Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 1995R SEDAN 1.9 TDI 90KM+ 230 11mm FMIC

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Audi 80 B4 1995R SEDAN 1.9 TDI 90KM+ 230 11mm FMIC

Post autor: illusion » 28 paź 2013, 01:21

Witam.

Po sprzedaży mojego byłego autka :

Obrazek

rozglądałem się za Audi 80 B4, z racji sentymentu. Mieliśmy kiedyś czerwoną B4 z silnikiem 2.0 ABK, miała sprawny tempomat i kilka innych fajnych rzeczy..niestety w związku z sytuacją rodzinną została sprzedana. Z racji, że w Golfie siedział 1.9 TDI AHU 90cio konny, z tego powodu tez szukałem diesla ale nie wykluczałem benzyniaków.

I tak oto pewnego dnia trafił się całkiem nietuzinkowy egzemplarz.
Zależało mi najbardziej na blachach, ale również i silniku, żeby nie był jakoś specjalnie zajechany. Okazało się, ze blacharsko jest w porządku, jak się okazało później w domu na kanale i po oględzinach oczywiście zero rdzy, jest extra co mnie bardzo ucieszyło.
Tak oto kupiłem Audi z 1995roku z przebiegiem 320 000 km z groszami i motorem 1Z na Pierburgu, w kolorze ciemnozielonym(nie pamiętam kodu lakierniczego).

Autko było troszeczkę zamulone i nie szło jak powinno, tak więc kilka dni po kupnie został wyczyszczony kolektor ssący, lecz nie było tam specjalnie dużo syfu, myślałem że będzie gorzej. Oczywiście po czyszczeniu i składaniu do kupy został zaślepiony EGR. Przeglądając filtry trochę się załamałem - powietrza, kabinowy, były bardzo brudne i stare, tak więc od razu wszystkie na dzień dobry zostały wymienione + filtr olejowy z olejem Castrol Magnatec Diesel 10W40, filtr paliwowy, oraz przeczyściłem/przepłukałem układ chłodzący i Audi chłodzi obecnie płyn Dynagel 2000. Wraz z wymianą płynu założyłem nowy termostat Gates.
Po tym wszystkim jazda próbna i banan na twarzy - auto odzyskało trochę wigoru, a obecnie jest jeszcze lepiej.

Audi wpinane było zaraz po kupnie pod kompa i nie wykazało błędów : wstępne logi wyszły dobrze, dynamiczne nie były robione.

Autko oczywiście spodziewałem się, że będzie miało jakieś usterki, tak więc wymieniałem żaróweczki które się przepaliły, samochód został wysprzątany i przejechany resztką Meguairsa, który mi został po Golfie.

Ogólnie autko udało się kupić w zacnym stanie wewnątrz, dosyć zadbane. Gałka biegów jest trochę zdarta, nadaje się do wymiany, no i dywaniki nie są w najlepszej kondycji, oraz tylnie zagłówki do regeneracji. Poza tym środek super. Z mankamentów które zauważyłem to brak jednego podnośnika przy klapie tylniej, oraz pęknięte mocowanie lewego kierunku przez co dobrze nie leży przy lampie.

Trochę fotek :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wyposażenie mniej więcej :
-silnik 1.9 TDI 1Z Pierburg
-ABS
-centralny zamek
-wspomaganie kierownicy
-oryginalne alufelgi Audi R15
-skórzana kierownica z poduszką powietrzną
-skórzane, podgrzewane fotele, kanapa tylnia z podłokietnikiem - grzanie sprawne
-boczki skórzane, tylnie z miejscami na głośniki
-roleta dla tylniej szyby
-podgrzewana tylnia szyba
-elektryczne szyby przód
-elektryczne, podgrzewane lusterka
-elektryczny szyberdach
-drewniane wykończenia
-dodatkowe zegary VDO z wykończeniem drewnianym - brakuje tylko czujników temperatury i ciśnienia
-tunel z fischerboxami(pojemniki na kasety)
-moduł komfortu
-podgrzewane spryskiwacze
-szyby Sigla
-zabudowa na silnik górna
-dolna kompletna osłona silnika

wymieniłem chyba wszystko.

Auto nie ma klimatyzacji wbrew przyciskom na panelu, ale to dobry pretekst by zrobić swapa.

Zewnętrznie ma ryski większe, mniejsze, ale nie ma wgnieceń, najgorzej jest na klapie tylniej, ale do przeżycia. Ma też pozakładane na panelu przyciski od przednich halogenów, ale ich nie ma, też ma od tylniej szyby x2 włożone, tak już było.

Co mnie wkurza, to licznik od benzyny, dlatego szukam juz jakiegoś z TDI.
Trafił się znany kłopot ze wskazówkami, czujnik nowy będzie jutro od temperatury - temperatura na kompie była poprawna, a na desce szalała., przekładałem inne które miałem po tamtym Audi i tez miały różne wskazania, a do pływaka zajrzę na dniach. Regulator mam raczej sprawny. Z paliwem mam tak, że gdy stoję w miejscu to paliwo pokazuje chyba dobrze, a gdy ruszę to momentalnie opada jakbym zgasił silnik do któregoś poziomu i nic nie wiadomo, ile jest, pokazuje jak chce.

Jak ktoś ma ten amorek na tylnią klapę to się zainteresuję, kosztuje niedużo a się przyda na pewno. Potrzebny mi też do tylniej klapy siłownik do centralnego zamka(obecny w środku ma chyba nieszczelność i długo domyka zamek).

Plany są, na pewno zmiana koła, możliwe że dołożenie gwintu.. zderzak z Coupe chodzi mi po głowie;) Myślałem też nad wtryskami z AFN i kupić do tego chip u Kostrza, jak myślicie? :-D No i zdało by się czyszczenie intercoolera, jak będzie na weekendzie ciepło to się za to zabiorę. :-)

Pozdrowienia dla wszystkich i szerokości. <piwo>
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 11:18 przez illusion, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 28 paź 2013, 06:43

środek to masz malina :-P

jak kupisz chipa od kostrza to auto będzie jeszcze lepiej jeździło <ok> do tego dołożysz wtryski od AFN to całkiem przyjemnie się będzie jeździć :-D

ktoś już po dokładał parę gratów, więc już masz mniejsze wydatki. ogólnie ładnie wygląda w środku, wrzuć więcej fot z zewnątrz :-P


a poprzednie wozidło to niczego sobie nawet

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 paź 2013, 09:27

Fajny audik :] Zostaje życzyć szerokości <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 paź 2013, 09:29

<piwo> <piwo>

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 28 paź 2013, 11:01

witamy i powodzenia w realizacji planów <ok>

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 28 paź 2013, 11:14

illusion, fajne TDI z fajnym wypasem <ok> a co do szalejących wskaźników to prawdopodobnie ci mógł pójść ten Stabilizator napięcia w liczniku czy jakoś tak

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 28 paź 2013, 11:22

To '95 rok, czemu nie ma listew dolnych? :mrgreen:
Fajne wnętrze, powodzenia w modzeniu ;-)

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 28 paź 2013, 11:24

Witam kolegę z okolic :mrgreen: Fajne audi z super wnętrzem :mrgreen:

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 28 paź 2013, 15:02

O które listwy chodzi? Bo jeszcze wiedza moja w tym zakresie nie jest aż tak rozszerzona.

Jeśli chodzi o wskazania to stabilizator odpada, one szaleją osobno, zmieniałem go i na drugim było to samo. Dziś wpadnie nowy czujnik temperatury to się okaże, przy okazji będzie więcej być może więcej fotek bo póki co nie było ich nawet czym zrobić. ;-)

Poprzednie wozidło wspominam dobrze, jeździło wcześniej też na takich kołach :
Obrazek

szeroka stal została mi po nim, jeśli ktoś byłby zainteresowany. :-)

[ Dodano: 2013-10-28, 15:06 ]
Wertyn pisze:
jak kupisz chipa od kostrza to auto będzie jeszcze lepiej jeździło <ok> do tego dołożysz wtryski od AFN to całkiem przyjemnie się będzie jeździć :-D
t
Właśnie z tego, co z nim ostatnio pisałem to raczej musiałbym dać do siebie 16bitowy komp z chipem pod AFNowskie wtryski, intercooler może mi też nie nadążać..także zastanawiam się, czy nie wziąć po prostu 8bitowca pod obecne. :-) Musiałbym przejechać się u kogoś, zobaczyć różnicę. ;-)

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 28 paź 2013, 17:07

illusion pisze:O które listwy chodzi?
pewnie o dolne listwy drzwi. ale i tak jest ok <ok>

Baltazar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 08 lut 2012, 00:29

Post autor: Baltazar » 28 paź 2013, 22:52

Audik fajny, no i skóra w sedanie to niecodzienny widok. Rok produkcji nie będzie na pewno 1995 o czym świadczy starszy typ poduszki powietrznej kierowcy, parapety z małymi kieszeniami to też podejrzana sprawa na ten rok i brak poduszki pasażera. Faktycznie nie ma listw dolnych. Możliwe że wskutek ich korodowania mógł je ktoś usunąć. Jeśli jest na Pierburg-u to stawiam na 1994 produkcja, natomiast auto mogło postać w salonie i zostało zarejestrowane dopiero w 1995 roku.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 29 paź 2013, 17:45

Chodzi o te listwy:
http://zapodaj.net/e79524ef3a520.jpg.html

Które wychodziły od któregoś miesiąca '93.

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 30 paź 2013, 06:52

Baltazar pisze:Audik fajny, no i skóra w sedanie to niecodzienny widok. Rok produkcji nie będzie na pewno 1995 o czym świadczy starszy typ poduszki powietrznej kierowcy, parapety z małymi kieszeniami to też podejrzana sprawa na ten rok i brak poduszki pasażera. Faktycznie nie ma listw dolnych. Możliwe że wskutek ich korodowania mógł je ktoś usunąć. Jeśli jest na Pierburg-u to stawiam na 1994 produkcja, natomiast auto mogło postać w salonie i zostało zarejestrowane dopiero w 1995 roku.
u mnie są te listwy a mam auto z marca 1994r :-P a może drzwi były malowane i ktoś uznał, że bez listew lepiej wygląda

Baltazar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 08 lut 2012, 00:29

Post autor: Baltazar » 30 paź 2013, 09:00

Każde B4 wyprodukowane w 1994 roku miało te listwy. Listwy weszły w 1993 roku ale nie wiem dokładnie w którym miesiącu ale przypuszczam że w pierwszej połowie roku.
Widać że do Audika ktoś dokładał zegary czego w dieslu nie było więc może i cały środek był wcześniej też zmieniany, nie wiadomo.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 30 paź 2013, 15:11

Może i tak być jak mówicie. :-) Przy jakiejś lepszej pogodzie zrobię dużo więcej zdjęć. No a w dowodzie mam 1995rok i to samo w karcie pojazdu, także nie wiem czemu tak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga