Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 29 paź 2007, 12:19

znalazłem na Elektrodzie :-D kilka godzin w nocy poszło , ale co tam .
u mnie sprawdziłem i działa , wiem że ty sam na tym forum też pomagasz ludziom.


pozdrawiam cię DANEK , takich fachowców więcej jak ty , bo u mnie w okolicy to uczciwego znającego się na rzeczy jak na lekarstwo.
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 paź 2007, 12:58

To bardzo ciekawy sposób i ciekawe czy naprawde resetuje kompa :?: Ja kilka razu juz miałem odłacany aku przy różnych naprawach itp i nigdy nie robiłem typowej adaptacji tylko odpalałem i w droge ciepły czy zimny, auto chodzi bez problemów

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 29 paź 2007, 14:03

działa na 100% , u mnie silnik palił na benzynie na trzy gary bo nie zrobiłem adaptacji , po wykonaniu w/w procedury silnik pali już ok.
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 30 paź 2007, 17:09

Mam taki problem, kupiłem sobie interfejs do diagnostyki, taki:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76

I nie działa, za chiny nie mogę połączyć się ze sterownikiem ponieważ przy teście w opcjach programu VAG wyskakuje mi taki błąd:

Dla W VAG-COM Release 409-1:
Obrazek

A w VAG-COM Release 311-2 taki:
Obrazek

I o połączeniu ze sterownikiem nie ma nawet mowy. Próbowalem przy samochodzie Audi 80 B4 93r. ABT ze sterownikiem 45-pinowym, nie ma tam za dużo możliwych rzeczy do zdiagnozowania, ale od czegoś trzeba zacząć. Kiedyś samochód ten był już badany tym złączem i wszystko było ok, działało bez problemów, a teraz nie chce, dlaczego?

Wszystkie programy antywirusowe zostały wyłączone podczas proby połączenia. Napiecie na złączu OBD I w samochodzie ok 12,34V więc ok, zapłon włączony.

Tester interfejsu pokazuje, że kabelek jest sprawny. Dzwoniłem do sprzedawcy i nie potrafił mi udzielić informacji dlaczego to nie działa, może wy bedziecie coś wiedzieli na ten temat?
KorNoLio

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 paź 2007, 18:32

sprawdź sobie w managerze urządzeń (mój komputer, właściwości, sprzęt) na jakim comie zainstalował ci się ten interfejs... w zależności na które gniazdo usb go włożysz to będzie inny... poza tym musisz sobie "zarejestrować" tego vaga, ja osobiście nie znalazłem sposobu zarejestrowania wersji 4.09, wersja 3.11 da sie bo są w sieci odpowiednie generatory kodów...

[ Dodano: 2007-10-30, 18:38 ]
aha jeszcze jedno, ty masz NG czyli 2,3 na mechanicznym wtrysku.. to to z silnika nic nie poczytasz bo nie masz sterownika ;-) jak masz absy lub poduchy to z tych sterowników powinno ci sie udać... a poza tym to w NG są 3 wtyczki czarna biała i brązowa... po co jest brązowa?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 paź 2007, 19:07

Z tego komunikatu wynika, że program nie widzi interfejsu :-( . Zmieniałeś linie K (raz jedną raz drugą)? No i czy sprawdzałeś czy na gnieździe zasilającym jest napięcie, bo zdarza się, że jest sfajczony bezpiecznik i na zasilaniu fejsu nie ma napięcia. Fejs bierze zasilanie właśnie gniazda diagnostycznego. Czasem pomaga zwarcie linii K z linią L .

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 30 paź 2007, 20:01

Skuciok pisze:sprawdź sobie w managerze urządzeń (mój komputer, właściwości, sprzęt) na jakim comie zainstalował ci się ten interfejs... w zależności na które gniazdo usb go włożysz to będzie inny...
To sprawdziłem właśnie i zainstalowal się na COM 4 więc nic nie przestawiałem A jeżeli ustawię port COM 4 w VAG-u to wtedy wyskakuje błąd, Interface: not found, a jak ustawię COM 3 to widać takie błędy jak wyżej.
Skuciok pisze:poza tym musisz sobie "zarejestrować" tego vaga, ja osobiście nie znalazłem sposobu zarejestrowania wersji 4.09, wersja 3.11 da sie bo są w sieci odpowiednie generatory kodów...
Generator kodow mam, ale bedzie można użyć go dopiero po dobrym teście w opcjach programu, tak gdzieś widziałem napisane.

Skuciok pisze:aha jeszcze jedno, ty masz NG czyli 2,3 na mechanicznym wtrysku.. to to z silnika nic nie poczytasz bo nie masz sterownika jak masz absy lub poduchy to z tych sterowników powinno ci sie udać...
Wiem, że w moim NG zostają tylko kody błyskowe, ale ja próbowałem to robić w ABT z tym bogadszym sterownikiem gdzie powinno sie coś udać. A ta 3 wtyczka jest od ABS-u chyba.
Danek pisze:Z tego komunikatu wynika, że program nie widzi interfejsu .
Kurde jak rozmawialem z tym kolesiem od viakena przez telefon i przeczytałem mu ten komunikat, to powiedział, że z interfejsem jest wszystko ok w VAG 311 a z błędem z VAG 409 jeszcze się nie spotkał i pierwszy raz go słyszy.
Danek pisze:Zmieniałeś linie K (raz jedną raz drugą)?
Tak powiem, że nie wiem dokladnie o co biega, jak bys mogł troszkę bardziej łopatologicznie mi to wytłumaczyć?
Danek pisze:No i czy sprawdzałeś czy na gnieździe zasilającym jest napięcie, bo zdarza się, że jest sfajczony bezpiecznik i na zasilaniu fejsu nie ma napięcia. Fejs bierze zasilanie właśnie gniazda diagnostycznego.
Sprawdzałem i jest właśnie 12,34V.

Co jeszcze mogę zrobić?
KorNoLio

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 paź 2007, 20:10

KorNoLio pisze:Zmieniałeś linie K (raz jedną raz drugą)?


Tak powiem, że nie wiem dokladnie o co biega, jak bys mogł troszkę bardziej łopatologicznie mi to wytłumaczyć?
Ten fejs ma dwie linie K i jedną linię L czyli tak jakby 5 kabelków, a gniazdo diagn. ma tylko 4 piny . Teoretycznie fejs powinien automatycznie wybierać tą linię K, po której leci transmisja ale może fejs nie potrafi się przełączyć automatycznie na odpowiednią linię K.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 30 paź 2007, 20:22

Aha, ale skoro on ma się przełączać automatycznie to ja nie będę miał na to wpływu.
A i przed chwilą aktywowałem pełną wersję może teraz będzie działał, jutro wieczorem jak zajadę do domuto będę próbował coś z tym zrobić jeszcze.
KorNoLio

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 paź 2007, 20:31

musi ci działać na tym porcie co go widzisz w managerze urządzeń, jeszcze jedno mi na myśl przychodzi, jak sie dalej będzie pierniczyć to spróbuj przeinstalować sterowniki, spróbuj inne gniazdo usb bo też sie może zdarzyć że jest uszkodzone

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 30 paź 2007, 21:04

Kurcze nawet kompa formatowałem, myślałem że coś pomoże, zmieniałem porty odinstalowywałem i nic. Nie wiem dlaczego w menagerze mam zainstalowany na 3 a w programie widzi go na 4. Jeszcze bedę próbował jutro wieczorem.
KorNoLio

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 paź 2007, 21:42

KorNoLio, ale poczekaj, VAG 3,09 pokazuje na Com-3 że fejs znalazł tylko nie znajduje sterownika, tak? To może trzeba mu zmniejszyć prędkość transmisji? Próbowałeś tego?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 paź 2007, 21:44

trudno powiedzieć, może używasz przedłużki kabla usb?, ja miałem na przedłużce 5 metrowej i to już jest granica działania usb, najlepiej bez żadnej przedłużki spróbować..
a jak nie to innego kompa wziąć i spróbować, a jak nie no to chyba tylko reklamacja....

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 paź 2007, 14:56

Danek pisze:KorNoLio, ale poczekaj, VAG 3,09 pokazuje na Com-3 że fejs znalazł tylko nie znajduje sterownika, tak?
Tak dokładnie 3.11 pokazuje, że jest a ze sterownikiem nie mogę się połączyć, próbowałem zmieniać prędkości, ale to nic nie dało, jeszcze raz tego spróbuje, może się uda.
Skuciok pisze:trudno powiedzieć, może używasz przedłużki kabla usb?, ja miałem na przedłużce 5 metrowej i to już jest granica działania usb, najlepiej bez żadnej przedłużki spróbować..
a jak nie to innego kompa wziąć i spróbować, a jak nie no to chyba tylko reklamacja....



Przedłużki żadnej nie używam tylko orginalny kabelek, może rzeczywiście zostanie tylko reklamacja.
KorNoLio

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 lis 2007, 17:28

Witam serdecznie.

Koledzy... byłem dziś w serwisie Skody u moich znajomych mechaników.Poprosiłem aby podłączyli mi komputer i sprawdzili czy wogule moja niunia zechce sie komunikować. Okazało się że tak :-) W 3 innych serwisach odmówiła wspołpracy. Po podłączeniu wyskoczyły 4 błędy :
- potencjometr przepustnicy
- czujnik temp powietrza zasysanego
- sonda lambda.
- niemapiętam co :-(

Autko było przełączone na gaz i przekręcony kluczyk w pozycje I.
Mechanik skasował mi błęby i powiedzieł "pojeździj i przyjedź jutro".

Czy Waszym zdaniem czekają mnie wydatki ?? jeśli błęby jutro znów się powtórzą ?

Pozdrawiam
Krzysztof

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga