Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] Pobór prądu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 06 gru 2008, 00:10

spiczi pisze:Nie chce mi się czytać całego tematu, bo pewnie pisałeś jaki masz akumulator i ile ma czasu, ale z tego co piszesz że przed odpaleniem masz napięcie na akumulatorze 12,10v to zdecydowanie za nisko. (powinno byc koło 12,50 - 12,60v) i wszystko wskazuje na to że aku kończy żywot. A co się stanie jak naładowany aku zostawisz na kilka dnie odpiety i stojacy wolno, czy tez napięcie spadnie z poniżej 12,5V?
no własnie gdybys przeczytał to moze bys nie pytał :D
napiecie takie niskie bo nie był doładowany po tych wszytskich akcjach i operacjach. dlategotakie nieskie. Aku jest nowe miesieczne 74 Ah. teraz w weekend postaram sie go naładowac na pełno i przy normalnym poborze okaze sie ile aku wytrzyma. Pobór mam dopuszczalny 0,024 A. Ładowanie również udało mi sie doprowadzić do pożądku (tak mi sie wydaje przynajmniej)
Chciałem tylko wiedziec czy poziom ładowania powienien byc zawsze równy ok 14,2V na przykład, czy powienien sie zmieniac tak jak to u mnie dało sie zaobserwowac, czyli gdy aku ma słabe napiece to ładowanie jest wysokie i na odwrót (ale nie nizej niz 13,9 V)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 gru 2008, 06:38

Lenio21 wpisz w wyszukiwarkę hasło "charakterystyka alternatora" i wszystki ci się wyjaśni. Auto masz sprawne.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 01 lis 2010, 16:32

Chciałbym odświeżyć temat.

Co jakiś czas siada mi aku. Sprawdziłem wczoraj napięcie i wynosi ono w spoczynku lekko ponad 12V, a na zapalonym silniku lekko ponad 13V (lekko ponieważ mam wstaźnik analogiczny). Z tego co tu przeczytałem powinienem mieć 14 tak? Czyli powodem będzie stary akumlator czy mogą być jeszcze inne przyczyny? Dodam, że aku to centra i ma 3 lata (50ah).

Edit:

Baterię ładowałem 12 godzin, a następnie wykonałem pomiar.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 01 lis 2010, 17:25

do wymiany regulator napiecia tylko nie kupuj zadnych tanich zamiennikow .Kup ori bosha ew hella 14,5 V .Sprawdz ladowanie bezposrednio na alternatorze i na aku i napisz czy sa roznice w ladowaniu.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 01 lis 2010, 21:16

Więc to nie aku?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 01 lis 2010, 22:24

a ile lat ma aku?

jesli problem pojawił sie od niedawna, proponuje zajrzec do szczotek, czyli wykrec regulator, jesli szczotki sa krótkie bądź nierówne, najpewniej bedzie jak kupisz szczotki i przelutujesz u elektromechanika. Ja kupowałem dwa, czy nawet trzy regulatory i była lipa;pomogło przelutowanie szczotek do starego ori regulatora...

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 02 lis 2010, 15:11

ryju pisze:? Dodam, że aku to centra i ma 3 lata (50ah).



.
naładuj akumulator prostownikiem i sprawdz prad po naladowaniu pozniej po godzinie i pozniej znowu po jakis 3-4
napisz jakie masz spadki napiecia
jezeli duze to znaczy ze aku padl a wtedy trzeba na wstepie zajac sie szczotkami alternatora koszt nie duzy i nie duzo roboty. dopiero pozniej mozna szukac przyczyny a nie odrazu za regulator napiecia sie brac jak tu co nie ktorzy pisza. :roll:

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 02 lis 2010, 17:01

czester-11, Od razu po odłączeniu prostownika dokonałem pomiaru. W tej chwili czyli dzień po ładowaniu i zrobieniu ok 80km jest równe 12V. Jeśli mój n"super dokładny" wskaźnik się nie myli to napięcie lekko spadło.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 02 lis 2010, 17:22

ale chodzi mi o to zeby zrobic test na calkowicie odlaczonym aku moze cos ci prad poniera, alarm naprzyklad. a jaki masz prad ladowania bezposrednio na alternatorze i na przewodach przy aku ??

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 lis 2010, 17:46

hmm niekoniecznie :) ostatnio u kolegi w fabi było dziwne zjawisko otóz alternator ladowal normalnie ale juz na klemach mial slaby prad .myslelismy ze to cos z kablem moze a sie jednak okazalo ze to aku padl .Po podpieciu klem prad uciekal :) nie wiem jak ale nie mozna było odpalic auta a po odpaleniu obroty falowaly itp . podlaczyl inny aku i problem zniknal jak reka odjal. Sprawdz u siebie tak samo jak masz mozliwosc zmien aku i wtedy sprawdz.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 02 lis 2010, 17:56

Canibal, Zmieniałem. Problem w tym, że aku rozładowuje się dajmy na to co 2 miesiące. Więc musiałbym długo jeździć na kogoś aku. Ale przy zmianie zrobiłem ciekawy test. Pozostawiłem po naładowaniu aku na 3 dni, żeby sprawdzić czy odpalę i okazało się, że bez problemu zapaliłem po teście. Kiedyś natomiast zostawiłem auto na 5 dni i jak wróciłem już go nie odpaliłem... :-/

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 02 lis 2010, 17:58

to tak jak ci mowilem najprawdobodobniej alarm pobiera ci zbyt duzo pradu, badz tez radio lub lampka w bagazniku. wykonaj test jak ci mowilem i bedziesz wiedzial

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 lis 2010, 20:01

Ja troche z innej beczki, a mianowicie, do Audi 90 B3 1,6 Turbo D SB z alternatorem 90A jaki aku max można zapakować ? Mój aku ma już swoje lata i czuje że tej zimy czeka go śmierć, dlatego chciałbym wiedzieć ile Ah max mogę zapakować.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 02 lis 2010, 21:59

74 styka

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 lis 2010, 23:05

A więc 74 Ah to jest maksimum ?
Dziękuje za informacje :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl