Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Ja i moje LPG (STAG200, RegFast, 2x subArtic)

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[B4 2.0 ABK] Ja i moje LPG (STAG200, RegFast, 2x subArtic)

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 15:28

Witam.

Od 2008 roku użytkuję ABK z LPG i chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami.

ABK ma wtrysk Fullgroup, a to znaczy że:
1. Wszystkie cztery wtryski benzynowe są podłączone do ECU równolegle. Sterowane jednym tranzystorem, najczęściej przez jego przywieranie do masy.

2. Wtryskują paliwo na jeszcze zamknięty zawór dolotowy - komorę pośredniczącą - chwilę przed rozpoczęciem suwu ssania.
Z nagrzanego (z czasem) zaworu paliwo lepiej odparowuje i miesza się z zasysanym przez dany cylinder powietrzem. To tłumaczy zwiększone zużycie paliwa na zimnym silniku - musi być bogatsza mieszanka.

3. Wtryski następują co pół obrotu wału korbowego. Cały cykl zapłonu dla czterech cylindrów trwa 2 obroty wału korbowego - jeden wałka rozrządu.

4. Ilość paliwa potrzebna dla jednego cylindra jest podzielona na cztery porcje.
Jeśli twój komputer gazowy nie umie sobie poradzić z tym typem wtrysku (tak jak mój STAG200) to wtryskiwacze gazowe tak jak i benzynowe muszą pracować cztery razy szybciej niż w aucie z wtryskiem sekwencyjnym. To całkowicie eliminuje większość tanich wtryskiwaczy LPG. Regulując sekwencję w fullgrupie trzeba sprawdzić jakie najkrótsze czasy wtrysków LPG występują i czy wtryskiwacz gazowy jest w stanie nadążyć (jeśli nie nadąży to będzie szarpać silnikiem na wolnych obrotach, dławić etc.).
U mnie na wolnych z powyłączanym wszystkim co się da czas wtrysku LPG wychodzi 4,5ms. Reg Fasty mają minimalny czas cyklu 4,5ms :-)
Żeby to osiągnąć trzeba mieć wysoki mnożnik, a żeby taki był trzeba mieć niskie ciśnienie gazu albo małe dysze. Rodzi to problem przy dużym bucie, bo zabraknie nam żarcia dla silnika.
Żeby to jakoś pożenić trzeba mieć reduktor który zapewni stabilne ciśnienie przy dużym obciążeniu.
Na 100% nie jest to Tomasetto AT09 Artic !
Artic z racji swojej spaszczonej konstrukcji generuje spadki ciśnienia gazu z 1,2 bar do 0,6 bar przy pracy z silnikiem o mocy 115KM. Porażka...
Żeby w/w reduktor jako tako pracował trzeba go porozwiercać w wielu miejscach, taki przerobiony nazywam roboczo subartic. Ciśnienie w ABK spada z 1,15 do 0,8 bar.

W Regach mam dysze 2mm i żeby najkrótsze czasy wtrysku były większe niż 4,5ms ciśnienie musiałem ustawić na 0,95 bar, a żeby samochód dostawał odpowiednią ilość gazu to ciśnienie nie może spaść niżej niz 0,75 bar, gdyż przy tym ciśnieniu zapętlają się wtyskiwacze gazu (całkowicie otwarte, ubogo).

Rozwiązaniem są dwa reduktory sub Artic... do silnika 115KM (brawo Tomasetto!)
Na zdjęciach poniżej macie moją instalację.
Tak dopracowany LPG w ABK nie szarpie na wolnych i zapewnia pełną wydajność silnika na 1/4 mili glupek_

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Moje rady dla użytkowników fullgrupy i LPG.
Kupcie szybkie wtryskiwacze o cyklu pracy krótszym niż 4ms (Valteki typ 30 na śmietnik od razu).
NIE kupujcie Artica ani Alaski, spadki ciśnienia wręcz dramatyczne.
STAG-200 jest zbyt wolnym i archaicznym komputerem dla tego typu wtrysku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 16:40

HeavenQueen, fajnie że się podzieliłeś spostrzeżeniami - przyda się na pewno komuś okok

Ja dodam od siebie, że:

1. jeśli chodzi o Tomasetto AT09 Artic to w pełni podzielam twoje zdanie bo tez go mam - ja na razie jakoś opanowałem sytuację.
2. co do Reg Fasty to też nie za dobrze się sprawują z ABK - na twoim miejscu spróbował bym np STAG AC W01. Co prawda czas pracy(4,1ms) nie wiele się różni na papierze ale w rzeczywistości jest różnica. Można by zarzucić AC-W02(3.0 ms).
Moim zdaniem tańsze rozwiązanie nie wiem jak ze stag'iem 200 ale u mnie stag4 się sprawdziło.
3. jak byś mógł wrzucić screeny z programu - to tak dla mnie z ciekawości ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 17:59

Dzięki ;-)
Gdyby mi tak przyszło wymieniać wtryskiwacze to wezmę coś ze średniej półki, hana albo matrixy.
W załączniku OSC z ACGasSynchro z jednym subarktikiem na pokładzie z testu, mapa nie dostrojona do końca, bo to etap przejściowy był, dopieszczę obecną instalkę to wrzucę OSC z dwoma reduktorami.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 18:14

HeavenQueen, nie chce mi tego odczytac - wyskakuje brak sterownika gazu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 18:17

PieterB pisze:HeavenQueen, nie chce mi tego odczytac - wyskakuje brak sterownika gazu.
ACGasSynchro wersja 1.14.1.0 ostatnia która obsługiwała mojego staga.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 paź 2016, 18:18

Ponoć reg fast i ACW01 powinny być szybsze niż valtek typ 30. Przejrzałem LPG forum ponoć można zejść do 3,5 wg tego co pokazuje w programie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 18:33

Podobno żółwie morskie są szybsze od valteków typ 30 ;-)
Troszkę o wtryskiwaczach

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 18:38

HeavenQueen pisze:PieterB napisał/a:
HeavenQueen, nie chce mi tego odczytac - wyskakuje brak sterownika gazu.

ACGasSynchro wersja 1.14.1.0 ostatnia która obsługiwała mojego staga.
ja do staga 4 używam tego ACGasSynchro 11.2.0.4 a to twoje ACGasSynchro 1.14.1.0 zainstalowałem tak sobie by ten plik odczytać ale nie da rady - brak sterownika nie wiem czemu tak się dzieje, może trzeba by wykonać jedno podłączenie w celu takie jakby aktywacji.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 18:52

Gdy mam brak sterownika klikam "OK" i przechodzę do zakładki mapa. Tam daję "wczytaj - wykres".

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 19:10

HeavenQueen, oki odczytałem ale tu mnożnik ta jakiś kosmos pokazuje, ale nie jestem pewien czy dobrze to pokazuje bo jakieś dziwne dane, jakby zapisane ustawienia wrzucił. Może coś tu wyjaśni.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 19:18

No rzeczywiście, mapa bez sensu, tylko oscyloskop ma dobrą skalę. Zrobię screeny jak będę podłączony.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 paź 2016, 19:19

HeavenQueen pisze:Podobno żółwie morskie są szybsze od valteków typ 30 ;-)
Troszkę o wtryskiwaczach
Czas otwarcia 2.5 ms, więc po tym czasie zaczyna podawać gaz to nawet by się zgadzało z doświadczeniami innych:
tutaj pisze, że zszedł do 2,5ms: http://lpg-forum.pl/post156127.html#p156127
W temacie który podesłałeś ktoś twierdzi że zszedł do 2ms: http://lpg-forum.pl/post222333.html#p222333
Prawda, więc jest gdzieś pośrodku powinny od 3ms stabilnie pracować.

Nawet AC zaleca do silników z czasem 2,1-2,5ms REG Fasty a do poniżej 2,1ms zaleca W01.
W01 z tego co widziałem mają charakterystykę podobną do Hany, tzn. przy wyższych czasach stają się bardzo wydajne co powoduje zmniejszanie mnożnika i oddala zapętlanie.

http://www.old.ac.com.pl/public/pubonli ... tazuPL.pdf
Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 19:24

maciek889, no właśnie pytanie czy przy takich czasach będą stabilnie pracowały bo ja uważam że nie. Tak jak mówisz 3 to może jeszcze jeszcze.
A dodam jeszcze że już przy 3 ms to hałasują że łochchco.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 paź 2016, 20:32

Wydaje mi się że cykl pracy liczy się jako suma czasu otwierania, otwarcia i zamknięcia.
Reg fast otwiera się 2,5 ms i zamyka się 2 ms, czyli minimalny czas cyklu (kiedy sika gazem) to 4,5 ms. Szybciej on nie da rady zadziałać ze względu na bezwładność tłoczka i mały strumień elektromagnetyczny trzyomowej cewki. To że komputer poda impuls otwierający (napięciowy) o czasie 3ms to nie znaczy że po jego upłynięciu wtryskiwacz się zamknie, bo zamyka go staromodna sprężyna a to też trochę trwa.
Ot tak mi się wydaje.

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 23 paź 2016, 22:48

Witam.
Cenne informacje podparte doświadczeniem.
Lecz z reguły wygląda to tak,
lyziesz do gazownika z zamiarem montażu LPG, sugerujesz podzespoły jakie powinny być, wspominasz o doświadczeniach kolegów z forum dla tego typu silnika.
Słyszysz w odp. Panie ja 20 lat siedzę w LPG to wiem swoje. Będzie dobrze.
I masz pod maską Alaskę i Valteki i prędzej czy później problemy.
Mniejsze zło jak u mnie Alaska (porażka) i Magic Jety i Stag 4+ (to akurat plusy dodatnie zestawu). Potem ktoś kto to ogarnie, na pewno nie monter (utrata gwarancji).
Mamy mniejsze zło (plus ujemny) ale autko śmiga super w mieście i do 4 tyś./obr. bo potem ciśnienie leci ostro w dół.
Nie należy oszczędzać kasy na podzespołach reduktor, wtryski, sterownik mimo wieku auta. Jak coś ma być dobre to musi kosztować.
Dla ciut bardziej chcących, zakup kabla bądź już teraz bluetootha i przy pomocy kolegów zwanych ogólnie "forum" ogarnięcie autka. Czego każdemu życzę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga