Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2016, 22:49

musiej pisze:proszę kolegów aby rzucili okiem na moje logi. Nic nie ruszane
To musisz w końcu cos ruszyć ;-) Przepływomierz jako pierwszy do wymiany...ewentualnie przed wymianą ,spróbować go dobrze przepłukać jakąś benzyną extrakcyjną ,albo rozpuszczalnikiem...zaślepiasz jedną strone ,wlewasz to czym bedziesz plukał ,zaślepiasz drugą stronę i "szejkujesz" jak barman ...i tak aż zaczniesz wylewać czysty płyn którym płukasz ...nie zawsze pomaga odzyskać przeplywce pełną sprawność ,ale zwykle zawsze polepsza jej zaniżone z powodu zabrudzenia wskazania

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 05 cze 2016, 22:58

Właśnie przeplywka zaczęła ostatnio fiksować na vagu ale rakiety to z mojej B4-ki nigdy nie było.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2016, 23:04

musiej pisze:Właśnie przeplywka zaczęła ostatnio fiksować na vagu
Przepłukaj ,może odzyska sprawność
musiej pisze:ale rakiety to z mojej B4-ki nigdy nie było.
Przy niesprawnej przepływce nie ma opcji żeby auto zbieralo się normalnie ,a co dopiero jak rakieta .O rakiecie ,to można pomyśleć dopiero ,jak już jedzie jak na fabrykę przystalo
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 23:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 05 cze 2016, 23:07

musiej pisze:Właśnie przeplywka zaczęła ostatnio fiksować na vagu ale rakiety to z mojej B4-ki nigdy nie było.
Przepływkę już płukałem w ben. ekstrakcyjnej i jest bez zmian . Spróbuję podkupić używaną i podmienić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2016, 23:10

musiej pisze:Przepływkę już płukałem w ben. ekstrakcyjnej i jest bez zmian . Spróbuję podkupić używaną i podmienić.
Wskazania przeplywki są co najmniej dziwne ,własnie nie bardzo wyglądające na trwałe zaniżanie z powodu zanieczyszczenia "drucika" ...więc skoro nie pomogło czyszczenie ,to albo masz nieszczelość pomiedzy przepływką a turbo ,albo w przeplywce pada elektronika ,czyli zwykle "zimne luty "

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 05 cze 2016, 23:18

Czy da się ją przelutować ?

Sux256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2015, 23:15

Post autor: Sux256 » 23 cze 2016, 17:53

Witam!
Spark to mój znajomy. Auto o którym pisał jest moje.

Dzwoniłem do tego tunera co robił te auto. W ramach reklamacji jutro jadę na korektę softu.

Jakieś rady? Bo według niego wszystko zostało zrobione ok. Nie płacę za to więc co mi szkodzi podjechać...

Zwiększyć żądane ciśnienie, podnieść limit doładowania, a może podlać jeszcze dawkę paliwa? Dodam, że póki co jest seryjny IC, nie zabraknie paliwa?

Kąt wtrysku jest 57, dawka paliwa w grupie 001 3.8. Poddymia delikatnie przy mocnym depnięciu... Już nie wpada w tryb awaryjny po porządnym wyczyszczeniu turbiny i sprawdzeniu cięgna.

011: http://vaglog.pl/log_267694.html
001: http://vaglog.pl/log_267697.html

W razie czego dorzucę więcej logów.

Jutro jadę także zależy mi na szybkiej odpowiedzi..

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 23 cze 2016, 22:33

Z tego cl ja tu widzę to doładowanie masz zakładane fabryczne nawet 1.1 bara nie masz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2016, 22:36

Sux256 pisze:Dzwoniłem do tego tunera co robił te auto. W ramach reklamacji jutro jadę na korektę softu.

Jakieś rady? Bo według niego wszystko zostało zrobione ok.
A co tu można poradzić ,jak to żenada :| "Tunerowi " który twierdzi że tunigowy soft z praktycznie fabrycznym doładowaniem jest ok.pozostaje tylko współczuć takiego asekuracyjnego podejscia i poradzić zeby podejrzał sobie tuningowe softy z prawdziwego zdarzenia ,gdzie nie bano się podciągnąć doładowania o te 0,3 bara ,do co najmniej 1,2 bara...a nie upiera się że jego jest ok ,jak nawet laik widzi że do ''OK'' to tu brakuje podniesionego doladowania .Jak się boi że się komuś rozleci turbo przy 1,2 bara ,to niech przynajmniej zapyta takiego gościa ,czy chce soft z ''ruszonym" doladowaniem ,czy nie ,uprzedzajac że z nie ruszonym ,efekt będzie raczej marny .Takie "osiągi "jak na tym sofcie ,a nawet lepsze ,to może sobie kazdy zrobić sam ,bez "grzebania " w sofcie ,bawiac się RSW nastawnika ,ewentualnie zmieniając na nastawnik 248 który ma inny zakres pracy ;-)

Sux256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2015, 23:15

Post autor: Sux256 » 24 cze 2016, 01:14

Moje podejście tak wygląda gdyż zapłaciłem za ten "program" UWAGA 700zł, a podjadę do Niego by choć do wakacji turbo normalnie ładowało.

W wakacje dołoże FMIC wraz z metalowym dolotem z miejscem na map sensor, wtryski 0.230 na końcówkach WZM. Jeżeli fundusze pozwolą to pompe 11 i turbo [tu jeszcze pomyśle jakie]. Wtedy skontaktuje się z tutejszym forumowiczem "Kostrz" na program gdyż jestem z okolic Białej Podlaskiej i mam do niego 70km rotfl

Seria wyszła 117,6 km 227,4 Nm, po tym "programie" 136,5 km 284,6 Nm.

Ostatnio przy wymianie uszczelki pod głowicą wrzuciłem wałek od sdi 38e, nowe szklanki.

Jakich mocy można oczekiwać na aktualnym setupie?

-turbo AWX
-kolektor ssący AWX= brak EGR, n18 jeszcze został, ale planuje wywalić z ECU i się go pozbyć, bo brzęczy
-brak katalizatora
-wałek 38e
-heble przód 312mm od c5 2.4

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 24 cze 2016, 08:38

chcialem walnac ci duze zdjecie 'wrozki' ale ale ale... awx w seri ma siakos 130, dolicz jakies 10-15%, pi razy drzwi na oko, na google jest wsjo
248 to przereklamowana kupa dymu i znam tez zdanie ze 'czip' wcale nie musi znaczyc to ze dzwigamy doladowania nie wiadomo ile

co do ost logow, praktycznie na calym zakresie masz przeladowanie, sugeruje to wyeliminowac.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 26 cze 2016, 12:08

Kolego ten chip to ci zrobili ProTurbo w Stoku Lackim koło Siedlec? ten zakład robił dobrze z tego co pamiętam. Jam mam od Kostrza i śmiga ładnie choć do ProTurbo mam ok 20km a do Parczewa kilka razy dalej to wolałem to drugie :-)

Kuba98314
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 maja 2016, 19:55

[B4 1.9 TDI 1Z] Logi/Dawka powietrza

Post autor: Kuba98314 » 27 cze 2016, 15:53

Witam serdecznie.

Zrobiłem w moim zetorku logi statyczne dawki powietrza i mam problem z interpretowaniem tego. Mam nadzieję że powiecie czy te logi świadczą o złej pracy i co może być powodem tego.

Chciałbym dodać że 2 dni temu przełożyłem nastawnik oraz komputer od Muniora.

http://vaglog.pl/log_268153.html

Z góry dzięki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 cze 2016, 20:39

Kuba98314 pisze:Zrobiłem w moim zetorku logi statyczne dawki powietrza i mam problem z interpretowaniem tego. Mam nadzieję że powiecie czy te logi świadczą o złej pracy i co może być powodem tego.
Tak ma być ...interesują cię wartosci osiągane ,a nie specyfikacja ...soft jest modzony wiec specyfikacja wygląda inaczej niż w ori sterownikach , a jak chcesz sprawdzić czy wartosć powietrza zasysanego jest prawidlowa ,to tylko podczas jazdy ,wartosci osiągane mają się pokryć z tymi ze specyfikacji ,czyli ok 1100 ...bawiąc się w logi na postoju, o przeplywomierzu niczego się nie dowiesz ...zresztą nawet podczas jazdy jego wskazania są ścisle powiązane ze ssaniem turbiny ... jak nie ma odpowiedniego zasysania przez turbinę ,to i przepływomierz nie bedzie pokazywał pełnych wartości .Odpisałem ci na PW że niektórymi wskazaniami na tym sterowniku ,nie nalezy się przejmować... tak ma być i kropka :-) Auto ma się zbierac wyrażnie lepiej niż na starym nastawniku ...jak nie zbiera się wyrażnie lepiej ,a dawkę i kąt wtrysku masz ustawioną tak jak pisałem ,to sprawdż doładowanie ,najlepiej zwykłym manometrem wpietym w dolot ,bo to zwykle zbyt niska wartość doładowania w 99% przypadków ,ma wpływ na słabe zbieranie się auta ...przy ostatnich kilku przekładkach tak własnie miałem ...albo winny n75 ,którego niewłasciwa praca zaniża doładowanie ,albo nie zaślepiony nieszczelny EGR ,który popuszcza ciśnienie z dolotu ,albo zbyt szybko uchylająca się klapka WG...a czasami wszystkie te rzeczy na raz i doładowanie ledwo 0,5 bara ...nie ma to prawa dobrze jechać z takim doładowaniem ,zeby nie wiem jak duże dawki ustawiać ....Wszystkie te niesprawnosci można namierzyć i usunąć w kilka minut ,a doładownie najlepiej sprawdzić po odpieciu węzyka z gruszki

Kuba98314
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 maja 2016, 19:55

Post autor: Kuba98314 » 28 cze 2016, 21:23

Chyba się źle sprecyzowałem. Auto po przekładce zbiera się znacznie lepiej więc serdecznie polecam Muniora.
A VCDS'a używam od niedawna i dopiero uczę się interpretacji i obsługi programu. Tak naprawdę to nie szukam powodu złej pracy auta bo takowej nie ma.
Więc jeśli mój pierwszy post źle zabrzmiał to przepraszam Munior.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl