Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 16:36

szuan pisze:Jeśli potrzebujesz termostaty o niższej temp otwarcia, to uderz do Apsik'a, firma pro-tune. Ma dostęp do niezłych elementów w dobrych pieniążkach. ;-)
Dzięki, będę pamiętał, jak będę przekładał zmienię termostat na taki otwierający się wcześniej.
szuan pisze:Osłoń dobrze kolektor wydechowy i turbo, one generują największą temp pod maską i ciepło rozchodzi się w całej komorze.
Mam owinięte dwukrotnie całe DP i wydech prawie do środka auta, k.wydechowego i turbo nie bardzo idzie owinąć.
Słonik pisze:No to jak ma max 92-93 stopnie to gdzie Ci się tu coś grzeje? Przecież to normalna temp pracy tego silnika jest.
Tak i to jakoś bym przeżył (choć i tak strach jest). Najgorsze jest to, że rozgrzewając auto po mieście, jak wracam na podwórko i auto chodzi na postoju, praktycznie nie gasną wentylatory. Non stop chodzą a temperatura stoi na 90 +. I pewnie nigdy go nie wychłodzą do temperatury która pozwoli je wyłączyć, albo muszę otworzyć maskę albo nagrzewnice dać na ciepło. I to mnie wkurza najbardziej.
I nic Adam nigdzie nie jest zagięte, wszystko dokładnie zbadane i jest jak być powinno.

Swoją droga gdzieś czytałem wydajności chłodnic, i po prostu pewnie ta jest za mała do litrażu silnika (pojemności płynu chłodzącego).

Mały UP

"Zamienił stryjek siekierkę na kijek."

Był płacz, że za drogie felgi do auta, to będzie kwadratowy kawałek amelinium. <ok>

Na razie kupiłem nowy kolektor MTM i w późniejszym czasie wpakuje tą chłodnicę z boku. Strat w sumie nie poniosę, a na kolektor zawsze będzie chętny. Jedynie co, to wpadniesz Adam i wprowadzisz małą korektę w dolocie, oraz mocowanie chłodnicy R5. Belki ani przodu nie będę ruszał. Z tyłu będzie koksowy wentylator 350 W który będzie robił przeciąg pod maską. Jak nie będzie lepiej (w co wątpię) to wrócę do chłodnicy z przodu.

A jeszcze jeden ważny aspekt Adam, kiedyś może uda mi się dorobić klimy to będę mógł ją zapakować, a w obecnym setupie jest to nie wykonalne, chyba że masz gdzieś na stanie chłodnicę klimy grubości kartki papieru. :-P
Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 paź 2013, 19:08 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 wrz 2013, 16:40

Przeciesz węze puszczą wiecej niz głowica, i jesli mowa o dławieniu przepływu to wałasnie tu jest problem. Tzn jesli temp nie przekracza 110* to nie ma problemu. Nie zapominajmy ze auto ma układ chłodniczy zamknięty wiec, jest tam relatywnie wysokie ciśnienie które podwyzsza temperaturę wrzenia płyny chłodniczego który i tak ma przeciesz wysoką ową temperaturę. W pierwszym rzedzie nalezałoby sprawdzić czy korek trzyma cisnienie. A na samym koncu szukać zakładania dodatkowej chłodnicy. Nie dość ze spowolni przepływ to tym samym moze pogorszyć jescze sprawe. Nie szukałbym tez miedzianego rdzenia bo przy technologii jaka mamy
alu oddaje tak samo miedz ma jedynie wieksza pojemnosc cieplna.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 17:01

karolas123 pisze:Tzn jesli temp nie przekracza 110* to nie ma problemu.
U mnie na pewno nie przekracza, nawet 100.
karolas123 pisze:W pierwszym rzedzie nalezałoby sprawdzić czy korek trzyma cisnienie.
Pewnie trzyma, bo jest nowy, ale zawsze jeżdżę z lekko dokręconym. 3 Lata tak jeździłem 1.8t i było super.
karolas123 pisze: A na samym koncu szukać zakładania dodatkowej chłodnicy. Nie dość ze spowolni przepływ to tym samym moze pogorszyć jescze sprawe
Ja nie zakładam dodatkowej chłodnicy. Wyrzucam tą z przodu, i zakładam oryginalna S2 i żeby weszła ładnie do tego jest nowy kolektor dolotowy.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 09 wrz 2013, 17:48

Z ta klima to masz racje to fakt jest <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 wrz 2013, 17:52

Chlodnica klimy w a4 b5 jest dosc cienka. Na oko z 1.5cm ;)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 18:43

trepek pisze:Chlodnica klimy w a4 b5 jest dosc cienka. Na oko z 1.5cm ;)
Heh, wiem, mam akurat A4 z klimą.
Niestety, moje rozwiązanie chłodzenia w 2.2t nie pozostawia żadnego wyboru. Z przodu wiatraki są na zero* do zderzaka, natomiast od środka do kółka napędzającego pompę wspomagania jest nie więcej niż 6mm. Nie ma możliwości wsadzić nic, nawet jak bym zrealizował swój dawny plan ( cofnięcie silnika z napędem o jakieś 15-20mm ).


zero*- nie omal dotykają się na wzajem.

Powoli do lata to przerobię, a znając moja niecierpliwość to jeszcze w tym roku. Postaram się zrobić, żeby wyglądało ori jak np. w ABY.

Wstępne przymiarki kolektora pozytywnie mnie nastroiły, nawet postanowiłem otworzyć kupionego żubra w promocji na Grabinę, co by uczcić ten mały sukces. Jeszcze tylko kupić 5 nowych gniazd wtryskiwaczy i można sobie przymierzyć na dobre.
Dla Adama też dobra wiadomość, nie będzie dużo przeróbek z dolotem, dosłownie skrócenie i zmiana kąta rury przy przepustnicy. A potem już tylko dłuższa linka gazu.
Choć dla Mcgayvera nic nie jest niewykonalne <piwo>

Awatar użytkownika
maciekkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 30 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: kraków

Post autor: maciekkrk » 09 wrz 2013, 20:43

Grzanie się R5 to zmora wszystkich użytkowników S2,S4 i RS2 a tym bardziej właścicieli urek (wr,mc i inne). U mnie w S2 3b temperatura zawsze oscyluje między 90 a 93 do max 95 stopni, podczas jazdy np. autostradą z prędkością 140 km/h spada do około 70 stopni, w moim autku jest wszystko w serii tzn. chłodnica główna Bher, chłodnica dodatkowa (frontowa) Behr, wentylator itp.
W RS2 ADU i S2 ABY inżynierowie wpadli na pomysł by zastosować większy, mocniejszy wentylator o mocy 500W a śmigło ma średnice 35cm ( może się za takim rozglądnij jak będziesz chciał wkładać chłodnice na bok), dalej zwiększyli chłodnice dodatkową w porównaniu z NG,7A i 3b w ABY jest ta sama co w ADU. Następnie tylko w RS2 zastosowali bardziej wydajną, szybszą pompę wody ( mniejsza bo ma mniejszą ilość zębów dokładnie 26 inne 2.2T mają 29) do współpracy z w/w pompą zastosowali krótszy pasek. Bardzo ważne w 2.2T o czym często ludzie (szczególnie w Polsce) zapominają jest posiadanie wszystkich kierownic powietrza a jest i trochę, które są skierowane m.in. na chłodnice, turbo a w RS2 nawet na chłodnice oleju, ta akurat znajduje się w osłonie pod silnikiem.
Niektórzy tunerzy zakładają pompy wody elektryczne, które pracują nie zależnie od obr. silnika.
Można zastosować również termostat o obniżonej temperaturze otwarcia ( dostaniesz taki np. u Desa)
Wracając do chłodnicy głównej, istnieje możliwość kupienia chłodnicy custom o zwiększony rdzeniu itp... Należy jednak pamiętać żeby nie przesadzić z obniżeniem tepm. w obiegu.
Powodzenia w dalszych pracach

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 09 wrz 2013, 21:50

Co i rusz tu zaglądam i widzę, że ciągle coś się dzieje. Jestem ciekaw w jaką moc finalnie celujesz? Co do samego auta to nie od dziś wiadomo, że jest na bardzo wysokim poziomie. I nie ukrywam, że zazdroszczę możliwości do modzenia, sam niestety się uczę i jak na razie mogę sobie tylko pomarzyć o tego typu zabawach. Miłoby było kiedyś zobaczyć ją na żywo. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 22:50

maciekkrk, dlatego chcę poskładać wszystko w oryginale, nawet każdy mały szczegół. Kierownice powietrza to bardzo ważna sprawa, i nie powinno ich się olewać szczególnie przy tym silniku. Sama głowica oddaje ogromną ciepłotę pod maską.

O tym mocnym wiatraku z ABY słyszałem różne opinie - nawet takie, że był wkładany do pewnych NG z klimatronikiem, z fabrycznie montowanym hakiem, na końcu produkcji.

Chłodnicy dodatkowej na razie nie będę montował, a w jej miejsce na środku po lewo umiejscowię moją 12-rzędową chłodnicę oleju. Może kiedyś dorobię nowa customową chłodnicę wody z dużym rdzeniem ( tak z 70mm). Ale myślę że początkowo wszystko będzie dobrze, dla pewności dam termostat wcześniej się otwierający i najwyżej czujnik 3 pinowy w chłodnicę z opornicą na dwa biegi.

Zresztą nie katuje tego silnika, mam wskaźniki, woda, temp oleju i tego przestrzegam najbardziej, jak jest dobry olej i trzyma stan, to już nie wiem co trzeba robić żeby go "przemęczyć". Nawet jadąc trasą 250km/h przez chwilę olej nie przekroczył 120 stopni.

Serus, o mocy tu by dużo rozmawiać, mógł bym już dawno dłubać ale jakoś tak wole porobić wszystko dookoła, żeby potem po drodze nie było zonków, tylko wszystko szło gładko. Docelowo chcę 450KM, ale zaznaczam, że zdrowych i przede wszystkim bez awaryjnych.
Serus pisze:Miłoby było kiedyś zobaczyć ją na żywo.
Na pewno będzie okazja, na przyszły rok może uda się odwiedzić parę zlotów - w każdym razie dzięki ;-)

Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 09 wrz 2013, 22:57

przepustnice dajesz w pionie czy poziomie?? jak w pionie to jeczcze modyfikacja maski cie czeka :-P

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 22:58

Harry71 pisze:przepustnice dajesz w pionie czy poziomie?? jak w pionie to jeczcze modyfikacja maski cie czeka :-P
A zaskoczę Cię tutaj :-P

Daję ją po skosie, przespawuje flanszę w kolektorze, bo raz że wadzić może o maskę, dwa o łapę pompy wspomagania - tak mi doradził niedźwiadek <ok>

Awatar użytkownika
maciekkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 30 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: kraków

Post autor: maciekkrk » 09 wrz 2013, 23:13

Masz bardzo zdrowe podejście do tematu, należy pamiętać, że zwiększenie mocy np. w takim aucie jak Audi z motorem 2.2T to spore wyzwanie przede wszystkim dla kieszeni, tu nie można stosować żadnych półśrodków. Podniesienie mocy na 400km wiąże się ze zmianą wielu podzespołów które na pierwszy rzut oka są nieistotne, ale to nie prawda :!: Chłodzenie, układ hamulcowy (zaciski, tarcze, przewody hamulcowe), układ zawieszenia, układ wydechowy i wiele innych na odpowiedniej gaśnicy kończą to podstawa żeby osiągnąć sukces, a taki sobie założyłeś mam rozumieć: cyt. ,,Docelowo chcę 450KM, ale zaznaczam, że zdrowych i przede wszystkim bez awaryjnych''





Ja również chciałem w swoim 3b zrobić setup tzw. eresowy ale po kalkulacjach zrezygnowałem :-)

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 09 wrz 2013, 23:41

ja zmodyfikowalem maske zeby nie chaczylo linka od 7a elegancko podchodzi lub dorobienie nowej na wymiar co do chlodzenia max temp mialem 95 wody i oleju pod 110 stopni przy kilku krotnym stawaniu na kresce przy normalnej jezdzie 90wody i 85-95 oleju i nie mam zadnych prowadnic powietrza na chlodnice

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 10 wrz 2013, 00:00

O tym mocnym wiatraku z ABY słyszałem różne opinie - nawet takie, że był wkładany do pewnych NG z klimatronikiem, z fabrycznie montowanym hakiem, na końcu produkcji.
widziałem taki wiatrak w RS i powiem szczerze robi wrazenie, w pełni sprawnym układzie chłodzenia włączał sie co pare minut ale na pierwszy bieg dosłownie chwileczkę chodził. Ciekaw jestem jak to wyło na ostatnim biegu. Kable do niego szły jak do alternatora.

Sagem możesz sobie zapodać samo kólko od pompy wody ADU i przełożyć do swojej ale wtedy trzeba dokupić również pasek a to już tylko w serwisie

PS. własnie te nie wyłączające sie wentylatory najbardziej mnie wkur%^$@! ale może Ty masz jeszcze czujnik z ABT i może on ma taką charakterystykę? Chociaz z drugiej strony podglądając na VAG'u włacza i wyłacza przy dobrych temp. (95 na 87)

Awatar użytkownika
maciekkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 30 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: kraków

Post autor: maciekkrk » 10 wrz 2013, 11:34

U mnie kolektor mtm tak siedzi, w tym przypadku faktycznie nie ma miejsca na kierownice powietrza...

Zablokowany

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl