Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] Pobór prądu

Vredny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 18 paź 2008, 20:39
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Vredny » 27 lis 2008, 08:37

Danek pisze:Zapewne do Kolegi Vrednego bo nieco mu się zdanie zmieniło <ok> .
A w którym miejscu?
Jeśli chodzi o wielkość aku, które można założyć - podtrzymuję, może być większe i będzie ok.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lis 2008, 10:52

Vredny pisze:A w którym miejscu?
To przeczytaj uważnie swój przedostatni post i zobacz co sam w nim napisałeś:
Vredny pisze:- prąd ładowania akumulatora silnie zależy od stanu jego naładowania - to, że na klemach jest 14V nie pozwala stwierdzić, czy prąd ładowania wynosi 20A, czy 1A;
- jeśli napięcie w instalacji po odpaleniu silnika jest wyższe, niż przed rozruchem to akumulator jest ładowany;
- fakt, że akumulator jest ładowany nie oznacza, że zostanie on naładowany, ilość dostarczanego ładunku może być mniejsza od ładunku, który wcześniej pobraliśmy,
Z praktyki wynika, że zbyt duży akumulator (mocno ponadstandardowy) jest najczęściej niedoładowywany przez standardowy alternator. Może przekona Cię taki przykład. Dwa akumulatory, które oddały taką samą ilość energii przy czym jeden ma pojemność 50, a drugi 70 Ah są ładowane prądem o tej samej wartości. Jednak akumulator o większej pojemności wymaga dłuższego czasu do pełnego naładowania.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 27 lis 2008, 12:28

Koledzy wczytałem się w dyskusje i zastanawia mnie jedno: jak jest z dieslami?
Mam w swoim autku alternator 50A :shock: , czyli jeszcze mniejsze niż Wy piszecie i w dodatku mam silnik diesla, co powoduje, że musze mieć większy akumalutor (ja mam akurat 78Ah :roll: ), nie wiem jaki jest standardowy do b3 1,6d, ale mimo wszystko napewno standardowo jest wiekszy niz w silnikach benzynowych i nie sądze, że producent nad tym nie myslał i wsadził duży akumulator, a mały alternator , może taka 50A spokojnie daje sobie rade :?: Wyposazenia, żadnego co prawda nie mam, ale świtała i np podgrzewania szyby(nie uzywam <ok> ) + radio już jakiś pobór powoduje. Jak w taki sposób zrozumieć producenta?
Dodatkowo dochodzi jeszcze fakt, że diesel niżej się kręci (choć to akurat może jest rozwiązane przez różnice w wielkości kół pasowych. pozdrawiam. <piwo>

Vredny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 18 paź 2008, 20:39
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Vredny » 27 lis 2008, 12:47

Danek pisze:
Vredny pisze:A w którym miejscu?
To przeczytaj uważnie swój przedostatni post i zobacz co sam w nim napisałeś:
Vredny pisze:- fakt, że akumulator jest ładowany nie oznacza, że zostanie on naładowany, ilość dostarczanego ładunku może być mniejsza od ładunku, który wcześniej pobraliśmy,
Ale tu słowa nie ma o wielkości aku. I duży i mały mogą być niedoładowane.
Danek pisze:Może przekona Cię taki przykład. Dwa akumulatory, które oddały taką samą ilość energii przy czym jeden ma pojemność 50, a drugi 70 Ah są ładowane prądem o tej samej wartości. Jednak akumulator o większej pojemności wymaga dłuższego czasu do pełnego naładowania.
Czyli podłączamy takie akumulatory do prostowników, ustalamy prąd. np. 4A i ładujemy, tak?
Zwróć uwagę, że ten prąd popłynie tylko przez dość krótki czas i w miarę ładowania będzie spadał, aż dojdzie do jakiegoś minimum, kiedy uznamy, że ładowanie się skończyło. Zmierz wtedy napięcie na jednym i drugim aku. Jestem dziwnie przekonany, że na tym 70Ah będzie większe. Co więcej, te aku wcale nie będą naładowane w jednakowym stopniu.

Zastanów się, czy oba te akumulatory miały przed ładowaniem takie samo napięcie?
Procentowo, z większego aku pobraliśmy mniej ładunku, jest on rozładowany w mniejszym stopniu, więc napięcie na jego zaciskach jest większe. Wobec czego, żeby wymusić przepływ tego samego początkowego prądu ładowania, co przy małym aku, musisz odpowiednio zwiększyć napięcie ładowarki. Zgadzasz się?
Akumulator się ładuje, prąd spada, w końcu osiąga wartość min - zakończyliśmy ładowanie. Trwało dłużej, tyle, że wpompowaliśmy większy ładunek.
Uczciwiej było by sprawdzać czas, po którym oba aku osiągną to samo napięcie.

Dodatkowa kwestia - jakie jest napięcie w pełni naładowanego akumulatora?

[ Dodano: 2008-11-27, 13:52 ]
spiczi pisze:Koledzy wczytałem się w dyskusje i zastanawia mnie jedno: jak jest z dieslami?
Mam w swoim autku alternator 50A :shock: , czyli jeszcze mniejsze niż Wy piszecie i w dodatku mam silnik diesla, co powoduje, że musze mieć większy akumalutor (ja mam akurat 78Ah :roll: ), nie wiem jaki jest standardowy do b3 1,6d, ale mimo wszystko napewno standardowo jest wiekszy niz w silnikach benzynowych i nie sądze, że producent nad tym nie myslał i wsadził duży akumulator, a mały alternator , może taka 50A spokojnie daje sobie rade :?:
Skoro to działa, to znaczy, że daje radę :-)
Fakt, odpada zasilanie elektryki/elektroniki która jest w silniku benzynowym, choć nie wydaje mi się, żeby ECU, wtryskiwacze i cewka zapłonowa miały w sumie ciągły pobór prądu na poziomie 20A. Całą resztę elektryki, która jest załączona w czasie jazdy masz podobną.
A standardowy aku to chyba 64Ah.
spiczi pisze:Dodatkowo dochodzi jeszcze fakt, że diesel niżej się kręci (choć to akurat może jest rozwiązane przez różnice w wielkości kół pasowych. pozdrawiam. <piwo>
Dokładnie, zamiast przekładni 1:2 daje się przełożenie w okolicach 1:3. Już na jałowych obrotach silnika alternator ma ich ponad 2000 i jest w stanie dostarczyć całkiem spory prąd.

archi2340

Post autor: archi2340 » 27 lis 2008, 21:58

czarekj do Ciebie nic nie mam, a i z kolegą Dankiem się zgadzam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lis 2008, 22:41

Ja wysiadam <czesiek>

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 27 lis 2008, 22:45

No to może pomyślcie co bedzie jak okaże się że aku co oddałem będzie sprawne , ładowałem je przez 12 h 4 A i miało 12.8 wolta przez ok 12 godzin potem podłączyłem klemę i spadło przez kolejne 24h do 12.6 v :roll:

[ Dodano: 2008-11-27, 22:46 ]
To wychodzi że przez ok 2 dni nie straciło aż tak wiele prądu z siebie

archi2340

Post autor: archi2340 » 27 lis 2008, 23:12

wilu8 12,6V to normalne spoczynkowe napięcie

mike0987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2008, 22:06

Post autor: mike0987 » 28 lis 2008, 19:09

po wizycie u elektryka niestety nie dostałem dobrych wieści. nie stwierdził on zwiększonego poboru prądu przy wyłączonym silniku. Wskazówka amperomierza nawet nie drgnęła. Ponieważ napięcie podczas pracy silnika wydaje się być poprawne (14,06V z włączonym radiem i światłami i 14,16V na czysto) nie pozostało mi nic innego jak ograniczanie się z używaniem zbędnych rzeczy podczas jazdy albo doładowywanie akumulatora (tego robić nie chcę, bo mi się programator gazu resetuje).
aha. alternator mam ponoć jakiś mocny - tak ocenił elektryk po szerokości czegoś tam. więc nie ma sensu wymieniać na mocniejszy.

generalnie jestem zdziwiony, że może być taki stan rzeczy. wydaje się, że koncepcyjnie źle to jest wymyślone. jeszcze tylko mogę pozbyć się niepotrzebnego kręcenia rozrusznikiem. ale to w poniedziałek.

chyba, że Wam coś przyjdzie jeszcze do głowy... będę niezmiernie wdzięczny.

Vredny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 18 paź 2008, 20:39
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Vredny » 28 lis 2008, 21:14

mike0987 pisze:po wizycie u elektryka niestety nie dostałem dobrych wieści. nie stwierdził on zwiększonego poboru prądu przy wyłączonym silniku. Wskazówka amperomierza nawet nie drgnęła. Ponieważ napięcie podczas pracy silnika wydaje się być poprawne (14,06V z włączonym radiem i światłami i 14,16V na czysto) nie pozostało mi nic innego jak ograniczanie się z używaniem zbędnych rzeczy podczas jazdy albo doładowywanie akumulatora (tego robić nie chcę, bo mi się programator gazu resetuje).
Sprawdź jeszcze jakie masz napięcie na klemach przy włączonych wszystkich urządzeniach, jakich używasz w czasie jazdy.
No i jeśli tego kręcenia rozrusznikiem dziennie masz sporo, a trasy robisz po jednym kilometrze, to faktycznie bilans energetyczny może być ujemny.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 28 lis 2008, 21:52

jak moge sam sobie sprawdzic pobor pradu na postoju? bo mi cos sie dziac zaczyna jak postoi troche i mrozek zlapie.. czy musze do elektryka smigac??

Vredny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 18 paź 2008, 20:39
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Vredny » 28 lis 2008, 22:17

czester-11 pisze:jak moge sam sobie sprawdzic pobor pradu na postoju? bo mi cos sie dziac zaczyna jak postoi troche i mrozek zlapie.. czy musze do elektryka smigac??
Amperomierzem :-)
Kupujesz multimetr cyfrowy za 10zł, ustawiasz w nim pomiar prądu stałego - A DC, zakres najbezpieczniej 10A czy 20A, wpinasz kable do multimetru - czerwony do gniazda A, czarny do COM. Zdejmujesz klemę z minusa (będzie bezpieczniej), czarny kabel do (-) aku, czerwony do odpiętej klemy. Jeśli podepniesz odwrotnie, będziesz miał odczyt ze znakiem minus. Na zakresie 10A (20A) te mierniki mają dwa miejsca po przecinku, więc z dokładnością do 10mA zmierzysz.
Lepiej niech Ci nie przyjdzie do głowy mierzenie prądu rozruchu, ani wydajności prądowej aku...
I przed mierzeniem napięcia nie zapomnij przepiąć czerwonego kabelka w mierniku do gniazda V/&#937;.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 28 lis 2008, 23:24

dzieki :)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 05 gru 2008, 10:38

Wracając do mojego problemu.
Pobór prądu wynosi teraz 0,024 A
radio podłaczone pod stacyjkę (zasilający) natomiast podtrzymujący pamięc pod stałe napiecie 12 V (zeby trzymało pamiec)
pompka przełozona od kolegi odniosła spodziewany rezultat, czyli spadek poboru, po czym zakupiłem u Krystiana pompke i jest tak jak powinno byc.

Jedno ale... czy prawidłowym jest: ładowanie aku naładowanego wynosi ok 14,2 - 14,0 V ?
natomiast gdy w aku napiecie spadnie ponizej dopszczalnego regulator daje maksymalny prad (na alternatorze miałem równe 14,5 V) natomiast na aku miałem 14,4V a napiecie w aku przed uruchomieniem silnika ok 12,10V wiec duzo za niskie. Dodam ze ani razu poziom ładowania nie spadł mi ponizej 13,9V (ksiazkowego minimum)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 gru 2008, 23:57

Lenio21 pisze:Jedno ale... czy prawidłowym jest: ładowanie aku naładowanego wynosi ok 14,2 - 14,0 V ?natomiast gdy w aku napiecie spadnie ponizej dopszczalnego regulator daje maksymalny prad (na alternatorze miałem równe 14,5 V) natomiast na aku miałem 14,4V a napiecie w aku przed uruchomieniem silnika ok 12,10V wiec duzo za niskie. Dodam ze ani razu poziom ładowania nie spadł mi ponizej 13,9V (ksiazkowego minimum)
Nie chce mi się czytać całego tematu, bo pewnie pisałeś jaki masz akumulator i ile ma czasu, ale z tego co piszesz że przed odpaleniem masz napięcie na akumulatorze 12,10v to zdecydowanie za nisko. (powinno byc koło 12,50 - 12,60v) i wszystko wskazuje na to że aku kończy żywot. A co się stanie jak naładowany aku zostawisz na kilka dnie odpiety i stojacy wolno, czy tez napięcie spadnie z poniżej 12,5V?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl