Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.

Post autor: LeeOne » 28 lip 2009, 07:34

Witam.
Ostatnio wymieniłem przednie zawieszenie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, sworznie wahaczy, oczywiście zbieżność ustawiona.
Po wszystkich zabiegach pojawił się problem, otóż żeby jechać prosto kierownicę trzeba było trzymać skręconą w prawo o kilka stopni, drugim problem co mnie bardziej niepokoi jest dziwne skakanie kół gdy skręcam przy maksymalnie skręconych kołach i ruszam jest taki przeskok szarpnięcie w stronę przeciwną do skrętu przeważnie skręcam w lewo gdy tak się dzieje w prawo nie sprawdzałem. Koła gubią przyczepność słychać jak się ślizgają.
Wcześniej nie było takiego problemu. Problem ze skręconą kierownicą to pikuś rozwiązałem go przekładając kierownice na wieloklinie. Wydaje mi się, że mechanicy popełnili błąd przy ustawianiu zbieżności kół... lecz nie jestem do końca pewien.
Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 28 lip 2009, 08:23

To ze masz skrecona kierownice podczas jazdy na wprost znaczy ze ją zle ustawili.Niekiedy tak robią jak nie dają się odkręcić drązki z którejś strony :-/ Jeśli przestawiłeś kiere na wieloklinie to nie jest do końca dobrze bo następnym razem ustawią Ci zbieżność i będzie większy skręt w którąs strone :-P Co do ślizgania się kół i tych dziwnych uskoków przy skręcie to mam podobny problem i byłem już trzy razy zbieżnosc ustawiać w trzech innych miejscach i za kazdym razem jest inaczej ale nigdy dobrze :-?
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 28 lip 2009, 08:45

Z tym przeskakiwaniem kół mam to samo... miałem juz 3 razy zbieżność robioną i nic to nie pomogło :-/ Czasami mam wrażenie, że zaraz mi coś odpadnie.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 28 lip 2009, 09:12

Też mi się wydaje jakby miało zaraz koło odpaść. Boję się że kiedyś je zgubię :P

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.

Post autor: Easyrider » 28 lip 2009, 09:51

LeeOne pisze:Wydaje mi się, że mechanicy popełnili błąd przy ustawianiu zbieżności kół... lecz nie jestem do końca pewien.
Jakieś sugestie?
Jeź do nich prosto, prościutko z reklamacją!
W zawieszeniu (dobrze zrobionym) nic nie ma prawa stukać, a co dopiero przeskakiwać przy ruszaniu/skręcaniu.
Możesz zgubić koło na zakręcie, a to już laweta i duży problem. Widziałem kilku takich, którym odpadła cała koumna bo ukręcił się sworzeń wahacza.

Mówiąc bez ogródek: spie***li Ci auto, niech poprawiają.
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2009, 10:56

Easyrider pisze:Jeź do nich prosto, prościutko z reklamacją!
Dokładnie. Kiera po ustawianiu geometrii ma być prosto i tyle. Już do nich należy problem jak to zrobią.

A te przeskakujące koło nie będzie czasem spowodowane źle wyregulowanym układem kierowniczym, to znaczy że w jedną stronę możemy skręcić mocniej niż w drugą <hmm>
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Re: [B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.

Post autor: bunio » 28 lip 2009, 12:56

LeeOne pisze: problem co mnie bardziej niepokoi jest dziwne skakanie kół gdy skręcam przy maksymalnie skręconych kołach i ruszam jest taki przeskok szarpnięcie w stronę przeciwną do skrętu przeważnie skręcam w lewo gdy tak się dzieje w prawo nie sprawdzałem. Koła gubią przyczepność słychać jak się ślizgają.
Proponuję sprawdzić przeguby i to zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. 8-)

Szymek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:30
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Szymek18 » 28 lip 2009, 16:09

Ja mam taki sam problem i też miałem ustawianą zbieżność i kąty pochylenia ale to niestety nie pomogło, gdzieś wyczytałem że taki problem może być spowodowany złym ustawieniem kąta pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale nie wiem czy w audi można coś takiego ustawić, może ktoś będzie miał większą wiedzę na ten temat i się z nami podzieli.

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 lip 2009, 18:43

:lol: Zabrzmi śmiesznie, ale czy przypadkiem podczas montażu nie doszło do zamiany sworznia lub wahacza pomiędzy prawa a lewa stroną auta?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 lip 2009, 19:02

z tym ustawianiem kół to różnie jest ja jezdzilem do jednych bo kumpel pracowal ustawial na laserowym i na monitorze wyswietla co ustawili auto dziwnie chodzilo mi w lewo w prawo a nie daj boze ja kbyly gdzies koleiny to juz byla masakra z racji ej ze wjechalem an piaszczystej drodze na jakis drut i mi gumy oslaniajace w koncowkach kierowniczych porwalo wymienilem i pojechalem do typow ktorych polecil mi mechanik znajomy okazalo sie ze ustawiali na starym przyrzadzie na ktorym przykrecali do kol bylo bez komputera i jest teraz o wiele lepiej
tak wiec moze jedz gdzies do innego szpeca

noorbi

Post autor: noorbi » 28 lip 2009, 19:31

Ja jestem przekonany że masz źle ustawioną geometrię.
Podejrzewam że koła są ustawione rozbieżnie albo równolegle.
Także kąty wymagają sprawdzenia.
Wracaj do partaczy, niech poprawiają.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 28 lip 2009, 20:44

Koledzy ale co zrobić z tym co pisał,
Labiel pisze:spowodowane źle wyregulowanym układem kierowniczym
i co z tym fantem zrobić :?: tez tak mam wydawało mi się że tak jucz musi być ale widzę że jednak nie :shock:

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 30 lip 2009, 23:01

Skręcona kiera to ewidentny błąd tych którzy ustawiali zbiezność :!: Co do dziwnwgo przeskakiwania przy skrecie to też mam ten problem i myślę ,że jest to coś ze złym ustawieniem.Jak zapytałem diagnosty jakie sa objawy złej zbieżności kół to jako jeden z objawów wymienił właśnie takie uskakiwanie :-/ Więc myślę ,że skoro tylu właścicieli 80 ma podobny problem to wina musi być w parametrach ustawień :roll:
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 25 sie 2009, 22:09

witam
z przeskakiwaniem koł przy max skręcie mam to samo, zbieżnośc ustawiana z 4 razy plus kąty i po kazdym ustawieniu kierownica lekko przekrzywiona , zastanawiam się czy może mieć na to wpływ to że gdy wymieniałem tuleję tylnej belki odkrecając belke od uchwytu który ją trzyma odkreciłem póżniej sam uchwyt od nadwozia bo było lepsze dojście , w uchwycie były 4 otwory na śruby w kształcie fasolek tzn jakby jakaś regulacja może przy składaniu nie przykreciłem tak jak było oryginalnie i stąd te przekrzywienie kierownicy bo przecież przód ustawiany jest względem tyłu ale jak teraz wrócić do poprzedniego ustawienia lub jak to wytłumaczyć mechanikowi żeby najpierw ustawił tył

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 25 sie 2009, 22:13

moim zdaniem tył nie ma nic do rzeczy z ustawieniem kierownicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga