[inne] regulator napięcia objawy
Martin08 musisz sprawdzić czy nic nie pobiera ci zbyt dużego prądu na postoju. Jak jest wszystko wyłączane to prąd powinien być rzędu 0.03A. u mnie tak przynajmniej jest. A co do dodatkowych zegarów VDO, to mam założone ale voltomierz przerobiłem na cyfrowy i podczas jazdy pokazuje mi ładowanie rzędu 13,8V. Jeśli zamierzasz pozostawić auto na dłuższy czas to po prostu zdejmij klemę a przed samym odpaleniem załóż ponownie. W ten sposób wykluczysz akumulator.
Stawia mna diody wzbudzenia, to one są odpowiedzialne aby Alternator się wzbudził i ładował akumulator napiecie na poziomie 11-12v pokazuje napiecie akumulatora.kaczok pisze: po odpaleniu mam ładowane na poziomie 11-12v jak depne powyżej 2500 obr/min to już mam normalne ładowanie pasek alternatora napiety
W przypadku zurzytych kólek slyszał byś piszczenia, regulatora to tez nie jest wina ,moze podobnie jak u kolegi diody wzbudznenia, tzreba by sprawdzic poziom ładowania przy obciazeniu u na wyzszych obrotach.catnip pisze:objawy są następujące po odpaleniu i wprowadzeniu silnika powyżej 3000obr/min znacznie zwiększa się jasność świateł oraz oświetlenia jeżeli nie podkręcam obrotów mam wrażenie tak jak by alternator "się nie załączał"
dodam że jakiś czas temu wymieniałem regulator napięcia i te objawy nie uległy zmianie
czy może to być wina zużytych kół pasowych? przy wymianie rozrządu zauważyłem że koła te są już nieco zużyte
[Audi 80 B4] Numery regulatora napięcia-problem z ładowaniem
Witam.
Mam problem z ładowaniem w mojej audi. Jeżdżę na krótkich odcinkach (max. 5km) i ładowanie mam na poziomie 13,9V. Mam założony regulator Bosch 14v4 o numerach 1 197 311 021. Z tego co wyczytałem na stronie Boscha to ten regulator ładuje napięciem max 14V. Dodam że alternator mam sprawdzony (zakładam drugi i jest to samo). Ładowanie mierzyłem na kilku modelach B4 z tym typem alternatora i na każdej jest tak kiepskie ładowanie. Napięcie mierzę na alternatorze, także odpadają spadki napięć na instalacji. Wiem że występowały też regulatory 14v7. Ma może ktoś taki regulator i może podać jego oznaczenia i symbole?
Pozdrawiam.
Mam problem z ładowaniem w mojej audi. Jeżdżę na krótkich odcinkach (max. 5km) i ładowanie mam na poziomie 13,9V. Mam założony regulator Bosch 14v4 o numerach 1 197 311 021. Z tego co wyczytałem na stronie Boscha to ten regulator ładuje napięciem max 14V. Dodam że alternator mam sprawdzony (zakładam drugi i jest to samo). Ładowanie mierzyłem na kilku modelach B4 z tym typem alternatora i na każdej jest tak kiepskie ładowanie. Napięcie mierzę na alternatorze, także odpadają spadki napięć na instalacji. Wiem że występowały też regulatory 14v7. Ma może ktoś taki regulator i może podać jego oznaczenia i symbole?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 10:56 przez kędzior, łącznie zmieniany 2 razy.
- damian19772
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: łęczna/przeworsk
Problem tkwi w ty że pracuję nad założenie dogrzewania. Pobiera ono koło 25A a co z ty idzie ładowanie musi być dobre. Nie mam spadków napięć na przewodach ani innych dolegliwości. Z tego co wycztałem w danych katalogowych Bosch to ten regulator nie będzie ładował więcej niż 14,1V. Niestety muszę poczekać do wtorku, bo na wtedy zamówiłem sobie na sklep regulatory które dają 14,5V. Więc czekam a o wynikach napiszę później ( i ewentualnie pochwalę się systemem dogrzewania auta).
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie. <ok>
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: Szydłowiec
[all] Niskie napięcie ładowania
Witam!
Mam dość niskie napięcie ładowania, w granicach 13,5V przy wyłączonych światłach i 13,37V przy włączonych. Chciałem coś z tym fantem zrobić dlatego pomyślałem, że zacznę od wymiany regulatora napięcia. Jednak za nim się za to wezmę chciałem Was zapytać o parę rzeczy:
1. Czy w ogóle dobrze kombinuję z tą wymianą regulatora? Może powinienem zacząć od czegoś innego?
2. CzyTAKI regulator będzie pasował do mojego alternatora?
Mój alternator prezentuje się tak:
widok z tyłu
widok z góry
3. Czy widoczne, na zdjęciu powyżej, uszkodzenie izolacji przewodu może wpływać na niższe napięcie ładowania?
4. Czy wymiana regulatora napięcia jest skomplikowana? Jak do tego podejść żeby jak najprościej to wykonać i żeby obyło się bez odkręcania alternatora?
Przy okazji chciałem jeszcze zapytać, co to za przewód biegnie od plusa akumulatora do karoserii samochodu? Jakie on ma zadanie? Widać go na TYM zdjęciu (zielony przewód).
Mam dość niskie napięcie ładowania, w granicach 13,5V przy wyłączonych światłach i 13,37V przy włączonych. Chciałem coś z tym fantem zrobić dlatego pomyślałem, że zacznę od wymiany regulatora napięcia. Jednak za nim się za to wezmę chciałem Was zapytać o parę rzeczy:
1. Czy w ogóle dobrze kombinuję z tą wymianą regulatora? Może powinienem zacząć od czegoś innego?
2. CzyTAKI regulator będzie pasował do mojego alternatora?
Mój alternator prezentuje się tak:
widok z tyłu
widok z góry
3. Czy widoczne, na zdjęciu powyżej, uszkodzenie izolacji przewodu może wpływać na niższe napięcie ładowania?
4. Czy wymiana regulatora napięcia jest skomplikowana? Jak do tego podejść żeby jak najprościej to wykonać i żeby obyło się bez odkręcania alternatora?
Przy okazji chciałem jeszcze zapytać, co to za przewód biegnie od plusa akumulatora do karoserii samochodu? Jakie on ma zadanie? Widać go na TYM zdjęciu (zielony przewód).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
takiego nie kupuj bo to lipna firma ,przewód ten zielony to masa, i nie jest skomplikowana wymiana a regulator masz z tyłu altka razem ze szczotkami wymiana 10minut <ok> no może 20 na dwie śruby śrubokręt gwiazdka .no i pewnie jak coś nie tak z ładowaniem to pewnie regulator kup najlepiej firmy hella . aha a ten przewód lepiej zaizoluj bo jak dotknie do czegoś może być zwarcie i wiesz ci dalej jakbyś dał całkiem z tyłu zdjęcie to bym ci powiedział w którym miejscu siedzi regulator
Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek wymieniac upewnij sie ze masz sprawny multimetr/voltomierz, wystarczy troche niedomagajaca bateria i moze przeklamywac, po drugie czy mierzyles bezposrednio na zaciskach alternatora i po trzecie czy mierzyles na wyzszych obrotach, np 1500-2000... Jezeli spelniles powyzsze warunki i nadal masz za niskie napicie to dopiero mozesz zaczac szukac problemu w alternatorze. W 80% przypadków pojawia sie powyzszy problem czego ludzie nie sa swiadomi i zaczynaja od zagladania do altka co jest blednym posunieciem...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
<bravo>PI7er pisze:Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek wymieniac upewnij sie ze masz sprawny multimetr/voltomierz, wystarczy troche niedomagajaca bateria i moze przeklamywac, po drugie czy mierzyles bezposrednio na zaciskach alternatora i po trzecie czy mierzyles na wyzszych obrotach, np 1500-2000... Jezeli spelniles powyzsze warunki i nadal masz za niskie napicie to dopiero mozesz zaczac szukac problemu w alternatorze. W 80% przypadków pojawia sie powyzszy problem czego ludzie nie sa swiadomi i zaczynaja od zagladania do altka co jest blednym posunieciem...