Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 gru 2009, 23:17

matt1988 pisze:
grinch pisze:... Wszystko ładnie pięknie tylko ten ADR :roll:
Niech zrobi swapa na SB albo AAZ to by był przeszczep roku
Hehe. Buda trochę za ciężka jak na te silniki. Przy lekko zmodzonym SBku pod 100PS w 80 można byłoby już nieźle świrować. W A4 100PS starcza jedynie na dziadkową jazdę po mieście.

Wracając jednak do obniżenia. To po 10 godzinach walki w garażu przerzuciłem wszystkie 4 sprężyny. Auto nieco siadło, około 3 cm. Wykonałem też małą jazdę testową aby zobaczyć jak będzie z komfortem jazdy. Myślę że jest ok. Oczywiście jest nieco twardziej, ale zawieszenie w dalszym ciągu dobrze wybiera dziury, nic nie wali więc myślę że tak już zostanie.

PS: podczas jazdy testowej miałem jeszcze przyjemność mieć kontrolę :-P Policjant zaglądając do bagażnika w celu sprawdzenia trójkąta i gaśnicy rzucił mi tekst: "ale tu czyściutko". Hehe, to ja nie wiem co oni mają w radiowozach skoro stwierdził że u mnie jest czyściutko - po prostu zwykły odkurzony bagażnik <ok>

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 02 gru 2009, 23:27

A jakie sprężyny kupiłeś?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2009, 00:03

matt1988 pisze:A jakie sprężyny kupiłeś?
Sprężynki WEITECa, firma z tego co wiem dość dobra i często polecana.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2009, 13:13

[center]Fotostory nr 7[/center]
[center]Wymiana sprężyn na -30mm - 03.12.2009[/center]

Witam

Jak pisałem wcześniej planowałem wymienić sprężyny na ciut niższe. Operacji dokonałem wczoraj. Czas trwania - 10 ciężkich godzin :-(

Zacząłem od przedniego zawieszenia. Rzut z ETKi:

[center]Obrazek[/center]

Aby wyjąć całą kolumnę należy odkręcić śruby oznaczone liczbami 43 (łączy kolumnę z wahaczem nośnym), śrubę zabezpieczająca dwa górne wahacze (niestety w ETCe jest to jakoś dziwnie pokazane), oraz trzy śruby oznaczone liczbą 36 (łączą kolumnę z nadwoziem).

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

I kolumnę mamy już na wierzchu. Zanim zaczniemy ściągać sprężyny ściągaczami warto na samym początku popuścić śrubę trzymającą całość od góry. Jest szansa że naprężone sprężyny spowodują że amortyzator nie będzie się okręcał a my nie będziemy musieli kombinować z jej odkręceniem. U mnie w 4 przypadkach sprawdziło się to.

Teraz pozostaje tylko ściągnąć stare sprężyny i założyć nowe. Przy tym etapie prac należy bardzo uważać bo sprężyna taka potrafi być bardzo niebezpieczna.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Z tyłem jest nieco mniej pracy.

[center]Obrazek[/center]

Tu wystarczy odkręcić jedynie jedną śrubę trzymającą amortyzator do belki (25) oraz dwie w kabinie łączące całość z nadwoziem (7). Nieco problemu może sprawić dobranie się do tych śrub w kabinie. Trzeba bowiem odchylić tylne kanapy, następnie odsunąć dywanik, wyjąć piankę głuszącą po czym odkręcić je przez otwór.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

I to by było na tyle. Na koniec jeszcze małe porównanie. Niestety nie za wiele na nim widać, ale niebawem wrzucę jakieś zdjęcia z nowej sesji.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]
Ostatnio zmieniony 12 cze 2010, 20:26 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 03 gru 2009, 15:10

Fajne rezanko zawsze mnie rozwala ta gąbka co tam jest wciśnięta w tą dziurę :roll: .

AdiAudi

Post autor: AdiAudi » 03 gru 2009, 15:18

dlaczego nie masz tarcz wentylowanych :?: no i moim zdaniem A4 nie jest wysoko posadzona :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2009, 15:29

AdiAudi pisze:laczego nie masz tarcz wentylowanych :?:
A powinny być? Z tarczami nic nie robiłem. Zobaczę później co tam ETKA wypluje, ale wątpię żeby w serii były wentylowane, przynajmniej w podstawowym wyposażeniu.

AdiAudi

Post autor: AdiAudi » 03 gru 2009, 15:35

u mnie są wentylowane, a z tyłu zwykłe

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 03 gru 2009, 15:40

Nie ma wentylowanych :shock: przy 120 kucach ponad powinny być według mnie przegięli.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 16:00 przez matt1988, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2009, 16:00

matt1988 pisze:Nie ma wentylowanych :shock: przy 120 kucach ponad powinny być według mnie przegięli.
Być może były zmieniane, ciężko jest mi to teraz stwierdzić. W każdym bądź razie wentylowane czy też nie, najważniejsze żeby dobrze działały. Podczas pierwszego badania stanu technicznego mechanik sprawdzał mi wszystko dokładnie. Wyszło że przód ma bardzo dużą skuteczność hamowania (podawał to w procentach ale już nie pamiętam ile było). Tył miał nieco niższą. W każdym bądź razie mechanik powiedział mi że rzadko które auto na kontroli ma tak dobre hamulce. Tak więc przednich tarcz raczej nie będę ruszał. W jakiejś tam przyszłości będę musiał albo wymienić, albo przetoczyć tylne tarcze bo klocki nie łapały równo.

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 05 gru 2009, 13:03

No Rafał czekam na fotki całości jak się prezentuje Niunia 30mm dalej od nieba ;-)
PS nie było czarnych? :-P
Powodzenia i bezproblemowych km...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2009, 13:25

kaczaza5 pisze:PS nie było czarnych? :-P
Czarnych sprężyn czy czarnych A4 :-P

Co do sprężyn to już nie miałem czasu na zabawę bo chętnie to bym sobie wszystko odmalował ale furka na drugi dzień musiała być gotowa do jazdy więc na szybcika wszystko tylko przerzuciłem żeby tylko działało.

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 05 gru 2009, 13:52

No oczywiście, że czarnych A4 :mrgreen: Nie no żartuje wisienka też się ładnie prezentuje <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2009, 15:36

kaczaza5 pisze:No oczywiście, że czarnych A4 :mrgreen:
B3 miałem czarną. I prezentowała się super jak była wypucowana, szczególnie wieczorkiem. Czarny błyszczący lakier, srebrne alu. Widok piękny. Problem tylko w tym że dopucowanie jej to był dzień roboty. A nie daj Boże myć ją w słońcu. Białe plamy gwarantowane. Po za tym jak już ją umyłem to czysta była przez chwilę bo każdy, nawet minimalny kurz było na niej widać. Więc czarny jest ok, ale tylko do oglądania, na pewno nie do mycia :-P

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 05 gru 2009, 20:45

W 1.8 były zarówno wentyle jak i lite tarcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl