Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
kędzior

Post autor: kędzior » 13 sty 2010, 21:28

Martin08 musisz sprawdzić czy nic nie pobiera ci zbyt dużego prądu na postoju. Jak jest wszystko wyłączane to prąd powinien być rzędu 0.03A. u mnie tak przynajmniej jest. A co do dodatkowych zegarów VDO, to mam założone ale voltomierz przerobiłem na cyfrowy i podczas jazdy pokazuje mi ładowanie rzędu 13,8V. Jeśli zamierzasz pozostawić auto na dłuższy czas to po prostu zdejmij klemę a przed samym odpaleniem załóż ponownie. W ten sposób wykluczysz akumulator.

radzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: radzek » 13 sty 2010, 22:15

kaczok pisze: po odpaleniu mam ładowane na poziomie 11-12v jak depne powyżej 2500 obr/min to już mam normalne ładowanie pasek alternatora napiety
Stawia mna diody wzbudzenia, to one są odpowiedzialne aby Alternator się wzbudził i ładował akumulator napiecie na poziomie 11-12v pokazuje napiecie akumulatora.
catnip pisze:objawy są następujące po odpaleniu i wprowadzeniu silnika powyżej 3000obr/min znacznie zwiększa się jasność świateł oraz oświetlenia jeżeli nie podkręcam obrotów mam wrażenie tak jak by alternator "się nie załączał"

dodam że jakiś czas temu wymieniałem regulator napięcia i te objawy nie uległy zmianie

czy może to być wina zużytych kół pasowych? przy wymianie rozrządu zauważyłem że koła te są już nieco zużyte
W przypadku zurzytych kólek slyszał byś piszczenia, regulatora to tez nie jest wina ,moze podobnie jak u kolegi diody wzbudznenia, tzreba by sprawdzic poziom ładowania przy obciazeniu u na wyzszych obrotach.

kędzior

[Audi 80 B4] Numery regulatora napięcia-problem z ładowaniem

Post autor: kędzior » 23 sty 2010, 23:28

Witam.
Mam problem z ładowaniem w mojej audi. Jeżdżę na krótkich odcinkach (max. 5km) i ładowanie mam na poziomie 13,9V. Mam założony regulator Bosch 14v4 o numerach 1 197 311 021. Z tego co wyczytałem na stronie Boscha to ten regulator ładuje napięciem max 14V. Dodam że alternator mam sprawdzony (zakładam drugi i jest to samo). Ładowanie mierzyłem na kilku modelach B4 z tym typem alternatora i na każdej jest tak kiepskie ładowanie. Napięcie mierzę na alternatorze, także odpadają spadki napięć na instalacji. Wiem że występowały też regulatory 14v7. Ma może ktoś taki regulator i może podać jego oznaczenia i symbole?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 10:56 przez kędzior, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 sty 2010, 00:48

_uwaga

jesli masz regulator bosch 14,4v , to nie ma co szukac innego, chyba, ze ten konczy juz szczotki. Sprawdz styki na akumulatorze i przy alternatorze, moze sa podsniedziale i napiecie ginie. Sprawdz tez mase. Napiecie ładowania zalezy tez od stanu akumultora.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 sty 2010, 08:21

Tak, są też regulatory na 14,7 V , ale są przeznaczone do aut, gdzie długośc przewodu alternator akumulator jest znacząca.

Awatar użytkownika
damian19772
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: łęczna/przeworsk

Post autor: damian19772 » 24 sty 2010, 17:48

zobacz na szczotki moze juz zuzyte
ładowanie 13.9 nie jest zle ja mam tez tyle samo i akumulator dobrze trzyma

kędzior

Post autor: kędzior » 24 sty 2010, 20:40

Problem tkwi w ty że pracuję nad założenie dogrzewania. Pobiera ono koło 25A a co z ty idzie ładowanie musi być dobre. Nie mam spadków napięć na przewodach ani innych dolegliwości. Z tego co wycztałem w danych katalogowych Bosch to ten regulator nie będzie ładował więcej niż 14,1V. Niestety muszę poczekać do wtorku, bo na wtedy zamówiłem sobie na sklep regulatory które dają 14,5V. Więc czekam a o wynikach napiszę później ( i ewentualnie pochwalę się systemem dogrzewania auta).
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie. <ok>

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 24 sty 2010, 20:52

system dogrzewania :?: mówisz o webasto :?: sory za OT ale to mnie zaciekawiło jeśli to to to napisz mi na PW coś więcej

kędzior

Post autor: kędzior » 31 sty 2010, 19:02

Witam
Dogrzewanie założone. Teraz przy takich mrozach moment i w aucie ciepło. Nie potrzeba też dużo by silnik był dogrzany. A więc małe modyfikacje instalacji elektrycznej ( głównie ładowania ) a później mała dokładka i mam cieplutko. :mrgreen:

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 31 sty 2010, 21:31

Kolego Kedzior mam do Ciebie pytanie jakiego typu dorzewanie zalozyles?Zastanawialem sie dolozyc dogrzewanie przeplywowe, elementem dogrzewajacym swiece zarowe, jesli takie zalozyles napisz ile jest swiec, czy szybko podgrzewa plyn przy pracujacym silniku do tych 87C. Dzieki

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

[all] Niskie napięcie ładowania

Post autor: towerone » 24 paź 2010, 12:41

Witam!
Mam dość niskie napięcie ładowania, w granicach 13,5V przy wyłączonych światłach i 13,37V przy włączonych. Chciałem coś z tym fantem zrobić dlatego pomyślałem, że zacznę od wymiany regulatora napięcia. Jednak za nim się za to wezmę chciałem Was zapytać o parę rzeczy:

1. Czy w ogóle dobrze kombinuję z tą wymianą regulatora? Może powinienem zacząć od czegoś innego?

2. CzyTAKI regulator będzie pasował do mojego alternatora?

Mój alternator prezentuje się tak:
widok z tyłu
widok z góry

3. Czy widoczne, na zdjęciu powyżej, uszkodzenie izolacji przewodu może wpływać na niższe napięcie ładowania?

4. Czy wymiana regulatora napięcia jest skomplikowana? Jak do tego podejść żeby jak najprościej to wykonać i żeby obyło się bez odkręcania alternatora?

Przy okazji chciałem jeszcze zapytać, co to za przewód biegnie od plusa akumulatora do karoserii samochodu? Jakie on ma zadanie? Widać go na TYM zdjęciu (zielony przewód).

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 paź 2010, 12:56

takiego nie kupuj bo to lipna firma ,przewód ten zielony to masa, i nie jest skomplikowana wymiana a regulator masz z tyłu altka razem ze szczotkami wymiana 10minut <ok> no może 20 na dwie śruby śrubokręt gwiazdka .no i pewnie jak coś nie tak z ładowaniem to pewnie regulator kup najlepiej firmy hella . aha a ten przewód lepiej zaizoluj bo jak dotknie do czegoś może być zwarcie i wiesz ci dalej :-( jakbyś dał całkiem z tyłu zdjęcie to bym ci powiedział w którym miejscu siedzi regulator

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 paź 2010, 13:12

regulator ten podejdzie bez problemu.
niskie napięcie morze być spowodowane już kończeniem się szczotek.
wymiana 5 minut dwie śrubki. a kabel zaizoluj i będzie dobrze.
od razu go przedmuchaj kompresorkiem bo w środku pełno syfu.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 24 paź 2010, 16:27

Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek wymieniac upewnij sie ze masz sprawny multimetr/voltomierz, wystarczy troche niedomagajaca bateria i moze przeklamywac, po drugie czy mierzyles bezposrednio na zaciskach alternatora i po trzecie czy mierzyles na wyzszych obrotach, np 1500-2000... Jezeli spelniles powyzsze warunki i nadal masz za niskie napicie to dopiero mozesz zaczac szukac problemu w alternatorze. W 80% przypadków pojawia sie powyzszy problem czego ludzie nie sa swiadomi i zaczynaja od zagladania do altka co jest blednym posunieciem...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 paź 2010, 17:03

PI7er pisze:Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek wymieniac upewnij sie ze masz sprawny multimetr/voltomierz, wystarczy troche niedomagajaca bateria i moze przeklamywac, po drugie czy mierzyles bezposrednio na zaciskach alternatora i po trzecie czy mierzyles na wyzszych obrotach, np 1500-2000... Jezeli spelniles powyzsze warunki i nadal masz za niskie napicie to dopiero mozesz zaczac szukac problemu w alternatorze. W 80% przypadków pojawia sie powyzszy problem czego ludzie nie sa swiadomi i zaczynaja od zagladania do altka co jest blednym posunieciem...
<bravo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl