Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK + LPG] Czarny nagar na swiecach i wiecej pali

Wszystko co związane z LPG
jamal012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2011, 22:54
Lokalizacja: Biłgoraj

[2.0 ABK + LPG] Czarny nagar na swiecach i wiecej pali

Post autor: jamal012 » 01 lis 2016, 12:59

Witam forumowiczów
Mam takie pytanie po 20.000 km zajrzałem do swoich swiec zapłonowych(NGK) i moim oczom ukazał sie na nich czarny nagar.
Widoczny na zdjeciu.
Czy przyczyna moze byc dosc krutki dojazd do pracy 9 km ?
Dodam ze ostatnio zaczeło wiecej palic LPG jakies 2l wiecej na 100 km
Obrazek
Panowie radzicie tylko wymiane swiec ?
Przewody sa 3 letnie (Janmor) i nie robia dyskoteki po maska nawet po spryskaniu mgiełka wody po zmroku
Czy przyczyna takiego wygladu możne byc sonda ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lis 2016, 13:54

jamal012 pisze:Czy przyczyna moze byc dosc krutki dojazd do pracy 9 km ?
nie
jamal012 pisze:Czy przyczyna takiego wygladu możne byc sonda ?
może ale raczej nie przy jeździe na lpg, napisz jeszcze która generacja lpg
A oleju za dużo nie spala ci?
WRC is for boys.
Group B was for men.

jamal012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2011, 22:54
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: jamal012 » 01 lis 2016, 17:25

II Generacja Stag 200
Tak oleju tez lubi sobie wziąść w ciagu 15.000 dolewam jakies 2-3 litry
Olej 10w40 Castrol
Kolego a co bys radził z tymi swiecami ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lis 2016, 17:29

II Generacja Stag 200
Stag 200 to instalacja IV generacji. II generacja to stag 50, 100, 150.
Takie zużycie oleju jeszcze nie zarzuci świec.

Dobrze by było sprawdzić działanie i regulacje instalacji LPG aby wykluczyć czy to nie jej wina.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

jamal012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2011, 22:54
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: jamal012 » 01 lis 2016, 17:33

Sory za pomyłke nie byłem pewny ktora to generacja
Czyli wina moze byc po stronie instalacji LPG ?
Dodam jeszcze ze auto szarpie na wolnych obrotach Na LPG na benzynie delikatnie mniej.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lis 2016, 18:11

Jeśli masz sekwencyjny gaz to padnięta sonda też będzie miała wpływ na pracę silnika.
Sondę można sprawdzić zwykłym miernikiem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

jamal012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2011, 22:54
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: jamal012 » 01 lis 2016, 18:42

A jest możliwość ze ten czarny nagar na świecach to właśnie przez ta sonde ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lis 2016, 18:49

Może być bo jak sonda przestaje pracować to sterownik zaczyna podawać więcej paliwa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

jamal012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2011, 22:54
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: jamal012 » 01 lis 2016, 18:55

Spoko dzieki maciek889
Dzwonilem do dobrego elektronika i kolejke mam na 22 listopada takze on zrobi diagnoze. Liczyłem ze wymiana swiec pomoze z tym spalaniem a ten nagar to przez krutkie odcinki do pracy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 lis 2016, 19:02

LPG nigdy nie zostawi tak czarnego nagaru. Tu raczej jest problem z układem paliwa. Warto sprawdzić, czy poza LPG konkretny wtrysk nie podlewa paliwem. Nie mając możliwości spalenia całej mieszanki (zbyt bogata) zostawi taki nagar.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

jamal012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2011, 22:54
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: jamal012 » 01 lis 2016, 19:09

Jesli jeden wtrysk by podlewał paliwem to nagar był by na jednej swiecy ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2016, 19:20

Zmierz kompresje bo prawdopodobieństwo uszkodzenia cylindra jest większe niz uszkodzenie wtrysku jednego. A po za tym jeździsz na LPG to większe prawdopodobieństwo uszkodzenia pierścienia olejowego.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 lis 2016, 22:45

jamal012 pisze:Jesli jeden wtrysk by podlewał paliwem to nagar był by na jednej swiecy ?
ABK to wielopunkt więc jak najbardziej tak.

Jarewa pisze:Zmierz kompresje bo prawdopodobieństwo uszkodzenia cylindra jest większe niz uszkodzenie wtrysku jednego. A po za tym jeździsz na LPG to większe prawdopodobieństwo uszkodzenia pierścienia olejowego.
Bardzo prawdopodobne ale odczuwałby znaczne spadki mocy. Pytanie czy tak jest?
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2016, 22:58

Nie odczuje dużego spadku mocy.
bloku pisze:Jesli jeden wtrysk by podlewał paliwem to nagar był by na jednej swiecy ?



ABK to wielopunkt więc jak najbardziej tak.
Nie nie jest to możliwe w abk to nie fullgrupa.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 02 lis 2016, 00:08

Jarewa pisze:Nie nie jest to możliwe w abk to nie fullgrupa.
Jak to nie jak tak.
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga