Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 SD]Nie działa regulacja prędkości nawiewu

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 sty 2011, 17:58

Tak jak pisałem sprawdzić nie zaszkodzi, pewnie masz rację
gacur pisze:koledzy ja mam taki problem, że rozebrałem tunel, wyjołem popielniczke, odkręciłem 4 śrubki z panelu sterowania nawiewem i nie wiem jak odpiąć wtyczkę od pokrętła sterowania siłą nawiewu, bo też mi wieje tylko na 3 i 4 biegu.
Opornice masz schowaną za schowkiem na wentylatorze, wyjmij ją, zmostkuj ostatni (goły) opornik i sprawdź. Jak działa to poskładaj i śmigaj :mrgreen:

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

Post autor: gacur » 10 sty 2011, 19:39

macie może jakieś foto na którym widać co dokladnie trzeba ominąć?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 sty 2011, 19:53

axel_gumis, ja również zacząłem od tych blaszek a okazało się że wystarczyło zrobić obejście i po problemie... a zrobić obejście jest łatwiej niż sprawdzić blaszki wiem bo sprawdzałem blaszki i przy okazja jak miałem je wyciągnięte przeczyściłem :mrgreen: sprawdziłem również silnik dmuchawy bo czasem delikatnie piszczał przesmarowałem czymś w stylu WD40 (ważne by korzystać z czegoś co nie przewodzi prądu) i można przepsikać cały silnik
gacur, tu masz fotkę co trzeba ominąć (poprowadź kabel tak jak leci czerwona linia)

Obrazek

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 sty 2011, 19:53

Obrazek
Opuść schowek (nie musisz go wykręcać) zobaczysz za nim wentylator, opornica leży na wentylatorze, na zatrzaskach (przyda się latarka. Jak wyjmiesz to tak jak na foto drucik, mostek i próba ;-)

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 sty 2011, 19:58

axel_gumis, hah pierwszy <hura>

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

Post autor: gacur » 10 sty 2011, 20:00

Dzieki bardzo za foto, (jesteście niesamowici ) bardzo fajnie przedstawione dosłownie łopatologicznie, dla nie mechaników zawodowych takich jak ja właśnie
Jeszcze raz dzięki jutro będe grzebał przy tym

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 sty 2011, 20:00

nie miałem foto musiałem na allebadziewie znaleźć i obrobić, tak byś nie miał szans :mrgreen:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 sty 2011, 20:04

gacur, nie ma za co sam się z tym męczyłem więc wiem jak to jest a mechanikiem też nie jestem :-P
axel_gumis, też szukałem na alledrogo :-P ale muszę Ci przyznać ładniejszą czerwona linie zrobiłeś <ok> ja dziś jeszcze nie piłem <wodka> pewnie dlatego :-D

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

Post autor: gacur » 11 sty 2011, 10:47

Wyciągnołem te opornice, zmostkowałem i nic jak nie działał 1 i 2 bieg tak nie działa.
Zauważyłem, że jak nie podpięta jest w ogóle to działa tylko 4.
Mi działa 3 i 4 tak więc problem jest jeszcze gdzie indziej.

Macie jakieś sugestie? Może trzeba całą te opornice wymienić?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 sty 2011, 16:07

Czyszczenie blaszek, co do tej kostki to chyba nie jest to jakiś wielki problem mi, kolega wymieniał cały sterownik i zajęło mu to z 15min.(nie wyciągał popielniczki) W pracy mam stary jak chcesz mogę Ci jutro porobić foto od tyłu jak to wygląda.

[ Dodano: 2011-01-11, 16:10 ]
Arturo997 pisze:axel_gumis, rezystor zazwyczaj pada stopniowo... najpierw brak 1 biegu później 2 a następnie 3 ale czasem padają od razu 3 pierwsze biegi a zostaje tylko 4 ponieważ jest podłączony bezpośrednio :-P
Wygląda na to że ja miałem rację <urodziny>

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 11 sty 2011, 16:11

gacur, posprawdzaj może te blaszki bo skoro zmostkowałeś i nie lata to pewnie wina blaszek. Co do wyciągnięcia całego panelu od sterowania nawiewami to jakiś czas temu to wyciągałem ale jak to zrobiłem to sam nie wiem, wiem że zrobiłem to na chama i wyciągnąłem też radio żeby sobie ułatwić i pomogło... Trzeba się trochę naszarpać ale jest to wykonalne. Chyba lewą stronę panelu chowałem do środka a prawą ciągnąłem do siebie tak żeby pod kątem to wyciągnąć albo raczej wyszarpać :-P jaki już wyciągniesz to po lewej stronie będziesz miał te blaszki które są przykręcone chyba na 3 śrubki (od górny panelu) które wykręcisz a później ściągniesz cały ten element z blaszkami i będziesz musiał je przelecieć jakimś delikatnym papierem ściernym na sucho w miejscu gdzie się zwierają (jest tam trudnym dostęp ale też da się to zrobić ja skorzystałem z pilnika do paznokci mojej siostry :mrgreen: )

axel_gumis, tym razem Ty mnie wyprzedziłeś :mrgreen: A ja nie mówiłem że nie masz racji tylko że łatwiej sprawdzić ten bezpiecznik niż wyciągać cały ten panel - tym bardziej jak się wcześniej tego nie robiło.. :mrgreen: Zrób ładnie koledze fotki co ma przeczyścić bo ja nie mam zapasowego :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 12 sty 2011, 17:32

No to na początek masz widok od tyłu interesujących nas blaszek, a dokładnie skupiamy się na miejscu które pokazuje strzałka:
Obrazek
Blaszki te jak już pewnie wiesz są po lewej stronie (od kierownicy) na panelu sterującym.
Teraz widok z boku ( z góry przepraszam za jakoś zdjęć, nie miałem jak ich sprawdzić w robocie :-/ ) w miejscu które pokazuje strzałka jest szczelina ok.2mm. Jest otwarta całkowicie jak gałka leży w położeniu poniżej 1 biegu, z każdym następnym biegiem blaszki się po kolei stykają.
Obrazek
Na tej fotce jak się dobrze przyjrzysz szczelina jest otwarta.
I ostatnie foto położenie gałki 3 bieg szczelina całkowicie zamknięta:
Obrazek
Co do samego czyszczenia, po pierwsze i najważniejsze wyjmij radio, odkręć panel. Postaraj się go delikatnie prawą stroną wsunąć w kokpit, analogicznie lewą delikatnie wysuwając na zewnątrz. Nic na siłę (chyba że siłę spokoju) żebyś cięgien nie pogiął. Jak wysuniesz panel to nawiew na sam dół i najlepiej jakimś cienkim pilniczkiem parę szlifów, na koniec możesz psiknąć czymś na styki żeby poprawić przewodnictwo.

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

kupiłem

Post autor: gacur » 28 sty 2011, 14:02

Koledzy kupiłem sobie taki zamiennik w motoryzacyjnym, pochodził godzinke i spalił się ten ceramiczny opornik termiczy czy jakos tak. Jak omine go kabelkiem to wszystko gra jak należy i teraz zastanawiam się Czy reklamować i wymienić na nowy czy jeździć na takim?

fotki z alle...

Obrazek Obrazek

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 28 sty 2011, 20:13

gacur, tego oddaj i powiedz zeby go sobie wsadzili wiesz gdzie :mrgreen:
A na oryginalnym zrób sobie obejście bo pewnie jest w lepszym stanie niż ten zamiennik... :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 sty 2011, 20:19

Na drugiej fotce po lewej masz opornik który zmostkuj i powinno wszystko śmigać tak jak u mnie. Foto jak zmostkować masz wyżej, na przykładzie opornic do wersji bez klimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl