Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant] Silnik tylniej wycieraczki

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

[B4 Avant] Silnik tylniej wycieraczki

Post autor: Doc » 04 maja 2007, 22:27

Cześć.

Dzisiaj postanowiłem naprawić niedziałającą tylnia wycieraczkę w moim B4 Avant.
Spryskiwacz działał mi cały czas, ale wycieraczka ani drgnęła. Po rozebraniu okazalo się, że silnik stoi dęba. Wyjąłem go, moczyłem, psikałem WD 40 w ośkę z wieloklinem i nic to nie daje. Uzyskałem ruch ośki jakieś 3 mm i bydle stoi dęba dalej. Totalnie zapieczony jakby.

Silnik jest niestety nitowany nie da się go rozebrać.

Moje pytanie i prośba o sugestie co robić.
Dalej moczyć ? Smarować ? Rozwiercić nity i zmienić je na śrubki samemu ? Czy osrac to i kupić sprawny ? Ktoś może zmagał się z tym lub ma jakieś pomysły ?

Wiadomo, że czasami lepiej rezać niż wydawać kasę, ale musi to mieć jakiś sens, a wlaśnie nie wiem czy ma ;-)

Silniczki takie to koszt:
Allegro 110 zł
Szrot 150 - 250 zł
Sklep ok 400 zł

Nie w kij dmuchnał ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 maja 2007, 23:30

Jeżeli jest jakiś ruch , to znaczy ze silnik żyje.Ja bym nie wytrzymał jak bym tego nie rozruszał.Może wykręć go i zamocz w czymś na noc.Sprubuj, kupić inny zawsze można

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 04 maja 2007, 23:45

A czy sprawdziłeś zasilanie tego silnika ? A może ten silniczek jest zintegrowany razem z jakimś mechanizmem w tej obudowie i wtedy będzie miał minimalny ruch , a jak go weźmiesz na siłe to pochrzani się całość . Sprzwdź podłączenie i spróbuj włączyć go na krótko ( wypinasz wtyk i podłączasz zasilanie bezpośrednio z akumulatora pod odpowiednie zaciski) . Powodzenia

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 maja 2007, 23:52

marko, Silniczek jak to silniczek. Musi ruszyć się nawet jak bierzesz za ramię wycieraczki reką.
niestety ten stoi dęba. Znam budowę silniczków. Problem w tym, ze ten jest nitowany a nie rozkrecany i nie wiem czy warto sie babrać.
Oczywiscie sprawdzalem wczesniej istalacje i sam silniczek centralnie pod akumulatorem.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 04 maja 2007, 23:59

Doc, wydaje mi sie że i tak nie masz nic do stracenia , jezeli sie nie rozleci i bedzie mozliwosc dalszej rozbiórki w celu dojscia do zapieczonego elementu to śmiało rozwiercaj nity , potem ew. na jakiś silikon połaczenie zeby sie woda nie dostała ;-)

xavier

Post autor: xavier » 05 maja 2007, 00:13

zycze powodzenia w walce, moze przy okazji jak juz zwalczysz problem, bezdiesz w stanie zasugerowac co moze byc powodem, ze wycieraczka tylna sie nie zatrzymuje, tylko chodzi az do wylaczenia silnika (tak mam smiesznie :)) w sumie pierdola ale potrafi wkurzyc, szczegolnie jak jest sucho i zaczyna guma skrzypiec po szybie.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 05 maja 2007, 00:23

xavier, przekaźnik z lewej strony pod tylnim siedzeniem.
Powinien raz cyknać i podać prąd po włączeniu tylniej wycieraczki. Zerknij to.
Ewentualnie diody, kondensatory przy samym silniczku.

xavier

Post autor: xavier » 05 maja 2007, 00:47

nie wiem czy dosc jasno napisalem o co mi chodzi ;) sory
wycieraczka pracuje poprawnie, chodzi tzw impulsowo, czyli wytrze, czeka pare sekund, wytrze, znowy czeka, itd. Ale o ile wiem po paru(nastu) takich sekwencjach powinna sie zatrzymac sama z siebie i dalej nie wycierac (dobrze mysle?) lub dac sie wylaczyc drozkiem przy kierownicy takim samym ruchem jak sie ja wlacza (prawy drozek, od siebie), a u mnie nic to nie daje, a ruch drozkiem od siebie powoduje jej jakby ponowne popedzenie do pracy, czyli pare szybkich ruchow. (przytrzymanie dorazka powoduje spryskanie tylnej szyby plynem, tak ma byc :)) Czy to nadal moze byc ten walniety przekaznik, o ktorym Doc mowisz?

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 05 maja 2007, 00:58

Ja dzisiaj próbowałem wyciągnąć tylną wycieraczkę i niestety już chyba jest na stałe zamocowana :-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 05 maja 2007, 00:58

xavier, tego nie wiem, bo kupilem juz z uszkodzoną, a to moj pierwszy avant, ale chętnie przeczytam czyjas opinie na ten temat. Wiesz, moze jest jakies tajemne wylaczanie typu 2x kliknij i pomasuj sie po lewarku ;-) ciekawe jak to działa.
OGr pisze:Ja dzisiaj próbowałem wyciągnąć tylną wycieraczkę i niestety już chyba jest na stałe zamocowana :-)
W sensie silniczek ? Nie możliwe.
Zarówno ramie jak i caly silniczek mozesz zdemontować.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 05 maja 2007, 01:03

Ramę ramę :-) Odkręciłem tą śrubkę od zewnątrz, a ramię za nic nie chciało zejść :-(

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 05 maja 2007, 01:27

OGr pisze:Ramę ramę :-) Odkręciłem tą śrubkę od zewnątrz, a ramię za nic nie chciało zejść
Zapiekło się. Avant zaciąga błoto, sól, brud spod kół na tylną szybę i po latach jak zaspawane.
Zapiekło się aluminium ramienia z wieloklinem silnika. Ostro daj WD 40 wieczorem a rano spróbuj ruszać i podważać aby zdjąć.

Ramie trzyma tylko jedna nakrętka 13stka, która jest pod osłonką spryskiwacza. Jest ono osadzona na wieloklinie.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 05 maja 2007, 01:33

Psyknąłem tam dzisiaj sporą ilość podobnego płynu. Zobaczę jutro czy coś to dało, ale zasadniczo nie potrzebuje już tego rozkręcać :-) Za to dalej nie mogę odkręcić tylnych śrub standardowej ramki :-(

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 05 maja 2007, 09:52

co do rozruszania silniczka wycieraczek - mi się nie udalo i kupilem od użytkownika "klon" używkę za 80zl i dziala pięknie...

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 05 maja 2007, 14:41

Panowie po pierwsze przy wymontowywaniu silniczka z szyby to bardzo delikatnie bo szyba droga a jak jest zapieczona to podczas wyjmowaniu potrafi strzelić. Co do trwałości silniczków to ten typ tak ma, ramię przez przekładnię jest połączone z silniczkiem także tutaj też nic na siłę. Co do wyłączania to jak wycieraczka jest włączona wystarczy 1 raz ruszyć dźwignią tak jakbyś ją włączał. Ruszy się ze dwa razy i się wyłączy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl