Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 06 kwie 2010, 22:18

Nie wiem skąd u Was tak duże spalanie. Moja na trasie potrafi spalić około 10 przy jeździe około 140 i więcej. Jadąc do 120km/h pali ok. 9l/100. Miasto z deptaniem nigdy nie przekroczyła 14 z kawałkiem.

Sprawa mokrego filtra powietrza od benzyny- to wina uszczelki miedzianej w rozdzielaczu paliwa (na tym "palcu" tłoczku) lub podobno oringu.

Jeśli chodzi o lpg to tylko blos. Mam go około roku i nie wiem co to gaz. O gazie przypominam sobie tylko jadąc tankować. Strzałów nigdy nie miałem a na blosie to pewnie nigdy już tego nie doświadczę. Ogólnie zero różnicy benzyna/lpg i wkręca się tak jak powinien. Nic nie śmierdzi gazem, zero falowań. Ogólnie same zalety :-)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 kwie 2010, 22:23

SKOTI a możesz troszkę rozjaśnić mi w główce?Co miałeś na myśli pisząc "tylko dobrze ją załóż"?Chodzi mi o tą miedzianą podkładkę.To jak to jest?Jest tam miedziana podkładka czy oring?Szukałem właśnie tej miedzianej podkładki na vagcat.com ale bez rezultatu.Ma ktoś nr.oryginału?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 06 kwie 2010, 23:01

Zdjęcie nic nie da bo ja mam 4 garki ale też mi kapało na filtr powietrza z ośmiornicy (rozdzielacza) a powód prosty podkładka była źle założona-nie z tej strony

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 06 kwie 2010, 23:08

Odnośnie tych plan na filtrze.. Też to u siebie zauważyłem. Jeżeli ktoś zna nr seryjny tego elementu to bardzo proszę go napisać :)

Czy ktoś z was myślał na wymianie wałka na tzw ostry? Czyli krzywka ma większy skok i zawór jest dłużej i wyżej otwarty?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 06 kwie 2010, 23:17

Bartek90,taki wałek być może zaowocuje wzrostem mocy rzędu. max15-20%.Cena niby nie duża.Np. za wałek od Świątka trzeba by zapłacić ok.1 tyś zł.No Catcams podejrzewam że będzie droższy.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 06 kwie 2010, 23:49

Bartek90 pisze:Czy ktoś z was myślał na wymianie wałka na tzw ostry? Czyli krzywka ma większy skok i zawór jest dłużej i wyżej otwarty?
jak masz auto pod wzgledem technicznym doprowadzone do serii to mozna sprubowac sie w to bawic tylko ta cena.....
luk448 pisze:Np. za wałek od Świątka trzeba by zapłacić ok.1 tyś zł.
ma takie w ofercie do NG <ok> a zaklad polecam. zreszta pozycje na rynku ma juz wyrobiona

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 07 kwie 2010, 00:13

Czyli może dojść do mocy rzędu ok 150+PS. Także jeżeli ktoś chce wyciskać moc z NG to właśnie najpierw powinien wziąść się za wałeczki. Ale Przy ostrym wałku należy zmienić wszystkie sprężyny na bardzo twarde, żeby zaworek zdążył wrócić, żeby nie było stuka. Bo przecież szybciej się otwiera i szybciej zamyka... Zawory mogą zostać seryjne. Jak tylko będzie kasa biorę się za taki wałek <ok>

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 07 kwie 2010, 01:02

Odnośnie cieknącego paliwa na filtr powietrza: https://audi80.pl/b4-ng-lpg-cieknacy ... t39624.htm

Wkleiłem tam też link o regeneracji rozdzielacza (z fotami!:): http://audi200tq.dzs.pl/uklad-paliwowy/ ... cz-paliwa/

Powinno się przydać.

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 08 kwie 2010, 08:13

Odnośnie mocy, podniesienie mocy w tym silniku jest do zrealizowania, nie bede tu uprawiał reklamy ale pod Kędzierzynem jest taki warsztat który sie tym tematem zając może i zapewne obeznani wiedzą kogo mam na mysli ;-) , sam osobiście usłyszałem ze moc rzędu 150 - 160 KM jest do osiągnięcia, zreszta kawałek czasu temu było na portalu aukcyjnym strzaskane bordowe coupe z motorem NG o mocy 150KM własnie robione przez ten warsztat. Wymiana wałka rozrządu, modyfikacje wydechu etc. Ale... :mrgreen: nie podejmą sie tego w silniku zasilanym gazem, można sie narazic na ostry koment co do gazu z ich strony <ok> heh

ps. czy ktos wie jaki jest obiego płynu w układzie?? tzn ktorym wezem leci do chlodnicy a ktorym płyn wraca z chlodnicy do silnika??? slyszalem ze gorny jest powrotny ale cos wierzyc mi sie nie chce bo płyn musiałby leciec wtedy "w gore" chlodnicy

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 08 kwie 2010, 13:21

ze gorny jest powrotny ale cos wierzyc mi sie nie chce bo płyn musiałby leciec wtedy "w gore" chlodnicy
Ktoś Ci bzdur naopowiadał :)
Zawsze z góry płyn zciaka na dół.

Hmm. Samymi wałkami i tylko wydechem można osiągnąć taką moc?
Zależy też za ile ;]

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 08 kwie 2010, 13:39

Bartek90, ktoś kiedyś na forum napisał że w NG 1 KM to ponad 100 zł.Coś w tym jest. <ok>

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 08 kwie 2010, 13:54

Bartek90 pisze: Hmm. Samymi wałkami i tylko wydechem można osiągnąć taką moc?
Zależy też za ile ;]
To są jedne z rzeczy do zmiany w aucie ktore wymienił Koraszewski, no a koszt takiej kuracji zalezy od tego jak kto lubi swój wozik.
Ale nim to nastepuje i tak silnik idzie na stół i doprowadzaja go do fabrycznego ładu a pozniej pakują w niego "zabawki" wiec w cenie rasowania jest i kapitalka.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 08 kwie 2010, 14:09

xxtomek pisze:wiec w cenie rasowania jest i kapitalka.
Tzn. w jakiej cenie? :mrgreen:

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 08 kwie 2010, 14:27

Łukasz to zalezy od Ciebie co tam chcesz, Ty mu rzucasz temat a on Ci przedstawia kilka wariantów i od Ciebie zalezy co bedzie modyfikowane, cena 4-5 tys jest realna, ale modyfikacje powyzej założonej mocy (160KM) stają sie nieopłacalne (rozwiercanie) i traci sie na trwałosci silnika, wiec to bez sensu.
Zreszta kilku naszych klubowiczów u Koraszewskiego robiło auta, Leo w swojej S2 dzwignał moc na 330 KM

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 08 kwie 2010, 14:30

xxtomek, Pana Koraszewskiego to znam i wiem czym się zajmuje. :mrgreen: Wiesz pytałem z czystej ciekawości bo moim zdaniem NG trzeba doprowadzić do serii i cieszyć się z dźwięku i z jazdy.Ten silnik nie jest dobrym,podatnym materiałem na tuning.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga