. w lodówkach, oznaczone są jakąś temperaturą działania. Jak ktoś coś wie to proszę o podpowiedź.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 20 gru 2010, 23:16

niektórzy zamiast rezystorów stosowali tam zwykłe bezpieczniki ale dla mnie to zabardzo nie ma sensu bo w razie czego walnie bezpiecznik który jest w skrzynce bezpieczników więc odpuściłem sobie i zostawiłem zmostkowane mój mechanik powiedział ze tak może zostać a te bezpieczniki termiczne są tam po to by miało co się psuć :-P Inni może mają inna teorię na ten temat że tak nie powinno się robić trzeba wymienić na ori i zamówić z serwisu ale czasem najprostsze rozwiązania śa najlepsze :mrgreen:

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

Post autor: gacur » 10 sty 2011, 12:37

koledzy ja mam taki problem, że rozebrałem tunel, wyjołem popielniczke, odkręciłem 4 śrubki z panelu sterowania nawiewem i nie wiem jak odpiąć wtyczkę od pokrętła sterowania siłą nawiewu, bo też mi wieje tylko na 3 i 4 biegu.



Jak to wyciągnąć żeby te blaszki przeczyścić?

(próbowałem całość wcisnąć głąbiej i wyciągnąć pod spodem tam gdzie była popielniczka ale boje sie ze te cięgna sie pokrzywią)

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 sty 2011, 16:34

Kolego gacur, sprawdź najpierw bezpiecznik termiczny :-P one częściej padają... znajdziesz go za schowkiem pasażera nad silnikiem nawiewu. Jeden ryzystor będziesz miał na wierzchu reszta będzie wtopiona w takim czymś twardym zielonym :mrgreen: zrób obejście najzwyklejszym kablem tego rezystora który jest na wierzchu jeśli będą wszystkie biegi latać to oznacza że blaszki są ok i ten bezpiecznik termiczny padł. Możesz wymienić na nowy albo inny ale z tym obejście tez lata :-P u mnie już chyba 3 miesiąc i wszystko OK :mrgreen:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 sty 2011, 16:49

Z tego co wiem to padnięcie rezystora objawia się nie działaniem 3 pierwszych biegów :-P ,
ale sprawdzić nie zaszkodzi ;-)

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 sty 2011, 17:44

axel_gumis, rezystor zazwyczaj pada stopniowo... najpierw brak 1 biegu później 2 a następnie 3 ale czasem padają od razu 3 pierwsze biegi a zostaje tylko 4 ponieważ jest podłączony bezpośrednio :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl