Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Samochod plywa

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 09 mar 2012, 14:46

vlodek pisze:A ten co to jest ten trawers bo pierwszy raz słyszę taką nazwę?
Trawers to sanki.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 09 mar 2012, 15:27

Byłem sprawdzić te tuleje i nie wyglądają źle.

Martwi mnie coś innego. Piszecie, że wahacze powinno się dokręcać na opuszczonym aucie, ja zrobiłem inaczej i dlatego teraz je trochę popuściłem a następnie dokręciłem ponownie ale już auto było na kołach. Przy okręcaniu zauważyłem, że wahacze były trochę jakby napięte i po poluzowaniu trochę odskoczyły tyłem na zewnątrz. Zobaczymy jak teraz się będzie zachowywał ale zbieżność to raczej poleciała trochę. :-|

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 09 mar 2012, 19:03

Witam.
Można popuścic wahacze na opuszczonym aucie ale przed dokręceniem KONIECZNIE przetocz auto pare metrów do przodu i do tyłu.
Ja sprawdziłbym jednak zbieżność
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-03-09, 19:06 ]
Sprawdziłes stan amortyzatorów?

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 09 mar 2012, 19:15

Jasiu pisze:Sprawdziłes stan amortyzatorów?
Są nowe i nie pamiętam ile pokazały na przeglądzie.
Jasiu pisze:Ja sprawdziłbym jednak zbieżność
Przejechałem się i nie ściąga w żadną stronę więc chyba ok. Wymienię jeszcze wszystkie tulejki na trawersie i wtedy pojadę na zbieżność.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 09 mar 2012, 19:50

Rozsądne rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 mar 2012, 20:07

vlodek pisze:Wymienię jeszcze wszystkie tulejki na trawersie i wtedy pojadę na zbieżność.
ja ostatnio wymieniałem, no i powiem że czuć różnicę na + oczywiście <ok>

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 09 mar 2012, 20:38

Mam nadzieję, bo teraz jeździ się gorzej niż wcześniej na rozwalonym zawieszeniu.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 17 mar 2012, 17:53

vlodek pisze:Przejechałem się i nie ściąga w żadną stronę więc chyba ok. Wymienię jeszcze wszystkie tulejki na trawersie i wtedy pojadę na zbieżność.
Od nieprawidłowej zbieżności nie będzie ściągało w żadną stronę. Przy kołach zbyt zbieżnych auto będzie chętnie wpadało w zakręty, z tendencją do ich zacieśniania, niechętnie zaś będzie z nich wychodziło na prostą. Możemy mieć wrażenie lepszej pracy wspomagania.
Odwrotnie jest przy kołach rozbieżnych w sposób przesadny(u nas mówimy "koła witaj wiosno" -że niby jak ramiona do uścisków ;-) ). Auto wówczas opornie poddaje się łukom, wyskakuje zaś z nich radośnie i chętnie jakby ktoś mu jajka nadepnął. Wrażenie zaś co do wspomagania będzie takie, że chyba nam osłabło.

Oba warianty będą powodowały nerwowość prowadzenia przy jeżdżeniu w koleinach. To znaczy zwiększoną nerwowość prowadzenia, bo nawet z idealnym zawieszeniem koleiny są upierdliwe.

Przy zmianie zbieżności w sposób przypadkowy może dojść do lekkiego przestawienia kierownicy -np. przechylenia na którąś stronę. Ale jak się rozjadą równomiernie wahacze to może być to całkiem niezauważalne.
W skrajnych przypadkach będziemy mieli mniejszą zwrotność na jedną ze stron. Leniwi spece od zawieszeń tak robią -ustawią zbieżność przez regulację jednej strony(drążka kierowniczego), a potem przestawiają kierownicę na wielofrezie i voila -niby dobrze, a nie niedobrze :-/

Co do ściągania to pomijając anomalie z ogumieniem i hamulcami możemy mieć do czynienia z wadliwym ustawieniem kąta pochylenia, lub/i wyprzedzenia na jednej, lub na obu stronach. W skrajnych przypadkach możemy mieć wrażenie, że auto samo nawróci po puszczeniu kierownicy, a czasem jazda po pofałdowanej nawierzchni może wywoływać wężykowanie auta.

Również luzy na łożyskach, często bagatelizowane będą prowadziły do pływania, myszkowania auta. W MB w124 mam z przodu stożkowe -doregulowanie luzu jest łatwe, w Audikach już niestety w razie ponadnormatywnego luzu tylko wymiana....

Rzecz jasna zakładam, że zawiecha nie ma wad fizycznych, a jedynie regulacyjne, zaś koła są jednorodne włączając w to opony, hamulce nie trą, a nadwozie po sprawdzeniu na ramie nie wykazałoby odchyłek zmęczeniowych/powypadkowych od wymiarów fabrycznych.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 20 mar 2012, 23:36

Dzisiaj wymieniłem te nieszczęsne tulejki na trawersie i teraz już nie boję się kolein <ok> Autko naprawdę fajnie się teraz prowadzi. Ale zauważyłem, że faktycznie dokręcenie tulejek wahaczy na poniesionym aucie nie jest zbyt mądre... Po niespełna 3 msc wszystkie tulejki mają pęknięcia, czyli do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl