Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 SD]Nie działa regulacja prędkości nawiewu

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 16 sie 2011, 12:45

to ja już nie wiem co gacur chce; wczesniej pisał że zmostkował i nie chodziło wogóle; teraz ze kupił nowy rezystor pochodził chwile i się spalił; jak go zmostkuje to chodzi; moze wczesniej żle mostkowałes tego swojego??

mc1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2011, 08:13

Post autor: mc1987 » 24 lis 2011, 20:01

siemka chłopaki no jutro zabieram sie zato samo co wy 1, 2 bieg działa, 3 brak, 4 działa, ale coś słabo jak jest zimno szyby strasznie parują. :cry:

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 449
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 24 lis 2011, 20:11

kolego a płynu ci nie ubywa w zbiorniczku ? Bo jak szyby parują to nagrzewnica poszła na wycieczkę

sopel85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 27 mar 2010, 09:30
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: sopel85 » 12 lut 2012, 15:28

witam :) tez mi nie dziala 1 i 2 bieg, obstawiam blaszki przy pokretle od nawiewu , ale tak zastanawia mnie gdzie jest ten opornik bo ostatnio wymienialem caly silnik od nawiewu i go tam nie bylo ( auto z klima ) , ale bylo cos innego jak by jakis maly elektrozawor w dolnej prawej czesci deski rozdzielczej wie ktos co to ?

drugie pytanie : Jezeli nagrzewnica byla by walnieta mialbym mokre oba dywaniki przednie z prawej i z lewej , ja natomiast mam mokro pod nogami kierowcy i pasazera ale za kierowca czyli cala lewa strona ;| , jezeli to nagrzewnica to czy da sie ja wymienic bez sciagania deski ?

mirekm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 23 mar 2009, 16:03
Lokalizacja: Kozy

Post autor: mirekm » 16 lis 2012, 21:00

sopel85 pisze:witam :) tez mi nie dziala 1 i 2 bieg, obstawiam blaszki przy pokretle od nawiewu
Ostatnio miałem brak 1 i 2 biegu, 3 i 4 działał. Jak na razie czyszczenie styków/blaszek poprzez środek penetrujący pomogło. Do tego musiałem wyciągnąć konsolę środkową ale linek nie ruszałem.

Artures
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2013, 17:32

Post autor: Artures » 21 sie 2013, 03:37

Witam
Również mam problem z nawiewem tylko trochę inny. Nawiew działa mi na 2, 3 i 4 biegu ale nie mogę go bardziej przekręcić w lewo czyli wrzucić 1 biegu i wyłączyć (stawia bardzo mocny opór, a nie chcę nic połamać). Cały czas pracuje. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?

Zdjąłem wszystkie 3 gałki, odkręciłem 8 śrub i zdjąłem listwę ale nic tam nie widzę aby coś go blokowało. Czy muszę zdemontować cały panel i go rozkręcić?

kantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2014, 02:15
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kantix » 21 lut 2014, 02:26

Witam.
Lekko odświerzając temat chciałbym poprosić o pomoc. Mianowicie mam problem z regulatorem prędkości, w położeniach od 0 do III siłą nawiewu działa jako 3, na IIII biegu działa jako 4, potem zmniejszając siłę gdy zejdę na II nawie działa z siłą 2, skoleji na 1 i 0 działa z siłą 3, i potem znów idąc w górę, mamy 3-ci bieg aż do 4-ki. Opisaliście obszernie o co chodzi z tym problemem, styki. Samochód kupił tata w 2005 z sprawnym sterownikiem nawiewu, natomiast okazało się że miał pękniętą nagrzewnicę. W 2006 roku trafił do warsztatu z tym problemem, i wrócił z nową nagrzewnicą, jednak potem okazało się że sterowwnik nie działa poprawnie, i tak był jeżdżony do dziś. Poza problemem z prędkością, jest też taki problem, że nie da się przekręcić prawego pokrętła w prawo od pozycji nawiewu na nogi. Coś tam się blokuje, i mam nadzieję że to będzie problem przy sterowniku, a nie mechaniczna blokada klapki rozdzielającej strugę powietrza.
Czy ktoś z was demontował te cięgna i mógłby to opisać dokładnie, aby sprawdzić, czy to cięgno od klapy panelu centralnego działa. Bardzo pomocnym byloby zdjęcie któregoś z krućców izolacji cięgna (czerwonego, niebieskiego, białego, czy też czarnego). Pomogłoby to mi w wyjęciu tych krućców z białej obudowy i sprawdzenie czy cięgno ma jakikolwiek zakres ruchu.

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 15 lip 2014, 19:33

No przepraszam za odgrzanie kotleta, ale nie jest to kotlet nieświeży, bo temat powraca jak bumerang. Wszyscy tylko piszą o tym, że jeżeli problem leży w stykach to trzeba przeczyścić, podgiąć, albo pokrętło uwalone... W tym temacie pojawiła się kilkukrotnie prośba o zamieszczenie porady co zmostkować ze sobą w kostce, aby wykluczyć inne rzeczy poza stykami. Nie wiem jak te styki mają działać, wydaje mi się, że wszystko przełącza się git. Nie chce czyścić styków, albo bawić się z pokrętłem, bo już to kiedyś robiłem i wydaje mi się, że działa dobrze. Nie działa mi natomiast 1 i 2 bieg. Chciałbym to połączyć w kostce i zobaczyć czy odpali, ale nie znam konfiguracji. Czy ktoś jest w stanie pomóc zanim rozbiorę cały samochód do ostatniej śrubki? :)

Kiedy podepnę same styki pod kostkę (bez pokrętła) i podginam blaszki palcami to w różnych konfiguracjach działa mi 1 bieg, a nie tylko w jednym ustawieniu, więc wolałbym ominąć w ogóle kwestie tych blaszek. I czy jeżeli osiągam 1 bieg w jakikolwiek sposób to mogę wykluczyć opornicę?

Awatar użytkownika
lesnydziad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2014, 17:39
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: lesnydziad » 20 paź 2014, 18:29

WOJTEK26 pisze:Uszkodzenie opornicy objawia sie działaniem nadmuchu na 4 biegu lub nie działanie wogóle. Uszkodzenie styków w przełaczniku objawia sie nie działaniem nawiewu na nie których biegach. Co do wyjecie przełacznika jest mozliwe po wyjeciu tunelu srodkowego, inaczej nie wyjdzie, no chyba ze uda sie wypiąc linki co jest ryzykowne, moga sie ułamac uchwyty i wtedy mogiła.
pomogła mi wymiana opornicy - zakup na allegro - samodzielna wymiana - bądź bohaterem w swoim garażu :)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 paź 2014, 21:25

tak pierwsze prubówka na 12 V ( wystarczy żarówka i kabelek ) po przekręceniu stacyjki powinien być jeden + a reszta to wyjścia na 4 biegi wentylatora, ( jak dobrze pamiętam ) jeśli po łączeniu tego + z poszczególnymi przewodami masz wszystkie biegi to kostka, jak nie to opornik.

Awatar użytkownika
lesnydziad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2014, 17:39
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: lesnydziad » 14 lis 2014, 21:58

napisałem 2014-10-20 :
"pomogła mi wymiana opornicy - zakup na allegro - samodzielna wymiana - bądź bohaterem w swoim garażu :)" - no i po 26 dniach przestała działać od 1 do 3 biegu (tylko 4 działa) wiec owinąłem kablem opornik i wentylator pyrka sobie na wszystkich biegach

Wiciunt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 18 sie 2014, 11:17

Post autor: Wiciunt » 07 sty 2015, 10:24

Pozwolę sobie odświeżyć,

Padł u mnie opornik(lata dmuchawa tylko na 4 biegu), mogę kupić nowy opornik ale od pojazdu z klimatyzacją(u mnie jej nie ma), czy te oporniki różnią się?

konrad_biala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2015, 11:22
Lokalizacja: Zamość

Post autor: konrad_biala » 26 gru 2015, 17:09

kantix pisze:Witam.
Lekko odświerzając temat chciałbym poprosić o pomoc. Mianowicie mam problem z regulatorem prędkości, w położeniach od 0 do III siłą nawiewu działa jako 3, na IIII biegu działa jako 4, \.

Podpowiesz kolego jak rozwiązałeś problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl