Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2010, 22:36

No i wersja raczej ostateczna która już u mnie zagości na stałe.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 07 cze 2010, 22:51

ciekawe będę musiał sobie też takie cosik zamontować jak możesz to powiedz jakiej rurki użyłeś mnie to wygląda na 1/2 cala

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2010, 23:01

Niestety rozmiaru w tym momencie ci nie podam, musiałbym zmierzyć. W każdym bądź razie rurka jest grubościenna co by sztywna była oczywiście <ok> natomiast te niby ori (kij wie czy to ori czy nie) wykonane były niby z płaskownika. Gdzieś mam nawet zdjęcie tego.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2010, 17:38

[center]Fotostory nr 14

Regulacja zderzaka przedniego - 09.06.2010
[/center]

Opadnięty przedni zderzak to chyba dość częsta przypadłość jeśli chodzi o A4. Szczerze to mało która B5 przedni zderzak ma dobrze spasowany. Częściowo to pewnie wina jakiś historii powypadkowych, ale chyba nie tylko. U mnie przedni zderzak też jest nie spasowany.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

Po zdjęciu zderzaka i odkręceniu tych ślizgów na których zderzak się trzyma zauważyłem że nie trzymają one zderzaka tak jak powinny. Lata chyba sprawiły że odkształciły się co powoduje częściowe opuszczenie zderzaka.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

Rozwiązaniem jest tutaj poszerzenie dziur w tym ślizgu, tak aby można było przymocować go kilka mm wyżej.

[center]Obrazek[/center]

Po tym zabiegu linia zderzaka poszła do góry przylegając do błotnika znacznie lepiej. Może na zdjęciach nie widać aż takiej różnicy, ale w realu całość wygląda o niebo lepiej niż przed naprawą.

[center]Obrazek Obrazek[/center]
Ostatnio zmieniony 16 cze 2010, 16:04 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 cze 2010, 21:59

Też muszę zrobić taki myk, bo ten mój eskowy za nisko troszkę leży :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2010, 22:10

AUDI_A6 pisze:Też muszę zrobić taki myk, bo ten mój eskowy za nisko troszkę leży :)
Dodatkowo możesz jeszcze wykręcić trochę w górę ten bolec z odbojnikach do których przykręcany jest zderzak.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 cze 2010, 22:11

Tam już regulacji nie mam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2010, 22:23

Aha :-P Ale z tego co pamiętam same odbojniki też chyba mają jakąś minimalną regulację, więc można ewentualnie ciut je podnieść.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 cze 2010, 22:31

Znaczy wiesz u mnie chodzi tylko o te boczne zaczepy, bo nie trzyma mi się zbytnio linia zderzak-błotnik.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2010, 22:54

AUDI_A6, słuchaj, może będziesz wiedział.

Jakiś czas temu kupiłem przednie amorki, oryginalne BODGE używki, ale wydają się w super stanie. Wyglądają tak jak moje ori, tyle tylko że nie są czarna a w kolorze czerwonej mini. Ich kod to: 8D0 413 031 AE. Znalazłem je w ETCE, ale brak mi szczegółów. Niby zostały one wycofane z produkcji w 99 i jako część zastępczą ETKA proponuje 8D0 413 031 BE. Teraz natrafiłem na aukcję na allegro gdzie koleś pisze:

"Amortyzatory pochodzą z Audi A4 B5 z roku 1999 z silnikiem 1,9 tdi sedan widocznego na zdjęciu. Są to amortyzatory fabrycznie montowane, za dopłatą, do usportowionego zawieszenia o kodzie 1BE. Jest ono niższe o 20mm od standardowego (1BA)."

Kolorystycznie wyglądają identycznie jak moje z tym że tamte są produkcji SACHS. I teraz pytanie. Czy te które posiadam to nie są czasem jakieś amorki ale "sportowe" :?: Bo jeśli tak to przerzuciłbym je do siebie i wybrał się na stację żeby je sprawdzić w jakim są stanie.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 cze 2010, 22:58

Prawdopodobnie to jakiś zamiennik 1BE, ale ciężko powiedzieć gdyż sam nie jestem zbytnio rozgarnięty na temat standardowych zawieszeń :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2010, 16:26

Napisałem do Intercarsu. Odpisali mi że mają zamiennik tych amorków, niestety nie podali czy są to te o skróconym tłoku. Zobaczymy jeszcze co na A4 mi napiszą.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 cze 2010, 12:06

[center]Fotostory nr 15

Wymiana tarcz tylnych i malowanie zacisków - 04.06.2010
[/center]

Przyszedł wreszcie czas na wymianę tylnych tarcz - moje obecne przez zapieczenie jednej prowadnicy z prawej strony nieco się przygrzały (zrobił się z niej węgiel). Co prawda hamulce były dość dobre ale ta jedna tarcza hałasowała (szczególnie po tym jak w ramach rozwiązania doraźnego postanowiłem potraktować ją szlifierką :mrgreen: ) Pewnie gdyby była to przednia tarcza to nie utrzymałbym kierownicy w ręku podczas hamowania.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

W pierwszej kolejności trzeba było wszystko rozebrać. Z odkręceniem samych zacisków nie było problemu, co innego z jarzmem. Bez użycia gazów do podgrzania nie obyło się - a i tak z problemami.

Wymontowałem również całe zaciski bo wiadomo jak jest z wciskaniem tłoczków (trzeba wciskać i jednocześnie kręcić tłoczkiem) - nie chciałem więc bawić się z tym na aucie.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Przy okazji wyczyściłem wszystko i od razu pomalowałem.

Co do tarcz to udało mi się kupić za małe pieniądze (40 zł za komplet) używane oryginały w bardzo dobrym stanie. Dałem je do przetoczenia co kosztowało mnie dwa piwa :-P Po przetoczeniu tarcze mają jeszcze 8mm grubości (nowe 10mm), czyli minimalną grubość jaką zaleca fabryka (oczywiście pewnie ze sporom rezerwą) tak więc myślę że nie jest źle. Do kompletu oczywiście nowe klocki oraz nowy płyn hamulcowy.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Generalnie to marzyło mi się wypiaskowanie całości i pomalowanie tego fachowo, ale na to trzeba czasu którego nie mam - nie mogę też pozwolić sobie na pozostawienie auta w garażu na kilka dni.

Po wymianie tarcz i klocków wreszcie nastała błoga cisza podczas hamowania. Do tej pory myślałem że hamulce mam bardzo dobre, ale teraz są rewelacyjne. Czuć bardzo dużą siłę hamowania. Ze względu na większą siłę hamowania tyłu niż do tej pory ABS włącza się znacznie rzadziej niż było to wcześniej (wcześniej włączał się głównie z przodu gdyż przy słabszym hamowaniu tyłu przód był bardziej obciążony).

No i do kompletu przodek.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]
Ostatnio zmieniony 16 cze 2010, 16:05 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 13 cze 2010, 22:38

ale żeś pomazał :-P <zeby>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 cze 2010, 22:40

MIODEK pisze:ale żeś pomazał
Bo na trzeźwo malowałem i mi się ręce trzęsły :-P Ale spoko, to co było na tarczy już się starło :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga