Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lis 2009, 23:25

goldi j51 pisze:No ładnie ale co to dla doświadczonego klubowicza :-D
Obyś miał rację :-P

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 21 lis 2009, 09:00

Rafałku sorki ale źle Ci nie życzyłam :-P . W ramach przeprosin mogę podjechać Ci pomóc ;-). Pzdr 8-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2009, 09:13

jagna pisze:W ramach przeprosin mogę podjechać Ci pomóc ;-)
Hehe. Trzymam za słowo <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lis 2009, 16:24

[center]Fotostory nr 5[/center]
[center]Sprawdzanie nagrzewnicy - 23.11.2009[/center]

Wczoraj miałem chwilę wolnego czasu więc postanowiłem sprawdzić tą nagrzewnicę. Tak jak pisałem wcześniej, byłem przekonany w 90% że coś jest z nią nie tak. Ale przez te kilka dni zwątpiłem, ponieważ:

:arrow: Płyn przestał ubywać, ubył tylko w ten jeden dzień
:arrow: Szyby nie parowały tak mocno jak poprzednio
:arrow: Dodatkowo odkryłem że zapchał mi się odpływ wody na podszybiu, przez co woda nie spływała
:arrow: Zaglądając w okolice filtra kabinowego odkryłem że jest tam pełno liści oraz nagromadzonego przez lata błota, które mimo kilku bezdeszczowych dni i tak trzymało sporo wilgoci.
:arrow: Po za tym samego filtra kabinowego również jeszcze nie wymieniałem :oops:

Na parowanie szyb miałem więc wytłumaczenie. Pozostał jednak jeszcze ubytek płynu. Przypomniałem sobie jednak że jakiś czas temu spuszczałem płyn chłodzący. Po jego zalaniu do pełna nie obserwowałem czegoś co zawsze mi się zdarzało w poprzedniej Audi, a mianowicie potrzeby dolania pewnej ilości płynu po pełnym odpowietrzeniu się układu. Tu natomiast płyn zalałem i taki poziom był aż do tego czasu. Nie wykluczam więc teorii że po prostu dopiero teraz auto mogło w pełni się odpowietrzyć, zwłaszcza iż jeżdżę głównie na trasie do pracy (18 km) i mimo iż auto w tym czasie łapie oczywiście temp 90 stopni to chłodnica zdąży się nagrzać jedynie od góry. Ewentualnie nie wykluczam jakiegoś wycieku, ale ze wstępnych oględzin nie zauważyłem takiego.

Aby mieć większą pewność iż nagrzewnica jest ok musiałem jakoś się do niej dobrać. Spróbowałem więc od strony schowka. W tym celu na sam początek trzeba odkręcić cały schowek. Rzecz banalnie prosta (2 wkręty wewnątrz schowka, oraz dwa z prawej strony, pod maskownicą). Po wyjęciu całej pułki mamy coś takiego (na zdjęciu cięgno które należy odpiąć zostało już odpięte):

[center]Obrazek[/center]

Sama nagrzewnica znajduje się w plastikowej obudowie z lewej strony. Aby tam się dostać trzeba wymontować cały silniczek nadmuchu wraz z tunelem doprowadzającym powietrze. Odkręcamy więc dwie śruby zaznaczone strzałkami.

[center]Obrazek[/center]

Teraz rzecz najtrudniejsza. Tunel doprowadzający powietrze od dmuchawy łączy się z obudową nagrzewnicy za pomocą 6 spinek (dwie z przodu, jedna od góry, jedna od dołu, oraz dwie z tyłu). Z tymi od przodu, góry i dołu nie powinno być większego problemu. Inaczej jest jednak z tymi z tyłu. Trzeba je wypiąć po omacku. Nie jest to łatwe. Ja do tego celu użyłem czegoś takiego (na zdjęciu mój specjalistyczny przyrząd oraz spinka, na drugim zdjęciu umiejscowienie spinek):

[center]ObrazekObrazek[/center]

Po wypięciu wszystkich spinek można wyjąć dmuchawę wraz z tunelem.

[center]Obrazek[/center]

Przy odrobinie wysiłku zaglądając w tunel obudowy nagrzewnicy idzie dojrzeć samą nagrzewnicę. W moim przypadku nagrzewnica wyglądała jak nowa. Zero jakichkolwiek zacieków po płynie chłodzącym, zero wilgoci bądź pozostałości po niej. Tak więc na szczęście obejdzie się bez jej wymiany i konieczności wyciągania całej deski rozdzielczej.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 24 lis 2009, 17:30

Trochę szkoda, bo już się wybierałam z pomocą ;-). A na serio to dobrze, że wszystko ok. Czyli dalej musisz szukac przyczyny parowania szyb . A chciałam ostatnio wspomniec o filtrze kabinowym ale skoro pisałes, że to napewno nagrzewnica to już nie drązyłam dalej. Ja wymieniałam filtr rok temu, bo tez mi parowały szyby szczególnie w deszczowe dni wtedy przy małej prędkości nie można było jechać, wymieniliśmy filtr jak się okazało nie był nigdy wymieniany. Oczywiscie po wymianie problem znikł. Może czas na wymiane :-P . Pzdr

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lis 2009, 22:16

jagna pisze:Może czas na wymiane :-P
Zawsze jakoś szkoda na to pieniędzy, ale faktycznie będę musiał wymienić.

Co do parowanie szyb to oprócz samego filtra kabinowego (sprawdzałem go, fakt faktem nie jest pierwszej młodości, ale był suchy) mogło mieć dodatkowo wpływ to co było wokoło niego, a tak to wyglądało:

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Dla porównania efekt po czyszczeniu:

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 lis 2009, 19:46

No i widzę Rafał, że obeszło się bez większej rozpierduchy ;-) Całe szczęście bo to nie miła robota (przynajmniej dla mnie). :-P Filterek wymień i co jakiś czas go kontroluj i czyść. ;-)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 25 lis 2009, 20:33

To miałeś farta, w a4 to jest lipa z tymi odpływami ojciec to co chwile musi przepychać. A już miałem parę takich przypadków że jak tam woda stała to dostała się do serwa :shock: i nie było hamulców także zwracaj często uwagę na czy tam wody nie ma.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2009, 20:41

matt1988 pisze:w a4 to jest lipa z tymi odpływami ojciec to co chwile musi przepychać.
Potwierdzam. Ja też już kilka razy to przepychałem. Niby są dwa odpływy, ale wystarczy trochę liści żeby zaraz to zapchać. W B3 całe podszybie jest zabudowane. A w B5 jest to w postacie półki która niestety super zbiera i zatrzymuje tam pełno syfu w tym i liście.

PS: gdy ktoś przypadkiem zapomniał podpiąć wtyczki dmuchawy i zorientował się dopiero po za garażem to melduje że jak ktoś ma szczupłe ręce to można dostać się do niej po przez maskownicę boczka deski rozdzielczej - oczywiście od strony pasażera :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2009, 22:10

[center]Fotostory nr 6[/center]
[center]Porządki pod maską - 23-25.11.2009[/center]

Korzystając z kilku dni wolnego wstawiłem autko do garażu i postanowiłem odświeżyć co nie co komorę silnika. Główne punkty moich prac:

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

1. Przemalowanie osłony filtra powietrza
2. Przemalowanie osłony kolektora wydechowego
3. Przemalowanie kolektora ssącego
4. Ukrycie kabla sterującego wtryskami gazu
5. Czyszczenie zbiorniczków płynu wspomagania, płynu spryskiwaczy oraz płynu chłodzącego
6. Przemalowanie przepływomierza
7. Ogólne czyszczenie wnętrza komory silnika oraz podszybia
8. Likwidacja korozji
9. Naprawa urwanego wzmocnienia
10. Minimalne opuszczenie zderzaka (zderzak ociera o maskę)

Pracy było dużo, a ja miałem na to tylko 3 dni.

[center]1. Przemalowanie osłony filtra powietrza[/center]

Od razu taka uwaga co do koloru. Zdjęcia robiłem z fleszem więc kolor na zdjęciach jest nie co przekłamany. Za namową jednego z klubowiczów wszystkie elementy poszły w kolor bordowy, nieco jaśniejszy niż nadwozie, ale zdecydowanie ciemniejszy niż to wyszło na zdjęciach.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]2. Przemalowanie osłony kolektora wydechowego[/center]

Tą osłonę przemalowałem jedynie częściowo. Malowanie jej od spodu było nie wskazane z racji bliskości kolektora wydechowego. Po za tym i tak tego nie widać. Pomalowałem więc jedynie część najbardziej oddaloną od wysokich temperatur, czyli tą najbardziej widoczną.

[center]Obrazek ObrazekObrazek[/center]

[center]3. Przemalowanie kolektora ssącego[/center]

Z samym kolektorem miałem nieco wątpliwości - czy malować go w kolor czy może na czarno. Wcześniej pomalowałem jednak na czarno osłonę akumulatora i stwierdzałem że czarny kolor strasznie "łapie" brud, zaraz wszystko na nim widać. Postanowiłem więc że również pójdzie w kolor. Zawsze ewentualnie można to później przemalować :-P

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]4. Ukrycie kabla sterującego wtryskami gazu[/center]

To było wyzwanie. Gazownik pociągnął mi ten kabel w ten sposób iż wychodzi on z większej wiązki idącej wzdłuż grodzi komory silnika nad rurą dolotu i potem prosto do wtrysków gazu. Sama wiązka przewodów owinięta jest w jakąś izolację co nie sprawa zbyt schludnego wrażenia. Postanowiłem więc ukryć te kable. Chciałem puścić je zamiast nad rurą dolotową to pod nią, następnie pod kolektorem ssącym i wyprowadzić ją pomiędzy 2gą a 3cią odnogą kolektora ssącego. Wszystko byłoby ładnie i pięknie gdyby nie to że w tych okolicach nie ma zbyt dużo wolnego miejsca. No ale jakoś się udało.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]5. Czyszczenie zbiorniczków płynu wspomagania, płynu spryskiwaczy oraz płynu chłodzącego[/center]

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]6. Przemalowanie przepływomierza[/center]

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek[/center]

[center]7. Ogólne czyszczenie wnętrza komory silnika oraz podszybia[/center]

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]8. Likwidacja korozji[/center]

Z tym elementem też miałem nieco problemów. Całość była nieźle skorodowana, szczególnie blacha znajdująca się od strony chłodnicy do której przykręcone było gniazdo odbijaka. Przy próbie odkręcenia 3 śrub dwie z nich ułamały się. Na szczęście przy użyciu palnika wykręciły się potem bez problemu.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]9. Naprawa urwanego wzmocnienia[/center]

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]10. Minimalne opuszczenie zderzaka[/center]

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

[center]Podsumowanie[/center]

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 25 lis 2009, 22:13

:shock: :shock: Widzę że lubisz porządek pod maską. Wykonanie super efekt też <ok>

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 25 lis 2009, 22:14

Bardzo ładna i zadbana audiczka z dobrym silniczkiem i w fajnym kolorze <ok>

Szacun dla Ciebie za to ile czasu poświęcasz autku ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 lis 2009, 22:19

Na razie to by było na tyle, ale w planach jest jeszcze przemalowanie alternatora bo teraz aż bije po oczach taki brudny i zaniedbany. Ale to już innym razem.


Grzebiąc przy tym silniku mam jedno spostrzeżenie. Wcale nie jest taki skomplikowany jakby się mogło wydawać. Mam takie złudzenie że projektanci zamontowali pod maską tylko to co było naprawdę potrzebne. Oglądałem już kilka silników oplowski typu Ecotek. Tam pod maską jest jedna wielka plątanina kabli, czujników i innych pierdołków których przeznaczenia nie zam. Może to tylko takie moje złudzenia, ale tak to widzę.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 10:39 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 27 lis 2009, 10:13

bardzo estetyczne wykonanie :mrgreen:
aż mnie zmobilizowało :-P chyba sobie Vke upiększe do póki nie jest w komorze silnika :mrgreen:
pozdrawiam i oby tak pieknie ładnie było cały czas <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 lis 2009, 10:39

Dziki pisze:chyba sobie Vke upiększe do póki nie jest w komorze silnika
O kurcze. Co ja bym zrobił gdybym miał silnik wyjęty (odpukać obym nie miał takiej okazji). Ale to idealna sytuacja do tego aby co nie co zrobić w temacie czystości itp. Do wszystkiego jest dojście i można działać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl