[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Co racja, to racja. Turbo D po modach ma z reguły duży przyrost momentu obrotowego, dużo więcej przybywa Nm niż KM, ale w modzonej benzynie też chyba powinien jakiś przyrost zauważalny być, prawda ? Przy 180Nm (i więcej niż w serii KM) i jeździe w 4 osoby też powinien być widoczny efekt, w porównaniu z serią, prawda ? Jeśli takowego nie będzie, to znaczy że jest tak jak podejrzewam - przez ten kompresor auto tylko lepiej się wkręca (coś jak v-tec) i to daje takie przyspieszenie jakie możemy zobaczyć na filmiku.
Nie zgadzam się z Tobą, nawet 100 kg robi znaczną różnicę. Załaduj do auta 400 kg i zobacz jak bedzie jeżdziło. A po co ja niby mam sie bronić? Modyfikuje się auto żeby uzyskać jak najlepsze osiągi i sprawdza się przy minimalnym obciążeniu auta tak?pawelrybak15 pisze:A widzisz, w mojej propozycji ukryty jest haczyk
Jeśli masz moment obrotowy to nie obawiałbyś się takiego testu, bo wynik byłby minimalnie gorszy niż przy jeździe na pusto, tymczasem widze że bronisz się jak tylko się da, a więc pewno wiesz dobrze, że tu momentu obrotowego nie ma Na pewno jedzie to lepiej niż zwykłe 1.8S, ale to nie jest moc ani moment, tylko przez tą kombinację z kompresorem auto lepiej Ci się wkręca na obroty i stąd przyspieszenie, ale tylko przy małym obciążeniu <ok>
Ty chyba nie rozumiesz słowa obciażenie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Może znow bedzie krzyk i tam "haters gona hate" i wogole pewnie zostane znienawidzony na forum. Ale według mnie to jakiś fake albo auto jedzie z jakiejś strasznie wielkiej góry. Jedzie a przy zmianie biegu wskazówka wcale nie zwalnia i ciągnie na obrotach tak samo. Jakby nie miał strat w napędach a i setke cos szybko robi. Pokaz 60-160 na 4 biegu.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 20:12 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolega turbofin zrobił dobrą robotę i nie wmawiajcie mu że musi robić jakieś testu z obciążeniem...jak samochód obciążony to nie da się ukryć że będzie słabiej przyśpieszał.
Wielki szacun dla niego za wykonane mody i włożoną pracę.
A tak w ogóle to nie wiedziałem że zawsze trzeba testować samochód z kompletem na pokładzie by sprawdzić jego osiągi a może trzeba tone cementu do niego zapakować by odczucia były wiarygodne :mrgreen:
Kto takie głupoty wymyślił...LUDZIE
No chyba że jakieś silniki napędzane żurkiem się tak testuje a w zasadzie to co się z nich uzyskuje <ok>
Wielki szacun dla niego za wykonane mody i włożoną pracę.
A tak w ogóle to nie wiedziałem że zawsze trzeba testować samochód z kompletem na pokładzie by sprawdzić jego osiągi a może trzeba tone cementu do niego zapakować by odczucia były wiarygodne :mrgreen:
Kto takie głupoty wymyślił...LUDZIE
No chyba że jakieś silniki napędzane żurkiem się tak testuje a w zasadzie to co się z nich uzyskuje <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
jeszcze przyczepe podepnij :mrgreen: wogóle zaciekawiła mnie twoja teoria, chyba odkryłeś coś nowego, silnik ma mało km i mało nm ale ma " wkręcanie się na obroty" i dlatego dobrze przyspiesza- wszystko ok? co to za wymysły? weź jakąś książkę o silnikach spalinowych poczytaj i poprzyj swoją teorię wtedy naukowo
Zgadzam się z Toba kolego w 100%kuba2955 pisze:jeszcze przyczepe podepnij :mrgreen: wogóle zaciekawiła mnie twoja teoria, chyba odkryłeś coś nowego, silnik ma mało km i mało nm ale ma " wkręcanie się na obroty" i dlatego dobrze przyspiesza- wszystko ok? co to za wymysły? weź jakąś książkę o silnikach spalinowych poczytaj i poprzyj swoją teorię wtedy naukowo
Napiszę tak - widziałem te Audi na własne oczy, bo Kolega był w Koszalinie i wierzę bez dwóch zdań, że to tak jeździ.
Każdy gadał, że z g*wna bata nie się nie ukręci - tu się, jak widać, udało.
PS.
A pawelrybak15 to chyba w każdym swoim poście próbuje każdemu udowodnić, że diesel jest najlepszy, a szczególnie jego, po tych wszystkich modach.
Podczep sobie przyczepkę, taką do świń (widziałem ostatnio u babci na wsi takie wiejskie Audi 80 B3 TurboD, też na czarnych tablicach, tylko inny kolor, z taką przyczepą), wrzuć na nią ze 2 świniaki, do bagażnika załaduj dwa worki kartofli po 50 kg, cebulę, buraki. Weź do tego trzech kumpli, co by każdemu było wygodnie i jedźcie na test. Przecież diesel ma wysoki moment obrotowy i przyspiesza tak samo bez względu na obciążenie.
Wiem to po swoim dizlu - jako że to wiejskie Audi - zakładam koszulę flanelową w kratki, czapkę na uszy i jak trzeba to zabieram od babci kilka worów ziemniaków w bagażniku, wtedy dociska mi tył, a jak jeszcze wsiądą pasażerowie, to auto wydaje się startować niczym Boeing. Nie robi mu różnicy czy ciągnie przyczepę czy nie - przyspiesza tak samo, a to dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu dostępnemu w całym zakresie obrotów.
Każdy gadał, że z g*wna bata nie się nie ukręci - tu się, jak widać, udało.
PS.
A pawelrybak15 to chyba w każdym swoim poście próbuje każdemu udowodnić, że diesel jest najlepszy, a szczególnie jego, po tych wszystkich modach.
Podczep sobie przyczepkę, taką do świń (widziałem ostatnio u babci na wsi takie wiejskie Audi 80 B3 TurboD, też na czarnych tablicach, tylko inny kolor, z taką przyczepą), wrzuć na nią ze 2 świniaki, do bagażnika załaduj dwa worki kartofli po 50 kg, cebulę, buraki. Weź do tego trzech kumpli, co by każdemu było wygodnie i jedźcie na test. Przecież diesel ma wysoki moment obrotowy i przyspiesza tak samo bez względu na obciążenie.
Wiem to po swoim dizlu - jako że to wiejskie Audi - zakładam koszulę flanelową w kratki, czapkę na uszy i jak trzeba to zabieram od babci kilka worów ziemniaków w bagażniku, wtedy dociska mi tył, a jak jeszcze wsiądą pasażerowie, to auto wydaje się startować niczym Boeing. Nie robi mu różnicy czy ciągnie przyczepę czy nie - przyspiesza tak samo, a to dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu dostępnemu w całym zakresie obrotów.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
I zaczynają się zbędne, złośliwe gadki. Test pod obciążeniem ma tylko pokazać czy rzeczywiście coś przybyło czy to tylko na pusto jeździ. Jak naprawde przybyło coś KM i Nm to pod obciążeniem też będzie to widoczne i tylko tyle chciałem przekazać, nic więcej. Z resztą niech Trepek się wypowie, bo to był jego pomysł a nie mój że aby sprawdzić czy takie mody coś dają trzeba by sprawdzić jak to będzie przyspieszać pod obciążeniem, a nie na pusto.
Obciążony będzie jechał słabiej bez względu na to czy modyfikacje coś na prawdę dały, czy nie. Tu istotne jest to o ile słabiej będzie jechał. Jeśli przy obciążeniu (nie mówię tutaj o jakimś ekstremalnym bliskim max ładowności) będzie bardzo duży spadek osiągów, to znaczy że mody nie dały zbyt wiele. Jeśli to nadal będzie jechać lepiej niż seria, to znak, że jednak coś to daje. To tylko prosty sposób, który nie zastąpi pomiaru na hamowni. Niech Turbofin jedzie na hamownie wtedy utnie te wszystkie spekulacje.
Obciążony będzie jechał słabiej bez względu na to czy modyfikacje coś na prawdę dały, czy nie. Tu istotne jest to o ile słabiej będzie jechał. Jeśli przy obciążeniu (nie mówię tutaj o jakimś ekstremalnym bliskim max ładowności) będzie bardzo duży spadek osiągów, to znaczy że mody nie dały zbyt wiele. Jeśli to nadal będzie jechać lepiej niż seria, to znak, że jednak coś to daje. To tylko prosty sposób, który nie zastąpi pomiaru na hamowni. Niech Turbofin jedzie na hamownie wtedy utnie te wszystkie spekulacje.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 22:31 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok