Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 24 paź 2010, 22:01

Koledzy wymieniłem u siebie regulator napięcia HELLA 14,5V, ale daje tylko 14,25V. Wydaje mi się że jak pisze 14,5 to tyle powinien dawać, gdyby to było 14,4 machnąłbym ręką i się nie przejmował ale 14,25 to już sporo mniej. Czy regulatory mają jakąś tolerancję? Zastanawiałem się żeby go reklamować, ale czy jest sens i ją przyjmą?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 paź 2010, 19:17

a jakie ładowanie daje ci na zapalonych światłach :?:

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

Post autor: towerone » 26 paź 2010, 07:52

upewnij sie ze masz sprawny multimetr/voltomierz, wystarczy troche niedomagajaca bateria i moze przeklamywac, po drugie czy mierzyles bezposrednio na zaciskach alternatora i po trzecie czy mierzyles na wyzszych obrotach, np 1500-2000
Dla pewności wymieniłem mu baterię, poza tym wydaje się być sprawny. Dla porównania mierzyłem napięcie świeżo naładowanego akumulatorka do aparatu - wynik 1,35V, a więc idealnie.
Po wymianie baterii w mierniku napięcie ładowania wszyło większe niż podczas wcześniejszego pomiaru i wyniosło 13,72V przy wyłączonych odbiornikach. Co ciekawe wraz ze wzrostem obrotów napięcie spadało, a jego wartość oscylowała w granicach 13,62V-13,65V.
Napięcie mierzyłem na akumulatorze, a nie bezpośrednio na zaciskach alternatora ponieważ nie bardzo wiedziałem jak tam się wpiąć.

Czy na podstawie powyższego można już coś sądzić? Możliwe jest, że wraz ze wzrostem obrotów napięcie spada bo szczotki regulatora są już zużyte i przy większych obrotach mają mniejszy docisk?
a jakie ładowanie daje ci na zapalonych światłach :?:
13,37V ale to było mierzone przed wymianą baterii w mierniku, teraz pewnie pokazało by ciut więcej.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 29 paź 2010, 20:06

goldi j51 pisze:a jakie ładowanie daje ci na zapalonych światłach :?:
na zapalonych światłach z tego co pamiętam to jakieś 14,15V

Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

Post autor: SoNiK__ » 29 paź 2010, 20:55

do sprawdzenia regulatora zechęcam na różnych obrotach"1200, 1400,1600 ......2000 "
2 osoby mile widziane
jedna do gazowania druga do sprawdzania miernikiem. Wsztsyko jest w ksiąznach o Audi do ściągniecia polecam .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2010, 20:57

Optymalne ładowanie jest w granicach 13,6v do 14,5v. Czy ze światłami czy bez.

Zawsze mierzymy na zaciskach alternatora nigdy na akumulatorze. Błędne wyniki i błędna interpretacja.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 30 paź 2010, 13:53

na alternatorze przykladasz do tego czerwonego grubego kabla przykladasz czerwony kabel od miernika a czarny przykladasz gdzies do srubki czy czegos :) moze byc nawet silnik. i wtedy bedziesz wiedzial jakie masz ładowanie na alternatorze

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 06 lis 2010, 16:07

Ja mam jeszcze takie pytanie. Czy napięcie ładowania powinno być zawsze takie same, niezależnie od temperatury silnika czy rozładowania akumulatora? Zauważyłem u siebie, że jak odpalę zimny silnik to napięcie ładowania wynosi ok. 14,40V, przejadę kilka kilometrów i jest 14,1V. Czy to normalne czy coś jest nie tak z regulatorem?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 06 lis 2010, 17:57

Masz wszystko ok ja słyszałem teorię żeby ładowanie sprawdzać na naładowanym akumulatorze podobno pomiar jest najdokładniejszy

Thomas85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2008, 16:26
Lokalizacja: Jasień

Post autor: Thomas85 » 04 wrz 2011, 13:50

ratujcie bo nie wiem co się dzieje?! w ostatnim czasie zaobserwowałem wysokie skoki napięcia w postaci silniejszego strumienia świateł i mocniejszego podświetlenia zegarów i nic po za tym... sprawdziłem napięcie i oto co mi wskazał miernik:
-na wyłączonym silniku 12,75-13,30
-na włączonym silniku biegu jałowym 13,92 stałe
-na włączonym silniku przy obrotach 2000 13,87-13,80
-na włączonym silniku przy obrotach 3000 13,85
-na włączonym silniku przy obrotach 2000 przy włączonych światłach 13,70
-na włączonych światłach biegu jałowego 13,74
-włączonych światłach długich z nawiewem na maxa przy obrotach 2000 13,60-13,67
a co ładowania alternatora po zmierzeniu bezpośrednio z niego miernik wskazywał 14,08-14,10
Dodam że wczoraj w czasie jazdy od czasu do czasu słyszę świst z altka ale to zapewne łożyska proszą się o wymianę.
W trakcie mierzenia bezpośrednio z alternatora zaobserwowałem duży skok napięcia 17,02 po czym spadło do 14,08 (to jedyny taki przypadek).

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 wrz 2011, 14:01

Czyli mierząć na alternatorze masz 14,1v a jak mierzysz na klamach aku masz 13,8? Czyli masz troche spadek napięcia, posprawdzaj czy klemy nie są luźne, sprawdź też przewody czy są wszedzie dobrze dokręcone pomiędzy altkiem a aku.


Możesz podpiąć miernik do gniazda zapalniczki i pojeździć i poobserować co się z napięciem dzieje.

Warto też zajrzeć do regulatora w alternatorze, bo pewnie poprostu się szczotki kończą.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 wrz 2011, 14:54

Thomas85 te 17V to i tak malo, jak kiedys u brata w golfie 2 wariowal regulator to nawet podskoczylo do 19V a zarowki sie robily jasne jak slonce, po wymianie regulatora na chinskiego boscha sie naprawilo

Thomas85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2008, 16:26
Lokalizacja: Jasień

Post autor: Thomas85 » 05 wrz 2011, 21:18

ok sprawa skoku napięcia załatwiona- założyłem nowy regulator napięcia, przeczyściłem wszystkie przewody pomiędzy altkiem a aku i dokręciłem. W rezultacie oprócz wcześniej wspomnianego problemu nie zmienił się odczyt z miernika tj,
na włączonym silniku napięcie przy altku wynosi już nie 14,08 ale 13,98 a przy aku 13,87.Pytanie czy ma tak być, czy mam może jakieś zwarcie, a może altek już do wymiany?
Nasuwa się jeszcze jedno pytanie czy przekaźniki zamontowane przy światłach mogą to zakłócać- mam na myśli powodować tak niskie napięcie ładowania.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 wrz 2011, 22:09

Dopuszczalne minim dla ładowania to 13.8v pomyśl sobie sam.

tasioreq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 29 sie 2010, 21:44
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 1.9 TDi 1Z] Brak ładowania !

Post autor: tasioreq » 07 wrz 2011, 21:54

Witam. Panowie proszę Was o pomoc. Mianowicie chodzi o to, że audiczka nie ma ładowania. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu nie migają kontrolki, które powinny migać, czyli: kontrola cieczy, akumulatora, układu hamulcowego. Po próbie odpalenia, rozrusznik zakręci, ale zachowuję się jak przy rozładowanym aku, po krótkiej chwili załapie i odpala. Nie gaśnie kontrolka ABS. Zegary sa przyciemnione, radio się nie włącza, silnik pracuję twardo i światła świecą bardzo słabo. Jak włączę nawiew na III poziom, to na desce zaczynają migać kontrolki: cieczy i układu hamulcowego. Napięcie nie akumulatorze wynosi 10,8, a po odpaleniu 9,4. Gazowanie nic nie daje, napięcie się nie zmienia. Dodam, że po kilkukilometrowej trasie, samochód po zgaszeniu nie odpala, ledwo co rozrusznik kręci. Co to może być ? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl