[B4 Avant] Silnik tylniej wycieraczki
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
[B4 Avant] Silnik tylniej wycieraczki
Cześć.
Dzisiaj postanowiłem naprawić niedziałającą tylnia wycieraczkę w moim B4 Avant.
Spryskiwacz działał mi cały czas, ale wycieraczka ani drgnęła. Po rozebraniu okazalo się, że silnik stoi dęba. Wyjąłem go, moczyłem, psikałem WD 40 w ośkę z wieloklinem i nic to nie daje. Uzyskałem ruch ośki jakieś 3 mm i bydle stoi dęba dalej. Totalnie zapieczony jakby.
Silnik jest niestety nitowany nie da się go rozebrać.
Moje pytanie i prośba o sugestie co robić.
Dalej moczyć ? Smarować ? Rozwiercić nity i zmienić je na śrubki samemu ? Czy osrac to i kupić sprawny ? Ktoś może zmagał się z tym lub ma jakieś pomysły ?
Wiadomo, że czasami lepiej rezać niż wydawać kasę, ale musi to mieć jakiś sens, a wlaśnie nie wiem czy ma
Silniczki takie to koszt:
Allegro 110 zł
Szrot 150 - 250 zł
Sklep ok 400 zł
Nie w kij dmuchnał
Dzisiaj postanowiłem naprawić niedziałającą tylnia wycieraczkę w moim B4 Avant.
Spryskiwacz działał mi cały czas, ale wycieraczka ani drgnęła. Po rozebraniu okazalo się, że silnik stoi dęba. Wyjąłem go, moczyłem, psikałem WD 40 w ośkę z wieloklinem i nic to nie daje. Uzyskałem ruch ośki jakieś 3 mm i bydle stoi dęba dalej. Totalnie zapieczony jakby.
Silnik jest niestety nitowany nie da się go rozebrać.
Moje pytanie i prośba o sugestie co robić.
Dalej moczyć ? Smarować ? Rozwiercić nity i zmienić je na śrubki samemu ? Czy osrac to i kupić sprawny ? Ktoś może zmagał się z tym lub ma jakieś pomysły ?
Wiadomo, że czasami lepiej rezać niż wydawać kasę, ale musi to mieć jakiś sens, a wlaśnie nie wiem czy ma
Silniczki takie to koszt:
Allegro 110 zł
Szrot 150 - 250 zł
Sklep ok 400 zł
Nie w kij dmuchnał
A czy sprawdziłeś zasilanie tego silnika ? A może ten silniczek jest zintegrowany razem z jakimś mechanizmem w tej obudowie i wtedy będzie miał minimalny ruch , a jak go weźmiesz na siłe to pochrzani się całość . Sprzwdź podłączenie i spróbuj włączyć go na krótko ( wypinasz wtyk i podłączasz zasilanie bezpośrednio z akumulatora pod odpowiednie zaciski) . Powodzenia
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
marko, Silniczek jak to silniczek. Musi ruszyć się nawet jak bierzesz za ramię wycieraczki reką.
niestety ten stoi dęba. Znam budowę silniczków. Problem w tym, ze ten jest nitowany a nie rozkrecany i nie wiem czy warto sie babrać.
Oczywiscie sprawdzalem wczesniej istalacje i sam silniczek centralnie pod akumulatorem.
niestety ten stoi dęba. Znam budowę silniczków. Problem w tym, ze ten jest nitowany a nie rozkrecany i nie wiem czy warto sie babrać.
Oczywiscie sprawdzalem wczesniej istalacje i sam silniczek centralnie pod akumulatorem.
zycze powodzenia w walce, moze przy okazji jak juz zwalczysz problem, bezdiesz w stanie zasugerowac co moze byc powodem, ze wycieraczka tylna sie nie zatrzymuje, tylko chodzi az do wylaczenia silnika (tak mam smiesznie ) w sumie pierdola ale potrafi wkurzyc, szczegolnie jak jest sucho i zaczyna guma skrzypiec po szybie.
nie wiem czy dosc jasno napisalem o co mi chodzi sory
wycieraczka pracuje poprawnie, chodzi tzw impulsowo, czyli wytrze, czeka pare sekund, wytrze, znowy czeka, itd. Ale o ile wiem po paru(nastu) takich sekwencjach powinna sie zatrzymac sama z siebie i dalej nie wycierac (dobrze mysle?) lub dac sie wylaczyc drozkiem przy kierownicy takim samym ruchem jak sie ja wlacza (prawy drozek, od siebie), a u mnie nic to nie daje, a ruch drozkiem od siebie powoduje jej jakby ponowne popedzenie do pracy, czyli pare szybkich ruchow. (przytrzymanie dorazka powoduje spryskanie tylnej szyby plynem, tak ma byc ) Czy to nadal moze byc ten walniety przekaznik, o ktorym Doc mowisz?
wycieraczka pracuje poprawnie, chodzi tzw impulsowo, czyli wytrze, czeka pare sekund, wytrze, znowy czeka, itd. Ale o ile wiem po paru(nastu) takich sekwencjach powinna sie zatrzymac sama z siebie i dalej nie wycierac (dobrze mysle?) lub dac sie wylaczyc drozkiem przy kierownicy takim samym ruchem jak sie ja wlacza (prawy drozek, od siebie), a u mnie nic to nie daje, a ruch drozkiem od siebie powoduje jej jakby ponowne popedzenie do pracy, czyli pare szybkich ruchow. (przytrzymanie dorazka powoduje spryskanie tylnej szyby plynem, tak ma byc ) Czy to nadal moze byc ten walniety przekaznik, o ktorym Doc mowisz?
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
xavier, tego nie wiem, bo kupilem juz z uszkodzoną, a to moj pierwszy avant, ale chętnie przeczytam czyjas opinie na ten temat. Wiesz, moze jest jakies tajemne wylaczanie typu 2x kliknij i pomasuj sie po lewarku ciekawe jak to działa.
Zarówno ramie jak i caly silniczek mozesz zdemontować.
W sensie silniczek ? Nie możliwe.OGr pisze:Ja dzisiaj próbowałem wyciągnąć tylną wycieraczkę i niestety już chyba jest na stałe zamocowana
Zarówno ramie jak i caly silniczek mozesz zdemontować.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Zapiekło się. Avant zaciąga błoto, sól, brud spod kół na tylną szybę i po latach jak zaspawane.OGr pisze:Ramę ramę Odkręciłem tą śrubkę od zewnątrz, a ramię za nic nie chciało zejść
Zapiekło się aluminium ramienia z wieloklinem silnika. Ostro daj WD 40 wieczorem a rano spróbuj ruszać i podważać aby zdjąć.
Ramie trzyma tylko jedna nakrętka 13stka, która jest pod osłonką spryskiwacza. Jest ono osadzona na wieloklinie.
Panowie po pierwsze przy wymontowywaniu silniczka z szyby to bardzo delikatnie bo szyba droga a jak jest zapieczona to podczas wyjmowaniu potrafi strzelić. Co do trwałości silniczków to ten typ tak ma, ramię przez przekładnię jest połączone z silniczkiem także tutaj też nic na siłę. Co do wyłączania to jak wycieraczka jest włączona wystarczy 1 raz ruszyć dźwignią tak jakbyś ją włączał. Ruszy się ze dwa razy i się wyłączy.