[inne] regulator napięcia objawy
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Koledzy podepnę się pod temat ponieważ rano spotkała mnie niestodzianka, wyładowany aku.
Kiedy zapaliłem samochód i zmierzyłem napięcie na alternatorze i akumulatorze(nie pamiętam już tych wartości) to napięcie utrzymywało się w granicach 13.8 po czym spadało do 10, 5, 0 po czym znowu było 13.8. Tego samego dnia wieczorem okazało się że nie pali się kontrolka od ładowania od temp oleju i wody i słychac było brzeczyk. Dzięki pomocy kolegi z forum namierzylismy że jest to regulator napięcia. Po czym naładowałem akumulator i bez ładowania przejechałem 20km do domu. Pod blokiem mierze jeszcze raz ładowanie na aku było 13.90 a na alternatorze 14.3. No i dziś rano normalnie zapaliłem samochód. Czy to może być wina regulatora napięcia że się zawiesza i raz ładuje normalnie a raz nie doładowuje :?: Czy może wina alternatora :?:- przyznam na komutatorze są już troszkę rowki.
P.S.
To że rano nie zapalił to podejrzewam że już od jakiegoś czasu aku był nie doładowywany a że jeżdże na światłach dziennych to jakiś czas zajęło zanim padł mi aku.
Kiedy zapaliłem samochód i zmierzyłem napięcie na alternatorze i akumulatorze(nie pamiętam już tych wartości) to napięcie utrzymywało się w granicach 13.8 po czym spadało do 10, 5, 0 po czym znowu było 13.8. Tego samego dnia wieczorem okazało się że nie pali się kontrolka od ładowania od temp oleju i wody i słychac było brzeczyk. Dzięki pomocy kolegi z forum namierzylismy że jest to regulator napięcia. Po czym naładowałem akumulator i bez ładowania przejechałem 20km do domu. Pod blokiem mierze jeszcze raz ładowanie na aku było 13.90 a na alternatorze 14.3. No i dziś rano normalnie zapaliłem samochód. Czy to może być wina regulatora napięcia że się zawiesza i raz ładuje normalnie a raz nie doładowuje :?: Czy może wina alternatora :?:- przyznam na komutatorze są już troszkę rowki.
P.S.
To że rano nie zapalił to podejrzewam że już od jakiegoś czasu aku był nie doładowywany a że jeżdże na światłach dziennych to jakiś czas zajęło zanim padł mi aku.
ysiul, odkręć korki w aku i zobacz czy w wszystkich celach jest woda (powinno być koło 1-1,5cm powyżej płytek), braki uzupełnij wodą destylowaną. Potem podepnij na noc pod prostownik. ALternator nie naładuje do pełna akumulatora. Po naładowaniu prostownikiem i odpieciu aku po kilku godz zmierz napiecie (powinno być w zakresie 12,5-12,8v). Jesłi jest ok to załóż do auta odpal i pomierz napięcie ładowania (powinno być w zakresie 14-14,4v). Daj znać co Ci wyjdzie.
Regulator wymieniłeś na nowy?
To że
Regulator wymieniłeś na nowy?
To że
nie jest dobre, bo może się okazać że jedna cela pada i aku bedzie do wymianynapięcie utrzymywało się w granicach 13.8 po czym spadało do 10, 5, 0 po czym znowu było 13.8.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
[all] Problem z alternatorem i ładowaniem
Witam
od jakiegoś czasu ciężko mi odpalić samochód po prostu nie ma siły kręcić ale że rzecz występuje na dwóch akumulatorach które w drugim aucie działaja, stwierdzilem że problem tkwi w ładowaniu więc odpaliłem zdjąłem kleme + i zaczalem mierzyć prądy a oto wyniki:
-napięcie na akumulatorze i jakie daje alternator to 14,4V na wolnych obrotach i 14,9V na wysokich nieżależnie czy w aucie pobiera coś prąd czy nie
-natężenie niezależnie czy wszystko jest włączone (dmuchawa, światła itp) na wolnych obrotach wartość oscyluje wokół 5A a wysokich 12-13A
czy te wartości są poprawne duże ostatni jeżdze po mieście więc stoje w korkach ze światłami i radiem czyli wg. mnie akumulator jest rozładowywany.
Wyniki porównywałem z drugim samochodem kóry miałem pod ręką czyli VW T3 i tam na postoju ładuje 15A i 14V tylko też wydaje mi się być coś nie wporządku bo na wysokich obrotach Natężenie spada do 0 albo i -1,5A :roll:
kolejny objaw jest taki, że czasami aku ledwo kręci silnikiem, aż w końcu przestaje całkiem a jak postał ostatnio i poczekał aż zrobię zakupy zapalił prawie idealni <osohozi>
od jakiegoś czasu ciężko mi odpalić samochód po prostu nie ma siły kręcić ale że rzecz występuje na dwóch akumulatorach które w drugim aucie działaja, stwierdzilem że problem tkwi w ładowaniu więc odpaliłem zdjąłem kleme + i zaczalem mierzyć prądy a oto wyniki:
-napięcie na akumulatorze i jakie daje alternator to 14,4V na wolnych obrotach i 14,9V na wysokich nieżależnie czy w aucie pobiera coś prąd czy nie
-natężenie niezależnie czy wszystko jest włączone (dmuchawa, światła itp) na wolnych obrotach wartość oscyluje wokół 5A a wysokich 12-13A
czy te wartości są poprawne duże ostatni jeżdze po mieście więc stoje w korkach ze światłami i radiem czyli wg. mnie akumulator jest rozładowywany.
Wyniki porównywałem z drugim samochodem kóry miałem pod ręką czyli VW T3 i tam na postoju ładuje 15A i 14V tylko też wydaje mi się być coś nie wporządku bo na wysokich obrotach Natężenie spada do 0 albo i -1,5A :roll:
kolejny objaw jest taki, że czasami aku ledwo kręci silnikiem, aż w końcu przestaje całkiem a jak postał ostatnio i poczekał aż zrobię zakupy zapalił prawie idealni <osohozi>
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ładowanie masz dobre może nawet odrobinę za duże ale to może być tzw. błąd pomiarowy.
Sprawdź jaki pobór prądu masz jak w aucie wyłączysz wszystko być może coś rozładowuje aku na postoju.
Inna opcja to rozrusznik a dokładnie tulejki w nim, co skutkuje poborem bardzo dużego prądu podczas rozruchu. Jak do tego dołoży się krótkie odcinki i częste zapalanie to będzie bardzo zjadał aku(u mnie tak było).
Sprawdź jaki pobór prądu masz jak w aucie wyłączysz wszystko być może coś rozładowuje aku na postoju.
Inna opcja to rozrusznik a dokładnie tulejki w nim, co skutkuje poborem bardzo dużego prądu podczas rozruchu. Jak do tego dołoży się krótkie odcinki i częste zapalanie to będzie bardzo zjadał aku(u mnie tak było).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Sprawdź szczotki w alternatorze a potem rozrusznik może to i nie audi ale u mnie w ciągniku tak było ładowanie było akku ok a on ciężko kręcił więc zmieniłem rozrusznik coś niby lepiej ale nie do końca w końcu kupiłem nowy i wszystko wróciło do normy. A klemę masz dobrze przykręconą może warto przeczyścić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Pobór prądu w spoczynku to jakieś 0,01A więc raczej to nie rozladowuje aku
dziś na zimnym sprawdzałem jeszcze raz i jak wszystko powłączałem
akumulator ładował się cała noc odpalilem i zacząlem pomiary.. wszystko co sie dało właczyłem na max i alternator ładował 1A na wolnych obrotach i -1,5A na wysokich.
Czyli nie dość że nie zawsze równo ładuje to chyba nie daje sobie i tak rady, ogolnie jest to drugi alternator bo pierwszy nie dawał nic prądu (od razu było widać przepalone zwoje) i kupiłem drugi używany -sądze że dam stary do przewinięcia a ten wyjmę i może będzie ok
co do samego rozrusznika jego stan da się okręślić bez wyjmowania go czy trzeba rozebrać i namacalnie coś stwierdzić??
dziś na zimnym sprawdzałem jeszcze raz i jak wszystko powłączałem
akumulator ładował się cała noc odpalilem i zacząlem pomiary.. wszystko co sie dało właczyłem na max i alternator ładował 1A na wolnych obrotach i -1,5A na wysokich.
Czyli nie dość że nie zawsze równo ładuje to chyba nie daje sobie i tak rady, ogolnie jest to drugi alternator bo pierwszy nie dawał nic prądu (od razu było widać przepalone zwoje) i kupiłem drugi używany -sądze że dam stary do przewinięcia a ten wyjmę i może będzie ok
co do samego rozrusznika jego stan da się okręślić bez wyjmowania go czy trzeba rozebrać i namacalnie coś stwierdzić??
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
spróbuj wymienić sam regulator napięcia, bo to jakieś dziwne zachowanie że na - 1,5 A pokazuje. Ja jak swój tak sprawdzałem to spaliłem miernik bo ładowanie przekroczyła 10 A.boskijacek447 pisze:alternator ładował 1A na wolnych obrotach i -1,5A na wysokich.
szczerze mówiąc to nie wiem a nie sądzę żeby dało się to sprawdzić bez wyjęcia goboskijacek447 pisze:co do samego rozrusznika jego stan da się okręślić bez wyjmowania go czy trzeba rozebrać i namacalnie coś stwierdzić??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05