Ucz się ucz a mnie nie musisz za nic przepraszać .Jesteś ciekawy to pytasz ,a ja tłumacze jak jest ...zwykle robię to i pokazuję ''na żywo'' jak ktoś jest zainteresowany ...ale większosć i tak nie ma żadnego programu do diagnozy ,wiec raczej nie wnikają w szczegóły co i gdzie w logach ma być widaćChyba się źle sprecyzowałem. Auto po przekładce zbiera się znacznie lepiej więc serdecznie polecam Muniora.
A VCDS'a używam od niedawna i dopiero uczę się interpretacji i obsługi programu. Tak naprawdę to nie szukam powodu złej pracy auta bo takowej nie ma.
Więc jeśli mój pierwszy post źle zabrzmiał to przepraszam Munior
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Witam,
ja tez mam problem z bledem 575 intake mainfold presuree 17-10 - control difference- intermittend.
objawy są takie za auto ciągnie do 120 potem brak mocy i dalej już nie ciągnie.
Autko kupiłem nie dawno i w sumie po paru dniach pojawił się ten problem. Jak kupiłem autko to na trasie do domu szło 170 na godzinę i była dość wyraźnie odczuwalna tzw turbodziura na małych obrotach. Teraz też czuć dziurę ale juz mniej wyraźnie. Mostkowałem gruszkę z ciśnieniem od turbo i w zasadzie różnicy nie czułem w mocy, Zrobiłem też czyszczenie n75 - brak różnicy. Podłączyłem też ciśnienie do ECU z kolektora ssącego z tego króćca. Logi przed tym "lewym" podłączeniem jak i po pokazuje max ciśnienie 0.25 bara.
Poniżej zamieszczam logi. Potraficie z nich wyczytać czy po prostu dolot mi gdzieś się rozszczelnił czy może gruszka upustowa się zacięła? na logu z brakiem mocy widać na koncu moment jak przestawał ciągnąć przy 120 km/h
ja tez mam problem z bledem 575 intake mainfold presuree 17-10 - control difference- intermittend.
objawy są takie za auto ciągnie do 120 potem brak mocy i dalej już nie ciągnie.
Autko kupiłem nie dawno i w sumie po paru dniach pojawił się ten problem. Jak kupiłem autko to na trasie do domu szło 170 na godzinę i była dość wyraźnie odczuwalna tzw turbodziura na małych obrotach. Teraz też czuć dziurę ale juz mniej wyraźnie. Mostkowałem gruszkę z ciśnieniem od turbo i w zasadzie różnicy nie czułem w mocy, Zrobiłem też czyszczenie n75 - brak różnicy. Podłączyłem też ciśnienie do ECU z kolektora ssącego z tego króćca. Logi przed tym "lewym" podłączeniem jak i po pokazuje max ciśnienie 0.25 bara.
Poniżej zamieszczam logi. Potraficie z nich wyczytać czy po prostu dolot mi gdzieś się rozszczelnił czy może gruszka upustowa się zacięła? na logu z brakiem mocy widać na koncu moment jak przestawał ciągnąć przy 120 km/h
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wyczytać to można tyle że komp "widzi " tylko doladowanie ok.0,2 bara...a czego to jest przyczyna ,to nikt ci nie powie ,bo jasnowidzem nie jest i to trzeba sobie samemu sprawdzić robiac odpowiednie testy ...niedomykająca się klapa WG ,dziura w dolocie,nieszczelny EGR ...równie dobrze może tez być nieszczelny wężyk z cisnieniem idący do ECU ,czy też w samym ECU.Problemy z ciśnieniem doładowania to banały ,do sprawdzenie i namierzenia w parę minutadasrogas pisze:Potraficie z nich wyczytać czy po prostu dolot mi gdzieś się rozszczelnił czy może gruszka upustowa się zacięła?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:26
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Rybnik
Logi dynamiczne w Audi
Witam kolegów,
po ogromnych bojach z PC udało mi się zrobić logi dynamiczne zetorka, problem mam taki, że od 3 miesięcy duzo pali ( mam Audi 4 lata, zawsze tankuję do pełna i wyjeżdżam do włączenia rezerwy, następnie po zatankowaniu przeliczam) mianowicie na obecną chwilę - 8,7 l/100 km. Czy koledzy mogli by zerknąć na logi i podpowiedzieć coś ?
Dzięki z góry.
Link do JPEG z logami:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7ddfefdb744d17a8
po ogromnych bojach z PC udało mi się zrobić logi dynamiczne zetorka, problem mam taki, że od 3 miesięcy duzo pali ( mam Audi 4 lata, zawsze tankuję do pełna i wyjeżdżam do włączenia rezerwy, następnie po zatankowaniu przeliczam) mianowicie na obecną chwilę - 8,7 l/100 km. Czy koledzy mogli by zerknąć na logi i podpowiedzieć coś ?
Dzięki z góry.
Link do JPEG z logami:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7ddfefdb744d17a8
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak na przyszłość to logi wgrywamy tu http://vaglog.pl/ A co do logów ,to w logach nie widać niczego co by mogło mieć wpływ na zbyt duże spalanie ...prócz tego że sterownik wyglada na lekko "dłubnięty" . Trzeba sprawdzić dawkę i poczatek wtrysku .Zrób wiec logi statyczne bloku 000 w blokach pomiarowych i nastawach podstawowych ,czyli basic seting .Oraz 001 w blokach pomiarowych .Spalanie 8 litrow nawet z mocno "niepoustawianym " silnikiem , w zasadzie nie jest mozliwe w tym aucie ...no chyba że mokro od ropy w okolicach pompy czy wtrysków,albo zaciski hamulcowe ci nie odbijająMarek+ pisze:Link do JPEG z logami:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:26
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Rybnik
Dzięki za szybka odpowiedź,
silnik jest całkowicie suchy, nie ma wycieków ropy nigdzie , ani z przodu ani przy baku, w kołach mam ciśnienie lekko ponad stan, no i zaciski nie łapią ( dźwigałem auto na lewarku i sprawdzałem wszystkie koła), zbieżność też sprawdziłem. nadmienię, że usterka pojawiła się " od szlagu" czyli nie wzrastało zużycie stopniowo. Nie zauważyłem również żadnego spadku mocy, ale to może być subiektywne, gdyż nie jeżdżę zbyt dynamicznie.
Sorry za niewłaściwe ulokowanie wpisu, pozostałe pomiary mam zrobione, już wstawiam w właściwe miejsce.
[ Dodano: 2016-07-05, 22:59 ]
Sory, że nie zamieszczam linków na vaglog - po kliknięciu w link aktywacyjny wyskakuje mi pusta strona i nie mogę nic dodać.
Mam linki do dwóch JPEG, jeśli mógłbyś zerknąć :
Logi dynamiczne gr 000: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ad0c0e7bae9c8151
Logi statyczne grupa 003 i 004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/65a18d793c3f5a11
Dzięki jeszcze raz i sory, że nie regulaminowo.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-07-05, 23:03 ]
Acha - jeszcze jedna informacja- nic mi nie wiadomo o dłubnięciu sterownika, da się to jakoś fizycznie rozpoznać ?
jedyne co ja zmieniłem - to wtryski na ASV może to dawać efekt "dłubnięcia" ?
silnik jest całkowicie suchy, nie ma wycieków ropy nigdzie , ani z przodu ani przy baku, w kołach mam ciśnienie lekko ponad stan, no i zaciski nie łapią ( dźwigałem auto na lewarku i sprawdzałem wszystkie koła), zbieżność też sprawdziłem. nadmienię, że usterka pojawiła się " od szlagu" czyli nie wzrastało zużycie stopniowo. Nie zauważyłem również żadnego spadku mocy, ale to może być subiektywne, gdyż nie jeżdżę zbyt dynamicznie.
Sorry za niewłaściwe ulokowanie wpisu, pozostałe pomiary mam zrobione, już wstawiam w właściwe miejsce.
[ Dodano: 2016-07-05, 22:59 ]
Sory, że nie zamieszczam linków na vaglog - po kliknięciu w link aktywacyjny wyskakuje mi pusta strona i nie mogę nic dodać.
Mam linki do dwóch JPEG, jeśli mógłbyś zerknąć :
Logi dynamiczne gr 000: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ad0c0e7bae9c8151
Logi statyczne grupa 003 i 004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/65a18d793c3f5a11
Dzięki jeszcze raz i sory, że nie regulaminowo.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-07-05, 23:03 ]
Acha - jeszcze jedna informacja- nic mi nie wiadomo o dłubnięciu sterownika, da się to jakoś fizycznie rozpoznać ?
jedyne co ja zmieniłem - to wtryski na ASV może to dawać efekt "dłubnięcia" ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat takie logi są nieprzydatne .Jak już to zrób jak pisalem 000 statyczny i w BS .001 statyczny .Co do tego zwiększonego spalania ,to nie wiem jak mierzysz to spalanie ,mam nadzieję że nie patrząc na wskażnik ... podejrzewam że to zwiekszone spalanie to bład pomiaru ,niż faktyczny wzrost spalania...Marek+ pisze:Logi dynamiczne gr 000: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ad0c0e7bae9c8151
Logi statyczne grupa 003 i 004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/65a18d793c3f5a11
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:26
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Rybnik
co to jest "BS" basic settings ?
Jutro zrobię statyczne. Co do zużycia, to na pewno się nie mylę ( niestety), zawsze dolewam prawie "pod korek" i odpisuję stan licznika, prowadzę rejestr od kilku lat, właśnie po to, żeby wychwycić takie sytuacje. Wyjeżdżam jeden bak/miesiąc więc zużycie średnie mam obliczone na dystansie ok 800 km niestety dla mnie.
Jutro zrobię statyczne. Co do zużycia, to na pewno się nie mylę ( niestety), zawsze dolewam prawie "pod korek" i odpisuję stan licznika, prowadzę rejestr od kilku lat, właśnie po to, żeby wychwycić takie sytuacje. Wyjeżdżam jeden bak/miesiąc więc zużycie średnie mam obliczone na dystansie ok 800 km niestety dla mnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Po wymianie wtrysków było OK ? Ile paliła wcześniej ? Może jednak faktycznie błąd pomiaru. Gdy chcę w miarę dokładnie wiedzieć jakie mam spalanie to leję pod sam korek na wciśniętym odpowietrzeniu .Potem po przejechaniu ponad stówki można do tankować w ten sam sposób i przeliczyć. Wiadomo ,że jak przejedziesz więcej to pomiar będzie dokładniejszy. Jednakże 8.7l na 100km to po przejechaniu 800 km miałeś o ponad 20l za mało w baku. To już wtedy widać gołym okiem. Kurde , a może ktoś Ci poddoił trochę ? Nie masz czasami cichego wspólnika na jazdę twoim autem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Stwierdzam z całą pewnością ,że nie ma takiej opcji żeby to auto spaliło przawie 9litrów na 100km ...żeby nie wiem jak było rozregulowane ,jak kto jechał ,czy jak lały wtryski .No chyba że kolega ma cały czas za sobą czarną chmurę dymu ...wtedy jest to możliwe .Jeżeli nie ma dymu ,to nie ma takiej opcji żeby ten silnik tyle spalił ...musi być inna przyczyna...nienormalny ubytek 20 litrów z baku ,moze tylko zniknąć przy czyjejś "pomocy" ,ew wyciecmusiej pisze: Jednakże 8.7l na 100km to po przejechaniu 800 km miałeś o ponad 20l za mało w baku. To już wtedy widać gołym okiem. Kurde , a może ktoś Ci poddoił trochę ? Nie masz czasami cichego wspólnika na jazdę twoim autem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:26
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Rybnik
Witam ponownie,
z lekką obsuwą czasową, miałem mała awarię wczoraj.
Zrobiłem logi statyczne 000 i 001 BS :
https://audi80.pl/topics87/b4-19-tdi ... 100690.htm
mam nadzieję, że wskażą usterkę.
[ Dodano: 2016-07-07, 18:37 ]
Sorki, ech te "kopiuj-wklej"
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6bd18d95bb5eb4fd
z lekką obsuwą czasową, miałem mała awarię wczoraj.
Zrobiłem logi statyczne 000 i 001 BS :
https://audi80.pl/topics87/b4-19-tdi ... 100690.htm
mam nadzieję, że wskażą usterkę.
[ Dodano: 2016-07-07, 18:37 ]
Sorki, ech te "kopiuj-wklej"
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6bd18d95bb5eb4fd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dawka ciut wyższa ,ale ten mg więcej na pewno nie może mieć wplywu na aż tak zwiekszone spalanie ...takze moim zdaniem ktoś ci upuścił te nadmiarowe litry ,które według ciebie silnik przepalił ,albo wogóle nie trafiły do zbiornika ...innej opcji nie ma ,bo silnik na pewno tego nie przepalił ....no chyba że jezdzisz ciągle z kłębami czarnego dymu z tyłu...a tak na marginesie to blok 000 miał byc w BS ,a 001 normalnieMarek+ pisze:Zrobiłem logi statyczne 000 i 001 BS :
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 gru 2009, 20:26
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Rybnik
MUNIOR , czyli jeśli oceniać odczyty z Vaga - to jest OK ?
W głowę zachodzę , co się dzieje. Litrażuję auto od lat, parkuję w prywatnej posesji, najczęściej jazdy do pracy, gdzie auto jest na widoku. Co do spalania, to kwi-maj 7,3/100 maj-cze 7,6/100
cze/lip 8,7/100 ( ten ostatni wynik może być przekłamany, gdyż tankowałem do sprawdzenia po przejechaniu 120 km) Auto nic nie kopci - nie poznać po spalinach, że to TDI. Recyrkulacja zaślepiona, w kwietniu wymieniałem zaworek sterujący doładowaniem turbiny ( dałem z Golfa III - nowy Pierburg, żeby to miało znaczenie/wpływ ? ) Dodam, że auto powyżej 160 km/h ma kłopot się rozpędzać. Nie wiem, co jeszcze, lakier zielony ..
W głowę zachodzę , co się dzieje. Litrażuję auto od lat, parkuję w prywatnej posesji, najczęściej jazdy do pracy, gdzie auto jest na widoku. Co do spalania, to kwi-maj 7,3/100 maj-cze 7,6/100
cze/lip 8,7/100 ( ten ostatni wynik może być przekłamany, gdyż tankowałem do sprawdzenia po przejechaniu 120 km) Auto nic nie kopci - nie poznać po spalinach, że to TDI. Recyrkulacja zaślepiona, w kwietniu wymieniałem zaworek sterujący doładowaniem turbiny ( dałem z Golfa III - nowy Pierburg, żeby to miało znaczenie/wpływ ? ) Dodam, że auto powyżej 160 km/h ma kłopot się rozpędzać. Nie wiem, co jeszcze, lakier zielony ..