Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Problemy ze wspomaganiem, coś strzela

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[B3 SB] Problemy ze wspomaganiem, coś strzela

Post autor: pawelrybak15 » 14 maja 2010, 00:35

Witam wszystkich klubowiczy :-)
Od pewnego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy w swojej 80tce, pod koniec skrętu słychać strzelanie, najprawdopodobniej dochodzące z pompy wspomagania, czasem pod koniec i na samym końcu pompa się zatrzymuje, jednak wspomaganie ciągle działa, nie potrzeba nadludzkiej siły do kręcenia kierownicą. Z początku myślałem, że strzelają mi sprężyny, ale po wymianie łożysk Mc Phersonów nic się nie zmieniło, a żadna z sprężyn nie jest pęknięta, pozatym tak jak pisałem wyżej, strzelanie to najprawdopodobniej dobiega z pompy wspomagania. Wiem, że pisałem już o tym w innym temacie, ale był to offtop, bo wątek dotyczył innej usterki w innym aucie, więc proszę moderatorów o wyrozumiałość, a obeznanych z tematem klubowiczy o pomoc. Nie ukrywam, że denerwuje mnie to strzelanie, a blokowanie pompy przy końcu skrętu, może w końcu doprowadzić do jakiejś awarii, pasek jest naciągnięty, mocniejsze naciągnięcie jest już praktycznie niemożliwe. Strzelanie to występuje gdy mam do końca jakieś 70st obrotu kierownicą, gdy już osiągne koniec ustępuje. Przy "odkręcaniu" go nie ma, natomiast gdy dobijam do "drugiego" końca sytuacja się powtarza, strzelać zaczyna przy 70st obrotu kierownicą do końca, obojętnie czy do końca w lewo, czy do końca w prawo. Natomiast zatrzymywanie pompy jeśli już występuje (wtedy nie strzela) to występuje także przy końcu skrętu i póki nie "odkręce" pompa jest zatrzymana :evil:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 maja 2010, 20:43

może to i głupie ale nie strzela ci z przgubów??a pompa to drugi problem?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 maja 2010, 21:46

Jak miałyby strzelać przeguby na nieruchomych kołach :roll:
Pozatym podczas jazdy nic nie stuka, nic nie puka, przeguby w dobrej kondycji.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 maja 2010, 21:48

układ odpowietrzony??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 maja 2010, 23:59

Tak, pozatym od około 10 lat nic nie było w nim grzebane.
Auto jest w rodzinie 13 lat, z czego 3 lata ja nim jeżdże, ojciec około 10 lat temu wymieniał płyn od wspomagania, tak więc jeśli coś by sie miało zapowietrzyć, to jedynie na skutek jakiejś awarii i to musiałoby nastąpić niedawno. Płyn nie jest spalony, po odkręceniu zbiornika nic nie śmierdzi.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 maja 2010, 07:29

hmm, może to nie strzela pompa, tylko coś w maglownicy :?:

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 15 maja 2010, 10:32

o ile mi wiadomo to w maglownicy sa zaworki które puszczają ciśnienie jak dokręca się do końca kier. być może są zatkane i to by tłumaczyło zatrzymanie pompy
może wymiana płynu pomoże

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 maja 2010, 13:41

Czy są szanse na dostanie się do tych zaworków bez wywalania maglownicy ?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 15 maja 2010, 21:41

ale jak pompa sie zatrzymuje i co? piszczy pasek?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 maja 2010, 00:00

Tak, wtedy pasek sie ślizga i piszczy, jednak najczęściej zamiast zatrzymania pompy występuje to strzelanie :evil:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 16 maja 2010, 08:40

lozysko w pompie sie moze rozlecialo, a nie cieknie z niej plyn? No bo tam niema zbyt wiele co strzelac . Wbrew pozorom to bardzo proste urzadzenie jest, wiem bo rozkrecalem swoja

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 maja 2010, 14:31

Nic z pompy nie wycieka, płynu nie ubywa, pozatym nie słychać żadnego hałasu który by wskazywał na rozpadnięte łożysko :roll:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 maja 2010, 15:20

pawelrybak15 pisze:Nic z pompy nie wycieka, płynu nie ubywa, pozatym nie słychać żadnego hałasu który by wskazywał na rozpadnięte łożysko :roll:
Tak jak już mówiłem wcześniej, jeżeli pompa nie wydaje niepokojących dźwięków obstawiałbym maglownicę.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 maja 2010, 23:43

No to pięknie :cry:
2 czerwca jadę na wakacje, a żeby dobrać sie do maglownicy musiałbym wyciągnąć silnik :evil:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 maja 2010, 06:44

niewiem, jak w dieslu, ale my z bratem w środę montowaliśmy wspomaganie do mojej b3 (1.8 benzyna) i nie było tak tragicznie z włożeniem maglownicy, trzeba bylo kombinować, obracać, ruszać i weszła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl